Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Problem z klimatyzacją w Oplu Astrze.

Kamil Spychała 23 Maj 2004 19:44
  • #1 23 Maj 2004 19:44
    Kamil Spychała
    Poziom 12  

    Witam.Mam problem z klimatyzacją w Oplu Astrze.Klimy nie można włączyć.Po włączeniu silnika świeci się kontrolka (pomarańczowa) wskazująca na jakiś błąd.Aparatura wykazała brak właściwego ciśnienia w układzie,niestety po napełnieniu nadal to samo.Tracę cierpliwość bo zaproponowano mi wymianę komputera głównego sądząc,że tam mogło dojść do jakiegoś zwarcia.Niestety nie dano mi gwarancji,że ta wymiana wyeliminuje usterkę.Czy miał ktoś może podobny problem?Będę wdzięczny za każdy komentarz lub jakiś link.

    Pozdrawiam,
    Kamil

  • #2 24 Maj 2004 01:03
    brombal
    Poziom 19  

    witam
    skoro komputer pokazuje jakis blad to moze warto najpierw dowiedziec sie co to za blad bo podejzewam ,ze po wymianiie nadal bedzie sie swiecic awaria .

  • #3 24 Maj 2004 06:56
    Kamil Spychała
    Poziom 12  

    brombal napisał:
    witam
    skoro komputer pokazuje jakis blad to moze warto najpierw dowiedziec się co to za blad bo podejzewam ,ze po wymianiie nadal bedzie się swiecic awaria .


    Właśnie tu jest problem:ten błąd to brak ciśnienia w układzie,niestety po dopełneniu układu wszystko powinno być ok. a kontrolka nadal świeci.

  • #4 24 Maj 2004 07:31
    Kryniu
    Poziom 10  

    Sprawdzałeś czy układ jest szczelny ??
    Ja w mojej Astrze po 2 latach musiałem wymienić chłodnice od klimy bo pod wentylatorem zgniła. To jest najczęściej spotykana w tych samochodach. Mechanik mi to w 5 minut zlokalizował.
    Cena chłodnicy to ok 900 zł

  • #5 24 Maj 2004 07:37
    ion-tichy
    Poziom 31  

    jeśli dobili gaz i nie zgasła kontrolka to albo problem jest w czujniku ciśnienia /ew. jego podłaczeniu elektrycznym/ lub w samej automatyce ale zacząłbym od czujnika /ma zwierać do masy jeśli jest ciśnienie/ i można to sprawdzić nawet na krótko bez kombinowania z gazem.
    Pzdr

  • #6 24 Maj 2004 11:32
    szymtro
    Poziom 30  

    No właśnie. Tak się mogło zdarzyć że już dłuższy czas nie miałes gazu w instalacji i czujnik ciśnienia troszkę się zaciął. Spróbuj znaleźć ten czujnik i go najpierw postukać - moze pomoże i się naprawi. Jak nie to pojedź najpierw do fachowców od gazu(czynnik chłodniczy) niech ci go spowrotem wyciągną a dopiero potem wykręć czujnik. W ten sposób zaoszczędzisz na następnym napełnianiu bo gaz jest drogi. co do czujnika to powinien mieć on tylko dwa styki i taki może kosztować nawet w granicach 100zł. Jak się okaze że jest to jakiś cyfrowy(inteligentny) czujnik to cena będzie sporo wyższa. Ale najpierw go znajdź i obstukaj.

  • #7 24 Maj 2004 13:05
    Kamil Spychała
    Poziom 12  

    Dziękuję za komentarze,jak któraś z tych sugestii okaże się trafna to wkleję jakiś wpis.Właśnie nie wiem na ile mechanicy którzy przy klimie grzebali wzięli powyższe sugestie pod uwagę.Ja sam jestem w tych sprawach kompletnie "zielony".Dziękuję jeszcze raz za komentarze.

    Pozdrawiam wszystkich,
    Kamil


    PS.A co sądzicie o zwarciu w komputerze,czy to też może być przyczyną?

  • #8 24 Maj 2004 14:54
    ion-tichy
    Poziom 31  

    w skrócie - klima /sprężarka/ zacznie pracować gdy na zacisk elektrozprzegła pójdzie +12V a pójdzie wówczas gdy pozwoli na to automatyka a to oznacza, że komputer też ma tu cos do powiedzenia no ale jako element jeden z droższych powinno sie go zostawić na "deser"
    A może centralka do tego błędu akurat tu potrzebuje resetu i już...

  • #9 25 Maj 2004 08:34
    BJSusel
    Poziom 18  

    szymtro napisał:
    W ten sposób zaoszczędzisz na następnym napełnianiu bo gaz jest drogi.


    Nie jest taki drogi - ok. 35 - 40 zł za kilogram R134a. Do auta wchodzi zwykle ok 700g - reszta to zarobek warsztatu.

  • #10 26 Lip 2005 21:38
    kalisz777
    Poziom 9  

    A jaka to kontrolka się świeci? Może przepalony jest bezpiecznik od wentylatora? Trzeba to sprawdzić.

  • #11 29 Lip 2005 15:09
    skylark
    Poziom 25  

    BJSusel napisał:
    szymtro napisał:
    W ten sposób zaoszczędzisz na następnym napełnianiu bo gaz jest drogi.


    Nie jest taki drogi - ok. 35 - 40 zł za kilogram R134a. Do auta wchodzi zwykle ok 700g - reszta to zarobek warsztatu.


    Nie mylić zarobku z przychodem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I wcale nie trzeba opróżniać układu do wymiany presostatu. Pod czujnikiem jest zawór który się zamyka.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty