X

Jawa 350 Delux(silnik CZ) Zapłon

01 Jun 2009 19:31 MAMaximors
  • #1 01 Jun 2009 19:31
    Maximors
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Proszę o pomoc w ustawieniu zapłonu bo już nie mam do tego siły...
    Jeżeli ktoś umie to zrobić to proszę o poradnik taki na chłopski rozum..
    A i nie mam tego przyrządu posłużę sie prętem tak jak to jest napisane w serwisówce.

    To co wiem to tak
    Wykręcam świece wkładam jakiś pręt ustawiam pierw prawy cylinder na miejsce maxymalnie wychylone i lekko cofam o 3mm i wtedy na przerywaczu(teraz którym) ustawiam przerwę bodajże 0,3mm

    Proszę mnie poprawić i uzupełnić jak czegoś nie dopowiedziałem...
  • #2 01 Jun 2009 19:51
    larymaniek
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    musisz sprawdzic ktory przerywacz wspolpracuje z tym cylindrem w ktorym cofneles tlok o 3mm.
    reszte robisz dobrze, wystarczy ze sprawdzisz ktory przerywacz dziala z ktorym cylindrem.
    jesli nie wiesz jak to sprawdzic to poprostu odlacz jeden na chwile albo wloz kawalek jakies izolacji miedzy styki jednego i zobaczysz na ktorym cylindrze zniknie iskra:)
  • #3 01 Jun 2009 19:55
    Maximors
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chyba się pogubiłem iskra jest wtedy gdy przerywacze sa rozwarte czy zwarte? i cyz na obu przerywaczach ma być 3mm Czy na jednym więcej na drugim mniej?
    Co to mi da ze włożę papierek i tu zniknie jak to chodzi jak jest tłok ustawiony w środku a nie która świeca daje iskre Myśl troche
  • #4 01 Jun 2009 20:06
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany
    Helpful post? (-1)
    przerywacz otwart tłok ma być na górze czyli GMP
  • #5 01 Jun 2009 20:22
    Maximors
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    mógłbyś bardziej rozwinąć swoja wypowiedz najlepiej uzupełnić mój 1 post a nie 2?
    Ile mm cofa się tłok żeby zapłon był przez GMP 3mm?

    Wogle proszę o instrukcję ustawienia zapłonu
  • Helpful post
    #6 01 Jun 2009 21:13
    wpsowa692
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam,najpierw ustaw platyny na maxymalnym rozwarciu mają mieć 0,35-0,45mm a dopiero potem ustaw zapłon.Przerywacz na dużej płytce jest od prawego garka i jego najpierw ustaw na te 3mm przed GMP a dopiero potem lewy garnek (przerywacz na małej płytce)
  • #7 01 Jun 2009 21:45
    Maximors
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli pierw ustawiam otwarcie na 3mm przed GMP a potem 0,3mm na przerywaczach??

    Ale ktoś mnie pojechał motorowery xD
  • Helpful post
    #8 01 Jun 2009 22:37
    wpsowa692
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt zapłonu) mierzysz wyprzedzenie jak ma mniej niż 3mm to obracasz płytkę przerywacza w lewo,jak więcej niż 3mm obracasz płytkę w prawo i dalej sprawdzasz.
    Prawy garnek= duża płytka przerywacza.
    Lewy garnek=mała płytka przerywacza.
  • Helpful post
    #9 02 Jun 2009 06:33
    Adam1988
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Ustawiasz tlok w GMP; ustawiasz przerwe 0,3mm; cofasz tlok o 2,6mm i ustawiasz w tym miejscu aby przerywacz sie rozwieral.

    PS: te wartosci musza byc dosc dokladne.
  • #10 02 Jun 2009 07:36
    Maximors
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok Dzięki. Wszystkim Pomógł!
  • #11 02 Jun 2009 07:45
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (+2)
    Panowie! Czy jesteście pewni, że w Jawie przerwa na przerywaczu to 0,3 mm? Moim zdaniem mniej. Jawy miały do siebie, że niewielki luz wału ogromnie zakłócał zapłon z powodu malutkiej przerwy.
    Właśnie taką wartość (0,05 mm) miałem na myśli. I z bardzo odległych doświadczeń wiem, że była dość właściwa. Oczywiście w prakryce regulowało się na nieco więcej, aby uniknąć zaniku przy zużywaniu się ślizgacza. Większa przerwa mocno wypalała styki.
  • #12 02 Jun 2009 07:58
    Maximors
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    W książce serwisowej mam napisane ze 0,3 może po tylu latach wraz z postępem się coś zmieniło...

    Na obrazku mam pokazane 0,3mm to chyba nie jest dużo można się posłużyć zwykła kartką papieru.
    Jawa 350 Delux(silnik CZ) Zapłon

    Ciekawe a już w takiej innej książce której niestety mam tylko 2 zdjęcia pisze ze 0,05mm i ze za szczelinomierz może posłużyć bibułka
  • #13 02 Jun 2009 17:41
    gibbiceps
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ja ustawiam minimalną przerwę , niestety nie dysponuje w chwili obecnej szczelinomierzem ale 0,3 do 0,5 mm. będzie dobrze . Moim zdaniem 0,03 mm. to chyba za mała przerwa i zbyt dokładne przyrządy by musiały być używane do ustawiania zapłonu , no i najmniejszy luz na łożyskach i moto by nie działało .
  • #14 02 Jun 2009 18:33
    Maximors
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli jeżeli ustawie na zwykłą kartkę papieru złożoną na pół i mocno docisnę to powinno być ok
  • #15 05 Jun 2009 12:25
    gibbiceps
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Właśnie mi się przypomniało że w komplecie narzędzi do cz 350 był taki płaski klucz 7-8 z szczelinomierzem . Były to 2 blaszki jedna 0,3 a druga 0,5 mm. Teraz wiem na 100% że przerwę ustawią się od 0,3 do 0,5 mm. A dwie blaszki razem dają 0,8 mm. czyli przerwa na świecach . Mam orginalną CZ z kompletem dokumentów ( instrukcja , rachunki , badania itp) z narzędziami które są w komplecie .
  • #16 07 Jun 2009 20:17
    Maximors
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok już ustawione i na razie chodzi odpala dopiero z 3-4 kopa ale jest lepiej
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products