X
  • #1 03 Jun 2009 12:57
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Witam Wszystkich, problem jest taki: zdaża się że sprężarka (sprzęgło) załącza sie i wyłącza średnio co sekunde "klika".
    1. Układ opróżniłem i napełniłem taką ilością jak zaleca producent,
    2. sprawdziłęm prsostat wysokiego ciśnienia- jest przejscie na stykach
    3. chłodzenie jest ok 9C na nawiewie.

    W tamtym roku wymieniałem cewke bo sie spalila, w tym juz wiem czemu, niedługo i ta może się spaić!

    samochod nie byl diagnozowany, jak wlacza sie zaplon to climatronic, miga kilka razy i wlacza sie, tak powinno byc??

    climatronic zeby bylo jasne.
  • #2 03 Jun 2009 13:01
    Michu10
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Nie tak nie powinno być , problem po stronie ciśnienia układu
  • #3 03 Jun 2009 14:17
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    bylo jezdzone tym samochodem ze 2 miesiace bez czynnika moze dlatego miga wyswietlacz, ale teraz uklad jest szczelny, trzeba wykasowac bledy??
  • #4 03 Jun 2009 14:29
    Michu10
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Diagnostyka wskazana
  • #5 03 Jun 2009 20:01
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Michu10 wrote:
    Diagnostyka wskazana

    ...i problem po stronie wysokiego cisnienia.Do sprawdzenia czystosc skraplacza(droznosc lameli,powietrze ma przez skraplacz przechodzic bez oporow)Podjechac na serwis klimy,niech dokladnie sprawdza cisnienia.Wentylatory skraplacza wlaczaja sie po wlaczeniu klimy?
  • #6 03 Jun 2009 20:43
    epablo
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    a sprawdzaleś czujnik niskiego ciśnienia poniżej ok. 2 barów wyłącza sprężarkę może to on "świruje"?
  • #7 04 Jun 2009 07:12
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    ciśnienia sprawdzalem na zewnatrz okolo +12 po wysokiej stronie 10bar niska 2bary, chlodzi dobrze, wentylatory sie zalaczaja gdy zalaczona sprezarka.
    problem w klikaniu sprzegla (nie zawsze, czasem raz w tygodniu,czasem kilka razy dziennie :/)- moze wymienic presostaty wysokiego i niskiego cisnienia??
  • #8 04 Jun 2009 20:44
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Odessac czynnik i nabic tyle.ile przewidziano(stacja serwisowa,nie butla na wadze).Presostat jest tylko jeden,malo prawdopodobne,ze to jego wina.Przepytaj go na obecnosc bledow
  • #9 06 Jun 2009 08:10
    artur_marcel
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam pytanie do ARTUR _STANCZUK, czy udało Ci się naprawić tą usterkę a jeśli tak, to co było przyczyną.
    Pytam się, bo mam taką samą przypadłość w moim SHARANIE 2001, ale ja zmieniałem pompę.
    Moje sprzęgiełko klika przy temperaturze +22 C, a przestaje jeśli jest zimniej.
    Komputer pokazał że to czujnik ciśnienia, ale mechanik nie daje gwarancji.
  • #10 08 Jun 2009 07:21
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    jeszcze nie rozwiazalem tego problemu, miedzy innymi z powodu braku czasu, ale na 100% jestem pewien ze to nie jest problem ilości czynnika. jak ktoś posiada schemat elektryczny klimatyzacji, to z gory dziekuje.
  • #11 10 Jun 2009 17:14
    Tomcar007
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam.Przede wszystkim proponuję diagnostykę tego układu urządzeniem diagnostycznym.objawy na moje oko świadczące o zbyt dużym ciśnieniu w układzie.stawiam na zbyt duże ciśnienie,lub uszkodzony zawór ciśnieniowy ewentualnie wcześniejsze grzebanie w układzie tj.niewłaściwe pospawanie przewodu (glut lub nieczystości po spawie wewnątrz układu,iałem kilka takich przypadków).Pozdrawiam
  • #12 13 Jun 2009 22:09
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam ponownie, robilem wlasnie diagnoze vag-comem 4.09 i odziwo ENGINE i pozostale, nie ma zadnych bledow. i jest jeszcze jedna sprawa po wlaczeniu zaplonu miga sterownik climatronica??, narazie klima dziala, ciekawe jak dlugo :/ cisnienie ssania 2bar tloczenie 8b t.zew 7C
  • #13 14 Jun 2009 02:18
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Miałem taki problem w golfie 4.
    Zabrudzony układ klimatyzacji, jak automat odessał olej to był straszny syf, wtrysnąłem nowy olej i gaz i problem ustąpił
  • #14 14 Jun 2009 15:16
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Niski ciśnienie w układzie. Tak jest sygnalizowane.
  • #15 14 Jun 2009 16:18
    Miand
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze odczytaj błędy z KLIMATRONIKA, jeżeli po włączeniu mruga to musi mieć w pamięci błędy (bo tak je sygnalizuje kierowcy). Po drugie podaj dokładne dane autka, to poszperam za schematem.
  • #16 14 Jun 2009 22:06
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    melduje nastepujace bledy ze sterownika climatronic: błąd 01596 po wykasowaniu nie miga, ale wraca po krotkiej przejazdzce, Motor For Outside/ Recirculated Air Flap (V154) oznacza naturalnie klape zewnetrzenago i zamknietego obiegu powietrza, sporo robotki aby sie do niego dobrac?? czy jest jakas klasyczna usterka kryjaca sie pod tym bledem??
    vw sharan 2000 1.9 TDI 115KM
  • #17 14 Jun 2009 22:27
    dydorobert
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    luknij tu :http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=54180
  • #18 14 Jun 2009 23:18
    Miand
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Na diagnoskopie wejdź w bloki pomiarowe, na pierwszym bloku pierwsze okienko (nie zawsze czasem na pierwszych trzech blokach, na jednym z okienek) są wyświetlane powody zatrzymanie kompresora (na stojącym silniku powinna być 5, po włączeniu EKON 6, a przy odpaleniu silnika i włączeniu klimy gdy ruszy kompresor to 0) odczytaj co jest wyświetlone. Sprawdź to samo gdy wyłącza się kompresor.
  • #19 15 Jun 2009 09:09
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    okey okey, jak dostać się do silniczka klapy świeżego/wewnętrznego obiegu powietrza?
  • #20 15 Jun 2009 18:39
    Miand
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Zgodnie z obietnicą znalezione w sieci
  • #21 15 Jun 2009 23:01
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    dziekuje dziekuje, wew/zew obieg na bank nie ma wpływu na AC ale chcę to naprawić! klima działa poprawnie. ale ta klapa, jakbym dostal instruktaż to by było łatwiej. jeszcze raz dziekuje, pozdrawiam wszystkich. HEJ!!!
  • #22 17 Sep 2011 23:19
    tomasz0703
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Sory że odgrzewam starego kotleta ,czy w sharanie 2001 rok 1.9 115 km klima manual po włączeniu klimy ma się właczać tylko jeden wentylator ten od strony kierowcy czy obydwa (wydaje mi się że obydwa).Czy przez nie właczajacy się wentylator ten z prawej może rosnąc ciśnienie w układzie i kompresor włącza się i wyłącza co 2-3 sekundy .
  Search 4 million + Products
Browse Products