Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

Krystian16z 25 Cze 2009 18:15
  • #1 25 Cze 2009 18:15
    Krystian16z
    Poziom 14  

    Witam. Chciałbym zbudować traktorek na silniku z fiata 126p. Jeśli ktoś zbudował coś takiego bardzo prosił bym o opisy oraz zdjęcia takiej konstrukcji, chciałbym jeszcze zapytać czy wie ktoś jak połączyć silnik malucha ze skrzynią żuka? Chodzi mi o coś takiego:
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    Tutaj jest na silniku malucha ze skrzynią żuka.

  • #2 26 Cze 2009 07:30
    adamiixx
    Poziom 15  

    Trzeba wytoczyc wał który połączy koło zamachowe malucha z sprzęgłem żuka i już

    Moderowany przez _PREDATOR_:

    Brednie, pracujemy na kolejne upomnienie?

  • #3 26 Cze 2009 12:47
    kamil_Ziomek
    Poziom 19  

    W maluchu jak się wstawiało inny silnik do tej skrzyni lub na odwrót (skrzynia od CC700) to robiło się specjalną kryzę która pasowała pod otwory od skrzyni i silnika. Jak dobrze pamiętam to miała grubość do 2cm

  • #4 29 Cze 2009 10:06
    malylam
    Poziom 9  

    Ja w swoim traktorku silnik z malucha ze skrzynią z żuka będę miał połączony w następujący sposób:
    -silnik malucha z sprzęgłem maluch-owskim,
    -obudowa sprzęgła z malucha,
    -wałek sprzęgłowy malucha skrócony z jednej strony i zeszlifowany na sześciokant,
    -wałek sprzęgłowy (skrzyni żuka) skrócony i w nim otwór sześciokant,
    -i do tego flansza z blachy do połączenia obudowy sprzęgła z skrzynia,

    Traktorek w budowie ;)

  • #5 08 Sie 2009 14:44
    malylam
    Poziom 9  

    Zdjęcia wałka ze skrzynią oraz flanszą .

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka



    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka



    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

  • #6 09 Sie 2009 14:26
    Dźwąng
    Poziom 8  

    A koła od czego weźmiesz? A tak poza tym to świetny pomysł z takim traktorkiem.

  • #7 09 Sie 2009 22:05
    malylam
    Poziom 9  

    Dźwąng napisał:
    A koła od czego weżmiesz? a tak poza tym to świetny pomysł z takim traktorkiem.


    Jeśli to pytanie do mnie,
    i jeśli chodzi o te same koła tobie co mi, to przód R12 Maluch i tył R16 Żuk.

  • #8 10 Sie 2009 22:16
    malylam
    Poziom 9  

    Takie koła z prostego względu, części od Malucha łatwo dostępne, a tylne od Żuka bo, dyfer też jest od niego i opony R16 (jodełka) ok. 150zł sztuka.
    i ogólnie całość ładnie się prezentuje, podobnie jak na powyższym zdjęciu.

  • #9 11 Sie 2009 09:33
    darek4168
    Poziom 20  

    Witam mój ojciec posiada taki mały traktorek z tym że silnik ma diesla z andrychowa skrzynię stara a most żuka. Służy już 15 lat i spisuje się doskonale.Podejrzewam że połączenie silnika malucha ze skrzynią będzie zbyt słabe do pracy na roli, porównując je z tym co jest u mojego ojca.

  • #10 11 Sie 2009 20:08
    malylam
    Poziom 9  

    Odnośnie połączenia wałka sprzęgłowego to zobaczymy jak będzie się to spisywać, z tym że, pomiędzy dyfrem a skrzynią będzie reduktor ok. 4:1.
    A orać nim nie mam jak narazie zamiaru.

    (Jest to mój pierwszy tego typu projekt więc zobaczymy.)

  • #11 02 Sty 2010 13:27
    Andrzej_z_Wolki
    Poziom 10  

    malylam napisał:
    Odnośnie połączenia wałka sprzęgłowego to zobaczymy jak będzie się to spisywać, z tym że, pomiędzy dyfrem a skrzynią będzie reduktor ok. 4:1.
    A orać nim nie mam jak narazie zamiaru.

    (Jest to mój pierwszy tego typu projekt więc zobaczymy.)


    Witam ,
    liczyłeś jakie prędkości będą na poszczególnych biegach ?( może lepiej byłoby zostawić skrzynię biegów od malucha)
    Jak zamierzasz rozmieścić poszczególne podzespoły ? (może odręczny szkic )
    Przewidujesz WOM i podnośnik ?

    Pozdrawiam

  • #12 02 Sty 2010 16:14
    malylam
    Poziom 9  

    Witam ,
    1.Prędkości nie liczyłem ,bo na razie nie mam czasu.
    2.W tym traktorku nie ma skrzyni od malucha.
    3.Rozmieszczenie widać na zdjęciu. (jak będę miał więcej czasu to zrobię lepsze zdjęcia)
    4.Wałka WOM nie przewiduje, a podnośnik w niedalekiej przyszłości dorobię oraz hamulec ręczny (dźwignię) i to chyba tyle prac dodatkowych. Ewentualnie jakieś poprawki i kosmetyka.

    Pozdrawiam

    Ps. Mam w planach drugi na silniku i skrzyni malucha, skrzyni żuka (lub dwóch) i mostu żuka. Zobaczymy co czas pokaże.

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

  • #13 02 Sty 2010 17:14
    Andrzej_z_Wolki
    Poziom 10  

    Nie skracałeś mostu , nie jest to więc typowy mikrociągnik raczej jednostka pociągowa.
    Ta "rameczka " wydaje mi się zbyt delikatna . Stosując ciężką i solidną ramę można jednocześnie dociążyć SAM-a.
    Ja chcę popełnić coś podobnego ale szerokość ma być 90cm do 100cm (obustronne skrócenie mostu)
    Pierwotnie planowałem pożenić silnik FSO1500 ze sprzęgłem i skrzynią a za nią skrzynia Żuka i tylny most Żuka ale nie mam pomysłu na skrócenie całości (wszystko to wyszłoby nieproporcjonalnie długie). Poza tym zapas mocy takiego SAM-a.
    Wyjściem może być zastosowanie silnika 126p ,wychodzi krótszy o 60cm.

    Nie myślałeś wyprowadzić WOM jako przedłużenie w linii prostej wyjścia skrzyni Żuka ?
    Jak wykonałeś przednią oś a w szczególności zwrotnice ?

  • #14 02 Sty 2010 20:14
    malylam
    Poziom 9  

    1.Most jest skrócony po 10cm na stronę.
    2.Ta "rameczka" (jak ją nazwałeś), nie jest wcale słaba ani delikatna tylko tak wygląda. Gościu nieopodal mnie ma też SAM-a zrobionego z kątownika i nic mu się nie gnie.
    3. To mówi samo przez się ,że "Stosując ciężką i solidną ramę można jednocześnie dociążyć SAM-a", ale można dorobić obciążniki i regulować obciążenie w zależności od potrzeby.
    4. Tak, myślałem lecz nie jest mi to koniecznie potrzebne, ale zawsze można dorobić, modyfikując reduktor. A miałem taki więc go nie przerabiałem.
    5.Przednią oś ( była gotowa) dostałem od sąsiada z którym to robiłem , ponieważ zrobił już kilka SAM-ów, ma maszyny i wiedzę, oraz najważniejsze pomysł i wyobraźnię.
    Z tego co wiem jest ona zrobiona z sworzni, piast, łożysk z tylnych kół od malucha oraz "wąsów" od żuka i malucha. Jest to oczywiście oś wahliwa.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Test traktorka z pługiem konnym dwuskibowym wypadł pomyślnie.
    Odpukać, wałkowi sprzęgłowemu nic się nie dzieje. Jak się szybciej sprzęgło puści to przód podnosi. Tak że moc jest i to dużo, jak na takiego papaja.

    Trochę mokro było.







    To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that
    supports HTML5 video




    Sorry za jakość kręcone telefonem.

  • #15 04 Sty 2010 07:24
    Andrzej_z_Wolki
    Poziom 10  

    Gratulacje! Cieszy jak coś co się wymyśliło jeździ i pracuje poprawnie.
    Skoro jeździ to pewnie zmierzyłeś prędkości jakie uzyskujesz na poszczególnych biegach.

    Pracy silnika typowego dla malucha prawie wcale nie słychać , pewnie to zasługa dodatkowego tłumika od "dorosłego" ciągnika.Kiedyś zastosowałem taki tłumik do Nysy , całkiem cichutko chodziła.

    Słychać natomiast "jęk" przekładni podobny do napędu hydraulicznego. Została wykonana od podstaw czy wykorzystana gotowa ?.
    Napisz proszę w jaki sposób został skrócony most . Ja swój muszę skrócić w sumie o 50cm.Wychodzi po 25cm z obu stron co by dało ok 100cm szerokości ciągnika przy tych oponach jakie mam i odpowiednie do międzyrzędzi w mojej uprawie.

    Opony mam solidne bardzo sztywne ruskie "kartoflaki' , nie mają jodełki i chyba je zostawię. jeżeli jednak nie zdadzą egzaminu zamienię na takie jak u Ciebie.Kupowałeś z tej strony? Jakie konkretnie mają oznakowanie , jakoś nie mogłem się doszukać.

    Główne zastosowanie to uprawa (glebogryzarka przede wszystkim ) więc muszę mieć WOM z tyłu i podnośnik

    Pozdrawiam !

  • #16 04 Sty 2010 19:06
    malylam
    Poziom 9  

    Mniej więcej na trzecim biegu i gazie do połowy miałem ok. 50km/h . (Brat jechał za mną samochodem i miał tyle na liczniku)

    Odnośnie tłumika to jest tylko ten "uniwersalny" od dużego traktora (cena ok.35zł)

    Jest to dźwięk ze skrzyni biegów żuka, a w większości z silnika. Było orane na jedynce i wyższych obrotach silnika. (w maluchu przy ruszaniu też słuchać podobny dźwięk)Reduktora nie słychać. (był robiony przez znajomego)

    Most jest skrócony w dość drastyczny sposób poprze wycięcie niepotrzebnej części obudowy i półosi i zespawanie do "kupy". Jak na razie wszystko działa, wiem że można było zrobić to inaczej, ale ten był zrobiony tak, już 10 lat temu.


    Ja mam opony w rozmiarze 16"na 600. Miałem kupić szersze, ale te (używane) kupiłem za 100zł za dwie. Nazwa takiej opony to "Jodełka", lub "Opona Rolnicza", poszukaj na allegro, bądź spytaj w sklepie z częściami do maszyn rolniczych. (Mi w takim sklepie niedaleko, za nową jedną sztukę powiedziano 250zł firmy BKT).

  • #17 05 Sty 2010 13:31
    robertsuder
    Poziom 1  

    Jaki masz zastosowany reduktor miedzy walem a skrzynia i z czego zrobiony i ile to może najwięcej uciągnąć?

  • #18 05 Sty 2010 19:09
    malylam
    Poziom 9  

    robertsuder napisał:
    jaki masz zastosowany reduktor miedzy walem a skrzynia i z czego zrobiony i ile to moze najwiecej uciagnac


    Reduktor jak wcześniej pisałem ma przełożenie 4:1, jest zrobiony od podstaw przez znajomego. Ile może uciągnąć to dokładnie nie wiem, ale myślę że 1,5tony to da radę. Ciągnąłem nim, przyczepkę z ładunkiem 16 płyt chodnikowych (jedna ok.30kg) plus przyczepka ok.200kg w sumie 680kg lub trochę więcej.

    Silnik 600. Nie do zajechania, pali od strzała.

  • #19 05 Sty 2010 23:54
    kubal
    Poziom 14  

    witam ma m pytanie ile dokładnie szerokości ma oryginalnie most od żuka z kołami

  • #22 16 Sty 2010 17:48
    tkmax
    Poziom 10  

    malylam powiedz jak masz zrobiony reduktor, zapodaj fotki szczegółowe i opis jak to działa ile przełożeń i z czego są trybka

    Czytałem też że dają 2 skrzynie z żuka ale on jest kurewsko długi wtedy, nie mam pojęcia jak mogę zrobić takie coś :cry:

  • #23 17 Sty 2010 12:38
    malylam
    Poziom 9  

    Reduktor jest zrobiony od podstaw przez znajomego, jedyna oryginalna część to piasta skrzyni biegów.(wydaje mi się że nie opłaca się robić takiego na gotowo, bo to tanie raczej nie będzie). Jest on zbudowany z dwóch kół zębatych (zęby skośne), 4 łożysk, dwóch wałków, obudowy i simeringów, oraz dwóch piast.

    Wada reduktora,
    - trzeba odwrócić most, ponieważ reduktor zmienia obroty z prawych na lewe i na odwrót (chyba że zrobimy reduktor na trzech kołach),

    Przełożenie jest stałe jedno 4:1, (nie da się go wyłączyć)

    Jeśli teraz bym miał robić drugi, to dał bym (pierwsza wersja) dwie skrzynie z żuka, lub (druga wersja) skrzynia malucha napędza skrzynie żuka pół osią. Więcej przełożeń. Nie jest wiele dłuższy (przy pierwszej wersji), zależy jaki długi wał się zastosuje, i tańsza jest wersja druga.(ze względu na cenę skrzyni maluch i żuka, i jej połączenia z silnikiem malucha.

  • #24 17 Sty 2010 17:38
    tkmax
    Poziom 10  

    A co powiesz na most i skrzynie z wózka widłowego rak , to jest jedna całość tylko to jest napęd przedniej osi i za bardzo nie wiem czy po obróceniu na tył i zapodanie silnika z malucha działały by biegi w odpowiednim kierunku do jazdy . Wydaje mi się że takie rozwiązanie też nie jest głupie , .....co powiecie....???.....

  • #25 17 Sty 2010 18:18
    lukaszor1
    Poziom 8  

    Kompletuję właśnie części do mikro traktorka i interesuje mnie sposób połączenia skrzyń z fiata126p i żuka.
    Proszę o fotki i opis jeśli to możliwe. P
    Pozdrawiam i dziękuje.

  • #26 17 Sty 2010 19:11
    malylam
    Poziom 9  

    tkmax napisał:
    A co powiesz na most i skrzynie z wózka widłowego rak , to jest jedna całość tylko to jest napęd przedniej osi i za bardzo nie wiem czy po obróceniu na tył i zapodanie silnika z malucha działały by biegi w odpowiednim kierunku do jazdy . Wydaje mi się że takie rozwiązanie też nie jest głupie , .....co powiecie....???.....


    Rozwiązanie głupie nie jest, zawsze jeszcze zostaje lewo obrotowy silnik z cc 700, lub założenie reduktora pomiędzy silnikiem a skrzynią. I po problemie. W końcu jest to pojazd SAM i każdy jest w swój sposób oryginalny.

    Dodano po 9 [minuty]:

    lukaszor1 napisał:
    Kompletuję właśnie części do mikro traktorka i interesuje mnie sposób połączenia skrzyń z fiata126p i żuka.
    Proszę o fotki i opis jeśli to możliwe. P
    ozdrawiam i dziekuję.


    Skrzynię z maluch ze skrzynią żuka łączysz poprzez dorobienie piasty na wałek sprzęgłowy żuka, który skręcasz z zabierakiem półosi malucha, i blokujesz drugą półoś , lub blokujesz mechanizm różnicowy i drugiej półosi nie blokujesz.

  • #27 17 Sty 2010 20:11
    lukaszor1
    Poziom 8  

    tak to wiem... ale pomiędzy skrzyniami muszę zamontować jakąś przekładnie kątową i właśnie nie wiem jak to zrobić

  • #28 17 Sty 2010 21:41
    tkmax
    Poziom 10  

    malylam jaki jest wymiar tego sama, chodzi o długość. Czy budując go starałeś się zachować minimalne rozmiary?

  • #29 17 Sty 2010 22:40
    malylam
    Poziom 9  

    lukaszor1 napisał:
    tak to wiem... ale pomiędzy skrzyniami muszę zamontować jakąś przekładnie kątową i właśnie nie wiem jak to zrobić


    Wcale nie musisz mieć przekładni, ponieważ robisz tak jak na poniższym schemacie:

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka



    Dodano po 8 [minuty]:

    tkmax napisał:
    malylam jaki jest wymiar tego sama chodzi o długość , czy budując go starałeś się zachować minimalne rozmiary


    Wymiary w niektórych miejscach można by powiedzieć na styk, w paru miejscach przydało by się więcej miejsca, była to moja pierwsza konstrukcja, w następnej będę wiedział co poprawić i ulepszyć.

    Co do długości to napiszę jak zmierzę.

  • #30 18 Sty 2010 22:29
    lukaszor1
    Poziom 8  

    chodzi mi raczej o takie rozwiązanie.
    tak będzie estetycznie i funkcjonalnie.

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty