Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Brak iskry Simson - pytanie

speeeed92 08 Cze 2009 13:57
  • #1 08 Cze 2009 13:57
    speeeed92
    Poziom 7  

    witam :)
    mam pytane czy jak będzie popsuta w jaks sposób stacyjka to nie bedzie iskry bo juz wymieniłem juz wszystko co mozliwe cewke WN cewke zapłonowa świece kabel z fajka moduł w iskrowniku zoduł zapłonowy ten pod deklem i została juz chyba tylko stacyjka a jak krece kluczykiem w górę i w duł to sie czsem pojawi
    i mam pytanie co to jest taka mała skrzyneczka za stacyjką

    prosze o pomoc :(:(:cry:

  • #3 08 Cze 2009 14:38
    speeeed92
    Poziom 7  

    ale ja potrzebyje schematy do s51 elektronik a i w jaki sposób moge ominąć
    stacyjke jakie kable musze odłaczyc

  • #4 08 Cze 2009 15:34
    Batman191
    Poziom 12  

    Na module obok styków masz napisane cyferki i ze styku oznaczonego 2 odłącz kabelek powinien być brązowo-biały lub brązowo czarny, i to tyle, jak go odłączysz to zapłon będzie włączony niezależnie od położenia stacyjki. Dołączam schematy kilku modeli S51.

    Załączniki:
  • #5 08 Cze 2009 20:00
    speeeed92
    Poziom 7  

    odłączyłem i jak pierwszy raz kopłem to była taka piekna niebieska iskra a za drugim razem juz jej nie było i jak kopałem to od czasu do czasu sie pojawiła i juz nie wiem co robic i co jeszcze wymienic

  • #6 08 Cze 2009 20:53
    Batman191
    Poziom 12  

    Hmm sprawdź na innej świecy, albo tą wyczyść dokładnie w środku szczotką drucianą, może świeca ma przebicie i wtedy iskra może się pojawiać raz w środku świecy, a raz na elektrodach. Sprawdź jeszcze fajkę na kablu wysokiego napięcia bywa że i przez nią iskra może szwankować, jak już i to nie pomoże to pozostaje sprawdzić wszystko od podstaw, czyli zdjąć koło zamachowe i sprawdzić czy kable są dobrze przylutowane do cewek lub jakiś kabel mógł się przetrzeć i obciera o koło zamachowe robiąc zwarcie.

  • #7 08 Cze 2009 21:42
    speeeed92
    Poziom 7  

    swiece sprawdzałem iskrownik cały lutowałem od nowa bo zakładałem moduł w iskrowniku kable tak powieszchownie sprawdzałem i nic nie było jutro kupie kabel i fajke i napisze czy pomogło
    dzieki za schematy

  • #8 08 Cze 2009 21:56
    Batman191
    Poziom 12  

    Ale moduł nie siedzi w zapłonie, w zapłonie jest tylko czujnik halla i cewki.
    Brak iskry Simson - pytanie
    Brak iskry Simson - pytanie

  • #9 09 Cze 2009 11:27
    speeeed92
    Poziom 7  

    cze sa cewki 6v i 12v bo jak byłem w sklepie to chciałem 6v a dali 12v czy to moze byc przyczyna

    Dodano po 2 [minuty]:

    czy jak cała instalacja jest 6v to cewka zapłownowa moze byc 12v

  • #10 09 Cze 2009 12:15
    Batman191
    Poziom 12  

    Może być 12V ale iskra będzie wtedy trochę mniejsza, pisałeś wcześniej że iskra raz jest a raz nie ma, dokręć do brze kabel do fajki i ruszaj nim, bo coś mi się wydaje że to tu jest problem. Jeżeli cewki, czujnik i moduł są nowe to albo coś źle podłączyłeś albo coś nie łączy.

    Brak iskry Simson - pytanie

  • #11 09 Cze 2009 14:24
    speeeed92
    Poziom 7  

    kupiłem nowe kable od łady samary i załozyłem ale patrzyłem miermnikiem na pikaczu i przez tamten stary kabel jest przejscie a przez ten nowy nie ma i nie wiem dla czego??

  • #12 09 Cze 2009 16:59
    Batman191
    Poziom 12  

    Pewnie to przewód jedno żyłowy i jak mierzyłeś przewodność to nie trafiłeś na drucik w środku tylko na jego izolacje,a ten co miałeś w simsonie zapewne jest wielożyłowy.

  • #13 09 Cze 2009 17:28
    speeeed92
    Poziom 7  

    to ten kabel sie nadaje czy juz nie??

  • #15 09 Cze 2009 17:48
    TomLib
    Poziom 19  

    to nie jest czujnik Halla tylko zwykły indukcyjny! Cewka zasilająca moduł zapłonowy, a zatem także "iskre" nie daje 6 czy 12V tylko okolo 1kV (różnie ludzie pisza, tak czy inaczej nawet przy delikatnym "kopnięciu" silnika ma Cię to napięcie kopać)! Zacznij od tego sprawdzenie bo może Ci dali cewke do zwyklego zapłonu na platynki. Do electronica ma mieć bardzo cieniutkie uzwojenie, stąd tak wysokie napięcie...

  • #16 09 Cze 2009 18:03
    speeeed92
    Poziom 7  

    na pudełku pisze ze do elektronika a zwoji nie widac bo jest ta tasma żółta ale cos mi sie zdaje ze nie bedzie chodzic cewka 12 v na instalaciji 6 v

  • #17 09 Cze 2009 18:12
    TomLib
    Poziom 19  

    do elektronika NIE MA RÓŻNYCH CEWEK! Sprawdz tak jak Ci mówie delikatnie kopiąc czy poczujesz że Cie kopie przewód który od niej odchodzi. Rozumiem że kolo magnesowe od elektronika? Masy na module sprawdziłeś?

  • #18 09 Cze 2009 18:40
    speeeed92
    Poziom 7  

    sprawdzałem i nic mnie kopło .......jake mam masy? sprawdzic

  • #19 09 Cze 2009 18:46
    Batman191
    Poziom 12  

    Do modułu NIE IDZIE NAPIĘCIE 1KV!! do modułu wchodzi małe napięcie 12v, wyjście z modułu podłącza się do cewki zapłonowej która wytwarza iskrę,i ta cewka może mieć 12v na instalacji 6v. Narysowałem Ci wcześniej jak masz podłączyć na krótko aby była iskra, podłącz tak i jeżeli nadal jej nie będzie, będziemy szukać dalej przyczyny. Kopać prąd powinien jak włożysz palec do fajki i bedziesz lekko kopał.Oczywiście musisz też dotknąć masy.

  • #20 09 Cze 2009 18:53
    TomLib
    Poziom 19  

    a założymy się że nie!? Do 12V to ono może spada przy obciążeniu (bo żarówkę zaświeci), normalnie jest takie ze czuć jak Cię "prąd poraża". Skoro jak twierdzisz ma wynosić 12V to niech nam kolega zmierzy opór cewki od świateł i od zapłonu. Jeśli jest tak jak mówisz, to powinien tylko nieznacznie sie różnić... Bo ja wiem że cewka od zasilania zapłonu będzie miala 500-600Ohm a od świateł z pewnością dużooo mniej. I jeszcze żeby nie było, napięcie około 1kV, czesto podawane też jest jako 400V lub 700V - dlatego mniejsza o to, z pewnością kopie po zakręceniem silnika!

    Bez komentarza...

  • #21 09 Cze 2009 19:07
    Batman191
    Poziom 12  

    Ale cewka zapłonowa która jest podłączona na wyjściu modułu jest na 12V, więc pomyśl co by się z nią stało jak by na nią puścić chociażby te 400V:D To nie wska ani komar że cewka zapłonowa z której wychodzi kabel bezpośrednio do świecy siedzi w zapłonie pod kołem zamachowym.

  • #22 09 Cze 2009 19:23
    TomLib
    Poziom 19  

    cewka WN w simsonie z zapłonem elektronicznym jest zawsze 6V a nie 12 jak twierdzisz...

    Po to właśnie jest moduł, który czymś musi być zasilany, stad tak wysokie napięcie. Mialem gdzieś schemat modułu tylko nie chce mi sie szukać, wtedy byś zrozumiał.

    Skoro kolega jak wspomniał wyżej, ma omomierz to proszę zmierzyć opór cewki i bedziemy wiedzieli co jest grane...

    Co do wtracenia o komarkach i wsk, wole pozostawić bez komentarza...

  • #23 09 Cze 2009 19:47
    Batman191
    Poziom 12  

    Mój błąd przyznaje się jest tam do 200V ale kopać to nie powinno bo jest zbyt małe natężenie, zresztą po to jest miernik żeby to zmierzyć. Schematy modułów mam i wiem jak to działa bo sam moduły robiłem.

  • #24 09 Cze 2009 22:36
    TomLib
    Poziom 19  

    natężenie małe ale człowiekowi wystarczy :P

    Co do miernika sie zgodze :D

  • #25 12 Cze 2009 22:00
    Mrówa510
    Poziom 9  

    witam. jestem właścicielem simsona sr 50 i mam z nim małe kłopoty, mianowicie; na wysokich obrotach silnik pracuje normalnie, a gdy zejdzie na mniejsze obroty gaśnie <zanika iskra> od czego mam zacząć, co może być tego przyczyną? <niedawno była robiona elektryka, znaczy ładowanie, migacze i STOP 12V, a zapłon i światła 6V, czy to ma jakiś wpływ??? w tym tylko jedna cewka jest nawinięta na 12V i wszystko działało, aż do dziś> PROSZĘ O POMOC I Z GÓRY DZIĘKUJE!

  • #26 13 Cze 2009 12:30
    Batman191
    Poziom 12  

    Jaki masz w nim zapłon? elektronik czy przerywacz?

  • #27 13 Cze 2009 15:03
    Mrówa510
    Poziom 9  

    platyny są które dzisiaj wymieliłem i kondensator i już pali, ale czasami zapalam, a on za chwilę gaśnie, i potem już normalnie chodzi. ale nie ma wolnych obrotów --- przyczyna???

  • #28 14 Cze 2009 12:25
    TomLib
    Poziom 19  

    pewnie gaźnik do czyszczenia / regulacji...

  • #29 14 Cze 2009 14:34
    Mrówa510
    Poziom 9  

    już czyściłem ze 4 razy i nic. ale jest gorszy problem, nie zapala, jak zapali to zgaśnie, na wysokich obrotach coś strzela w cylindrze, jest trochę słabszy niż był. czyżby kończył się silnik???

  • #30 14 Cze 2009 18:16
    Batman191
    Poziom 12  

    Na początek ustaw przerw na przerywaczu na 0,4 potem wyreguluj gaźnik, jaki masz model gaźnika?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty