Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 31 Maj 2009 23:19
    SQ5EKY
    Poziom 12  

    Witam, zakupiłem manetkę do tempomatu bez okablowania. Z forum doczytałem, że nie jest to takie trudne aby samemu to zamontować, jednakże mam tylko tą manetkę i kostkę z uciętymi kablami niestety nie od manetki tempomatu ( chyba jak się nie mylę od sterownika centralnego zamka ale pasuje). Mam prośbę jeśli ktoś oczywiście posiada taką wiedzę i mógłby się ze mną podzielić jak ma wyglądać taka wiązka abym mógł ją samemu "stworzyć"? Widziałem zdjęcia ale niestety nie odzwierciedlają mi wszystkich kolorów i podłaczeń w owej kostce. Czy instalacja jest taka sama jak w Seacie czy Audi? Jeśli nie czy ma ktoś jakiś guide jak to zrobić? Mam instrukcję montażu w Golfie IV ale czy to to samo?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • #2 01 Cze 2009 14:20
    Spacewalker
    Poziom 31  

    Kupisz w ASO całą wiązke, i bedziesz miał kolory i wtyczki i piny odpowiednie. Koszt chyba 80zł

  • #3 01 Cze 2009 14:49
    SQ5EKY
    Poziom 12  

    Tak ale to najmniejszy problem chciałem to zrobić samemu. :)

  • #4 02 Cze 2009 06:58
    Spacewalker
    Poziom 31  

    w 24h zalatwią ci części w ASO, a przynajmniej będziesz miał kolory i juz byś montował, a tak dalej szukasz. Masz VAG-a by aktywowac funkcje tempomatu i skasowac błędy po odpięciu poduszki, bo kierowncie trzeba zdjąc? A ty się martwisz dorobieniem kabelka który w zasadzie jest w zasięgu reki. Po drugie to temat dotyczy całego tempomatu a nie "jak zrobic kabel" do tempomatu

  • #6 03 Cze 2009 19:47
    SQ5EKY
    Poziom 12  

    No i w tym momencie sie juz w ogóle zagubiłem nic nie przypomina mi kostek z tego opisu z forum. Moja sytuacja wyglada nastepująco:
    Na podszybiu mam tylko kostki jak na zdjęciu

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oraz pod kierownicą po usunięciu plastików :
    [url=http://obrazki.elektroda.net/94_1244051414.jpg]Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM (81Kw) - montaż tempomatu[/url

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oraz pod kierownicą po usunięciu plastików :
    [url=http://obrazki.elektroda.net/94_1244051414.jpg]Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM (81Kw) - montaż tempomatu



    Czy jest ktoś w stanie powiedzie mi jak mam podłaczy kabelki do kostek żeby to działało?
    Posiadam kostkę z przewodami sztuk 5 przy czym pin 4 i 7 są zmostkowane.

    z góry dziękuje za pomoc.

    SQ5EKY

  • #8 04 Cze 2009 03:03
    SQ5EKY
    Poziom 12  

    Dzięki ale to już mam . Zresztą chyba ogarnąłem na pierwszym zdjeciu jest kostka czarno fioletowa 10 pinowa T10e do niej należy podpiąc piny z kostki od manetki i jeden kabelek na +12,8 V pod bezpiecznik numer 5 . No i oczywiście demontaż kierownicy ( nie obeszło się bez Airbag Check ) ale i tak na VAGa jade to się skasuje :))

    Mimo to dzięki.

    Pozdrawiam

    SQ5EKY

  • #9 04 Cze 2009 15:10
    SQ5EKY
    Poziom 12  

    Dzis byłem na VAGu tempomat śmiga. Generalnie jest to tak w przypadku Skody Octavii.

    Dla tych co by chcieli sobie założyć a nie mają zadnego opisu bo tak de fakto na forum skody dużo się mówi ale nikt wprost nie opisuje.


    Mamy kostkę manetki:


    Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM (81Kw) - montaż tempomatu



    Oznaczone są na niej piny od 1 do dziesięciu. Abstrahując od kolorów kabli przy tych pinach należy je nawet samemu (jeśli ktoś nie ma wiązki oryginalnej tak jak ja) zrobić. należy od tego użyć wiązki kabli sztuk 5 o długości około 60 cm.

    Jeśli już posiadamy kostkę ( pasuje od sterownika centralnego zamka VW Audi) wyprowadzamy kable odpowiednio i łączymy z kostką w podszybiu (kostka czarno fioletowa 10 Pinowa T10E):

    Kostka manetka - kostka na poszybiuT10e - Kolor oryginalny


    Pin 1 - wolny
    Pin 2 - Pin 1 - niebieski
    Pin 3 - Pin 2 - czerwono/żółty
    Pin 4 i pin 7 łączymy razem ze sobą - Pin3 - czarno/biały
    Pin 5 - Pin 9 - czerwono/szary(często biały)
    Pin 6 - łączymy z bezpiecznikiem numer 5 (zasilanie)
    Pin 8 - wolny
    Pin 9 - wolny
    Pin 10 - wolny

    Jak widzimy do puszki na podszybiu dochodzą nam tylko 4 kable, jeden na zasilanie. Jeśli podłączymy to wszystko w całość następuje przyjemniejsza cześć instalacji podpięcie do VAGa i tu wchodzimy w opcje

    01 (silnik)
    następnie 02 ( sprawdzamy błędy jeśli podczas montażu manetki poduszka się zapaliła kasujemy błąd)
    no i finalnie 11 login 11463
    następnie 06 i exit
    takowy tempomat zostanie wtedy aktywowany.

    Teraz wystarczy tylko wykona jazdę testową i używać.

    Pozdrawiam w razie pytań proszę o maila, bądź telefon pomogę 666975615


    Pozdrawiam

    SQ5EKY Piotr

  • #10 01 Sie 2009 13:01
    gamblerpl
    Poziom 9  

    Witam
    Zainstalowalem tempomat wedlug masy opisow ktore znalazlem na forach
    Wiazka kabli: wlasna .. Skretka do internetu 8 zylowa :D
    Aktywowalem w VAG kodem 11463
    I nie dziala :(

    Skoda Octavia 1,9 TDI 90KM 2000r(przed liftem) (UK.)


    W Vag sprawdzilem w blokach pomiarowych 006 czy jest reakcja:

    Code:
             Breake Pedal   Cruise Control      Cruise present
    
             F/F47/F36      Ct/Br/Re/Ac/on/on   

    Temp.Wlaczony       0 0 0       000001         1,0
    Reakcja Sprzeglo    1 0 0         100001         1,0
    Reakcja Hamulec   0 1 1       010001         17,0   


    Dane z VAG
    VAG 038 906 018 GM
    Component: 1,9I R4 EDC G000SG 2162
    Shop# WSC 31480
    Soft Coding 00002


    W skrzynce pod wycieraczkami znalazlem Fioletowo/Czarna kostke -zawiera 10 kabli idacych do silnika
    natomiast z kabiny sa tylko 2 piny! .. to po co te 10 kabli skoro nie lacza sie z zadnymi pinami? :?:

    Podlaczylem wedlug schematu:
    Code:

    Piny z manetki:         Kable od wtyczki T10e:
    PIN 2                  Pin 1- Niebieski
    PIN 3                  Pin 2- czerwono/czarny
    PIN 4/                  Pin 3- czarno/bialy
    PIN 5                  Pin 9- bialy
     
    PIN 6                  Bezpiecznik nr:5 15A
    PIN 7/MOSTEK-------            MOSTEK z PIN4

    Znam obsluge tempomatu
    W Czasie jazdy po przekroczeniu 50km/h /ustawienie SET ..Zadnej reakcjii

    Gdzie moze byc blad?

    Dziekuje za pomoc

    Do Moderatora: Temat tempomatu wystepuje tylko w Romster/Przeszukalem forum/ zalozylem nowy topic

  • #11 18 Sie 2009 21:50
    gamblerpl
    Poziom 9  

    Czy nikt nie montowal tempomatu?

  • #13 18 Wrz 2009 13:39
    gamblerpl
    Poziom 9  

    wciaz czekam na jakies podpowiedzi .. :(

  • #14 29 Wrz 2009 22:00
    punk's
    Poziom 12  

    Witam mam passata b5 99r. 1, 9tdi. Skrzynia automat. Problem mój polega na niedziałającym tempomacie, wcześniej działał normalnie od jakiegoś czasu wogóle nie działa sprawdzałem w vagcomie w blokach pomiarowych czujniki sprawne, przełącznik także dobry, nie mam pojęcia, co jeszcze mogę samemu zrobić

  • #15 30 Wrz 2009 16:35
    punk's
    Poziom 12  

    czy ktoś kto zna problem mógłby się wypowiedzieć???

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam jeszcze co sam sprawdziłem vag comem: sprawdziłem prędkość w bloku 006 i pokazuje z małą odchyłką, sprawdziłem logi statyczne:
    1-włączam tempomat na manetce -żółte pole _000001
    niebieskie pole 1
    3-chamulec -żółte pole _010001
    niebieskie pole 17
    zielone pole _0_1_1
    4-zapamiętywanie prędkości -żółte pole _000101
    5-zwiększanie prędkości -żółte pole _001001

  • #16 01 Paź 2009 20:18
    punk's
    Poziom 12  

    Widzę duże zainteresowanie tematem

    Dodano po 3 [minuty]:

    czy znajdzie się ktoś kto zechce mi pomóc

  • #18 28 Kwi 2011 14:57
    kamilple
    Poziom 1  

    siemka ,jesli rozwiazales problem to napisz
    ja mam wiazke zakupiona do skody i kable takie , czy dziala bede wiedzil dzisiaj wieczorem , pozdro
    Pin 1 - wolny
    Pin 2 - Pin 1 - niebieski
    Pin 3 - Pin 2 - czerwono/żółty
    Pin 4 - Pin3 - czarno/biały moj pin 4 nie jest podlaczony z niczym
    Pin 5 - Pin 9 - czerwono/szary(często biały)
    Pin 6 - łączymy z bezpiecznikiem numer 5 (zasilanie)
    Pin 8 - wolny
    Pin 9 - wolny
    Pin 10 - wolny

  • #19 07 Maj 2012 01:05
    arturse
    Poziom 12  

    Witajcie !

    Temat był poruszany bardzo dawno, więc na pewno wszystkie tempomaty sa już uruchomione.

    Ponieważ chciałbym w swojej skodzie octavii też uruchomic tempomat, proszę o pomoc w "ogarnięciu" tematu.

    Po ściągnięciu kierownicy zdejmuję stary wyłącznik zespolony i zastępuję go nowym. Następnie wpinam do niego kostkę ze starego + nowa kostka do tempomatu ?

    Czy interface VAG z A--eg-ro za 60 pln pozwoli mi uruchomić tempomat ?

    Gdzie można kupić kostkę pasującą do tempomatu ?

    Pytania mogą się wydać naiwne, jednak bardzo proszę o pomoc.

  • #20 21 Paź 2012 19:32
    zzbyszek007
    Poziom 9  

    Mozesz wziasc ze starego kompa PC tam gdzie podpinasz USB.Owijasz tasma izolatka lub termokurczliwa rurka i po sprawie i nie za ....zł tylko pare groszy.Wiekszosc na alll tak maja sklecone wtyczki .
    Pozdrawiam

  • #21 03 Sty 2015 23:21
    bolo1209
    Poziom 9  

    Witam. Mam pytanie czy rodzaj komputera może mieć wpływ na działanie tempomatu?

  • #22 03 Sty 2015 23:44
    zzbyszek007
    Poziom 9  

    Apsolutnie nie.Na kazdym komputerze bedzie podłaczony tempomat tak samo i niemawpływu .Jest tam zasada prosta jak drut (włacz-wyłacz)

  • #24 04 Sty 2015 19:18
    zzbyszek007
    Poziom 9  

    Nie bede gdybał i wrozył z fusow,niesprawdzałem .Jesli ktos pomyli sie z rzedami wtyczek(w komputerze) to raczej tak,poniewaz w manetce łączysz poszczegolne kable.Elektronika w komputerze moze tego "nieprzezyc".Schematy opisane sa tak wyczerpujaco ze sredni" zjadacz chleba" poradzi sobie z spodlaczeniem tych kilku kabelkow.Niesłyszałem o takim przypadku

  • #25 10 Sty 2015 17:40
    bolo1209
    Poziom 9  

    Tempomat zamontowany według schematu, wszystko działa jak należy.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty