X
  • #1 25 Jun 2009 13:53
    rafalhoffa
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam,
    kiedy odpale silnik ,to przez pierwsze 2-3 minuty nie wyswietla sie zaden 'nienormalny' komunikat na zegarach ,ale jak ruszam i przydusze hamulec to prawie nie hamuje i slychac jakby tarcie blachy o blache i czuc 'odbijanie' na pedale hamulca.
    po chwili te objawy znikaja i zaczyna swiecic kontrolka ABS i trojkat w kolku- auto hamuje juz normalnie.
    co to moze byc- czujnik ABS czy cos powazniejszego?
  • #2 25 Jun 2009 14:24
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    magiczna kula nie zna odpowiedzi na twoje pytanie,
    ale diagnostyka rozwieje twoje troski.
  • #3 26 Jun 2009 17:31
    Przemo1987
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Popieram kolege yaaro diagnostyka komputerowa napewno pomoże
  • #4 28 Jun 2009 15:57
    danek23
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    diagnostyka i coś będzie wiadomo. Ostrzegam z autopsji BMW nie lubi zamiennika!!! Kup czujnik w ASO bo jak kupisz zamiennik to wspomnisz moje słowa że zapłacisz dwa razy. Tylko oryginalny sie sprawdza. zamiennik działa prawidłowo jeden na dziesięć. Który to czujnik sprawdz na diagnostyce, przyjrzyj sie też przewodom i kostkom, może tylko brak połączenia. Przy wymianie uwaga na koronkę. W E39 jest bardzo delikatna i występuje tylko z całą piastą!!! To tyle co możemy Ci pomódz.
  • #5 28 Jun 2009 16:57
    kwansterp
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    zaczyna swiecic kontrolka ABS i trojkat w kolku- auto hamuje juz normalnie.
    co to moze byc- czujnik ABS czy cos poważniejszego?


    Trójkąt w kółku - to kontrola trakcji, jest zintegrowana z ABS-em.
    Módl się aby była to wina czujnika, niestety w E39 padają sterowniki.
    Diagnostyka wiele wyjaśni
  • #6 28 Jun 2009 17:15
    danek23
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Owszem sterowniki padają ale tylko te z wersji po liftowych czyli lata koniec 99/00. Wcześniejsze sterowniki są nie do zajeżdzenia i nie padają. Autor wątku pisze że problem dotyczy TDS a TDS zakończył się wraz wejściem seri poliftowej, gdzie jednostka TDS została zastąpiona 2,0; 2,5; 3,0 CR. Tp właśnie w tamtycz autach siedział nowszy wadliwy sterownik ABS. Na szczęście opanowano już te sterowniki i można je naprawiać. Nie trzeba wymieniać. W każdym razie autor wątku ma najprawdopodobniej stary model sterownika, który nie psuje sie. Najlepiej jak poprostu nam poda rocznik swojego autka.
  • #7 28 Jun 2009 19:04
    rafalhoffa
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    auto jest z 1996- czyli pierwszy rocznik tego mogelu.
    gdzies wyczytalem ,ze w tym modelu trzeba wymieniac plyn hamulcowy co 2 lata, wiec moze to cas z plynem, bo w sumie te objawy ustaja po chwili-tak jakby na poczatku bylo moze slabe cisnienie i po chwili sie wyrownuje i jest juz dobrze. mialem kiedys cos podobnego w volvie 244 i przyczyna bylo slabe cisnienie.
    tylko jak to sprawdzic? moze wymiana plynu hamulcowego by pomogla?
  • #8 05 Jul 2009 18:43
    rafalhoffa
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    bylem na diagnostyce komputerowej i okazalo sie ze to czujnik abs w przednim kole i abs nie dziala po odpaleniu auta do czasu az asiagne 43 km/h - wymiana czujnika abs
  Search 4 million + Products
Browse Products