X

Opel Vivaro 1.9 Cdti nie odpala

29 Jun 2009 18:52 JAjasiuiaga
  • #1 29 Jun 2009 18:52
    jasiuiaga
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich
    Moj problem polega na tym ze moj opel vivaro 1.9 cdti (blizniak Renault Trafic) zgasl rano po przejechaniu okolo 1 km. Mam przejechane 94tys i nigdy nie mialem problemow z tym autem poza wymiana alternatora. Po podpompowaniu paliwa reczna pompka auto zapala na ok 4-5 sekund i gasnie. Nie slychac zeby pracowala pompa paliwa w zbiorniku i po wyciagnieciu wtyczki z tej pompy nie ma na zadnym z kabli pradu (oczywiscie przy wlaczonej stacyjce). Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki te co sa zboku kierownicy i te w skrzynce pod maska razem z przekaznikami sa wszystkie ok. Czy Opel Vivaro lub jego brat blizniak Renault Trafic ma jeszcze gdzies jakies bezpieczniki? Bardzo prosze o jakies sugestie co mam zrobic, gdzie zajrzec? Dodam ze auto mi sie zepsulo w niemczech i po telefonie do serwisu opla powiedzieli ze jest pompka paliwowa do wymiany i oni to moga zrobic za 1360 euro!!! Nie stac mnie na taka droga naprawe i wydaje mi sie ze mnie chca naciagnac bo na tej pompce nie ma wogole napiecia. Plakac mi sie chce pomozcie prosze mam kilka dni na powrot do polski a nie chce wracac na lawecie.
    Dziekuje z gory wszystkim dobrym ludziom ktorzy napisza cokolwiek.
  • #2 29 Jun 2009 19:51
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Spróbuj zamienić miejscami te dwa małe przekaźniki w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, i powiedz jak zachowują się kontrolki.
  • #3 29 Jun 2009 21:42
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziekuje eltron za podpowiedz. Zamienilem wszystkie przekazniki miejscami nie tylko te male, ale i te wieksze tez. Niestety bez efektu. Kontrolki gasna wszystkie normalnie jakby nigdy nic sie nie dzialo. Dodam tylko ze jakis miesiac temu jak odpalilem silnik to przez jakies 30 sekund sie palily wszystkie kontrolki i nie pogasly wiec zgasilem i zapalilem jeszcze raz i wszystko bylo ok. Nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek. Poza tym slysze takie cichutkie buczenie z jakiegos czujnika (nie wiem czy to jest czujnik czy cos innego) do ktorego jest podlaczony przewod paliwowy z filtra i koncowka z dwoma kabelkami.
  • #4 29 Jun 2009 22:02
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    To jest podgrzewacz filtra. Masz tam chociaż próbówkę? Sprawdź czy steruje przekaźnikiem od pompy ( te dwa małe są od podgrzewacza filtra i pompy paliwa ).
    Jeżeli ten przekaźnik jest wysterowany ( przekaźnikiem steruje masa ze sterownika ) i jest na nim zasilanie po stacyjce ( z głównego przekaźnika ) to znaczy że albo pompa padła albo przerwa w obwodzie. Jednak coś mi się widzi że to sterownik nie puszcza masy.
    pzdr.
  • #5 29 Jun 2009 23:02
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mam probowke, kupilem tez miernik. Rano wszystko to sprawdze i napisze co i jak. A jesli chodzi o to ciche buczenie to jest nie z z filtra tylko z niego idzie dalej przewod paliwowy juz do silnikai wlasnie tam na koncu on wchodzi w jakis czujnik (moze to jest jakis zaworek) i to on buczy. Jest na nim narysowana strzalka jak by sie cos mialo krecic w prawo i ma mniej wiecej wielkosc zapalniczki. a mogl bys mi powiedziec gdzie jest ten sterownik? Moze mogl bym go jakos sprawdzic.... hmm sam nie wiem
    pozdrawiam
  • #6 30 Jun 2009 16:50
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    niestety nic dzisia nie moglem zrobic caly dzien pada deszcz:|
  • #7 30 Jun 2009 20:55
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Narazie sprawdź to co pisałem wcześniej. Sterownika nie tykaj bo popsujesz coś.

    pzdr.
  • #8 03 Jul 2009 20:57
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    A wiec tak: dzisiaj przyszla nowa (z gwarancja) pompa z polski 250 zl + 22 zl przesylka + 20€ przesylka do niemiec:) Jutro jak pogoda pozwoli to ja wymienie, mam nadzieje ze to pomoze.... w kazdym razie napisze czy sie udalo... sprawdze tez te dokladnie te przekazniki o ktorych pisal eltron
  • #9 07 Jul 2009 20:26
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+1)
    witam
    a wiec tak:
    -pompy paliwa nie wymienilem bo ten model ktory ja mam poprostu jej nie posiada (wyobrazcie sobie moja mine po sciagnieciu zbiornika paliwa i stwierdzeniu ze zadnej pompki tam nie ma) to tlumaczy brak zasilania na tych dwoch kabelkach bo sa poprostu zbedne...
    -slynni na caly swiat fachowcy z ADAC sa do dupy bo tam szukali przyczyny i powiedzieli ze na 100% ta pomka nie dziala( jak ma dzialac skoro jej nie ma)
    -Opel servis w Monachium chcial mnie ogolocic na prawie 1400 euro za wymiane czegos co nie istnieje....
    -kupilem pompke do renault trafic dti ktora chyba postawie se na telewizorze w domu zebym nigdy nie zapomnial jaki jestem durny...
    -auto stoi dalej popsute a ja nie mam pojecia gdzie szukac przyczyny
    :|
    jak pompuje ta reczna gruszka to ladnie pracuje jak przestane to po paru sekundach gasnie
    wszystkie przewody sa szczelne i nie ma zadnych pechezykow powietrza
    ma ktos jakies pomysly gdzie zajrzec?
  • #10 07 Jul 2009 20:35
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (-1)
    Pompa wstępna powinna tam być, coś słabo szukasz. Albo masz stary typ jeszcze. Który to rok właściwie i jaki silnik? Bo napewno nie CDti tylko albo Di, albo DTi. Coś czuję że se z tym tematem nie poradzisz.

    pzdr.
  • #11 07 Jul 2009 21:01
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    eltron jej tam naprawde nie ma... wypompowalem ok 90 litrow paliwa, zdemontowalem zbiornik, wykrecilem cala sekcje zasilajaca i nic tam nie ma... pompka powinna byc w tej sekcji razem z plywakiem i filterkiem ale nie ma... na poczatku myslalem ze sie odkrecila i lezy luzem w zbiorniku ale nie... patrzylem dokladnie moj brat zreszta tez patrzyl sam bo mi nie wierzyl... opel vivaro 1.9 Cdti 2004 rok, oznaczenie silnka F9Q
  • #12 07 Jul 2009 21:08
    aro78wro
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ja mam trochę inny model 1,9 DTI 2003r podobne objawy miałem kiedyś...teraz wogóle nie zapala.Masz na listwie CR czyli Cammon Rail?Po drodze jest jeszcze pompa wysokiego ciśnienia.W niej elektrozawór który u mnie padł.Samochód nie zapala i nie zapali.We wcześniejszym stadium agoni odpala gdy jest zimny a jak się nagrzej to ma opory.Jeżeli buczy i jest gorący gdy masz włączony zaplon to znaczy że coś mu dolega.Sprawdź to.Robiłeś diagnostykę?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jaki ma dalszy numer F9Q 760C....?

    Dodano po 2 [minuty]:

    W baku jest jeszcze wskaźnik poziomu paliwa stąd te kabelki:-)
  • #13 07 Jul 2009 21:18
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    762 czy 760 ?
  • #14 07 Jul 2009 21:29
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    F9Q 760 C229796
    nie pamietam czy tam pisze CR jutro zobacze, ale mechanik z ADAC mowil ze to jest Cammon Rayl
  • #15 07 Jul 2009 21:36
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli pisze 760 to pompa powinna być. Nie pamiętam z głowy jak tam było ale jeżeli pompa wtryskowa boscha to może pompy nie być, jeżeli siemens to pompa być musi. I napewno CR.
  • #16 07 Jul 2009 21:44
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    U mnie nie ma wiec pewnie mam boscha. Sprawdzalem u jednego niemca w vivaro (z wygladu mial taki sam silnik) i u niego jak zapalil silnik to ta gumowa grucha byla caly czas miekka a u mnie jak zapale to jest duzo twardsza. Natomiast jak sa silniki zgaszone to mamy gruchy jednakowo twarde... (bez podtekstow seksualnych hehehe)
  • #17 07 Jul 2009 21:46
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Grucha jednak by sugerowała że nie ma pompy wstępnej, a że tak powiem są tam przeźroczyste wężyki koło tej gruchy?
  • #18 07 Jul 2009 21:50
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    z baku do gruchy i z gruchy do filtra sa czarne, a od filtra do pompy juz jest przezroczysty
  • #19 07 Jul 2009 21:54
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    No i co się dzieje z ropą w tym wężyku jak kręcisz rozrusznikiem?
  • #20 07 Jul 2009 21:59
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie ma tam powietrza to nie widac jak to paliwo sie zachowuje... czy masz na mysli zeby sciagnac ten wezyk z filtra podniesc do gory i zarecic rozrusznikiem?
  • #21 07 Jul 2009 22:03
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    A co Ci to da jak nie ma pompki wstępnej? Coś tam widać napewno, sprawdź dokładnie.
  • #22 07 Jul 2009 22:12
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok jutro sprawdze
    moj brat sugeruje ze jakis zaworek sie mogl gdzies zaciac ale to tylko skoro ta grucha jest taka twarda i trzeba ja mocno sciskac zeby auto odpalilo a jak juz odpali to tez caly czas jest bardzo twarda. A w tym aucie u tego niemca ta grucha po opaleniu juz pierwszej sekundzie pracy silnika sie robi miekka jak flak.
  • #23 08 Jul 2009 21:38
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdzilem nic tam widac... ropa wplywa do pompy i co ja tam moge wiecej zobaczyc?
  • #24 10 Jul 2009 15:52
    fridays
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    kolego mam trafica 1,9 dci i mam ten sam problem ;/
    tyle ze mój odpala na zaciag i później juz mam dłuższy czas spokój ;/

    dzis rano tez mi nie odpalił na rozrusznik ale na zaciąg odrazy po kilku centymetrach zaskoczył

    z tym ze u mnie podczas krecenia mryga kontrolna silnika z napisem STOP

    bylem u magika wykasowal bledy :
    awaria pompki paliwa (mam w zbiorniku ale nie mam zasilania juz tak jezdze z rok bez niej :)
    awaria cos zwiazane z swiecami zarowymi (w poniedzialek bede sprawdzal kable -- kable ok ale 3 swiece padniete byly :) wymienilem i dalej jezdze bez pompki paliwa :d

    a u ciebie jak masz gruszke przy filtrze to nie ma pompki w zbiorniku :)

    jak nie dojdziesz co to jest to proponuje kupić na szrocie pompkę paliwa ale zewnętrzna i podpięcie jej na przewód i na krótko do prądu , dojedziesz do domu i będziesz szukał przyczyny zawsze to taniej w PL
  • #25 12 Jul 2009 19:53
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    jasiuiaga wrote:
    ok jutro sprawdze
    moj brat sugeruje ze jakis zaworek sie mogl gdzies zaciac ale to tylko skoro ta grucha jest taka twarda i trzeba ja mocno sciskac zeby auto odpalilo a jak juz odpali to tez caly czas jest bardzo twarda. A w tym aucie u tego niemca ta grucha po opaleniu juz pierwszej sekundzie pracy silnika sie robi miekka jak flak.

    sprawdź położenie zaworu odpowietrzania(zależne od typu obudowy filtra paliwa) i wkład filtra.
  • #26 13 Jul 2009 15:45
    aro78wro
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ta grucha jest twarda bo prawdopodobnie zawór regulacyjny nie działa poprawnie,tak mi sie wydaje....pompa zaciąga paliwo z baku,zawór nie puszcza na listwe bo zbyt małe ciśnienie jest wytwarzane a jak pompujesz to pomagasz pompie wytworzyć odpowiednie ciśnienie....przestajesz samochód gaśnie....ja mam pompe w baku i ona pompuje paliwo do pompy wysokiego ciśnienia...dalej pompa wytwarza ciśnienie i jeżeli jest odpowiednie to zawór puszcza na listwę. w przeciwnym razie nie puszcza i auto nie zapala....
  • #27 14 Aug 2009 16:12
    aro78wro
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    już wszystko się wyjaśniło u mnie....pompa wysokiego ciśnienia zdechła.Objawy nie odpala jak jest rozgrzany a zimny od tyka.Ponadto problemy z instalacją.Uszkodzone przewody.
  • #28 13 Sep 2009 12:29
    jasiuiaga
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Bardzo przepraszam ze dopiero teraz odpisuje, ale mialem problem komputerem:( po prostu mi ukradli laptopa z auta:(
    ale panowie zlodzieje po wykonaniu kilku telefonow do wlasciwych ludzi przyniesli swoje znalezisko z powrotem i grzecznie przeprosili wiec juz jest wszystko ok.:)
    W aucie problem rozwiazany juz dawno... okazalo sie ze pompa glowna (wysokiego cisnienia)jest zbudowana w srodku tak ze ma tam 2 membramy i jedna z nich wlasnie zasysa paliwo ze zbiornika( z tad brak pompy wstepnej w tym modelu). W moim konkretnym przypadku ukruszyla sie jakas krzywka napedzajaca ta membrame i musialem wymienic cala pompe wysokiego cisnienia. Koszt naprawy (robocizna + czesci) 1398 euro.
    ps.
    panowie z warsztatu w Monachium powiedzieli ze paliwo ktore mialem w zbiorniku nie nadaje sie nawet do podpalenia jakiejs stodoly a co dopiero do silnika z wtryskiem Camon Rayl:) I ta pompa sie poprostu zacierala az sie cos w niej ukruszylo. Od tamtej pory juz nigdy nie zatankuje na stacji Orlen
    pozdrawiam wszystkich i dziekuje bardzo za porady i nikomu nie zycze podobnych wydatkow:)
  • #29 17 Sep 2009 18:11
    aro78wro
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    To tak jak u mnie ...pompa wysokiego ciśnienia.Czyli jak vivaro gaśnie,niezapala to albo pompa albo wtryski...cóż jakie to banalne...i najważniejsze masz cammon raila to lej ultimate :-) tak mi się rymło...
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products