X

Wymiana rozrządu 2,0 HDi 90 KM xsarapicasso

jacekczewa 27 Jun 2009 23:06
  • #1 27 Jun 2009 23:06
    jacekczewa
    Level 18  
    Helpful post? (+3)
    Witam.
    Chodzi mi o dokladny opis wymiany rozrządu w 2,0 HDI 90 KM ( citroen picasso) czyli sposób blokady kól , blokady walu, regulacja naciągu, pompa wody ,wymienialem w róznych autach ( benz i diesle) ale z tym modelem mam pierwszy raz do czynienia - przypuszczam ze nie taki straszny diabel jak go maluja ale nie chcialbym zrobic czegos nie tak. Wiem ze najprościej namalowac znaki i na nie ustawic .....
  • #2 27 Jun 2009 23:17
    szalony.elektronik
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Niekoniecznie najprościej malować i znów na nie ustawiać, bo nie masz pewności czy rozrząd nie jest przestawiony np. o ząbek - jednak trafiają się takie kwiatki - i niby rozrząd jest wymieniony, ale jest źle ustawiony.
    Może czas się wyposażyć w jakiś program zawierający te wszystkie dane? Jak będę niedługo przy drugim kompie to wrzucę Ci opis.
    Pozdrawiam
  • #3 27 Jun 2009 23:23
    Removed
    Helpful post? (+4)
    dasz radę prosty rozrząd
  • #4 28 Jun 2009 00:03
    jacekczewa
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (+1)
    hm naprawiam/ obsługuje wyłacznie wlasne auta ( ktore co jakis czas zmieniam) mam dobrze wyposażony warsztat,( potrzebne sa blokady kól - moze mozna je czyms zastapić) mam instrukcje wymiany tego rozrządu ...ale niestety w jezyku francuskim i włoskim - żadnego normalnego - czylli niemieckiego , angielskiego o polskim nie wspomne Będę wdzieczny za podeslanie...
  • #5 28 Jun 2009 02:13
    Removed
    Helpful post? (0)
    Proste jak drut, nawet nie luzuj koła wałka rozrządu. Po co instrukcje, blokady już kombinujesz czymś zastąpić. Paćkaj pisakiem, będzie co robić dla innych. Co rozumiesz przez instrukcję, rysuneczki z AD wystarczą?
  • #6 28 Jun 2009 07:28
    jacekczewa
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    kolego owik ,nie łape twojej wypowiedzi, chcesz pomóc czy sugerujesz ze tylko ty sie na tym znasz ( ja wiem jak niektórzy mechanicy sie znają ).....sami znacza pisakami,

    prosze o kontakt kolege szalonego elektronika , jesli moze konretnie podac szczegolnie sposob naciągu paska
  • #7 28 Jun 2009 08:18
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (+2)
    owik wrote:
    Proste jak drut, nawet nie luzuj koła wałka rozrządu. Po co instrukcje, blokady już kombinujesz czymś zastąpić. Paćkaj pisakiem, będzie co robić dla innych. Co rozumiesz przez instrukcję, rysuneczki z AD wystarczą?

    Kolego,
    Takie rady zachowaj dla siebie. Swiadczy to tylko o twoich niewielkich kompetencjach.
    Jesli skomplikowano system wtrysku do tego stopnia, ze sterownik liczy dawke i wyprzedzenie wtrysku w kazdym cyklu, to nie po to, zeby wrowadzac go w blad niedokladnoscia mechanicznej synchronizacji walow.
    Pozdrawiam, Georges

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jacek,
    Jesli robiles juz rozrzad w innych silnikach, znasz zasady ogolne i masz oryginalna instrukcje konstruktora w jezyku francuskim, to nie powinienes miec trudnosci. Rysunki sa dosc dokladne i bardzo wymowne. Ostatecznie nie musisz czytac tekstu, chyba, ze masz wylacznie opisowe instrukcje z innych zrodel.
    Jak we wszystkich dieslach PSA, wal korbowy blokuje sie kolkiem 8mm za rozrusznikiem, rownolegle do osi walu.
    Pozdrawiam, Georges
  • #8 28 Jun 2009 09:07
    jacekczewa
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzieki georgesgr tylko co z tym napięciem paska ?do jakiego ugiecia to zrobic ?
  • #9 28 Jun 2009 10:24
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (+1)
    Metoda oficjalna, to pomiar przyrzadem elektronicznym miedzy pompa i walkiem rozrzadu (jest to drugi, rownie wazny, powod "uwolnienia" kola pasowego walka rozrzadu).
    Podejrzewam, ze nie masz takiego przyrzadu. Pozostaje wiec metoda organoleptyczna. Najbardziej popularna, to skrecanie paska miedzy walem korbowym i pompa wtryskowa (zawsze przy uwolnionym kole walka rozrzadu). Jesli mozesz go skrecic o 90° - nie mniej, nie wiecej - to powinno byc dobrze. Nalezy to potwierdzic przez obserwacje paska na pracujacym silniku. Nie powinien on wpadac w wibracje przy przyspieszaniu (niedostateczne napiecie) ani "spiewac" (zbytnie napiecie).
    Powodzenia, Georges
  • #10 01 Jul 2009 01:51
    Removed
    Helpful post? (0)
    Przepraszam, że się wtrącę, ta zasada z 90 stopni to tylko w PSA, w dieslu czy też do wszystkich silników się tyczy? Ja młody jestem, uczyć się chcę. Proszę o odpowiedź kolegę georgesgr.
  • #11 18 Jul 2009 21:07
    jacekczewa
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (+1)
    z doświadczenia = ta zasada 90 stopni własciwie tyczy wszystkich silników
  • #12 18 Jul 2009 22:51
    marecki360
    Level 17  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    Prosze to schemat ustawienia rozrządu po polsku.
  • #13 19 Jul 2009 00:02
    zk2003
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Kolega Marecki podał Ci wszystko,powinieneś sobie poradzić-tylko jest jeszcze jedna sprawa o której nikt nie wspomniał-stan koła pasowego wału korbowego.
  Search 4 million + Products
Browse Products