X

Golf IV 1,4 16V - jak ustawić wieniec do czujnika położenia?

29 Jun 2009 14:08 YAyaaro
  • #1 29 Jun 2009 14:08
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (+3)
    Pytanie brzmi jak ustawić wieniec do czujnika położenia wału (impulsator) na wale od strony koła zamachowego. Znajomy mechanik wymieniając uszczelniacz prawdopodobnie źle ustawił ten wieniec i auto nie odpala. Ktoś ma jakieś rysunki ???
  • #2 29 Jun 2009 17:40
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    o ile mnie pamięć nie myli to tam się nie da inaczej koła przykręcić ale musiał by ktoś moją wypowiedż potwierdzić
  • #3 29 Jun 2009 20:16
    yaaro
    Level 33  
    Topic author Helpful post? (0)
    Powiem że się mylisz, nie chodzi o wieniec do rozrusznika, po zamontowaniu uszczelniacza zabija się na wcisk wieniec impulsatora ktory jest wmniejszy niz uszczelniacza. W obudowie uszczelniacza jest umiejscowiony czujnik połozenia wału który odczytuje impulsy z tego wieńca.

    na zdjeciu widac identyczny slinik i tam widac 2 zęby wieńca
  • #4 31 Oct 2012 19:05
    --XxX--
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    witam nie zakładałem nowego tematu, bo mam ten sam problem, założyłem nowy uszczelniacz z nowym wieńcem w silniku 1,6 i silnik odpala ale nie ma mocy i ciężko wchodzi na obroty. Czy jest jakieś ustawienie tego wieńca względem wału korbowego, czy przy zakładaniu nowego uszczelniacza z wieńcem trzeba jakoś ustawić wał tak jak w przypadku np rozrządu?? Nowy uszczelniacz na przedniej ściance miał blokadkę na wieniec którą zdjąłem. Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedzi.
  • #5 31 Oct 2012 19:34
    yaaro
    Level 33  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Ustawiles wszystko na blokadę tą co była z uszczelniaczem ???
  • #6 31 Oct 2012 19:44
    --XxX--
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    tak, tą blokadę wyjąłem dopiero jak zabiłem wieniec. Ale czy wał nie powinien być jakoś ustawiony do wieńca bo stary wypadł jak zdjąłem docisk i nie widziałem w jakim powinien być położeniu. Szukam na necie jakiś informacji co do montażu tego wieńca ale jest kiepsko.
  • #7 31 Oct 2012 21:30
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Wał korbowy na 0.Tak jak do rozrządu.
  • #8 31 Oct 2012 21:32
    --XxX--
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    dzięki i pierwszy cylinder w GMP??
  • #9 31 Oct 2012 21:37
    T5
    Moderator Samochody
  • #10 31 Oct 2012 21:39
    --XxX--
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    jutro dam znać jak poszło. Wielkie dzięki pozdrawiam
  • #11 01 Nov 2012 00:56
    andexp
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Do prawidłowego montazu tych uszczelnieczy potrzebny jest specjalny przyrząd który ustala prawidłowe położenie wieńca wzgledem wału korbowego. Bez tego montaż jest wielką loterią.

    Z tego co pamiętam to w momencie montażu uszczelniacza przyrządem tłoki sa na jednej wysokości. Na uszczelniaczu, tj. wieńcu impulsowym i obudowie uszczelniacza są znaki i one muszą sie pokrywać.

    Tyle pamiętam.
  • #12 01 Nov 2012 10:21
    andrend
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    Gdy montujemy uszczelniacz to tłok 1 cyl. GMP, do ustawienia na blokady rozrządu.
  • #13 01 Nov 2012 14:55
    --XxX--
    Level 8  
    Helpful post? (+3)
    Na kole pasowym ustawiamy na znak O i pierwszy tłok w górnym martwym punkcie lub na blokadach na kołach rozrządu. Założone na znaki i autko znowu śmiga. Przy nowym uszczelniaczu dostajemy specjalny pierścień montażowy więc przyrząd nie potrzebny. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products