Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Jawa 350 Delux(silnik CZ) Zapłon

Maximors 01 Cze 2009 19:31
  • #1 01 Cze 2009 19:31
    Maximors
    Poziom 15  

    Proszę o pomoc w ustawieniu zapłonu bo już nie mam do tego siły...
    Jeżeli ktoś umie to zrobić to proszę o poradnik taki na chłopski rozum..
    A i nie mam tego przyrządu posłużę sie prętem tak jak to jest napisane w serwisówce.

    To co wiem to tak
    Wykręcam świece wkładam jakiś pręt ustawiam pierw prawy cylinder na miejsce maxymalnie wychylone i lekko cofam o 3mm i wtedy na przerywaczu(teraz którym) ustawiam przerwę bodajże 0,3mm

    Proszę mnie poprawić i uzupełnić jak czegoś nie dopowiedziałem...

  • #2 01 Cze 2009 19:51
    larymaniek
    Poziom 10  

    musisz sprawdzic ktory przerywacz wspolpracuje z tym cylindrem w ktorym cofneles tlok o 3mm.
    reszte robisz dobrze, wystarczy ze sprawdzisz ktory przerywacz dziala z ktorym cylindrem.
    jesli nie wiesz jak to sprawdzic to poprostu odlacz jeden na chwile albo wloz kawalek jakies izolacji miedzy styki jednego i zobaczysz na ktorym cylindrze zniknie iskra:)

  • #3 01 Cze 2009 19:55
    Maximors
    Poziom 15  

    Chyba się pogubiłem iskra jest wtedy gdy przerywacze sa rozwarte czy zwarte? i cyz na obu przerywaczach ma być 3mm Czy na jednym więcej na drugim mniej?
    Co to mi da ze włożę papierek i tu zniknie jak to chodzi jak jest tłok ustawiony w środku a nie która świeca daje iskre Myśl troche

  • #4 01 Cze 2009 20:06
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    przerywacz otwart tłok ma być na górze czyli GMP

  • #5 01 Cze 2009 20:22
    Maximors
    Poziom 15  

    mógłbyś bardziej rozwinąć swoja wypowiedz najlepiej uzupełnić mój 1 post a nie 2?
    Ile mm cofa się tłok żeby zapłon był przez GMP 3mm?

    Wogle proszę o instrukcję ustawienia zapłonu

  • Pomocny post
    #6 01 Cze 2009 21:13
    wpsowa692
    Poziom 23  

    Witam,najpierw ustaw platyny na maxymalnym rozwarciu mają mieć 0,35-0,45mm a dopiero potem ustaw zapłon.Przerywacz na dużej płytce jest od prawego garka i jego najpierw ustaw na te 3mm przed GMP a dopiero potem lewy garnek (przerywacz na małej płytce)

  • #7 01 Cze 2009 21:45
    Maximors
    Poziom 15  

    Czyli pierw ustawiam otwarcie na 3mm przed GMP a potem 0,3mm na przerywaczach??

    Ale ktoś mnie pojechał motorowery xD

  • Pomocny post
    #8 01 Cze 2009 22:37
    wpsowa692
    Poziom 23  

    najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt zapłonu) mierzysz wyprzedzenie jak ma mniej niż 3mm to obracasz płytkę przerywacza w lewo,jak więcej niż 3mm obracasz płytkę w prawo i dalej sprawdzasz.
    Prawy garnek= duża płytka przerywacza.
    Lewy garnek=mała płytka przerywacza.

  • Pomocny post
    #9 02 Cze 2009 06:33
    Adam1988
    Poziom 25  

    Ustawiasz tlok w GMP; ustawiasz przerwe 0,3mm; cofasz tlok o 2,6mm i ustawiasz w tym miejscu aby przerywacz sie rozwieral.

    PS: te wartosci musza byc dosc dokladne.

  • #10 02 Cze 2009 07:36
    Maximors
    Poziom 15  

    Ok Dzięki. Wszystkim Pomógł!

  • #11 02 Cze 2009 07:45
    mczapski
    Poziom 38  

    Panowie! Czy jesteście pewni, że w Jawie przerwa na przerywaczu to 0,3 mm? Moim zdaniem mniej. Jawy miały do siebie, że niewielki luz wału ogromnie zakłócał zapłon z powodu malutkiej przerwy.
    Właśnie taką wartość (0,05 mm) miałem na myśli. I z bardzo odległych doświadczeń wiem, że była dość właściwa. Oczywiście w prakryce regulowało się na nieco więcej, aby uniknąć zaniku przy zużywaniu się ślizgacza. Większa przerwa mocno wypalała styki.

  • #12 02 Cze 2009 07:58
    Maximors
    Poziom 15  

    W książce serwisowej mam napisane ze 0,3 może po tylu latach wraz z postępem się coś zmieniło...

    Na obrazku mam pokazane 0,3mm to chyba nie jest dużo można się posłużyć zwykła kartką papieru.

    Jawa 350 Delux(silnik CZ) Zapłon



    Ciekawe a już w takiej innej książce której niestety mam tylko 2 zdjęcia pisze ze 0,05mm i ze za szczelinomierz może posłużyć bibułka

  • #13 02 Cze 2009 17:41
    gibbiceps
    Poziom 13  

    Ja ustawiam minimalną przerwę , niestety nie dysponuje w chwili obecnej szczelinomierzem ale 0,3 do 0,5 mm. będzie dobrze . Moim zdaniem 0,03 mm. to chyba za mała przerwa i zbyt dokładne przyrządy by musiały być używane do ustawiania zapłonu , no i najmniejszy luz na łożyskach i moto by nie działało .

  • #14 02 Cze 2009 18:33
    Maximors
    Poziom 15  

    Czyli jeżeli ustawie na zwykłą kartkę papieru złożoną na pół i mocno docisnę to powinno być ok

  • #15 05 Cze 2009 12:25
    gibbiceps
    Poziom 13  

    Właśnie mi się przypomniało że w komplecie narzędzi do cz 350 był taki płaski klucz 7-8 z szczelinomierzem . Były to 2 blaszki jedna 0,3 a druga 0,5 mm. Teraz wiem na 100% że przerwę ustawią się od 0,3 do 0,5 mm. A dwie blaszki razem dają 0,8 mm. czyli przerwa na świecach . Mam orginalną CZ z kompletem dokumentów ( instrukcja , rachunki , badania itp) z narzędziami które są w komplecie .

  • #16 07 Cze 2009 20:17
    Maximors
    Poziom 15  

    Ok już ustawione i na razie chodzi odpala dopiero z 3-4 kopa ale jest lepiej

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty