X

Volvo V40 1.9 TD 90KM - za duże spalanie paliwa

22 Jun 2009 11:28 CUcuba1313
  • #1 22 Jun 2009 11:28
    cuba1313
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam. Czy ktoś mógłby coś napisać jak to jest ze spalaniem w aucie jak w tytule 1998 rok . Wczoraj zrobiłem 350 kilometrów i spalanie kształtuje się na poziomie 7 litrów. Jechałem mniej więcej 100 km/h, więc po trasie to prędkość ekonomiczna. Mam to auto kilka miesięcy i nie widzę ekonomiki jazdy. Silnik zdrowy, nic nie kopci, nie dymi, oleju nie bierze nawet grama. Czy takie spalanie jest normalne? Tu jest silnik francuski, ponoć mają palić mniej od niemieckich aut. Kolega ma C-klasa 2.2 diesel 95KM, 1995r. i spalanie po tracie 5.1. Moc samochodów i waga podobna ale spalanie już inne. Czyżby ten silnik tyle musiał spalać? W mieście przecież trzeba doliczyć około litra więcej. Czy to normalne?
  • #2 22 Jun 2009 13:41
    CARISMA
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    jeśli rzeczywiście nie dymi(najlepiej w nocy w lusterku wstecznym trzeba zerknąć w światłach auta jadącego za nami) to nic na to nie poradzisz, 7 literków może łyknąć, nie ma co tragizować.
  • #3 22 Jun 2009 14:57
    cuba1313
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silnik jest brzytwa, pali dosłownie z dotknięcia. Przejechałem 6000 kilometrów i na bagnecie oleju jest stan w połowie. Wymieniałem pompę wtryskową i koło dwu pasowe, majster mówił, że ma super kompresję. Jak można wpłynąć na spalanie, czy jest jakiś sposób? A może ten typ tak ma.
  • #4 23 Jun 2009 13:34
    CARISMA
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    tak, ten typ tak ma, oczywiście możesz zmniejszyc spalanie przy pomocy lżejszego buta, sprawdź rozmiar ogumienia oraz ciśn, ale nie ruszaj niczego jak pali na dotyk i nie kopci, bo potem nikt Ci tego nie wróci. Acha nie wiem o którym kole piszesz 2-pasowym? a dlaczego wymienialeś pompę? na starej tez tak palił 7 literków?
  • #5 23 Jun 2009 17:34
    cuba1313
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam ponownie. Pompę wymieniałem ponieważ wlałem 60 litrów paliwa, którego to nie powinienem wlać, z poza polskiej sieci dystrybutorskiej i skutkiem było zajechanie pompy. Pompę kupiłem od Angola. Natomiast koło dwu pasowe zmieniłem ponieważ rozgalwanizowało się (to małe w środku się kręciło, natomiast zewnętrzne stało w miejscu i nie napędzało całego zespołu), ale te dwie wymiany nie miały ze sobą nic wspólnego. Chciałbym dodać, że gdy spojrzałem wczoraj na licznik i wskaźnik paliwa to do tych 7 litrów należy dodać jeszcze chyba z litra. Rozmawiałem z mądrym tutejszym mechanikiem i powiedział, że to wtryski mogą lać. Podsumowując to ta jazda naprawdę była tylko muśnięciami gazu, wcale nie jest to przyczyna " ciężkiego buta. Co robić dać mu te wtryski wykręcić, czy coś to da?
  • #6 23 Jun 2009 17:47
    awysoki
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Kolego , czy Ty spalanie sprawdzasz na podstawie licznika i wskaznika kpaliwa ? Tak wynika z powyższego postu a jeśli to prawda to pomiar nie bardzo precyzyjny .
  • #7 23 Jun 2009 18:25
    cuba1313
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zrobiłem to tak. Przed wyjazdem wskaźnik paliwa miałem na pozycji 25 litrów (mniej więcej na połowie między 20 a 30 litrów). Wlałem za 100zł. 25, 5 litra. Właśnie to była porównawcza miara. I zrobiłem 350 km. Stan licznika pokazywał stan z przed tankowania. Na tej podstawie ustaliłem spalanie. Tylko nie bardzo rozumiem jak te cyferki na cyferblacie w samochodowym liczniku działają. Ponieważ ze stanu 25 litrów po wlaniu 25.5 przy dystrybutorze wskazówka na nim doszła do bitego 60 litrów. Ale jakieś dwa miesiące do tyłu wlałem pod sam koreczek i po zrobieniu 101 akurat miałem stacje po d ręką i weszło 7 ponownie litrów (jazda po trasie - żadnych korków około 100km/h)
  • #8 23 Jun 2009 18:46
    andrzej lukaszewicz
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Nalej pod korek, przejedź 500km i nalej znów pod korek na tej samej stacji, bo Twój sposób pomiaru może mieć rozrzut 20-30%.

    Dodano po 4 [minuty]:

    No i ta "panika" bo diesel pali 7l...!! Przynajmniej jak by ze12....

    Ciągle panuje przekonanie, że dieslem to się da na 5 litrach/100km jeździć , ale nikt nie patrzy jak tymi dieslami się teraz jeździ- rura i musi zap...ać.
    W samochodzie średniej klasy, z klimą, i na naszych "trasach" 7l to normalka w starym dieslu i w nowym też.
  • #9 23 Jun 2009 18:47
    cuba1313
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    W miesiącu marzec 2009 byłem samochodzikiem w Finlandii i z powrotem, zrobiłem 3,5 tys.km i to była dla mnie też miara w pobliżu 7 litrów
  • #10 23 Jun 2009 19:27
    andrzej lukaszewicz
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=33&modelid=914&bid=1474&filtr=1&engineid=8371&yearfrom=1995&yearto=1999&trybopinii=1

    Tam podaja średnie spalanie tego auta na poziomie 6.5l/100km, więc za te 0,5l więcej na 100km (1.8zł) bedziesz musiał chyba je sprzedać., bo Cię zrujnuje...Hi Hi...

    Nie wiem co jest grane , ale to typowa przypadłośc wielu właścicieli diesli, którzy przeżywają te "pół litra" bardziej niż Castro rewolucję na Kubie.

    Moje dwa 3 litrowe auta palą po 16-18 l gazu i jakos z tym żyje i to jak fajnie...
  • #11 23 Jun 2009 19:35
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Ale jak się jezdziło 1030km na baku a teraz ok 820km to jest coś nie teges.
  • #12 23 Jun 2009 19:40
    cuba1313
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    To jest mój pierwszy diesel, dlatego się na nich mało znam. Dobre 8 lat ostatnich jeździłem też na gazolinie. Ostatnio miałem Mitsubishi Eclipse 2000 16V DOHC na gaz i palił 9 litrów po trasie. Szybko pomnożyć to przez cenę gazu daje 14 zł/100km. Czyli to auto jest ekonomiczne. Kupiłem diesla bo każdy mówi, że mało palą. Mój po trasie 27 zł/100km. Więc prawie dwa razy tyle, już nie wspomnę o mocy 150 KM i Volvo 90 KM, więc jak to nie przesadzaj
  • #13 23 Jun 2009 19:53
    andrzej lukaszewicz
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Dlatego jestem przeciwnikiem starych diesli o nieznanym przebiegu i jeżdżę autami o nieznanym przebiegu, ale na gazie...

    Przeczytaj kilka tematów o dieslach - wielu ludzi sprzedaje takie cacka , bo im mechanik powiedział, ze za 10tys to cos grubego padnie, albo kosztowna naprawa się szykuje...
    Bardzo możliwe , że tak trafiłeś.

    A jak 150- konny japoniec Ci palił na trasie 9 litrów LPG to chciałeś zejśc na "tańszego" diesla, który musiałby palić 4l/100
    Trzabyło sie trzymać gazu...bo jak zaczniesz naprawiać diesla to pare tysi poleci...
  • #14 23 Jun 2009 20:41
    cuba1313
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przyjacielu, za 1000 zł. mogę kupić z całym osprzętem tylko, że bez skrzyni biegów. O jakich tysiącach ty mówisz? Mówię tu o silnikach 2001, 2002 r.kilkuletnich. Ale jeżeli teraz porównuje diesla i lpg to nie kupiłbym chyba następnego ropo wyjadacza. Pomimo przeszkadzającej instalacji gazowej następnym samochodem właśnie taki będzie. A co do tematu to nic konkretnego odnośnie wtrysków, czy je jest jakiś sens regenerować, czy coś to zmieni poza stratą paru złotych nie napisałeś. Jutro wieczorem jadę na pomorze jakieś 600km to dokładnie napiszę we czwartek jest ze spalaniem.
  • #15 23 Jun 2009 20:46
    andrzej lukaszewicz
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    [quote="cuba1313"]Przyjacielu, za 1000 zł. mogę kupić z całym osprzętem tylko, że bez skrzyni biegów.

    Dobrze jak trafisz na taki sam, a nie na gorszy. A przekładka to za darmo ?I wiele nieprzewidzianych problemów.

    Zalej jeszcze jakiegos lepszego paliwa
  • #16 23 Jun 2009 21:00
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Silnik jak stoi bez osłon wlotowych i oleju na górze zwłaszcza diesel to jest złom.
    Pierscionki zawory i gładź zardzewieja w przeciągu 2 miesiecy.
    Jak silnik jest z dobrze bitego auta to trzeba się obawiać krzywego wału i konsekwencji na panewkach i kole zamachowym.

    Nie ma sie co podniecać na szrotach.
  • #17 23 Jun 2009 21:03
    cuba1313
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Paliwo dziwnego już raz zalałem i jestem z tego lania wyleczony - skończyło się jak pisałem wyżej wymianą pompy wtryskowej
  • #18 24 Jun 2009 08:14
    CARISMA
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    wtryski zostaw w spokoju, pisałem ci już , że jak nie dymi to wsio jest OK, sprawdź rozmiar opon może licznik przekłamuje, ale tymi drobiazgami może 0,5 literka zejdziesz nie mniej, ten motor to stara francuska technologia, był on montowany juz w R19 więc.....
  • #19 19 Aug 2009 19:56
    cuba1313
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jednak spalanie wyszło inaczej jak liczyłem. Kolega miał rację, że taka miara paliwa ma dużą tolerancję. Jednak wlewając pod korek i po przejechaniu 500 km wlewając drugi raz pod korek po trasie wychodzi 5.7. A w mieście niestety 9 litrów. Temat uważam za zakończony i dzięki wszystkim za cenne wskazówki i pozdrawiam
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products