Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 16 Cze 2009 13:46
    woseba
    Poziom 12  

    problem (raczej niedogodność) jak w temacie, instalka elpigaz w uno 1.0ie, nie doszedłem jeszcze jaka jest elektronika. Czy jakoś dałoby radę założyć wskaźnik (np. diodowy) bez wymiany połowy instalacji?? Mam wskaźnik na wielozaworze w bagażniku i pewnie pomogłaby wymiana tegoż wielozaworu, ale może są inne sposoby? mam auto z gazem dopiero drugi dzień, więc na ElPeGie się nie znam.....

  • #2 16 Cze 2009 14:56
    adamjur1
    Poziom 39  

    Odpuść sobie .... Ja mam już 6-ty samochód na lpg i wskazania we wszystkich typach stosowanych w nich instalacji ( od pierwszej generacji jeszcze z "kurkiem" na rurze do sekwencji obecnie) były niedokładne i wkurzające. No może w tej pierwszej przy 60 litrowym zbiorniku można było na tym wskaźniku polegać ( z grubsza).
    Generalnie trzeba się nauczyć jeździć "na licznik" i zawsze wozić paliwo w zbiorniku ( pomaga dodatkowo układom zasilania etyliną, a od czasu do czasu trzeba trochę na benzynie pojechać....
    Pozdr.J.

  • #3 16 Cze 2009 15:13
    woseba
    Poziom 12  

    Na prawdę bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, ale nie tak brzmiało pytanie.....Nie zastanawiam się nad sensownością, tylko nad możliwością, a nie jest to 'bajer' dla szpanu, ale może być użyteczne....

  • #4 16 Cze 2009 15:27
    Toudi_E39
    Poziom 12  

    Wszystko zależy od tego jaką masz elektronikę.
    Zakładając że to Elpigaz może być
    Leonard
    Nicolaus
    Voila

    Opisz przełącznik, jeżeli nie możesz odszukać nazwy sterownika.

  • #5 16 Cze 2009 15:30
    adamjur1
    Poziom 39  

    Proste systemy działają w oparciu o magnesik wiszący na wskazówce wakaźnika i załączający przez kontatron przyklejony do pokrywki wskaźnika np mruganie przycisku do uruchamiania instalacji.
    To ten najbardziej wkurzający system ( miałem w trzech samochodach) działa przy przyspieszaniu, hamowaniu i przechyłach......
    Jeżeli wystarczy Ci wskaźnik rezerwy to coś takiego można założyć ( i mrugać dowolną diodą nie ingerując w instalację.
    Pozdr.J.

  • #6 16 Cze 2009 16:39
    woseba
    Poziom 12  

    Toudi_E39 napisał:
    ...
    Opisz przełącznik, jeżeli nie możesz odszukać nazwy sterownika.


    prościutka kołyska pozycje 0, I i II, dwie diody - czerwona i zielona.

    adamjur1 napisał:

    Proste systemy działają w oparciu o magnesik wiszący na wskazówce wakażnika i załaczający przez kontatron przyklejony do pokrywki wskaźnika np mruganie przycisku do uruchamiania instalacji.
    To ten najbardziej wkurzajacy system ( miałem w trzech samochodach) działa przy przyspieszaniu, hamowaniu i przechyłach......
    Jeżeli wystarczy Ci wskażnik rezerwy to coś takiego można założyć ( i mrugać dowolną diodą nie ingerując w instalację.
    Pozdr.J

    dziękuję serdecznie, o coś w ten deseń mi chodziło, chyba, że dałoby się zrobić bardziej 'pro' np. z 4diodami jak to widziałem u znajomych...

  • #7 16 Cze 2009 19:07
    Toudi_E39
    Poziom 12  

    Możesz mieć wyświetlanie w swojej furze. Trzeba dokupić sensor na zbiornik i wymienić ten przełącznik.
    Wskazanie będzie na przełączniku w postaci słupka diod.

    P.S. opcja "rezerwy" jest w tym przełączniku który masz w aucie, reszta to kwestia podłączenia czujnika ze zbiornika do białego przewodu w wiązce przełącznika.

  • #8 17 Cze 2009 15:30
    woseba
    Poziom 12  

    mam takie cosik, wyciągnąłem i sprawdziłem.
    Mam rozumieć, że muszę ową 'centralkę' wymienić na inną (dowolną??) z diodami stanu zbiornika?
    tylko jaką?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty