Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Tylne koło hamują z różną siłą.

Adrianek10 15 Cze 2009 14:23
  • #1 15 Cze 2009 14:23
    Adrianek10
    Poziom 9  

    VW Polo 1,0 rocznik 2000. Podczas przeglądu technicznego pan mechanik powiedział mi, że prawe tylne koło słabiej hamuje niż lewe. Różnica siły hamowania występuje tak na hamulcu nożnym jak i ręcznym. Oświadczył mi, że różnica ta mieści się jeszcze w normie, ale żeby z tym zrobić, gdyż różnica ta będzie się zwiększała. Co może być przyczyną tego?

  • #2 15 Cze 2009 14:28
    ajpier
    Poziom 37  

    Zdejmij koła i zobacz. Może okładziny, może coś się zapiekło. Najpierw trzeba zobaczyć hamulce a potem pytać. Nigdy odwrotnie.

  • #3 15 Cze 2009 14:41
    Adrianek10
    Poziom 9  

    Oczywiście, że sprawdzałem. Ściągnąłem bębny, tak w prawym jak i w lewym kole. Wygląda tak jakby auto wyjechało dopiero z salonu, czyściutko, okładziny na szczękach grube. Auto ma dopiero 19 000 km.

  • #4 15 Cze 2009 14:46
    stomat
    Poziom 33  

    Rocznik 2000 i 19000 km przebiegu ? Super sprawa.
    Sprawdź mechanizm samoregulacji w kole które słabiej hamuje.

  • #5 15 Cze 2009 14:48
    ajpier
    Poziom 37  

    Niecałe 200km na miesiąc. Jestem pod wrażeniem. Może wystarczy odpowietrzyć. Jak samochód zachowuje się podczas hamowania.

  • #6 15 Cze 2009 15:03
    Adrianek10
    Poziom 9  

    Przecież napisałem, że różnica występuje tak na hamulcu nożnym jak i ręcznym, to co tutaj odpowietrzać?


    Regulamin pkt 11. Uzupełnij temat! [Błażej]

  • #7 15 Cze 2009 15:52
    ajpier
    Poziom 37  

    Pytałem się również jak zachowuje się auto podczas hamowania. Jeśli diagnosta powiedział że mieści się to w normie a samochód nie ucieka więc nie widzę powodów temu przeciwdziałać. Wszak że który starszy samochód ma idealnie te same hamulce.

  • #8 15 Cze 2009 17:23
    Usunięty
  • #9 16 Cze 2009 11:01
    stan2300
    Poziom 16  

    witam i coz moge zasugerowac naprawialem hamulce w polo z podobnymi objawami ,urzytkownik tego auta nie uzywal hamulca recznego co spowodowalo zapieczenie sie dzwigienki
    a co za tym idzie wieksza sila hamowania szla na szczeki ktore jeszcze pracowaly prawidlowo ,ma to rowniez wplyw na cylinderek hamulca gdyz tloczek musi sie wysunac duzo dalej
    gdyz klin regulatora nie moze sie zsunac na dol i wyregulowac odleglosc szczeki od bebna przy intensywniej eksploatowanym aucie proponuje usuniecie progu ktory twozy sie w trakcie uzytkowania umozliwi to latwy demontaz przy nastepnej rozbiorce pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty