Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



technika spawania prosze o pomoc


  Main Page -> Forum Index -> Generally -> Technika Domowa ->technika spawania prosze o pomoc Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
cirrostrato
Level 35
Location: Warszawa
Joined: 20 May 2008
Posts: 3387
Helped: 137
Post rating: 105
cirrostrato
Level 35
Post#31 20 Aug 2009 23:34    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Przede wszystkim te konstrukcje są spawane nie spawarkami na elektrody otulone ale półautomatami spawalniczymi w osłonie CO2(Migomat),takie spawanie w osłonie gazu m.in. zmniejsza nagrzewanie elementów spawanych i ich odkształcanie.Poza tym fachmani spawający takie przestrzenne konstrukcje stosują spawanie pewnymi etapami(konstrukcja jest wstępnie spawana dla uzyskania kształtu) a nie od razu każdy kolejny spaw kładziony na gotowo.Dodatkowo można stosować uchwyty montażowe pomocnicze wstępnie ustalające położenie spawanych elementów

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
tomxx92
Level 11
Joined: 11 Jun 2009
Posts: 73
Post rating: 6
tomxx92
Level 11
Post#32 27 Aug 2009 23:18  Topic author   

Re: technika spawania prosze o pomoc


A jeszcze wróćmy na chwile do spawania. Mianowicie: nieraz gdy spawam elementy to gdy odpukam żużel widze dziurę w spawie w której znajduje se żużel (już w czasie stygnięcia spawu widze gdzie będzie dziura bo w tym miejscu spaw dłużej stygnie -przez dłuższy czas jest bardziej czerwony). Dzieje sie to przedewszystkim na elemętach spawanych pod kątem. I teraz moje pytanie dlaczego tworzą się takie dziury czy w momęcie spawania na chwile za bardzo oddalę elektrode czy za mocno przybliże czy za szybko przsesune?? dlaczego tworzą się dziury w spawie???

Helpful post? + 0
Back to top
mucioo
Level 18
Location: W-w
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 307
Helped: 22
mucioo
Level 18
Post#33 28 Aug 2009 02:29    

Re: technika spawania prosze o pomoc


tomxx92 - generalnie chyba masz za mały prąd lub za szybko jedziesz. W grę może wejść za gruba elektroda do danego typu spawu, dla przykładu - w pachwinie (choćby dwa elementy spawane ze sobą pod kątem 30 °) musi być możliwie najcieńsza elektroda (2,5 mm albo 2 mm - rzadziej stosowane), najlepiej cienkootulona. Jeśli możesz to opisz co spawasz i jakimi elektrodami wraz z parametrami spawania albo zrób fotkę spawanych rzeczy, łatwiej wtedy doradzić.
Pozdrawiam

Helpful post? + -1
Back to top
tomxx92
Level 11
Joined: 11 Jun 2009
Posts: 73
Post rating: 6
tomxx92
Level 11
Post#34 30 Aug 2009 23:44  Topic author   

Re: technika spawania prosze o pomoc


Spawam elektrodami esab 46,00 2,5 mm wg. mnie są dość cienko otulone a spawam profile 35x35x3 pod kątem 90 stopni
1,Ale jeszcze jedna sprawa: gdy powstanie taka dziura to czy po wydłubaniu z niej żużla mogę ją pospawać i czy będzie taki spaw nadal dobrze trzymał??

2,A czy spawy pod kątem nie powinno sie wykonywać tylko ściegiem prostym??? czy można też kołowym albo ruszając elektrodą na bok i innymi technikamii?


A tu sa linki do zdjęć:

http://img12.imageshack.us/img12/9254/koowy2.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/7984/dsc04584v.jpg

Z tego co pamiętam to oba spawane były techniką kołową.

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Rybcia
Level 2
Location: Bytom
Joined: 27 May 2009
Posts: 2
Rybcia
Level 2
Post#35 03 Sep 2009 12:08    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Witam Serdecznie niedawno ukonczyłem kurs spawacza (111),(135/136)(141) no i proponował bym tobie spawać zakosowo elektroda 3,25 mm spawy nie są złe jak na sam początek ale te luki mogłem wypełnić lub szlifierką zeszlifować i nową lage zrobić Pozdrawiam.

Helpful post? + 0
Back to top
tomxx92
Level 11
Joined: 11 Jun 2009
Posts: 73
Post rating: 6
tomxx92
Level 11
Post#36 06 Sep 2009 16:02  Topic author   

Re: technika spawania prosze o pomoc


No dobra ale te dziury to mi sie robią od tego że mam elektrode 2,5 mm??? No bo przecież na tym zdjęciu
http://img12.imageshack.us/img12/9254/koowy2.jpg
spaw wyglda dobrze tylko w jednym miejscu mi sie dziurka zrobiła i niektóre pod kątem też mi dobrze wychodzą także myśle że elektroda 2,5mm jest dobra tylko w trakcie spawania coś musze źle robić tylko niewiem co.

A jak się spawa zakosowo??

Helpful post? + -1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Rybcia
Level 2
Location: Bytom
Joined: 27 May 2009
Posts: 2
Rybcia
Level 2
Post#37 15 Sep 2009 17:54    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Witam zakosowo sie spawie od prawej do lewej robiąc taki lekki łuk bardz prosto tylko musisz uważać aby blacha sie nie przepaliła bo na cienszych elektrodach szybko blachy sie przepalaja ja wole spawac 3,25 mm osobiscie Pozdrawiam.

Helpful post? + 0
Back to top
tomxx92
Level 11
Joined: 11 Jun 2009
Posts: 73
Post rating: 6
tomxx92
Level 11
Post#38 18 Sep 2009 23:19  Topic author   

Re: technika spawania prosze o pomoc


dzieki.

ale mam jeszcze jedno pytanie odnośnie spawania jakiś element~ów kt~óre muszą być pospawane pod odpowiednimi kątami np .rama gokarta, motory czy nawet jak chce sobie np. z profili prostokąt zespawać to czy lepiej jest najpierw wszystkie elementy tego prostokąta przy~łapać punktowo z każdej strony (czy np. tylko z gory) czy po kolei każde elementy na gotowo z każdej strony pospawać tzn. najpierw na gotowo d~łuższy bok prostokąta z krotszym potem do tego nastepny bok na gotowo przyspawać i kolejny czy może punktowo lepiej i potem dopiero na gotowo każdy spaw??

Helpful post? + 0
Back to top
wowka
Level 28
Location: Bombay
Joined: 31 Jul 2002
Posts: 1531
Helped: 34
Post rating: 59
wowka
Level 28
Post#39 19 Sep 2009 10:33    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Najpierw lepiej punktowo polapac bo spaw przy stygnieciu sie kurczy i konstrukcja sie wykrzywia. Jak polapiesz punktowo to konstrukcja jest o wiele sztywniejsza i sie tak mocno nie deformuje przy spawaniu.

Helpful post? + 0
Back to top
J. Kleban
Level 25
Location: London
Joined: 23 Jul 2009
Posts: 965
Helped: 8
Post rating: 27
J. Kleban
Level 25
Post#40 19 Sep 2009 21:56    

Re: technika spawania prosze o pomoc


tomxx92 wrote:
No dobra ale te dziury to mi sie robią od tego że mam elektrode 2,5 mm??? No bo przecież na tym zdjęciu
http://img12.imageshack.us/img12/9254/koowy2.jpg
spaw wyglda dobrze tylko w jednym miejscu mi sie dziurka zrobiła i niektóre pod kątem też mi dobrze wychodzą także myśle że elektroda 2,5mm jest dobra tylko w trakcie spawania coś musze źle robić tylko niewiem co.

A jak się spawa zakosowo??


Dziury moga powstac przy nierownomiernym prowadzeniu elektrody, wilgotnych lub wadliwych elektrodach, za niskim amperazu, lub grubej warstwie zendry na powierzchniach spawanych.

Helpful post? + 0
Back to top
mucioo
Level 18
Location: W-w
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 307
Helped: 22
mucioo
Level 18
Post#41 20 Sep 2009 13:59    

Re: technika spawania prosze o pomoc


wowka wrote:
Najpierw lepiej punktowo polapac bo spaw przy stygnieciu sie kurczy i konstrukcja sie wykrzywia. Jak polapiesz punktowo to konstrukcja jest o wiele sztywniejsza i sie tak mocno nie deformuje przy spawaniu.


Dodać jeszcze tylko można do tego cztery rzeczy.
1. Staraj się wykonywać spoiny właściwe jak i zczepne symetrycznie (jeśli coś połapałeś punktowo np: z lewej strony to zaraz spawaj w takim samym miejscu z prawej), w miarę możliwości oczywiście - nie każdy element spawany zachowuje symetrię.
2. Spawaj punktowo najpierw w miejscach najmniej naciągających materiał (np: spoiny doczołowe, takie gdzie nie ma szczeliny między spawanymi elementami, grube i ciężkie elementy).
3. W miarę możliwości stosuj mocowanie do podłoża (śruby dociskowe, elementy oporowe utrzymujące kąt i wymiar itp.). Dobry w takim wypadku jest metalowy stół montażowy, który umożliwia mocowanie elementów przed spawaniem choćby tylko za pomocą punktowego połapania do podłoża. Ramy wykonywane w ten sposób mają niewiele odkształceń po spawaniu i chwilowym ostygnięciu.
4. Nie wprowadzaj zbyt wiele ciepła na raz - czyli w przypadku długich spoin stosuj spawanie krótkimi odcinkami w różnych miejscach a w razie potrzeby zaczekaj chwilkę niech materiał ostygnie. Duża ilość ciepła ma ogromny wpływ na deformowanie materiału.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
tomxx92
Level 11
Joined: 11 Jun 2009
Posts: 73
Post rating: 6
tomxx92
Level 11
Post#42 02 Oct 2009 20:18  Topic author   

Re: technika spawania prosze o pomoc


No dobra ale przecież jak najpierw pospawam punktowo całą konstrukcje obojętnie czy jest zrobiona z rur czy jakiś profili to gdy zacznę od początku każdy spaw spawać na gotowo to mi się cała konstrukcja zacznie deformować. Czy nie??

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
mucioo
Level 18
Location: W-w
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 307
Helped: 22
mucioo
Level 18
Post#43 02 Oct 2009 23:32    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Zastosuj się do rad troszkę wyżej a ograniczysz znacznie wpływ spawania na deformowanie materiałów.

Helpful post? + 0
Back to top
tomxx92
Level 11
Joined: 11 Jun 2009
Posts: 73
Post rating: 6
tomxx92
Level 11
Post#44 03 Oct 2009 23:02  Topic author   

Re: technika spawania prosze o pomoc


Co do tych 4 rad które napisałeś mucioo zgadzam sie w 100 % . Ale coś mi nie pasuje aby spawać najpierw całą ramę punktowo a potem na gotowo po kolei każdy spaw, bo przecież przy spawaniu na gotowo rama będzie się wykrzywiała -tak czy nie ??

Helpful post? + 0
Back to top
wowka
Level 28
Location: Bombay
Joined: 31 Jul 2002
Posts: 1531
Helped: 34
Post rating: 59
wowka
Level 28
Post#45 05 Oct 2009 22:41    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Zrób sobie doswiadczenie. Wez kawalek blachy (takiej przynajmniej 3mm grubosci), poloz ja na stole i na ta blache postaw kawalek kontownika (tzn tak jakbys obcial kontownik i tym obcietym przyloz do blachy). Teraz przyspawaj ten kontownik do blachy ale jednym ciagiem i tylko z jednej strony. Teraz wez drugi taki sam zestaw, i przylap najpierw punktowo kontownik do blachy na koncach i na rogu, pozniej przyspawaj jedna krawedz (jak poprzednio). Teraz porownaj sobie w jakim stopniu kontownik jest pochylony w stosunku do blachy w pierwszym i w drugim przypadku.

Helpful post? + -1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
pio102201
Level 16
Joined: 09 Nov 2007
Posts: 269
Helped: 1
Post rating: 19
pio102201
Level 16
Post#46 11 Nov 2009 19:34    

Re: technika spawania prosze o pomoc


A możecie dać jakieś porady jak wykonywać spawy pionowe czy też wykonywać ruchy kuliste ? spawać z góry do dołu czy na odwrót ?

Helpful post? + 0
Back to top
piter_inc
Level 1
Location: kraków
Joined: 02 Oct 2009
Posts: 1
piter_inc
Level 1
Post#47 12 Nov 2009 12:47    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Witam Wszystkich.
Jeśli chodzi o spawanie elektroda otuloną
jest na necie (czytać torrent) filmik instruktażowy 2 płyty "ArcWelding1DVD.avi" "ArcWelding2DVD.avi" niestety po angielsku ale dokładnie i od podstaw instruktor tłumaczy co i jak.
Oczywiście fachowcy nie muszą go oglądać.

http://thepiratebay.org/torrent/4047694/Arc Welding 1 amp 2 DVD video rips

Helpful post? + 0
Back to top
m_a_r_ek
Level 9
Location: warszwa
Joined: 15 Jan 2009
Posts: 40
Post rating: 4
m_a_r_ek
Level 9
Post#48 15 Nov 2009 21:06    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Witam
A jakich elektrod używać jak to wygląda w praktyce nie chodzi mi o ich grubość bo to wiem tylko czy oznaczenie czerwono, różowe, zielone są na wszystkie elektrody i czy oznaczają to samo dla każdej firmy produkująca elektrody ?

Helpful post? + 0
Back to top
mirrzo
Company Account
Moderator - Systemy Grzewcze
Location: Elbląg
Joined: 24 Jul 2006
Posts: 7529
Helped: 424
Post rating: 172
mirrzo
Company Account
Moderator - Systemy Grzewcze
Post#49 06 Mar 2010 20:44    

Re: technika spawania prosze o pomoc


tomxx92 wrote:
No dobra ale te dziury to mi sie robią od tego że mam elektrode 2,5 mm??? No bo przecież na tym zdjęciu
http://img12.imageshack.us/img12/9254/koowy2.jpg
spaw wyglda dobrze tylko w jednym miejscu mi sie dziurka zrobiła i niektóre pod kątem też mi dobrze wychodzą także myśle że elektroda 2,5mm jest dobra tylko w trakcie spawania coś musze źle robić tylko niewiem co.

A jak się spawa zakosowo??


Całkiem przyzwoicie Ci to wychodzi. Prąd masz dobrze dobrany, nie podpalasz brzegów spoiny. Dziura zrobiła się dlatego, że szlaka zalała miejsce spawane. Musisz w trakcie spawania pochylić elektrodę w kierunku spawania (położyć), wtedy prąd wydmuchnie szlakę z jeziorka roztopionego materiału.

Dodano po 4 [minuty]:

Do nauki najlepsze są rutylowe ER 146 (różowe). Spawasz nimi ciągnąc ja do siebie, pochyloną do ok 55-60stopni. Jeżeli spawasz zasadową (fioletowe), to pochylenie jest niewielkie 80-85 stopni. Spoinę ciągniesz prosto; przy spawaniu blach cienkich. Przy grubszych musisz wstrzymywać posuw, czyli robisz zakosy lub okręgi.
Tyle teorii.

Helpful post? + +1
Back to top
palo34
Level 2
Joined: 23 Dec 2009
Posts: 4
palo34
Level 2
Post#50 09 Jul 2010 23:30    

Re: technika spawania prosze o pomoc


A ja mam pytanie . Dopiero zaczynam przygodę ze spawaniem tig. Dlaczego podczas spawania Tigiem następują czasami duże oślepiające błyski. Bardzo to przeszkadza w spawaniu. Nie wiem czym to jest spowodowane.

Helpful post? + 0
Back to top
lukpio3
Level 21
Location: Warszawa
Joined: 06 Aug 2010
Posts: 646
Helped: 4
Post rating: 21
lukpio3
Level 21
Post#51 08 Oct 2010 21:36    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Witajcie.

Mam pytanie odnośnie spawania. Nie chcę zakładać nowego temu dlatego podepnę się pod istniejący. Otóż spawać potrafię tylko wkurza mnie jedna rzeczy, podejrzewam że problem tkwi albo w mojej technice spawania albo w elektorach. Otóż bardzo często mam tak że spawarka nie chce mi spawać gdy zbliżę elektrodę a gdy dotknę spawanego elementu to mi elektrodę przyłapie, oderwę ją, znowu przykładam i znowu mi ją przyłapuje i tak kilka, kilkanaście razy z rzędu aż za którymś razem załapie i zaczyna dopiero spawać. Wkurza mnie to bo to jest takie smarkanie a nie spawanie. Jak już chwyci to spaw wychodzi elegancki tylko mam problem z tym początkiem. Początkowo myślałem że to wina amperażu ale spawam elektrodami 3,2 i na taką elektrodę mam właśnie ustawiony amperaż. Zwiększanie ani zmniejszanie nic nie pomaga. Gdzie jest problem? Elektroda czy moja technika?

Helpful post? + 0
Back to top
wowka
Level 28
Location: Bombay
Joined: 31 Jul 2002
Posts: 1531
Helped: 34
Post rating: 59
wowka
Level 28
Post#52 09 Oct 2010 14:11    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Zakladam ze spawasz elektrodami er146. Problemem jest brak otuliny na koncu elektrody, tzn jak ci sie przyklei i ja odrywasz to wykrusza sie otulina na koncu elektrody i zostaje sam drut. Najlepiej w takim przypadku przeciagnac elektroda po kawalku metalu zeby zapalic łuk (ruch podobny jak do zapalania zapalki) i tym samym stopic wystajacy drut, tak zeby nie wystawal ponad otuline.

" a gdy dotknę spawanego elementu to mi elektrodę przyłapie, oderwę ją, znowu przykładam i znowu mi ją przyłapuje i tak kilka, kilkanaście razy z rzędu" - Wlasnie jak tak robisz to koniec elektrody jest nagrzany i wtedy sie latwo przykleja, lepiej odczekac chwile az ostygnie bo wtedy trudniej sie przykleja

Helpful post? + 0
Back to top
lukpio3
Level 21
Location: Warszawa
Joined: 06 Aug 2010
Posts: 646
Helped: 4
Post rating: 21
lukpio3
Level 21
Post#53 09 Oct 2010 19:35    

Re: technika spawania prosze o pomoc


No masz rację, otulina się zrywa. A może polecisz mi jakieś inne elektrody? Mam teraz do przyspawania zawiasy tulejkowe do bramy a jak wiadomo ma to być zrobione solidnie a nie posmarkane bo będzie na tym się opierała brama. Spawanie będzie odbywało się już na słupku co nieznacznie utrudnia pracę zatem jeśli sa jakieś inne dobre elektrody i możesz jakieś polecić to bardzo proszę.

Helpful post? + 0
Back to top
romoo
Użytkownik obserwowany
Location: Małopolska
Joined: 28 Jun 2003
Posts: 6718
Helped: 241
Post rating: 66
romoo
Użytkownik obserwowany
Post#54 09 Oct 2010 20:00    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Kolego zmien prąd na dc , bo widzę że ci pulsuje prąd albo reka niepewna.
Nieraz spawam 6metrów profila i spaw idealny bez 1 dziurki. Tylko widoczne miejsca zmiany elektrody -prosto z piekarnika.

Helpful post? + 0
Back to top
lukpio3
Level 21
Location: Warszawa
Joined: 06 Aug 2010
Posts: 646
Helped: 4
Post rating: 21
lukpio3
Level 21
Post#55 10 Oct 2010 08:57    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Podejrzewam że problem może też tkwić w kącie trzymania elektrody ale weź tu trzymaj elektrodę pod odpowiednim kątem spawając element tak jak ten zawias, już na słupku. Jest ciężko szczególnie dla osoby która nie ma wprawy i nie zajmuje się spawaniem na co dzień a że tak powiem "od święta". Spawam tylko jak muszę, czasem się spawarki nie używa nawet i rok. Zależy mi właśnie na odpowiednim przyspawaniu tych zawiasów żeby mi nie poodpadały.

Helpful post? + 0
Back to top
zabc
Level 10
Location: podkarpacie
Joined: 01 Feb 2010
Posts: 33
Helped: 1
Post rating: 2
zabc
Level 10
Post#56 10 Oct 2010 11:14    

Re: technika spawania prosze o pomoc


wowka wrote:
przeciągnąć elektroda po kawałku metalu żeby zapalić łuk (ruch podobny jak do zapalania zapałki)
To jest właściwa metoda zajarzenia elektrody, trza to poćwiczyć.

wowka wrote:
koniec elektrody jest nagrzany i wtedy się łatwo przykleja, lepiej odczekać chwile aż ostygnie bo wtedy trudniej się przykleja
A właśnie że nie. Gdy elektroda jest rozgrzana, to łatwo jest ją zajarzyć, np. zajarzysz ją na kawałku metalu i od razu przenosisz ją na element spawany.
Na bramie wszyscy będą widzieć estetykę położenia spoiny, lepiej poproś kogoś. Albo dużo się napracujesz szlifierką. Bo spawanie pionów bez wprawy ładnie nie wychodzi.

Helpful post? + 0
Back to top
wowka
Level 28
Location: Bombay
Joined: 31 Jul 2002
Posts: 1531
Helped: 34
Post rating: 59
wowka
Level 28
Post#57 11 Oct 2010 09:48    

Re: technika spawania prosze o pomoc


lukpio3 wrote:
No masz rację, otulina się zrywa. A może polecisz mi jakieś inne elektrody? Mam teraz do przyspawania zawiasy tulejkowe do bramy a jak wiadomo ma to być zrobione solidnie a nie posmarkane bo będzie na tym się opierała brama. Spawanie będzie odbywało się już na słupku co nieznacznie utrudnia pracę zatem jeśli sa jakieś inne dobre elektrody i możesz jakieś polecić to bardzo proszę.


Spawasz wiekszym pradem z chwilowymi przerwami zeby nie bylo zbyt gorace i nie splywalo. Jak obijasz szlake to rob to dokladnie a jak nie daje sie obic to szlifierka - ta szlaka co jej nie obijesz zostanie w spawie (oslabienie spoiny) chociaz z wierzchu tego nie bedzie widac. Ostatnia warstwe najlepiej spawac z gory do dolu elektrodami zasadowymi - wychodzi wtedy ladne i rowne lico i nie trzeba szlifowac.

Co do zajarzania luku i temperatury elektrody, oczywiscie lepiej jak jest goraca, ale chodzi o to zeby nie byla jeszcze czerwona na koncu bo wtedy sie latwo przykleja, musi ostygnac az nie bedzie czerwona

Helpful post? + 0
Back to top
lukpio3
Level 21
Location: Warszawa
Joined: 06 Aug 2010
Posts: 646
Helped: 4
Post rating: 21
lukpio3
Level 21
Post#58 12 Oct 2010 23:03    

Re: technika spawania prosze o pomoc


No i spawarka przestała mi smarkać i przyłapywać elektrody :). Wiecie co pomogło? Porządne, 3 dniowe wysuszenie elektrod na grzejniku. Dziś przyspawałem zawiasy i wyszedł jednolity elegancki spójny spaw. Aż sam jestem pod wrażeniem że w pionie mi się tak ładnie po spawało. Czyli jednak wilgotność elektrod ma znaczenie w kwestii jakości spawania i przyłapywania elektrod. Od teraz elektrody leżą w domu w kotłowni przy głównej, najcieplejszej rurze a nie jak dotychczas w nieogrzewanym garażu.

Helpful post? + 0
Back to top
kobera
Level 10
Location: Bydgoszcz
Joined: 16 Feb 2009
Posts: 18
kobera
Level 10
Post#59 10 Feb 2011 13:25    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Odświeżę nieco temat dla zainteresowanych.

Jeżeli ktoś wykonuje kilka jednakowych egzemplarzy ram, to doświadczalnie ustala naddatki, wstępne odchyłki i wygięcia profili, czasem stosuje prostowanie (palnikiem lub mechaniczne). Kolejna rama spawana z wstępnie założonymi odchyłkami od wartości docelowych po pospawaniu wygina się i uzyskuje zamierzony kształt.
Co do filmu:
1. Na tym filmie widać, że rama spawana jest półautomatem, który wprowadza mniej ciepła niż spawanie MMA, to też sprawia, że odkształcenia są mniejsze.
2. Jeżeli jest to rama spawana jednorazowo (nie seryjnie), to nie wierzę, że ma wszystkie elementy proste a kąty idealne. Najprawdopodobniej po pospawaniu rama jest prostowana jedną z kilku dostępnych technik.
3. Jeżeli wymagana jest duża dokładność niektórych elementów, np. mocowania wahaczy, to wykonuje się takie spawanie w specjalnych przyrządach (seria), a jeżeli dokładność jest bardzo wysoka, to najczęściej po pospawaniu i odprężaniu taką ramę obrabia się maszynami (planuje powierzchnie, wtacza otwory etc.), w które wejdzie cała konstrukcja. Takie maszyny są duże, drogie i stosunkowo niewiele firm takie posiada, a jak już, to są mocno obciążone pracą i roboczogodzina też jest droga.

Wyginanie się elementów, skrócenie można zniwelować metodą prób i błędów.
Najskuteczniejszą metodą jest przewidzenie odchyłek i wprowadzenie odpowiednich korekt w ustawieniu elementów przed pospawaniem.

Helpful post? + 0
Back to top
marian7k
Level 13
Location: Zawichost
Joined: 04 Dec 2009
Posts: 112
Helped: 3
Post rating: 11
marian7k
Level 13
Post#60 11 Mar 2012 21:12    

Re: technika spawania prosze o pomoc


Choć temat stary ale ciągle aktualy.
Mam do kolegów prośbę:jetem amatorem bez kursów spawania i do tej pory spawałem transformatorem 140A max wyłącznie " erkami" teraz kupiłem inwentorową Magnum Profile 200A i bardzo żle idzie mi spawanie.Mam trudności z zajarzeniem i klei elektrodę do el.spawanych.Elektroda EB i OK 48.00 fi 3,25 ustawiony plus na elektrodę prąd 110A do 130A.Co robię zle bo transformatorem szło mi lepiej rutylową.Może wina leży w tym że przedłużacz jest długi w zwoju(nie cały rozwinięty) i tracę napięcie zasilania czy należy stosować inną technikę przy spawarkach inwentorowych.Proszę o pomoc.

Helpful post? + +1
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Generally -> Technika Domowa -> technika spawania prosze o pomoc Previous  123  Next
Page 2 of 3

Similar topics to technika spawania prosze o pomoc

Prosze o pomoc i wyjasnienie (5)
Piosenki weselne... prosze o pomoc (45)
\'Konfilkty miedzypokoleniowe\' Prosze o pomoc. (1)
Cennik Elektryka- prosze o pomoc (3)
Program Eagle Prosze o pomoc (2)
Pytanie o ZUS - prosze o pomoc (2)
PG czy PP ? prosze o pomoc w wyborze (8)
Nietypowe i błache pytanaie..........Prosze o pomoc!!!!! (11)
Darmowy serwer prosze o pomoc szybką i skuteczną (9)
Algorytmika,algorytm.Prosze o pomoc.Matura z Informatyki (1)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.118 seconds