X

Nierówna praca silnika opel astra 1.7 td

marcin.89. 04 Jul 2009 10:14
  • #1 04 Jul 2009 10:14
    marcin.89.
    Level 8  
    Helpful post? (-1)
    Witam. Posiadam opla astre 1 1.7 td silnik dtl z 98 r. Po odpaleniu zimnego silnika przez jakis czas (do poł minuty) nie pracuje rowno. Do tego czasu (okolo 20, 30 sekund) obroty dochodza do 0,6 tys obrotow i silnik nierowno chodzi, szarpie i kopci bialym dymem... po tym czasie wszystko dochodzi do normy, silnik pracuje rowno, obroty 1 tys i nie kopci. Ale czy to normalne ze z poczatku tak sie dzieje? Jesli ktos ma podobny problem czekam na info... nie wiem czy mam sie tym niepokoic czy zostawic jak jest...
  • #2 04 Jul 2009 10:42
    karola44-81
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Domyslam sie, ze masz silnik Opla t turbina.

    JA coprawda mam wolnossacy 1,7DR, ale problemy podobne czase, szczegolnie w chlodniejsze dni.
    Dwa pytania do ciebie. Czy sprawdzales poprawnoisc dzialania swiec zarowych?
    I drugie : Czy na pompie paliwa masz zamontowana taka spora gruchem ktora jest polaczona z ukladem podcisnieniowym vacum pompy?
    Zomny silnik za pomoca tej gruchy jest ustawiany na wieksza dawke paliwa, lub delikatnie przestawia zaplon na pompie. W miare jaksilnik si enagrzewa, zawor termiczny wlacza podcisnienie i grucha przestawia cos na pompie.

    Ja miejac problemy opisane przez ciebie sprawdzilem dokladnie ta gruche. Okazalo sie ze dziala prawidlowo. Pomogla wymiana swiec zarowych. Stare grzaly , robily si eczarwone, ale nie wystarczalo. Zamontownae nowe ialy duzo wieksza energie oddawanego ciepla do komory wirowej. Zdecydowanie poleprzyl sie rozruch, oraz pierwsze sekundy pracy zimnego silnika.
    Sprawdz to. Szczegolnie podchodzi pod swiece ten bialy kopciuch po odpaleniu. Jakby jeden gar nie spalal. Chwile pochodzi cylindry sie nagrzeja i juz pracuje rowno. Jak napisalem zacznij od swiec zarowych. Wystarczy , ze jedna nie bedzie poprawnie grzac i juz jest problem. Jakby ci 2 szt nie grzaly wogole, to nawet w letni poranek moze byc problem z rizruchem silnika.
    To moje spostrzezenia i odczucia uzywania Diesla. Jak do tej pory na 3 roznych silnikach zawsze poranny utrudniony rozruch byl spowodowany niedomaganiem swiec zaowych, lub sterowaniem dawka, lub katem wyprzedenia zaplonu.
  • #3 04 Jul 2009 11:06
    marcin.89.
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie sprawdzalem porawnosci dzialania swiec zarowych... nie wiem jak to sie sprawdza...
    A zadnej grchy nie widze, moze w tych silnikach nie bylo czegos takiego. Maze tez cos z wtryskiwaczami mbyc nie tak??
  • #4 04 Jul 2009 11:13
    karola44-81
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Swiece nalepiej wykrecic i podlaczyc pod akumulator. Sprawdzic kazda z osobna jak szybko i jak bardzo sie nagrzewa. Max do 10 sekund potrzymac pod napieciem. Powinna sie zrobic prawie biala jak sie rzgrzeje. Jak nie grzeje, lub dlugo i slabo sie nagrzewa to do smietnika ja.

    Wtryski jakby byly felerne o raczej po nagrzaniu silnika by kopcil, lub byly by inne objawy. Przy zimnym silniku bezwzglednie trzeba zaczac od swiec. Do stosunkowo najtansza opcja.
  • #5 21 Dec 2011 19:18
    pili84
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam mam podobmy problem, w silniku 1.7 dtl i u mnie jest ta grucha, i moje pytanie jak ja sprawdzic czy dziala poprawnie, bo swiece wyminialem w zeszlym roku, na ngk to powinny byc sprawne.
  Search 4 million + Products
Browse Products