Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 15 Cze 2009 13:52
    igorek83
    Poziom 24  

    witam wszystkich
    chce kupić przyczepki samochodowa i nie jest zarejestrowana co potrzebne do rejestracji i jakie warunki musi ona spełniać.
    :?::?::?:

  • #2 15 Cze 2009 14:30
    zak12
    Poziom 17  

    Wydaje mi się, że homologację na hak i sprawne światła

  • #3 15 Cze 2009 14:58
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na hak , to m a razem z samochodem. Potrzebne badania techniczne przyczepy dopuszczające do ruchu , a z tym jej ciężar , obrys , światła itp.

  • #4 15 Cze 2009 15:14
    wicher:
    Poziom 13  

    W kolejności:
    - ocena techniczna rzeczoznawcy (ze zdjęciami i wyliczeniami) *
    - skierowanie na nadanie numerów identyfikacyjnych i tabliczki znamionowej
    - wypełniony wniosek o przegląd poajzdu typu "SAM" (wymiary itp)
    - zaświadczenie z przeprowadzonego przeglądu wraz z dokumentem identyfikacyjnym
    - i dopiero z tym kompletem dokumentów do wydziału komunikacji

    * mało prawdopodobne ale może być zbędna (wszystko zależy od diagnosty, więc warto najpierw zasięgnąc języka na stacji diagnostycznej)

  • #5 15 Cze 2009 15:54
    glosny83
    Poziom 28  

    musisz zwymiarować przyczepę co wiąże się z rysunkami tech

  • #6 03 Sty 2010 18:44
    jacek741
    Poziom 10  

    Chciałbym się dowiedzieć jakie wymiary powinna mieć przyczepka i gdzie ma być umieszczona oś.

  • #7 04 Sty 2010 00:58
    kotweiler
    Poziom 16  

    jacek741 napisał:
    Chciałbym się dowiedzieć jakie wymiary powinna mieć przyczepka i gdzie ma być umieszczona oś.

    Przyczepa musi spełniać te same warunki techniczne co pojazd samochodowy, jeśli chodzi o wymiar, masę-obciążenie osi, ogumienie i niektóre rodzaje świateł.
    Wymiary jak każdy inny pojazd a więc;
    1. długość 12 m
    2. szerokość 2.55 m, bez lusterek i elementów miękkich np. obrysówki
    3. wysokość 4.0 m
    4. długość zestawu, pojazd i przyczepa - 18,75 m.
    Więc robisz przyczepę, żeby mieściła się w tych wymiarach :D.

    Lekkie typowe to przeważnie mają takie wymiary paki;
    -przyczepa jednoosiowa 230 x 125, 250 x 125, 270 x 140, 300 x 150, 300 x 160, chodzi o proporcje, żeby nie wyglądała jak ogórek.

    Jeżeli chodzi o światła, to przepisy poczytaj. Przepisy dotyczące szerokości rozmieszczenia lamp(chyba min 600mm), wysokości minimalnej 350mm i maksymalnej 1500mm umieszczenia lamp od podłoża, i jakie światła i gdzie w zależności od wymiarów przyczepy(czytaj pojazdu).
    http://www.126fan.pl/www/swiatla.htm

    Najlepiej to kupić instrukcję na alledrogo w PDF-ie o budowie przyczepy, za dychę, no i wszysko jest co powinna mieć przyczepa.

    Przepis nie określa gdzie ma być umiejscowiona oś, ma być spełniony warunek nacisku zaczepu na kulę, 50 kg dla przyczep lekkich i 75 kg dla przyczep ciężkich.
    W moich przyczepach mam oś przesuniętą 15 % (dł skrzyni) do tyłu, licząc od środka skrzyni ładunkowej, bez długości dyszla. Paka ma 2.0m, to oś mam 30 cm do tyłu, od środka paki.
    Rejestracja w ubiegłym roku, przyczepka DMC 600 kg ;
    1.Budowa przyczepki 1200 zł
    2. WK wniosek o nadanie numeru ramy 12zł. Oświadczenie, że wszystkie elementy były moją własnością i że nabyłem legalnie oraz rachunki na zaczep, lampy, koła.
    3. Odbiór wniosku z numerem
    4. Następny wniosek o czasową rejestrację na dojazd ok 60zł i OC na przyczepę 30 zł
    5- Przegląd techniczny 180zł, za przegląd, nabicie numerów i tabliczkę znamionową
    6 - Wniosek o rejestrację 120zł miękki dowód + tablica
    7- Odebranie twardego dowodu.
    Można zarejestrować jedną samoróbę rocznie.

    Dyszel mam z rury 50x5mm , stal 18 HMN, stopowa ciągniona. Należy zwrócić uwagę, że dyszel jest najbardziej obciążony na 1/3 długości, patrząc od skrzyni ładunkowej, dlatego wspawałem wzmocnienie od dołu, płaskownik 60x5mm. Zawieszenie na wahaczach wleczonych i podwójne amorki ze sprężynami z motocykla. Super miękkie zawieszenie. Przyczepka jest turystyczna, wzorowana na N-250c, tylko większa.

    Lepszy jest dyszel w kształcie trapeza, z ceownika, taki mam w drugiej przyczepie, a oś z Fiata Ducato. Oś jest bardzo mocna i obniżana. Przyczepa jest na DMC 750, ale drugie tyle spokojnie wytrzyma. Miała być oś z Trafica bo tańsza, ale mi się felgi nie podobały. Przyczepa jest "budowlana" do wożenia ciężkich rzeczy, z wywrotem.

  • #8 04 Sty 2010 22:48
    wicher:
    Poziom 13  

    Cytat:
    gdzie ma być umieszczona oś.


    Oś zawsze musi być umieszczona w połowie skrzyni ładunkowej, tak aby jej równomierne załadowanie nie powodowało ujemnego nacisku na hak.

    Co do wymiarów dadam jeszcze, że przyczepy do 1600 mm szerokości nie muszą mieć świateł pozycyjnych przednich, natomiast powyżej już tak.
    Tu masz mały rysunek poglądowy znaleziony w sieci:
    Przyczepka samochodowa - co potrzebne do rejestracji?

  • #9 03 Lut 2010 10:48
    pio102201
    Poziom 16  

    A jaka powinna być długość dyszla ??

  • #10 06 Lut 2010 20:18
    marek16890
    Poziom 8  

    pio102201 napisał:
    A jaka powinna być długość dyszla ??


    najlepiej tak żeby przyczepka skręcała się za twoim samochodem do 90 stopni.

  • #11 07 Lut 2010 20:53
    pio102201
    Poziom 16  

    Może macie jakiś pomysł jak to wyliczyć lub gotowe wymiary ( długość przyczepki długość dyszla )
    Pozdrawiam

  • #12 09 Lut 2010 20:24
    marek16890
    Poziom 8  

    ja mam przyczepkę o wymiarach skrzyni ładunkowej 2300x1200 , a dyszel ma 900mm długości, z zaczepem jest to około 1000mm. Zaczepiam ją do Fiata Brava.

    Radze tobie zmierz samochód, podziel na pół i dodaj 100mm

  • #13 09 Lut 2010 20:57
    pio102201
    Poziom 16  

    Dzięki marek16890 wszystko już rozumiem
    Pozdrawiam

  • #14 21 Cze 2010 15:04
    rafus9
    Poziom 9  

    Witam,
    Czy możecie podać jakie światła powinna mieć przyczepka, a dokładnie chodzi mi o kwestię swiatła cofania, wyczytałem w jakims artykule że przyczepki po 2009 roku muszą takowe posiadać.
    Jak podłaczyć taką przyczepkę pod wtyczkę 7 pinową?
    Wg schematów nie ma uwzglednionej takiej wiązki...

  • #15 22 Cze 2010 21:21
    martinobmw
    Poziom 11  

    polska to jest bardzo dziwny kraj przerabiałem ten temat i znajomy na stacji kazał wyrzucić światło cofania .masz racje nowe przepisy mówią o tym ze ma ono być i też nie mam pojęcia jak podłączyć pod polska wtykę, niemiecka owszem da rade.

  • #16 04 Mar 2011 19:21
    fubus84
    Poziom 10  

    Polska też daje radę. Ja tego teraz nie pamiętam, ale jak kupowałem gniazdo do wymiany to miałem w nim opis co jest gdzie.
    a to że jest 7 styków to w zupełności wystarcza.

    1. masa
    2. pozycja
    3. stop
    4. kierunek lewy
    5. kierunek prawy
    6. przeciwmgielny
    7. wsteczny

  • #17 05 Mar 2011 06:48
    emeryt2
    Poziom 42  

    Fobus , wymieniałeś chyba na tureckie gniazdo!
    Przed tygodniem miałem ten sam problem , ale w rozpisce 7 pinowe gniazdo ma : 1 - kier. lewy , 2 - przeciwmgłowe , 3 - masa , 4 - kier.prawy, 5 - św.poz.prawe , 6 - stop, 7 - św.poz. lewe.
    Przyczepka była starsza z przed 2009r.

  • #18 08 Mar 2011 12:45
    krys.kj
    Poziom 9  

    panowie powiedzcie mi jak powinna być rura na dyszel bo mam rurę i ma 47 albo 48mm średnicy zewnętrznej i ściankę 3mm i czy taka rura sie nadaje

  • #19 09 Mar 2011 01:35
    raduss77
    Poziom 1  

    zastanawiam sie co wami kieruje zeby bez jakiejkolwiek wiedzy takie bzdury wypisywac

    Dodano po 2 [minuty]:

    doczytajcie do konca rozporzadzenia,ustawy wypraktykujcie a dopiero wtedy dawajcie na forum takie posty ktore jak czytam to zalewam się łzami ze smiechu

  • #20 19 Paź 2011 23:14
    Karolmay80
    Poziom 9  

    raduss77 napisał:
    zastanawiam sie co wami kieruje zeby bez jakiejkolwiek wiedzy takie bzdury wypisywac

    Dodano po 2 [minuty]:

    doczytajcie do konca rozporzadzenia,ustawy wypraktykujcie a dopiero wtedy dawajcie na forum takie posty ktore jak czytam to zalewam się łzami ze smiechu


    jak masz wiedzę na ten temat, to się nią podziel, a jak nie, to nie krytykuj tych, którzy pomóc się starają...

  • #21 30 Gru 2011 14:30
    paliks
    Poziom 2  

    Witam.
    Ja z kolei mam inny problem, a mianowicie. Czy przyczepka samochodowa lekka typu SAM ( do 750 kg ) na dzień dzisiejszy musi posiadać światła cofania, żeby przeszła badania techniczne ? Dodaję jeszcze, że jest to pierwsza rejestracja przyczepki.
    Pani w Starostwie nie potrafiła mi udzielić takiej informacji.
    Pani w wydziale ruchu drogowego na komendzie stwierdziła, że przyczepka powinna mieć wszystkie światła które są potrzebne do ruchu drogowego, ale nie potrafiła jednoznacznie stwierdzić, że akurat światła cofania muszą być.
    Dzwoniąc do dwóch różnych stacji diagnostycznych otrzymałem dwie różne informacje, jeden diagnosta stwierdził, że niedawno wszedł przepis mówiący o konieczności posiadania takiego światła. Natomiast inny diagnosta z drugiej stacji poinformował mnie, że przyczepka lekka typu SAM o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 750 kg nie musi posiadać światła wstecznego.
    Mechanik z warsztatu który montował haka ( a zajmuje się tym nie od święta ) stwierdził, że pierwszy raz słyszy o obowiązku posiadania światła cofania w przyczepce lekkiej.

    Ktoś coś kręci, albo ktoś czegoś nie wie.

    Jak jest naprawdę ? Co mówią przepisy o ruchu drogowym ?

  • #22 03 Sty 2012 14:32
    jacekszczesny
    Poziom 12  

    Witam , tak sobie czytam i zastanawiam się ile może ważyć maksymalnie taka przyczepka , wiem napiszecie jak najmniej. Pytam się bo mam na oku taka przyczepkę i waży pewnie solidnie bo i wykonanie solidne, żeby nie okazało się przy rejestracji że jest za ciężka.

  • #23 03 Sty 2012 19:15
    paliks
    Poziom 2  

    Jeżeli będziesz ją rejestrował jako SAM o DMC 750 kg to każdy kilogram który zajmuje przyczepka będzie odejmowany od ładowności.
    Jeżeli przyczepka będzie ważyła 150 kg to ładowność jej będzie 600 kg ( DCM = 750 kg ).
    Jeżeli będzie ważyła 225 kg to ładowność jej będzie wynosiła 525 kg ( DCM = 750 kg ) - i tak dalej.

  • #24 05 Sty 2012 00:03
    stanchoj
    Poziom 9  

    Mam kilka odpowiedzi bo sam zrobiłem i zarejestrowałem przyczepkę lekką
    1) -dyszel musi być odpowiedni do haka tj.średnica lub kwadrat (prostokąt) 50mm lub 60mm tylko znajdź taką rurę. wszystko zależne od Haka.
    2) - badanie rzeczoznawcy nie jest wymagane (ale jak poprzednik pisał są układy)
    3) - Waga musi być ,bo jest to uzależnione od DMC . Moja przyczepka waga 175Kg -DMC -525Kg masa ładunku 350Kg. a więc wynika z tego że możesz wozić 2x tyle ,ile waży przyczepka. Przyczepka lekka waga 250 ,ładunek 500 razem DMC= 750.
    40 Na temat świateł nie będę się wypowiadał bo dla mnie to paranoja ktoś kto tworzył te przepisy chyba na niczym sie nie znał , bo po co światła pozycyjne na dwu różnych przewodach , mogło by byc jak ze stopem i masz światła cofania i przeciwmgielne.
    Ja mam inny problem do rozwiązania : Jako że mam przyczepkę typu SAM badania techniczne co roku a w kodeksie pisze że przyczepka lekka nie potrzebuje zadnych dodatkowych badań jak przy rejestracji. Czy ktoś ma lepsze dane?
    Mój drugi problem jest taki że mam zaczep na hak do przewożenia rowerów, ja go używam do przewożenia wózka inwalidzkiego. To że ten zaczep jest niemiecki a u nich jest porządek to jest miejsce na tablicę rejestracyjną , bo jak założy się kilka rowerów to zasłaniają samochodową ,oni dostają dodatkową. U nas nie wolno zdjąć z samochodu ,dodatkowej nie dadzą bo brak przepisów a policja może nałożyć mandat za zasłanianie tablicy. czy ktoś spotkał się z tym problemem i jak go rozwiązał

  • #25 05 Sty 2012 08:36
    paliks
    Poziom 2  

    Trzy dni temu byłem na stacji diagnostycznej na pierwszych badaniach technicznych przyczepki Sam o DCM 750 kg - w tej chwili na 100% przeglądy takiego pojazdu są bezterminowe.
    A co do świateł cofania to dalej urzędnicy i diagności nie wiedzą czy ma być, czy nie - ja podpiąłem pozycyjne do jednego i został mi jeden przewód wolny dla świateł cofania. Moim zdaniem teoretycznie diagnosta nie powinien podbić badań bo standardem jest podpięcia świateł pozycyjnych na dwa przewody - prawe osobno, lewe osobno - teraz jak sąsiad sobie pożyczy przyczepkę ode mnie to po podpięciu do jego samochodu będzie miał wsteczne świecące wraz z pozycyjnymi.

  • #26 05 Sty 2012 18:55
    stanchoj
    Poziom 9  

    Dzięki za szybką odpowiedź na jedno pytanie. Teraz pójdę się kłócić w wydziale komunikacji o wymianę dowodu rejestracyjnego. Pozdrawiam.

  • #27 05 Sty 2012 23:36
    Bula i spula
    Poziom 18  

    stanchoj napisał:
    (...)bo po co światła pozycyjne na dwu różnych przewodach(...)

    A nie jest czasem tak, że prawe i lewe pozycje są w instalacji na oddzielnych obwodach, dzięki temu jak przepali się bezpiecznik, to zostanie chociaż jedna strona. W przeciwnym razie po przepaleniu bezpiecznika zostałbyś bez żadnych świateł na przyczepce, a mając włączone światła mijania byś nie zauważył nawet, że pozycje nie świecą. A chyba nieoświetlona przyczepka w środku nocy to nie najlepszy pomysł...

  • #28 06 Sty 2012 10:30
    stanchoj
    Poziom 9  

    Niby racja ,ale STOP nie idzie przez bezpiecznik i się nie przepali.

  • #29 06 Sty 2012 15:47
    Bula i spula
    Poziom 18  

    Tylko światło STOP ma to do siebie, że nie świeci się ciągle, a jedynie podczas hamowania, poza tym też ma bezpiecznik, tylko inny.
    Ale nie odbiegajmy już od tematu, bo zaraz będzie interwencja.

    Jeżeli rozumieć Twoją wypowiedź nie dosłownie, lecz ironicznie, to chyba brak świateł stopu przy włączonych pozycjach jest "trochę" mniejszym zagrożeniem niż całkowity brak oświetlenia od tyłu zespołu pojazdów (bo światła samochodu zasłania przecież przyczepka).

  • #30 21 Sty 2012 02:28
    Zico63
    Poziom 37  

    Wracając do świateł cofania: W przyczepkach "lekkich" (DMC do 750kg) ORAZ w przyczepkach o DMC PONAD 750 kg rejestrowanych po raz pierwszy DO 1 sierpnia 2009 jest ono NIEOBOWIĄZKOWE.
    W przyczepkach o DMC ponad 750kg rejestrowanych po raz pierwszy PO 1 sierpnia 2009 jest już OBOWIĄZKOWE.

    fubus84 napisał:
    Polska też daje radę. Ja tego teraz nie pamiętam, ale jak kupowałem gniazdo do wymiany to miałem w nim opis co jest gdzie.
    a to że jest 7 styków to w zupełności wystarcza.

    fubus84 napisał:
    7. wsteczny

    Rozwiązaniem jedynym jest użycie złącza 13-pinowego; każde domorosłe "wynalazki" w rodzaju np. łączenia pozycji i tym sposobem "uzyskiwania" wolnego przewodu są tak karygodne, że wstydziłbym się tym chwalić.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty