Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

Krystian16z 11 Sty 2012 14:40
  • #151 11 Sty 2012 14:40
    tadek z
    Poziom 10  

    Kolego Murek35 przegladajac inne fora natknąłem się na Twoje pytania odnosnie kosiarek do trawy, ja juz odsniezarke jak widac skonczylem i przymierzam sie do zrobienia kosiarki rotacyjnej 2 bebnowej mocnowanej z przodu. Oba bebny poloączone paskiem rozrządu, zebatym tak zeby 1 nóz przechodził swobodnie obok 2giego. Resztę napęd jak w odsniezarce. 1 pasek klinowy 17-ka. Moze Ty lub inni uzytkownicy macie jakies ciekawe rozwiazania takowych kosiarek.
    PS. Odsniezarki nie sprawdzilem bo nadal nie mam sniegu. Pozdro Tadek.

  • #152 23 Sty 2012 21:09
    Marcin15lol94
    Poziom 11  

    Jak tam się spisuje dmuchawa?
    pasek nie staje przy obciążeniu?

  • #153 27 Sty 2012 10:00
    tadek z
    Poziom 10  

    Jestem zadowolony z konstrukcji, chociaz prawde mowiąc musiałem zastosowac troche zmian. Dorobiłem przedni rozbijak tak jak w unimogu, to sporo pomaga. Podniosłem obroty dmuchawy no i muszę przerobic wylot. Za długą zrobiłem gardziel, wylot muszę skonczyc zaraz za smigłem a dalej tylko wyprofilowaną ceówkę, bo przy mokrym sniegu zapychało się. No i jednak chyba zrobię tak jak mi mowiliscie, wylot kierowany. chociaz lewo - prawo. Bo przy jezdzie pod wiatr ciezko jechac bez kabiny. No i obciązenie tyłu. Sniegu u nas jest bardzo mało i jeszcze nie sprawdzałem w drastycznych warunkach takich jak byly w tamtym roku. Mam prosbe jezeli ktos dysponuje fotkami kosiarek samorobek do traktorków SAM, mile widziane linki badz zdjecia. Pozdro Tadek.

  • #154 06 Lut 2012 12:20
    tadek z
    Poziom 10  

    Mam pytanie czy koła zębate od kosiarki rotacyjnej bendą pracowały na sucho bez zanużenia w oleju Oczywiście w osłonie i smarowane smarem co jakiś czas Powoli zabieram się za tworzenie kosiarki do mojego sama i przy przeniesieniu napędu tak by mi pasowało Kosiarkę chcę wykonać w prosty sposób dwa noże proste pasek rozrządu i odpowiednio zrobiona obudowa tak aby zbierać zkoszoną trawę (nadmieniam że to urządenie ma kosić wmiarę cystą trawę ok. raz w tygodniu ok 10 arów i zastąpicć spalinówke )Co radzicie poszukać przekładni kątowejcz braćtryby i działać koszty takich kół zębatych są niewielkie pozdro Tadek

  • #155 06 Lut 2012 22:20
    ociz
    Moderator Samochody

    Skoro zostały zaprojektowane do pracy w oleju to tak powinno być jeśli chcesz żeby długo pożyły, i to dokładnie takim oleju (lepkość) jaki przewidział producent.

  • #156 10 Lut 2012 15:31
    tadek z
    Poziom 10  

    Dzięki za opinię ale prawde mówiąc to trochę na wyrost mi odpowiedziałes. Takie rozwiązanie już istnieje w owijarce do bel na tych kołach zębatych pracuje podobno caly napęd i bez smarowania(ja nie widziaem to wypowiedz z neta) nurtuję mnie to że obroty musze dać trochę wieksze ale Koszty tych trybow są znikome i będę zadowolony jak mi pochodzi sezon zamieszczam szkic jak chcę to wykonac opinie mile widziane pozdro Tadek

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

  • #157 17 Lut 2012 19:46
    heniek07
    Poziom 12  

    Tadziu super konstrukcja traktora i dmuchawy. Zrobiłeś kawał solidnej roboty. Gratuluje! Dawno tu nie zaglądałem więc oglądałem i czytałem z zachwytem w oczach. Ja niestety nie zrealizowałem swoich planów w stosunku do traktora. Trochę czasu zajęło mi dokończenie wykonanego w większości w warsztacie szwagrowskim rębaka do drewna (gałęzie, odpady tartaczne). Pierwotny napęd był silnikiem 7,5 kW 1450 obr/min, aktualnie siedzi tam silnik 126p 650. Musze jednak dołożyć spowrotem silnik elektryczny by była to uniwersalna maszyna. Być może teraz cos ruszę z traktorkiem – przynajmniej poczynię jakieś szkice – plany. Jedyny postęp - zdobyłem skrzynię od żuka, trzeba wymienić łożyska.
    Jeśli możesz do podaj trochę szczegółów. Jaka prędkość liniowa, jakie obroty wirnika, jak daleko wyrzuca śnieg, twoja dmuchawka. Może jakiś filmik? Pozdrawiam!

  • #158 19 Lut 2012 11:50
    lhl
    Poziom 1  

    witam widze ze tadek to nie zly fachura i ma troszke wiedzy na temat konstrukcji. Ja rowniez mam zamiar stworzyc sam-a do konca nie wiem czy traktorek czy ladowarke a moze dwa w jednym.
    Do tego celu mam zamiar wykozystac slnik 1.6d albo 126p ze skrzynia plus reduktor od uaza oraz dwa przednie napedy od uaza, aby wszystkie kola byly skretne.
    Chcialbym sie was poradzic ktory silnik lepszy i czy mosty od uaza sa dosc mocne? z gory dzieki

  • #159 19 Lut 2012 20:05
    tadek z
    Poziom 10  

    Kolego Heniek, chyba nadajemy na tych samych falach, ja tez zrobiłem rębak do drewna i odpadów, u mnie siedzi 7,5kw 2880 obrotow i w zupelnosci jestem z niego zadowolony obroty na wale tnącym zredukowalem do okolo 1000, i galezie sosna olcha okolo 5cm mi ciagnie , akacja troche ciensza, 3cm, musze jeszcze dorobic kolo zamachowe jak w Esie i bedzie super.

    Wracajac do konstrukcji dmuchawy dziala super, traktorek musi byc obciazony wtedy ladnie to idzie , i wyrzuca na okolo 2 metry w zaleznosci jak jest ustawiony wylot musze go troche jeszcze poprawic ale to chyba na 2gi rok . w tym roku u mnie bylo bardzo malo sniegu i nie bylo gdzie tak na dobre go sprawdzic obroty dmuchawy o srednicy 50 cm maja okolo 600 obrotow na minute przy zalozeniu ze silnik pracuje z polowa mocy czyli 1500 - 2000 obrotow na minute.

    Jestem ciekaw twojej konstukcji rebaka, nie wiem czy mozemy na tej stronie zamiescic pare fotek i opisow rebakow i czy koledzy nie beda mieli nic przeciwko temu. moj jest prostej konstrukcji 2 bebny o srednicy okolo 30cm , 2 noze orginalne od duzego rebaka, tylko krotkie, duza zebatka od jawki i mala chyba od Wsk i cala konsturkcja. Na 2gi rok planuje dorobic do pieca podajnik szufladkowy zeby nie nosic wiaderkami tylko zasypac kosz i miec z glowy.

    Dzieki kolego Ihl za wyrazy uznania, ale mysle ze sporo jest wsrod nas takich domoroslych konstruktorow tylko nie wszyscy chca sie dzielic tym na necie, ja w Twoim przypadku zastosowalbym silnik od malucha odchodzi problem z chlodzeniem, a mocy napewno Ci wystarczy bo konsturkcja jaka stworzysz nie bedzie wagowo duza. U mnie ciagnie obciazony traktorek plus dmuchawa do sniegu i w zupelnosci sobie daje rade. Wiadomo ze disel jest bardziej odporny musisz sie zastanowic co tym chcesz robic, jesli nie bedzie mial zbyt duzo pracy to w zupelnosci sadzaj silnik od malucha. O moscie sie nie wypowiadam , moze koledzy ktorzy juz na nich cos robili. Ja mam od zuka i dziala.

    Pozdro Tadek

  • #160 21 Lut 2012 22:23
    heniek07
    Poziom 12  

    Tadziu - Dziękuje za odpowiedź. Trochę będę wzorował się na Tobie - dmuchawa, kiedy to nastąpi - nie wiem jeszcze. O rębakach są oddzielne tematy - można tam coś napisać. Niestety nie mam fotek i filmów. Koło od esa robi u mnie również za koło pasowe, to bardzo dobry pomysł ok. 50 kg wirującej masy.
    Kol lhl mosty Uaz-a to prawie to samo co Żuk i jak najbardziej w mikrociągniku wytrzymają. Można znaleźć kilka fotek - rozwiązań na bazie Uaz-a. Wesołej zabawy przy konstruowaniu. :D

  • #161 26 Lut 2012 13:23
    Mateusz 02051993
    Poziom 8  

    Cześć koledzy mam pytanie czy ma ktoś opis i wymiary ramy do traktorka"Sam" i jakieś zdjęcia samej ramy.Dziękuję

  • #162 26 Lut 2012 14:05
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Budowy takiego pojazdu nie zaczyna się od ramy. Najpierw kompletujesz i ustawiasz wszystkie podstawowe podzespoły, a dopiero wtedy niejako obudowujesz to wszystko ramą i montujesz do niej poszczególne elementy. Zaczynając od ramy musiałbyś dokładnie skopiować cały pojazd, a przez internet to raczej bardzo trudne zadanie.

  • #163 26 Lut 2012 16:10
    tadek z
    Poziom 10  

    Ja zaczynalem od zamocowania tylnego mostu na ramie , ktora wygladala jak litera C z ceówki czy tam z innego materialu jaki posiadasz. Pozniej dokladasz to co masz skrzynie biegów, reduktory itd i konczylem na silniku i przodzie traktorka. Chyba nie ma powtarzalnej maszyny, ktora konstruujemy kazdy sobie i tak jak kolega krzysiek powiedzial musisz wszystko robic po kolei , wg tego co masz. Milej zabawy. pozdro TadekZ

  • #164 26 Lut 2012 17:32
    Mateusz 02051993
    Poziom 8  

    Dzięki za pomoc i udzielenie informacji:)

  • #165 19 Kwi 2012 21:45
    tadek z
    Poziom 10  

    Witam, dawno mnie tu nie było, ale jakos nikt nie podjal tematu kosiarki, mowiac szczerze nie mialem czasu konstruowac i wszystko staneło. Teraz mam dylemat, w koncu udalo mi się dorobic do mojego traktorka hydraulike i podnosnik w koncu zaczal dzialac . ale popelnilem blad w doborze obrotow do pompy, pompa jest od ruska. kierunek obrotow jaki nadalem jest niezgodny z opisem na pompie (tam gdzie jest wlot u mnie wyszlo zasilanie) zamienilem przewody i wszystko zaczelo dzialac poprawnie, pytanie, czy pmpa od ruska zebata bedzie pracowac bezawaryjnie obracajac sie w drugą strone jak przewidzial producent? u mnie to wszystko dziala lecz jeszcze nie sprawdzalem pod obciazeniem, i czy nie rozwali mi jakiejs uszczelnien. teoretycznie pompy zebate powinny dzialac w obie strony ale pytam sie kolegow , pozdro tadek

  • #167 03 Sie 2012 21:06
    Nightfox1984
    Poziom 6  

    Witam ;) kolega wcześniej pytał o wymiary skrzyni żuka może ktoś je podać .? potrzebuje bo nie wiem czy mi sie zmieści a nie mam gdzie zmierzyć,byłbym bardzo wdzięczny ;)

  • #168 19 Paź 2012 22:01
    ozehini17
    Poziom 9  

    Witam. Ja tez mam plany na budowę traktorka. chce zastosować silnik malucha ze sprzęgłem i do tego pompę hydrauliczną od widlaka, most od lublina i hydromotor <danfos OMP100> Czy ktoś już tego próbował?? CZy silnik da radę ewentualnie jakieś przełożenie zastosować?? między pompą a silnikiem.

  • #169 12 Gru 2012 16:55
    tadek z
    Poziom 10  

    witam znowu długie zimowe wieczory chwile na szukanie tematów ale cz jest ktoś kto zrobł kosiarkę do sama bo mi się w tym roku nie udało brak czasu i td itp może w zimę coś pokombinuje jak cośmacie to wrzudzcie pozdro tadek

  • #170 02 Mar 2013 22:58
    heniek07
    Poziom 12  

    Kolego TadziuZ ponawiam pytanie: Jakie wymiary wirnika ma Twoja dmuchawa, Jakie masz doświadczenia po tegorocznej zimie. Ja jestem właśnie w trakcie budowy dmuchawy wirnikowej ze ślimakiem z przodu do mojego syzyfa. Mam już szuflę, wirnik i jego obudowę, rurę wyrzutową, materiał na koła pasowe i parę innych drobiazgów. Mój wirnik ma średnicę 50 cm, głębokość łopat 17 cm - tak mi starczyło materiału. Jest wzorowany na dmuchawie do siana. Chciałbym zaplanować obroty wirnika, jakie mogą być maksymalne, itp. Pytanie zaadresowałem do Tadzia, ale proszę wszystkich, którzy wykonali coś podobnego o poradę - wiadomości. Pozdrawiam serdecznie forumowiczów.
    Heniek.

  • #172 09 Mar 2014 15:20
    techno2000
    Poziom 8  

    mam pytanie czy ktoś mi może podpowiedzieć jaki reduktor jest zastosowany w moim samie. bo chciałbym mu zrobić remont ale nie wiem od czego on jest podobny do ziła ale nie jestem pewny

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

  • #174 12 Wrz 2014 17:20
    Paweł243
    Poziom 1  

    Witam reduktor na zdjęciach pochodzi z auta GAZ 66
    tak się składa ze jestem w posiadaniu takiego tyle ze mój jest z hamulcem mam też komplet kół do takiego reduktora
    mój adres fanex8(malpa)o2.pl jeśli ktoś jest zainteresowany
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Właściwie co tam może się popsuć
    :):) :D miałem taki w swoim ciągniku jeździ od 2006 u innego właściciela

    Dodano po 8 [minuty]:

    A na dzień dzisiejszy po lesie poruszam się taką maszyną :):)

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

  • #175 11 Gru 2014 22:40
    andrzejsokolowski007
    Poziom 7  

    witam.
    Zbudowałem już drugiego "Żukera" ok 3 lata temu pierwszego ok 6 lat temu, oba chodzą elegancko. Za baze posłużyłem się rama od żuka ze szrotu dałem ok 800 zł. Rama z kołami, układem hamulcowym, itp., taki żuk bez budy, paki i silnika, zostaje tylko skrzynia biegów przykręcona do skleconej ramki przyspawanej do ramy. napęd to 126p wraz ze skrzynią. Początkowo jedna półoś napędzała skrzynię żuka, a druga przykręcona do ramy, wbrew pozorom skrzynia 126p żyje długo ok 3 lat, jednak teraz wyjąłem jedną półoś i zaspawałem mech. różnicowy. Połączenie półosi 126p z ośką wystającą ze skrzyni żuka -ważne- na oś 126p kończy się wieloklinem, założyłem oryginalną flanszę, a z skrzyni żuka wystaje oska z innym klinem, tam pasuje tarcz sprzęgłowa od żuka ( sam metalowy środek, reszta do wycięcia), następnie zespawałem żeliwną flanszę od 126p i metalowy środek tarczy sprzęgłowej żuka. Końcówka z skrzyni żuka to wieloklin zakończonym 3 cm okrągły wałkiem który wchodził w łożysko w silniku, te 3 cm trzeba odciąć, wówczas nasze połączenie napędu i skrzyni swobodnie może się przesuwać, skrzynia żuka jest przykręcona do ramy a silnik 126p skacze na sprężynie.
    Reasumując "Żuker" ma pakę L-2,8m W-1,15m, siedzenie z kierownicą mocno z przodu, ładowność nawet do 3 metrów mokrej sosny (jeżdżę z tym po lesie), prędkość ok 30km/h, opony nowe od przedniego napędu traktora, Wag ok 600 kg , kiedy jest bez ładunku to trzeba mieć z tyłu grubego pasażera albo inny balast.
    Moje sugestie - lepszy i bardziej praktyczny jest traktorek z paką, bo kiedy jeżdżę po lesie, kamienie ... nie potrzebuję przyczepy, no i z ładunkiem wyjadę wszędzie, a 360 z przyczepą , to: cofanie w lesie z ładunkiem- lipa, koszt 360-ki to ok 10 tyś, przyczepa kolejne 5-10 tyś, A Żuker wyszedł mnie ok 1400 zł i w terenie niczym się nie przejmuję. Kolejne spostrzeżenie, budować na wzór traktora-ciągnika jest pomyłką, bowiem Żuker pełni funkcję transportową i rekraacyjną, a do prac polowych, się nie nadaje, ma za mało mocy (wzniesienia) i po ok.30 min pod ładunkiem 1-2 t, na niskich biegach przegrzewa się,szczególnie w lato .

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka


    załączam kilka zdjęć
    pozdroffka.

  • #176 10 Sty 2015 23:22
    heniek07
    Poziom 12  

    Bardzo użyteczna konstrukcja, szczególnie do lasu. Gdybym miał las i był rolnikiem prawdopodobnie popełnił bym coś podobnego. Zastanów się czy nie warto zainwestować w inną jednostkę napędową - piszesz, że trochę słabnie pod górkę. Silniki 1,9 D lub TD praktycznie są nie do zajeżdżenia + zwykła pompa mechaniczna. Powoli zbliża się kres użytkowania Audi 80 i VW3 oraz Seatów i Skód z tym motorem. Powinno ich byś troszkę na szrotach. Fakt trochę większa kasa, ale żadna górka z załadowanym nie będzie straszna.
    Pozdrawiam. Heniek.

  • #177 17 Maj 2015 06:53
    andrzejsokolowski007
    Poziom 7  

    witam planuję teraz 4x4 rama Gaz gazela
    pozdro

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty