X

Brak iskry Simson - pytanie

speeeed92 08 Jun 2009 13:57
  • #1 08 Jun 2009 13:57
    speeeed92
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    witam :)
    mam pytane czy jak będzie popsuta w jaks sposób stacyjka to nie bedzie iskry bo juz wymieniłem juz wszystko co mozliwe cewke WN cewke zapłonowa świece kabel z fajka moduł w iskrowniku zoduł zapłonowy ten pod deklem i została juz chyba tylko stacyjka a jak krece kluczykiem w górę i w duł to sie czsem pojawi
    i mam pytanie co to jest taka mała skrzyneczka za stacyjką

    prosze o pomoc :(:(:cry:
  • #2 08 Jun 2009 14:17
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Masz tu schematy instalacji simsonów, zobacz czy masz dobrze moduł podłączony, a jak chcesz sprawdzić czy to stacyjka jest zła to omiń ją poprostu.
  • #3 08 Jun 2009 14:38
    speeeed92
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    ale ja potrzebyje schematy do s51 elektronik a i w jaki sposób moge ominąć
    stacyjke jakie kable musze odłaczyc
  • #4 08 Jun 2009 15:34
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Na module obok styków masz napisane cyferki i ze styku oznaczonego 2 odłącz kabelek powinien być brązowo-biały lub brązowo czarny, i to tyle, jak go odłączysz to zapłon będzie włączony niezależnie od położenia stacyjki. Dołączam schematy kilku modeli S51.
  • #5 08 Jun 2009 20:00
    speeeed92
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    odłączyłem i jak pierwszy raz kopłem to była taka piekna niebieska iskra a za drugim razem juz jej nie było i jak kopałem to od czasu do czasu sie pojawiła i juz nie wiem co robic i co jeszcze wymienic
  • #6 08 Jun 2009 20:53
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Hmm sprawdź na innej świecy, albo tą wyczyść dokładnie w środku szczotką drucianą, może świeca ma przebicie i wtedy iskra może się pojawiać raz w środku świecy, a raz na elektrodach. Sprawdź jeszcze fajkę na kablu wysokiego napięcia bywa że i przez nią iskra może szwankować, jak już i to nie pomoże to pozostaje sprawdzić wszystko od podstaw, czyli zdjąć koło zamachowe i sprawdzić czy kable są dobrze przylutowane do cewek lub jakiś kabel mógł się przetrzeć i obciera o koło zamachowe robiąc zwarcie.
  • #7 08 Jun 2009 21:42
    speeeed92
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    swiece sprawdzałem iskrownik cały lutowałem od nowa bo zakładałem moduł w iskrowniku kable tak powieszchownie sprawdzałem i nic nie było jutro kupie kabel i fajke i napisze czy pomogło
    dzieki za schematy
  • #8 08 Jun 2009 21:56
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Ale moduł nie siedzi w zapłonie, w zapłonie jest tylko czujnik halla i cewki.
    Brak iskry Simson - pytanie
    Brak iskry Simson - pytanie
  • #9 09 Jun 2009 11:27
    speeeed92
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    cze sa cewki 6v i 12v bo jak byłem w sklepie to chciałem 6v a dali 12v czy to moze byc przyczyna

    Dodano po 2 [minuty]:

    czy jak cała instalacja jest 6v to cewka zapłownowa moze byc 12v
  • #10 09 Jun 2009 12:15
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Może być 12V ale iskra będzie wtedy trochę mniejsza, pisałeś wcześniej że iskra raz jest a raz nie ma, dokręć do brze kabel do fajki i ruszaj nim, bo coś mi się wydaje że to tu jest problem. Jeżeli cewki, czujnik i moduł są nowe to albo coś źle podłączyłeś albo coś nie łączy.
    Brak iskry Simson - pytanie
  • #11 09 Jun 2009 14:24
    speeeed92
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    kupiłem nowe kable od łady samary i załozyłem ale patrzyłem miermnikiem na pikaczu i przez tamten stary kabel jest przejscie a przez ten nowy nie ma i nie wiem dla czego??
  • #12 09 Jun 2009 16:59
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Pewnie to przewód jedno żyłowy i jak mierzyłeś przewodność to nie trafiłeś na drucik w środku tylko na jego izolacje,a ten co miałeś w simsonie zapewne jest wielożyłowy.
  • #13 09 Jun 2009 17:28
    speeeed92
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    to ten kabel sie nadaje czy juz nie??
  • #14 09 Jun 2009 17:33
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Nadaje się.
  • #15 09 Jun 2009 17:48
    TomLib
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    to nie jest czujnik Halla tylko zwykły indukcyjny! Cewka zasilająca moduł zapłonowy, a zatem także "iskre" nie daje 6 czy 12V tylko okolo 1kV (różnie ludzie pisza, tak czy inaczej nawet przy delikatnym "kopnięciu" silnika ma Cię to napięcie kopać)! Zacznij od tego sprawdzenie bo może Ci dali cewke do zwyklego zapłonu na platynki. Do electronica ma mieć bardzo cieniutkie uzwojenie, stąd tak wysokie napięcie...
  • #16 09 Jun 2009 18:03
    speeeed92
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    na pudełku pisze ze do elektronika a zwoji nie widac bo jest ta tasma żółta ale cos mi sie zdaje ze nie bedzie chodzic cewka 12 v na instalaciji 6 v
  • #17 09 Jun 2009 18:12
    TomLib
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    do elektronika NIE MA RÓŻNYCH CEWEK! Sprawdz tak jak Ci mówie delikatnie kopiąc czy poczujesz że Cie kopie przewód który od niej odchodzi. Rozumiem że kolo magnesowe od elektronika? Masy na module sprawdziłeś?
  • #18 09 Jun 2009 18:40
    speeeed92
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdzałem i nic mnie kopło .......jake mam masy? sprawdzic
  • #19 09 Jun 2009 18:46
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Do modułu NIE IDZIE NAPIĘCIE 1KV!! do modułu wchodzi małe napięcie 12v, wyjście z modułu podłącza się do cewki zapłonowej która wytwarza iskrę,i ta cewka może mieć 12v na instalacji 6v. Narysowałem Ci wcześniej jak masz podłączyć na krótko aby była iskra, podłącz tak i jeżeli nadal jej nie będzie, będziemy szukać dalej przyczyny. Kopać prąd powinien jak włożysz palec do fajki i bedziesz lekko kopał.Oczywiście musisz też dotknąć masy.
  • #20 09 Jun 2009 18:53
    TomLib
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    a założymy się że nie!? Do 12V to ono może spada przy obciążeniu (bo żarówkę zaświeci), normalnie jest takie ze czuć jak Cię "prąd poraża". Skoro jak twierdzisz ma wynosić 12V to niech nam kolega zmierzy opór cewki od świateł i od zapłonu. Jeśli jest tak jak mówisz, to powinien tylko nieznacznie sie różnić... Bo ja wiem że cewka od zasilania zapłonu będzie miala 500-600Ohm a od świateł z pewnością dużooo mniej. I jeszcze żeby nie było, napięcie około 1kV, czesto podawane też jest jako 400V lub 700V - dlatego mniejsza o to, z pewnością kopie po zakręceniem silnika!

    Bez komentarza...
  • #21 09 Jun 2009 19:07
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Ale cewka zapłonowa która jest podłączona na wyjściu modułu jest na 12V, więc pomyśl co by się z nią stało jak by na nią puścić chociażby te 400V:D To nie wska ani komar że cewka zapłonowa z której wychodzi kabel bezpośrednio do świecy siedzi w zapłonie pod kołem zamachowym.
  • #22 09 Jun 2009 19:23
    TomLib
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    cewka WN w simsonie z zapłonem elektronicznym jest zawsze 6V a nie 12 jak twierdzisz...

    Po to właśnie jest moduł, który czymś musi być zasilany, stad tak wysokie napięcie. Mialem gdzieś schemat modułu tylko nie chce mi sie szukać, wtedy byś zrozumiał.

    Skoro kolega jak wspomniał wyżej, ma omomierz to proszę zmierzyć opór cewki i bedziemy wiedzieli co jest grane...

    Co do wtracenia o komarkach i wsk, wole pozostawić bez komentarza...
  • #23 09 Jun 2009 19:47
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Mój błąd przyznaje się jest tam do 200V ale kopać to nie powinno bo jest zbyt małe natężenie, zresztą po to jest miernik żeby to zmierzyć. Schematy modułów mam i wiem jak to działa bo sam moduły robiłem.
  • #24 09 Jun 2009 22:36
    TomLib
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    natężenie małe ale człowiekowi wystarczy :P

    Co do miernika sie zgodze :D
  • #25 12 Jun 2009 22:00
    Mrówa510
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam. jestem właścicielem simsona sr 50 i mam z nim małe kłopoty, mianowicie; na wysokich obrotach silnik pracuje normalnie, a gdy zejdzie na mniejsze obroty gaśnie <zanika iskra> od czego mam zacząć, co może być tego przyczyną? <niedawno była robiona elektryka, znaczy ładowanie, migacze i STOP 12V, a zapłon i światła 6V, czy to ma jakiś wpływ??? w tym tylko jedna cewka jest nawinięta na 12V i wszystko działało, aż do dziś> PROSZĘ O POMOC I Z GÓRY DZIĘKUJE!
  • #26 13 Jun 2009 12:30
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jaki masz w nim zapłon? elektronik czy przerywacz?
  • #27 13 Jun 2009 15:03
    Mrówa510
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    platyny są które dzisiaj wymieliłem i kondensator i już pali, ale czasami zapalam, a on za chwilę gaśnie, i potem już normalnie chodzi. ale nie ma wolnych obrotów --- przyczyna???
  • #28 14 Jun 2009 12:25
    TomLib
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    pewnie gaźnik do czyszczenia / regulacji...
  • #29 14 Jun 2009 14:34
    Mrówa510
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    już czyściłem ze 4 razy i nic. ale jest gorszy problem, nie zapala, jak zapali to zgaśnie, na wysokich obrotach coś strzela w cylindrze, jest trochę słabszy niż był. czyżby kończył się silnik???
  • #30 14 Jun 2009 18:16
    Batman191
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Na początek ustaw przerw na przerywaczu na 0,4 potem wyreguluj gaźnik, jaki masz model gaźnika?
  Search 4 million + Products
Browse Products