X

Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

Krystian16z 24 Jun 2010 07:13
  • #91 24 Jun 2010 07:13
    Pablito75
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Panowie, mam pytanie.
    Czy jest możliwe wykonanie wyprowadzenia ze skrzyni maluszka z przodu i połączenie np. ze skrzynią żuka.
    Uważam, że mogło by to być dużym ułatwieniem.
    (Przód rozumiem oczywiście przez przeciwną stronę niż sprzęgło. )
  • #92 01 Jul 2010 17:52
    kubal
    Level 14  
    Helpful post? (+2)
    Witam. Mam pytanie: czy pompa hydrauliczna tłoczkowa może działać jako silnik? Pompa to sunfab sc 84.
  • #93 03 Jul 2010 15:26
    browarhehe
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    myślę że nie może.. daj ją do pompowania oleju, a zębatą jako silnik to powinno zadziałać
    tak mi się wydaje ale głowy nie dam
  • #94 03 Jul 2010 15:35
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Mam pytanie czy ma ktoś przekładnie kątową do silnika S15 .
    Mam następnego DIY Papajka, i chcę zrobić z niego turbo rakietę z 10 biegami- 2 skrzynie Polonez.
    Poprzedni właściciele z racji że było kilku nie dbali o niego, w przekładni była zamiast oleju woda, i często jeździli na tylnych kółkach aż w końcu rozwaliło przekładnie.
    Ten SAM nazwę DIO.
    Skrzynia żuka jest tak krótka że widać obroty we -wy i widać które są większe.
  • #95 03 Jul 2010 21:15
    kubal
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam. Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie: żeby sprawdzić czy mosty od Żuka mają jednakowe przełożenie trzeba je rozbierać czy może mają jakieś symbole? Wiem że można kręcić wałem i liczyć ale to kłopotliwe szczególnie gdy most jest jeszcze w aucie. Jeszcze jedno: czy przełożenie 5.125 w przybliżeniu 5 oznacz że trzeba wykonać 5 obr żeby koła obróciły się 1 raz, czy to tylko przełożenie główne a satelity w dyfrze to zmieniają...ale namieszałem.
  • #96 03 Jul 2010 22:04
    rowin1983
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Kiedyś zrobiłem taki traktorek:
    Silnik od Malucha, dwie skrzynie biegów z Żuka i tylni most Żuk . Powiem tak: niby wszystko piękne, moc jakaś była, ale most bez blokad to nie traktorowy, zakopie się przy pierwszej okazji i 10 biegów do przodu nie pomoże. Aha co do przełożeń, bez porządnego reduktora to nie ma sensu ta cała zabawa.
    Najlepiej było by zastosować most ze zwolnicami, ponieważ samochodowe skrzynki biegów oraz mosty są za szybkie.
  • #97 03 Jul 2010 22:21
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Kolego mam c-330 do wyciągania z bagna mojego poloneza.
    A s-15 służy gównie do transportu czyli poruszania się ok 50km/h do nowego domku i wożenia materiałów.
  • #98 10 Jul 2010 12:17
    kubal
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam. Buduję mini ładowarkę łamaną w połowie na skróconych mostach od Żuka jako zawias przegub chce wykorzystać przegub i krzyżak od wału napędowego Liaza, ale mam wątpliwości czy to wytrzyma. Poza tym nie wiem z jakiego materiału to jest zrobione, staliwo czy żeliwo? Proszę o rade. Z góry dziękuję.
  • #99 11 Jul 2010 22:06
    ArekM6
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    A może zastosować końcówki drążka kierowniczego od Ursusa 6 cylindrowego?
  • #100 11 Jul 2010 22:11
    kubal
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    A jak to wygląda?
  • #101 13 Jul 2010 09:04
    ArekM6
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    O właśnie tak:
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    w tej konstrukcji jest to wykorzystane zamiast krzyżaka

    Dodano po 23 [minuty]:

    Tutaj jest dokładniejsze zdjęcie są z gwintem lewym i prawym dłuższe i krótsze od ursusa c385 i pochodne, identyczna końcówka jest w hederze w Bizonie przy kosie tylko nie pamiętam która jest wytrzymalsza.
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
  • #102 13 Jul 2010 15:43
    rafalrrrrr
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Co do skrzyni i mostu z raka to poroniony pomysł, skrzynia pożal się Boże i w dodatku 2 biegi, przy szybszym przerzucaniu wodziki i popychacze, czy jak to tam fachowo się nazywa siadają.

    Lepiej weź to sprzedaj, jedź na auto złom kupisz 2 skrzynie most i jeszcze ci kasy zostanie.
  • #103 13 Jul 2010 15:44
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    A może drążek reakcyjny od Stara 660 byłby odpowiedni. Na pewno jest bardzo wytrzymały i jest to materiał który daje się bez problemu spawać. Już 15 lat testuję coś takiego w dość dużym obciążeniu i nie widać śladów zużycia.
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
  • #104 13 Jul 2010 20:24
    kubal
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam. Dzięki za pomoc, zacząłem już kombinować coś na łożyskach ślizgowych wahliwych coś jak końcówki drążka tylko w mocniejszych obudowach. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
  • #105 09 Aug 2010 12:30
    jaruso
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Pozrite si stránku NASETRAKTORY.com je to OK.
  • #106 27 Aug 2010 11:50
    kubal
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam. Zapraszam na stronę http://samy.adresforum.pl/post1032.html#p1032
  • #107 27 Aug 2010 20:01
    okroj
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Pablito-75. Ja tak zrobiłem. Pomysł mój, nigdzie nie podpatrzony, działa już 4 lata bez awarii w tym orka, kopanie ziemniaków kopaczką wirnikową konną. A ziemię mam ciężką, taka glinowo-iłowata. W susze pęka że można władać ołówki. Więc tak silnik 126p z obudową sprzęgła i skrzynią biegów. Koniec skrzyni, znaczy obudowa ze ślimakiem prędkościomierza wywalona. Mechanizm różnicowy i półosie wywalone. Otworu po półosiach zaślepione i uszczelnione pokrywami z blachy. Do końca wałka głównego dospawałem [może i przykręciłem też-nie pamiętam] kołnierz do krzyżaka 125p. Obciąłem wałek sprzęgłowy skrzyni Żuka i dospawałem drugi kołnierz. Połączyłem obie skrzynie krzyżakiem 125p, a dalej krzyżak Żuka i most Żuka. Przełożenie przez wsteczny skrzyni malucha redukuje coś 4/1. Skrzynia malucha zablokowana na wstecznym [po prostu wrzucony wsteczny]. Mankament- skrzynia 126p jest zasylikowana i nie może utrzymać oleju. Zatem zapakowałem ją smarem do łożysk. Zaglądałem w tym roku- tryby wstecznego jak nowe, stałe zazębienie im służy, a tylko one pracują. Biegi ze skrzyni Żuka 3 do przodu i wsteczny. Bronami mogę na 2-ce, orka, kopanie pełna moc na 1-ce. Po szosie na 3-ce chyba ze 30-40km/h. Krzyżak 125p wyrównuje chyboty silnika 126p, nic się nie urwało i jest super. Krzychu.
  • #108 06 Sep 2010 20:47
    ORZACHALSKY
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam
    teraz ja zaprezentuje swój projekt. Szybki, łatwy i przyjemny:) mam zamiar kupić kompletny silnik ze skrzynią od łady NIVY, reduktor od tej samej łady i dwa mosty, przedni i tylny. osadzić to chcę na ramie od żuka skróconej bo mi się nie chce spawać nowej :))), może to nie do końca będzie traktorek ale pług do śniegu idealny, kto jeździł nivą to wie że biegi terenowe w niej są tak powolne że żadnych reduktorów więcej nie trzeba, a mi najbardziej zależy na tym 4x4 i w tym wypadku zawsze będę mógł wyłączyć przedni napęd w reduktorze, interesuje mnie natomiast pompa hydrauliczna która odbiera napęd z kółka pasowego, może ktoś zna jakąś taką pompę w przystępnej cenie? prosze tylko nie mówić o pompach wspomagania kierownicy
  • #109 14 Sep 2010 18:47
    okroj
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Powodzenie .Pomysł ma ręce i nogi , warto popracować.
  • #110 16 Sep 2010 16:03
    Pablito75
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Okroj dzięki za konkretną odpowiedź. Nareszcie coś konkretnego, a nie określenia typu: "nie ma sensu", "za dużo roboty".
    Narazie jestem mało czasowy, ale jak coś zdziałam to postaram się pokazać na forum.
    Wielkie pozdrowienia dla wszystkich budowniczych i miłośników Samoróbek :D
  • #111 17 Sep 2010 22:26
    ORZACHALSKY
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    parę poprawek. reduktor z nivy działa jak zauważyłem tak samo jak układ różnicowy, i dopiero po zblokowaniu dźwignią daje 4x4 a normalnie kręci na ten wał gdzie lżej :D a silnik jednak będzie poloneza. na złomach wiadrami można części brać a do łady u nas ciężko bo przyjaciele ze wschodu wszystko kupują i wywożą do siebie :D . choć do tej konstrukcji jeszcze chyba dorzucę skrzynię od żuka. zawsze to więcej biegów w razie potrzeby
  • #112 17 Oct 2010 11:03
    tadek z
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    Witam dawno mnie tu nie było ale poczyniłem już postępy w moim traktorku. Jakieś opinie, porady lub pytania.Będę wdzięczny.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
  • #113 17 Oct 2010 13:36
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jaki obwód ma takie koło z jodełką na feldze żuka?
  • #114 12 Dec 2010 11:59
    malylam
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Obwód takiego koła z oponą o wymiarach 16-6.00 4PR wynosi 2300mm, wysokość 750mm, szerokość 180mm.
  • #115 15 Dec 2010 19:29
    wojtekagro
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    witam
    szperam już od kilku dni w necie czytam oglądam ....
    mam taką koncepcje dwa mosty od fso silnik kaszel lub jakiś mały d. skrzynia fso
    łamany na środku hydrauliką, ma to być traktorek- i odśnieżarka adapter odśnieżający dopinany i napędzany silnikiem hydraulicznym. ale to po ukończeniu konstrukcji traktorka-łamańca
    mam kilka pytań, mianowicie trwałość mostów fso?
    aby uzyskać ten sam kierunek obrotów przedni most należałoby odwrócić.. tak mi się wydaje ...
    kolejna niewiadoma to jak o ile ? zredukować obroty ze skrzyni na stałe za pomocą łańcuszka 1-4 ? jaką prędkość uzyskam ? połączone silnik -skrzynia- przekładnia przedni i tylni most. Jeżeli dobrze mi się wydaje to takie rozwiązanie nie potrzebuje blokad dyfra... chyba ....
    co o tym sądzicie ???
    pomoc mile widziana :)
    a i jeszcze jedno ile pala Wasze traktorki oparte na silniku z kaszla ?
  • #116 05 Jan 2011 18:53
    ADAMS^^
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    tkmax wrote:
    A co powiesz na most i skrzynie z wózka widłowego rak , to jest jedna całość tylko to jest napęd przedniej osi i za bardzo nie wiem czy po obróceniu na tył i zapodanie silnika z malucha działały by biegi w odpowiednim kierunku do jazdy . Wydaje mi się że takie rozwiązanie też nie jest głupie , .....co powiecie....???.....

    Witam, mam taki most od raka i jest to bardzo dobry pomysł,mam zamiar zrobic na nim sama, wiesz chyba ze widlak ma 2 biegi do przodu i 2 do tyłu wiec nie ma znaczenia jak go obrucisz.Ja mam zamiar dołożyć jeszcze skrzynie od poloneza,będzie więcej biegów, a przy okazji, brakuje mi dekla z dzwignią biegów i widełkami do raka, moze ktoś ma??

    Dodano po 7 [minuty]:

    Kolego Wojtekagro mosty z fso są ok,zależy jakie dasz koła, możesz dać dwie skrzynie i reduktor 1/2 powinno wystarczyć,albo tą drugą skrzynie daj od jakiegoś przednionapędowca,np golfa itp będziesz miał odrazu wyjście na przedni i tylny most i w tym przypadku juz nie będziesz potrzebował reduktora. powodzenia
  • #117 29 Jul 2011 23:47
    zygas
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Przedstawiam powstającego PAPAJA. Standardowo jak większość takich konstrukcji posiada silnik od MALANA i most od żuka. Papaj posiadał będzie dwie skrzynie. Pierwsza jest od starego transita, druga od MB "kaczki". Napęd ze skrzyni do skrzyni i dalej na most mam zamiar przenieść za pomocą podwójnego łańcucha. Widoczny na zdjęciu wychodzący wałek z pierwszej skrzyni zaadoptuję na napęd WOM. Robiony będzie również podnośnik hydrauliczny z tyłu i z przodu.
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
  • #118 12 Aug 2011 12:24
    cojac1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Warto pomyśleć o afganie z UAZa, trochę kosztuje ale za to jaka funkcjonalność i zamiast jednej ze skrzyń, mimo wszystko polecam reduktor od UAZa lub NIVY
  • #119 15 Aug 2011 10:14
    browarhehe
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    co do tego traktorka kolegi Zygas , zmień mocowanie przednie silnika, ale nie na sprężynę oryginalną, bo lata za bardzo, a na np. 2 gumy oryginalnie w skrzyni malucha, bo ten silnik akurat powinien lekko sobię latać, a na sztywno nie polecam...

    jeszcze tuleja osi, musisz przerobić nią aby była dłuższa, bo każdy wybój będzie przekazywany na za małą powierzchnie, u mnie tak było i co chwila tuleje wycierało, i przerobiłem na tuleje met-gum i 20cm w środek traktorka dałem 2 tulejkę, i śmiga bez luzu
  • #120 22 Aug 2011 07:56
    zygas
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Mocowanie przednie silnika mam na zbrojonej gumie 10 mm a przednie mocowanie osi zrobione jest z kwasiaka więc nie ma prawa sie wytrzeć czy wybić.
  Search 4 million + Products
Browse Products