Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Opel Zafira 2.0 DTI - problem z zapalaniem

wojtus33 22 Cze 2009 07:30
  • #1 22 Cze 2009 07:30
    wojtus33
    Poziom 8  

    Witam, mam problem z odpalaniem silnika od początku, jak go zakupiłem ( to już 2 lata) i bez względu na porę roku. Mechanik polecił wymianę wężyków przelewowych od wtrysków. Od wymiany upłynęło kilka dni i jest jeszcze gorzej. Czy po takiej wymianie trzeba to jakoś odpowietrzyć ? Nie wiem co dalej z tym robić.

  • #2 22 Cze 2009 07:46
    kazikb1
    Poziom 17  

    Układ zasilania paliwem musi być jak najbardziej szczelny, bo może sam zasysać powietrze. No i koniecznie w twoim wypadku trzeba go odpowietrzyć. U mnie przy wymianie oleju i filtra paliwa (zalecane razem) odpowietrzanie miałem gratis, zresztą cena obydwóch filtrów w ASO Bosch jest niższa jak z rabatem w sklepie.

  • #3 22 Cze 2009 15:58
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam. Po odpaleniu już jest wszystko dobrze, jak z mocą, nie dymi? Zrób diagnostykę silnika, może wyjdzie jakiś błąd a najpierw to sprawdź szczelność całego układu zasilania paliwem.

  • #4 22 Cze 2009 22:23
    638936
    Usunięty  
  • #5 23 Cze 2009 08:29
    wojtus33
    Poziom 8  

    niuniu36 napisał:
    Witam a po odpaleniu juz jest wszystko dobrze,jak z mocą,nie dymi ,zrób diagnostykę silnika może wyjdzie jakiś bład,a najpierw to posprawdzaj na szczelnośc cały układ zasilania paliwem
    . Dzięki za zainteresowanie.Po odpaleniu mocno zadymi i dalej jest ok, z mocą też nie ma problemu. Żadnych błędów nie pokazuje, jedyne to dotyczące czujnika obrotów wału korbowego, ale po jego wymianie i usunięciu jest czysto co zresztą w okresie 2 lat było incydentem. Pozdrawiam!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak i czym sprawdzić szczelność układu paliwowego?

  • #6 23 Cze 2009 12:01
    niuniu36

    Poziom 27  

    sprawdz wzrokowo czy nie są gdzieś mokre przewody paliwowe,a jak uszczelka filtra często mi się zdarzały buble przy wymianie,a jakie masz wężyki przelewowe z taką plecionka po wierzchu czy czysto gumowe,czym to auto było testowane jak KTS_em to podglądnij obroty wału i wałka pompy wtryskowej tych drógich ma być dokładnie połowa z tych co wału pozdrawiam

  • #7 23 Cze 2009 12:23
    wojtus33
    Poziom 8  

    niuniu36 napisał:
    sprawdz wzrokowo czy nie są gdzieś mokre przewody paliwowe,a jak uszczelka filtra często mi się zdarzały buble przy wymianie,a jakie masz wężyki przelewowe z taką plecionka po wierzchu czy czysto gumowe,czym to auto było testowane jak KTS_em to podglądnij obroty wału i wałka pompy wtryskowej tych drógich ma być dokładnie połowa z tych co wału pozdrawiam
    Przewody przelewowe (jakies markowe podobno) założyłem nowe, warstwowe z plecionką w środkowej warstwie. Testowanie było Opel Tech2 i z obrotami nie wykazuje problemów (ale chyba masz na myśli obroty walka rozrządu?) Resztę zobaczę po powrocie do garazu - dzięki !

  • #8 23 Sie 2009 18:34
    wojtus33
    Poziom 8  

    Wymieniłem filtr paliwa wraz z uszczelką, nie pomogło :(
    Zainstalowałem zawór zwrotny między pompą wtryskową a filtrem, też nie pomogło :(.

  • Pomocny post
    #9 23 Sie 2009 19:46
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam jak masz taką możliwość postaw go przodem w dół i daj znać czy pomaga,albo zadzwoń 790 718 520 to porozmawiamy
    Pozdrawiam

  • #10 29 Sie 2009 16:27
    wojtus33
    Poziom 8  

    Niestety, po postawieniu tyłem do góry po ~10 godzinach efekt niewielki albo żaden. Czynność powtarzałem dwukrotnie. Zauważyłem też że, jak wracam po pracy, gdzie stoi przodem lekko do góry to jeszcze ciężej zapala, nie wiem czy to spowodowane jest jego pozycją czy nie. Chyba skorzystam z podanego telefonu w przyszłym tygodniu w dogodnym czasie.

  • #11 12 Lis 2009 04:54
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Właśnie zamontowałem dodatkowe dwie kontrolki od świec żarowyc,podpiołem się w przekażniku.I żauważyłem choć wczesniej o tym wiedziałem że świece grzeją dużo dłużej po zgaśnięciu kontrolki w liczniku ale co mnie zaskoczyło to po odpalenu moje dodatkowe kontrolki z diód świecących zaczynają migać na przemian ale bardzo szybko i po np:20-30 sekundach gasną.Teraz wiem dokładnie kiedy odpalać zafirę i to dośc pomogło w odpalaniu żimnego silnika,choć problemy dalej są bo świece są stare a wymieniłem tylko wężyki przelewowe.Z przekażnika wychodzą tylko dwa przewody do grzania świec a gdzieś po drodze pewnie są rozdielone na cztery świece ale nie dochodziłem gdzie i jak wychodzą na świece.

  • #12 22 Gru 2009 19:12
    wojtus33
    Poziom 8  

    Kolejne fascynujące spostrzeżenia: Przy temperaturze - 4 'C cudem odpalił. Po sprawdzeniu, dwie świeczki padnięte. Po ich wymianie i całej nocy pod chmurką przy (- 13'C !) pali praktycznie po dwóch obrotach wału ! why ?!, ale jak jest już +1'C to tragedia z zapalaniem. O co w tym chodzi ?

  • #13 25 Gru 2009 10:35
    Strzala22
    Poziom 8  

    Witam, mam podobny problem Zapowietrza mi sie Astra przejzałem posty na forum i wiem ze musze wymienic przewody przelewowe z trójnikiem. czy ktos by mogł dołączyc lokalizacje przelewów (najelepiej na jakis zdjeciach ) domyslam sie ze sa to przewody kolo filtra paliwa, Drugie zapytanie dotyczy uszczelnieniaczy pod wtryskami, bo z tego co wyczytałem nalezy je równieżwymienic prosiłbym o ich lokalizacje.
    Z góry dziekuje za Pomoc

  • #15 29 Gru 2009 15:22
    Strzala22
    Poziom 8  

    Dzieki wymieniłem juz przelewy ale dalej niewiem gdzie sa te uszczelniacze pod wtryskami. Za pare godzin sie okaze czy wymiana przelewów wystarczy.

  • #16 06 Lut 2010 17:05
    robert1311
    Poziom 1  

    Miałem podobny problem , jak silnik zimny to pali ale jak troch wystygnie to trzeba długo krecić. Dobrałem się do czujnika temperatury w bloku silnika, pociągnołem dwa kable z guzikim rozłączajacym czujnik i oszukujący komputer, który myśli po odłączeniu czujnika że jest zimniejszy silnik i sam włącza świece.Dwa lat już tak mam i się sprawdza.

  • #17 10 Lut 2010 08:52
    jesien27
    Poziom 1  

    Witam panowie kolega tez miał problem z zapowietrzajacym sie układem,po dokładnym sprawdzeniu okazało sie ze pompa wtryskowa jest nieszczelna:cry:.Po uszczelnieniu problem znikł:D Silnik 2.0 Opel Astra

  • #18 14 Mar 2010 22:52
    eros23
    Poziom 9  

    Mam ten sam problem co Wojtuś, mam astre 2.0 dti, gdy stoi w garażu przez noc i rano zapalam to jest ok zapalają się świece żarowe i jest ok (pali szybko) ale gdy postoi z 2 h i silnik nie jest ani ciepły ani zimny (nie włanczają się świece) to jest problem z zapaleniem (musze dość długo kręcic) co to może być, dodadm jeszcze że ogolnie jestem z auta zadowolony, jak trzeba to i 170km/h spokojnie wyciąga, ale te zapalanie mnie irytuje

  • #19 15 Kwi 2010 12:35
    wojtus33
    Poziom 8  

    W efekcie okazało się, że problemem nie było zapowietrzanie się układu paliwowego. Znanym sobie sposobem kolega z tego forum, niejaki niuniu36 rozwiązał problem. Po testach przez 6 dni mogę napisać że auto pali od pierwszego, czy to zimny czy ciepły silnik.
    Pozdrawiam !

  • #20 22 Cze 2010 19:46
    mbabp
    Poziom 1  

    Wszystko oki, tylko ja też chciałbym poznać te tajniki gdyż właśnie od kilku dni zaczął się mi problem. Kiedyś widziałem na allegro taki układ oszukujący komputer, ale gdzieś zapodziałem nazwę i adres firmy.

  • #21 23 Cze 2010 06:48
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam komputera sie nie oszukuje to się naprawia układ paliwowy i wtryskowy wtedy odpala bez problemów

  • #22 05 Lis 2010 16:02
    okon110
    Poziom 1  

    No tak ale nadal nie wiemy co to była za przyczyna?

  • #23 26 Gru 2010 11:30
    wojtus33
    Poziom 8  

    Chyba kompetentną osobą do udzielenia odpowiedzi na powyższe pytanie jest dokonujący naprawy, Niuniu 36. Pozdrawiam !

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty