X

Tylne koło hamują z różną siłą.

15 Jun 2009 14:23 ADAdrianek10
  • #1 15 Jun 2009 14:23
    Adrianek10
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    VW Polo 1,0 rocznik 2000. Podczas przeglądu technicznego pan mechanik powiedział mi, że prawe tylne koło słabiej hamuje niż lewe. Różnica siły hamowania występuje tak na hamulcu nożnym jak i ręcznym. Oświadczył mi, że różnica ta mieści się jeszcze w normie, ale żeby z tym zrobić, gdyż różnica ta będzie się zwiększała. Co może być przyczyną tego?
  • #2 15 Jun 2009 14:28
    ajpier
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Zdejmij koła i zobacz. Może okładziny, może coś się zapiekło. Najpierw trzeba zobaczyć hamulce a potem pytać. Nigdy odwrotnie.
  • #3 15 Jun 2009 14:41
    Adrianek10
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Oczywiście, że sprawdzałem. Ściągnąłem bębny, tak w prawym jak i w lewym kole. Wygląda tak jakby auto wyjechało dopiero z salonu, czyściutko, okładziny na szczękach grube. Auto ma dopiero 19 000 km.
  • #4 15 Jun 2009 14:46
    stomat
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Rocznik 2000 i 19000 km przebiegu ? Super sprawa.
    Sprawdź mechanizm samoregulacji w kole które słabiej hamuje.
  • #5 15 Jun 2009 14:48
    ajpier
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Niecałe 200km na miesiąc. Jestem pod wrażeniem. Może wystarczy odpowietrzyć. Jak samochód zachowuje się podczas hamowania.
  • #6 15 Jun 2009 15:03
    Adrianek10
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przecież napisałem, że różnica występuje tak na hamulcu nożnym jak i ręcznym, to co tutaj odpowietrzać?


    Regulamin pkt 11. Uzupełnij temat! [Błażej]
  • #7 15 Jun 2009 15:52
    ajpier
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Pytałem się również jak zachowuje się auto podczas hamowania. Jeśli diagnosta powiedział że mieści się to w normie a samochód nie ucieka więc nie widzę powodów temu przeciwdziałać. Wszak że który starszy samochód ma idealnie te same hamulce.
  • #8 15 Jun 2009 17:23
    Removed
    Helpful post? (0)
    Normalnie się zachowuje, przy dopuszczalnej różnicy do 30% na tylnej osi tylko bardzo doświadczony kierowca zauważy, że coś jest nie tak. Skończcie tą dyskusje, autor postu niech się lepiej weźmie za naprawę.

    Kolega stomat już podał odpowiedź. Sprawdź to, wyczyść, przesmaruj co trzeba. Przetrzyj szczęki papierem ściernym, ustaw tak, żeby bęben wchodził i kręcił się po założeniu z lekkim oporem.
  • #9 16 Jun 2009 11:01
    stan2300
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    witam i coz moge zasugerowac naprawialem hamulce w polo z podobnymi objawami ,urzytkownik tego auta nie uzywal hamulca recznego co spowodowalo zapieczenie sie dzwigienki
    a co za tym idzie wieksza sila hamowania szla na szczeki ktore jeszcze pracowaly prawidlowo ,ma to rowniez wplyw na cylinderek hamulca gdyz tloczek musi sie wysunac duzo dalej
    gdyz klin regulatora nie moze sie zsunac na dol i wyregulowac odleglosc szczeki od bebna przy intensywniej eksploatowanym aucie proponuje usuniecie progu ktory twozy sie w trakcie uzytkowania umozliwi to latwy demontaz przy nastepnej rozbiorce pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products