X
  • #1 21 Jun 2009 22:48
    Cibik
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Mam pytanko, bo może ktoś ten temat już przerabiał. Mam pasata 2001r. z wielowahaczowym aluminiowym zawieszeniem. Szykuje mi się wymiana wahaczy bo pojawiły się stuki. Teraz pytanie do Was: jakiego producenta (poza oryg. VW) mogli byście polecić, dodam, że troszke chciałbym jeszcze na nich pojeździć. Na allegro jest duży wybór ale nic kompletnie te firmy mi nie mówią, a niechciał bym za 2m-ce znowu wymieniać zawieszenia. Z góry dzięki
  • #2 21 Jun 2009 23:06
    Removed
    Helpful post? (+1)
    VW nie produkuje tych wahaczy. Nigdy ich nie produkował. Druga sprawa, jak kolega zaczyna od alledrogo to powiem słowami byłego prezydenta. Nie idźcie tą drogą. Żeby uprzedzić głupkowate wypowiedzi: Febi, Lemforder, TRW.
  • #3 21 Jun 2009 23:30
    Cibik
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    kolego dzięki za pomoc. Jezeli chodzi o allegro to wspomniałem o nim bo łatwo można dowiedzieć się co jest na rynku a w sklepie (gdzie zamierzam je kupić) napewno zostanę postawiony przed dylematem: które wybrać. Ale spoko dzięki już troszkę się zoriętowałem co dobre a co złe
  • #4 22 Jun 2009 08:25
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    uwaga na kupowane oryginalny komplet VW Lemforder z allegro od kolesia z wawy za około 900-1000 cały komplet kupiłem i po 3 tysiach km były do wymiany.
  • #5 23 Jun 2009 16:23
    mariusz83x83
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Ja ostatnio montowałem w passacie b4 i audi a4 komplet wachaczy firmy ms (master sport) jak narazie ponad 5000tys.km. i nic nie stuka nic nie puka ale z własnego doświadczenia wiem że więcej wytrzymują wchacze przykręcane (główne sruby gornych i dolnych wachaczy)jak auto w tej pozycji co na kołach wtedy gumy chodzą równo w góre i w dół większość warsztatów przykręca na max jak auto podniesione i koła w dole wtedy jak auto stoi już na kołach to guma jest cały czas skręcona ale tylko w jedną strone to tylko takie moje spostrzezenie i jak narazie się sprawdza na tanich kpl. za 690zł.
  • #6 23 Jun 2009 23:44
    PAWEL222227
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Zakładaj lemfordera ale ze sklepu. Jak dobrze je porównasz to orginalne oznakowanie "vw,audi" jest zeszlifowane , a wnioski sam wyciągnij.
  • #7 24 Jun 2009 00:15
    Removed
    Helpful post? (+2)
    Lemforder jak inni uznani producenci na tzw. after market sprzedają części tylko pod swoimi numerami. Niczego nie muszą szlifować.
  • #8 24 Jun 2009 08:32
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    owik wrote:
    Lemforder jak inni uznani producenci na tzw. after market sprzedają części tylko pod swoimi numerami. Niczego nie muszą szlifować.


    z tym sie nie zgodze szlifuja logo vw audi zajdz do sklepu i poproś do ręki a zobaczysz.
  • #9 24 Jun 2009 17:00
    igorek83
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    zaraz mię tu z krzyczą ale ja polecam za mienig swag lub moga ja czasami zakładam i narazi nikt nie narzeka
  • #10 11 Aug 2009 19:45
    grzeso2
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    te wahacze to niewypal w swoim passku wymieniam komplet srednio co roku.i zawsze siadaja sworznie ostatnio kupilem sredniej jakosci zestaw ale przed zalozeniem nasmarowalem karzdy sforzen zadkim tawotem i jak narazie jest ok tylko zauwazylem ze gumki parcieja ,moze by lepiej sprawdzila sie wazelina techniczna ona niewplywa ujemie na gumę.slyszalem również o zamienikach jakies metalowe?czyto prawda?
  • #11 14 May 2012 12:59
    2001755
    Removed  
    Helpful post? (+2)
    Czemu od razu zamiennik? Ja wiem, że nie ma zbyt dużej ilości zestawów kompletnych wahaczy, ale niektóre sklepy internetowe posiadają oryginalne części od sprawdzonych producentów - np. tu -> wahacze Passat .
  • #12 16 May 2012 23:59
    tomekmazepa

    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Mogę polecić zawieszenie firmy kraft zawieszenie kompletne do przodu to koszt między 550 a 650zł zakładałem już w paru passatach i od około dwóch lat reklamacji jak na nasze podkarpackie dziurawe drogi jeszcze nie miałem tylko trzeba zakładać tak jak kolega mariusz83x83 pisze dokręca się na kołach ja mam kanał zakładam najpierw całe zawieszenie później podnoszę najpierw jedną później drugą stronę na podnośniku i tak dokręcam na stałe wtedy guma jest ustawiona na swoim miejscu i pracuje w należytym porządku w innym przypadku żeby guma nie wiadomo z czego była szybciej straci swoje właściwości ponieważ już od postawienia auta na koła pracuje pod pewnym skręconym obciążeniem.
    Jeśli ktoś uważa inaczej i robi po swojemu a widziałem na serwisach młodych mechaników niech nie mają pretensji że klient po 2-3 miesiącach przyjeżdża z buzią że niby nowe a już się tłucze.
  • #13 17 May 2012 10:17
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Takie coś jak zawieszenie /tuleje met- gum/ zawsze skręca się w położeniu neutralnym pojazdu - na kołach. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć i opowiadać jaki to ma wpływ na jego trwałość. Co do samych zestawów to powiem tylko tyle, że wymieniałem w klilku autach te zestawy i... Poza Lemforderem i TRW nic nie wytrzymywało dłużej niż 6-8 m-cy. Jak zauważyłem w oryginale demontowałem zawsze: góra- Lemforder, dół- TRW. I tak w elementach można to kupić jak ktoś wcześniej zauważył z zeszlifowanymo znaczkami VW Audi, z tym, że dolne wahacze TRW maja oryginalnie tylko znaczek Audi.
    Tak złożone zawieszenie /koszt ok. 2600zł z końcówkami, drążkami i łącznikami/ zamówiły w przeciągu dwóch lat cztery osoby. Zawieszenia spisują się rewelacyjnie /jazda po Gdańsku/ i do chwili obecnej w tych czterech autach wymieniałem jeden wahacz /banan/, ale to nawet właściciel był zdziwiony, że tam gdzie jeździ to dopiero teraz się "wyluzował" sworzeń. Montowany Febi wytrzymał 8 m-cy i "poleciała" góra. O zestawach Moga, Qap, Deckermann i innych nie będę się wypowiadał, ale powiem tylko tyle, że bardzo szybko zapełniają moją skrzynkę ze złomem alu.
  Search 4 million + Products
Browse Products