Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Wymiana rozrządu 2,0 HDi 90 KM xsarapicasso

jacekczewa 27 Cze 2009 23:06
  • #1 27 Cze 2009 23:06
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Witam.
    Chodzi mi o dokladny opis wymiany rozrządu w 2,0 HDI 90 KM ( citroen picasso) czyli sposób blokady kól , blokady walu, regulacja naciągu, pompa wody ,wymienialem w róznych autach ( benz i diesle) ale z tym modelem mam pierwszy raz do czynienia - przypuszczam ze nie taki straszny diabel jak go maluja ale nie chcialbym zrobic czegos nie tak. Wiem ze najprościej namalowac znaki i na nie ustawic .....

  • #2 27 Cze 2009 23:17
    szalony.elektronik
    Poziom 12  

    Niekoniecznie najprościej malować i znów na nie ustawiać, bo nie masz pewności czy rozrząd nie jest przestawiony np. o ząbek - jednak trafiają się takie kwiatki - i niby rozrząd jest wymieniony, ale jest źle ustawiony.
    Może czas się wyposażyć w jakiś program zawierający te wszystkie dane? Jak będę niedługo przy drugim kompie to wrzucę Ci opis.
    Pozdrawiam

  • #3 27 Cze 2009 23:23
    Usunięty
  • #4 28 Cze 2009 00:03
    jacekczewa
    Poziom 18  

    hm naprawiam/ obsługuje wyłacznie wlasne auta ( ktore co jakis czas zmieniam) mam dobrze wyposażony warsztat,( potrzebne sa blokady kól - moze mozna je czyms zastapić) mam instrukcje wymiany tego rozrządu ...ale niestety w jezyku francuskim i włoskim - żadnego normalnego - czylli niemieckiego , angielskiego o polskim nie wspomne Będę wdzieczny za podeslanie...

  • #5 28 Cze 2009 02:13
    Usunięty
  • #6 28 Cze 2009 07:28
    jacekczewa
    Poziom 18  

    kolego owik ,nie łape twojej wypowiedzi, chcesz pomóc czy sugerujesz ze tylko ty sie na tym znasz ( ja wiem jak niektórzy mechanicy sie znają ).....sami znacza pisakami,

    prosze o kontakt kolege szalonego elektronika , jesli moze konretnie podac szczegolnie sposob naciągu paska

  • #7 28 Cze 2009 08:18
    georgesgr
    Poziom 40  

    owik napisał:
    Proste jak drut, nawet nie luzuj koła wałka rozrządu. Po co instrukcje, blokady już kombinujesz czymś zastąpić. Paćkaj pisakiem, będzie co robić dla innych. Co rozumiesz przez instrukcję, rysuneczki z AD wystarczą?

    Kolego,
    Takie rady zachowaj dla siebie. Swiadczy to tylko o twoich niewielkich kompetencjach.
    Jesli skomplikowano system wtrysku do tego stopnia, ze sterownik liczy dawke i wyprzedzenie wtrysku w kazdym cyklu, to nie po to, zeby wrowadzac go w blad niedokladnoscia mechanicznej synchronizacji walow.
    Pozdrawiam, Georges

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jacek,
    Jesli robiles juz rozrzad w innych silnikach, znasz zasady ogolne i masz oryginalna instrukcje konstruktora w jezyku francuskim, to nie powinienes miec trudnosci. Rysunki sa dosc dokladne i bardzo wymowne. Ostatecznie nie musisz czytac tekstu, chyba, ze masz wylacznie opisowe instrukcje z innych zrodel.
    Jak we wszystkich dieslach PSA, wal korbowy blokuje sie kolkiem 8mm za rozrusznikiem, rownolegle do osi walu.
    Pozdrawiam, Georges

  • #8 28 Cze 2009 09:07
    jacekczewa
    Poziom 18  

    dzieki georgesgr tylko co z tym napięciem paska ?do jakiego ugiecia to zrobic ?

  • #9 28 Cze 2009 10:24
    georgesgr
    Poziom 40  

    Metoda oficjalna, to pomiar przyrzadem elektronicznym miedzy pompa i walkiem rozrzadu (jest to drugi, rownie wazny, powod "uwolnienia" kola pasowego walka rozrzadu).
    Podejrzewam, ze nie masz takiego przyrzadu. Pozostaje wiec metoda organoleptyczna. Najbardziej popularna, to skrecanie paska miedzy walem korbowym i pompa wtryskowa (zawsze przy uwolnionym kole walka rozrzadu). Jesli mozesz go skrecic o 90° - nie mniej, nie wiecej - to powinno byc dobrze. Nalezy to potwierdzic przez obserwacje paska na pracujacym silniku. Nie powinien on wpadac w wibracje przy przyspieszaniu (niedostateczne napiecie) ani "spiewac" (zbytnie napiecie).
    Powodzenia, Georges

  • #10 01 Lip 2009 01:51
    Usunięty
  • #11 18 Lip 2009 21:07
    jacekczewa
    Poziom 18  

    z doświadczenia = ta zasada 90 stopni własciwie tyczy wszystkich silników

  • #13 19 Lip 2009 00:02
    zk2003
    Poziom 14  

    Kolega Marecki podał Ci wszystko,powinieneś sobie poradzić-tylko jest jeszcze jedna sprawa o której nikt nie wspomniał-stan koła pasowego wału korbowego.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty