Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 25 Cze 2009 13:53
    rafalhoffa
    Poziom 2  

    witam,
    kiedy odpale silnik ,to przez pierwsze 2-3 minuty nie wyswietla sie zaden 'nienormalny' komunikat na zegarach ,ale jak ruszam i przydusze hamulec to prawie nie hamuje i slychac jakby tarcie blachy o blache i czuc 'odbijanie' na pedale hamulca.
    po chwili te objawy znikaja i zaczyna swiecic kontrolka ABS i trojkat w kolku- auto hamuje juz normalnie.
    co to moze byc- czujnik ABS czy cos powazniejszego?

  • #2 25 Cze 2009 14:24
    yaaro
    Poziom 33  

    magiczna kula nie zna odpowiedzi na twoje pytanie,
    ale diagnostyka rozwieje twoje troski.

  • #3 26 Cze 2009 17:31
    Przemo1987
    Poziom 8  

    Popieram kolege yaaro diagnostyka komputerowa napewno pomoże

  • #4 28 Cze 2009 15:57
    danek23
    Poziom 17  

    diagnostyka i coś będzie wiadomo. Ostrzegam z autopsji BMW nie lubi zamiennika!!! Kup czujnik w ASO bo jak kupisz zamiennik to wspomnisz moje słowa że zapłacisz dwa razy. Tylko oryginalny sie sprawdza. zamiennik działa prawidłowo jeden na dziesięć. Który to czujnik sprawdz na diagnostyce, przyjrzyj sie też przewodom i kostkom, może tylko brak połączenia. Przy wymianie uwaga na koronkę. W E39 jest bardzo delikatna i występuje tylko z całą piastą!!! To tyle co możemy Ci pomódz.

  • #5 28 Cze 2009 16:57
    kwansterp
    Poziom 22  

    Cytat:
    zaczyna swiecic kontrolka ABS i trojkat w kolku- auto hamuje juz normalnie.
    co to moze byc- czujnik ABS czy cos poważniejszego?


    Trójkąt w kółku - to kontrola trakcji, jest zintegrowana z ABS-em.
    Módl się aby była to wina czujnika, niestety w E39 padają sterowniki.
    Diagnostyka wiele wyjaśni

  • #6 28 Cze 2009 17:15
    danek23
    Poziom 17  

    Owszem sterowniki padają ale tylko te z wersji po liftowych czyli lata koniec 99/00. Wcześniejsze sterowniki są nie do zajeżdzenia i nie padają. Autor wątku pisze że problem dotyczy TDS a TDS zakończył się wraz wejściem seri poliftowej, gdzie jednostka TDS została zastąpiona 2,0; 2,5; 3,0 CR. Tp właśnie w tamtycz autach siedział nowszy wadliwy sterownik ABS. Na szczęście opanowano już te sterowniki i można je naprawiać. Nie trzeba wymieniać. W każdym razie autor wątku ma najprawdopodobniej stary model sterownika, który nie psuje sie. Najlepiej jak poprostu nam poda rocznik swojego autka.

  • #7 28 Cze 2009 19:04
    rafalhoffa
    Poziom 2  

    auto jest z 1996- czyli pierwszy rocznik tego mogelu.
    gdzies wyczytalem ,ze w tym modelu trzeba wymieniac plyn hamulcowy co 2 lata, wiec moze to cas z plynem, bo w sumie te objawy ustaja po chwili-tak jakby na poczatku bylo moze slabe cisnienie i po chwili sie wyrownuje i jest juz dobrze. mialem kiedys cos podobnego w volvie 244 i przyczyna bylo slabe cisnienie.
    tylko jak to sprawdzic? moze wymiana plynu hamulcowego by pomogla?

  • #8 05 Lip 2009 18:43
    rafalhoffa
    Poziom 2  

    bylem na diagnostyce komputerowej i okazalo sie ze to czujnik abs w przednim kole i abs nie dziala po odpaleniu auta do czasu az asiagne 43 km/h - wymiana czujnika abs

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty