X
  • #1 08 Jun 2009 19:42
    max2117
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam taki problem z którym się nie mogę uporać a mianowicie w moim oplu astra 1,6 - 2006 rok nagminie wyskakuje błąd numer D 1113 i według opisu oznacza on za niskie napiecie portu dezaktywacji . Usterka ta w jakis tam sposób byla usuwana i nadal się pojawia a grozi mi wymiana kolektora ssacego który kosztuje ok 3 tys. zł .Mam takie pytanie czy ktoś miał podobny problem i jak go można rozwiązać czy wchodzi w rachubę wymiana kolektora używanego czy raczej nie polecacie tego robić .Prosze o porady jak rozwiązać powyższy problem.
  • #2 11 Aug 2009 15:34
    sebosk
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Cóż,
    dopadł mnie ten sam problem przy tym samym silniku i tym samym roczniku mojej Astry. Czy udało Ci się znaleźć jakieś rozwiązanie, inne niż serwis za 3 tyś. ??
    Pozdr.
  • #3 11 Aug 2009 20:31
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (+1)
    Witam serdecznie. Problem dotyczy twinportu. Tam w kolektorze dolotowym są dwa kanały. Jeden ma przepustnicę mającej na celu zawirowanie mieszanki by silnik chodził poprawnie na uboższej. Miałem przypadek, że w samochodzie bez tego urzadzenia wyskaiwał ten błąd. Temat poruszałem na forum Opla. Z tego co mi podpowiedzieli to mapa była nie od tego modelu. Zanim bym wymienił kolektor sprawdził bym działanie tej przepustnicy. Pozdrawiam.
  • #4 04 Mar 2010 10:58
    sixwalker
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam

    Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO
  • #5 09 Nov 2010 21:20
    tombalt
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    teraz mnie dopadł ten problem
    mam astrę H 1.6 XEP, twiinport 105 kucy.
    rocznik 2006 przebieg 24000, samochód służy głównie do poruszania się po mieście\

    gdzie znajdę ten siłownik do wyczyszczenia? czy jest on widoczny bezpośrednio po otwarciu maski czy też trzeba zdemontować jakaś osłonę?
  • #6 12 Nov 2010 09:07
    sixwalker
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Nic nie trzeba demontować, ręką można sięgnąć po lewej stronie od dołu kolektora, natomiast jak check zaświeci sie tylko czasami, to lepiej z tym nic nie grzebać, póki sie całkiem nie posypie. Na allegro ta część kiedyś była za 150zł - z demontażu, jako podzespół do kolektora.
  • #7 12 Nov 2010 09:17
    tombalt
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    dla pewności - jest tam poprzeczka żebrowana przylegająca do kolektora ssącego oraz taka rurka.
    jedno i drugie jest połączone z (jak się domyślam) siłownikiem.
    czym mam poruszać aby rozruszać klapki? tym wężykiem czy tą zebrowana poprzeczką?
  Search 4 million + Products
Browse Products