Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 09 Lip 2009 21:52
    conan1979
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z licznikiem w a6 z 2000 r. Chodzi dokladnie o kontrolke temperatury plynu i kontrolke poziomu paliwa. Kontrlka temperatury zaczyna pomiar od 70 st C zaraz po przekreceniu kluczyka zamiast 60 i koztrzymuje sie na 100 stC zamiast 90 tak jakby byla przeskalowana o 10 stC, czasem potrafi takze spac spowrotem do 70stC i gdy stoje na luzeie wyskakuje kontrolka silnika. Drugi powaznijeszy problem to kontrolka poziomu paliwa, wskaznik warjuje jak sie naleje to pokazuje wartos odpowiednia ale potrafi spasc spowrotem do zera i podnies sie spowrtem i tak caly czas. pzy wartosci ok 10l powyzej rezerwy to ciezko zgadnac ile tego paliwa jest, czasem za pozno wskaze rezerwe itp. wskaznik potrafi takze stac na samym dole rezerwy. w vagu pokzuje bledy brak sygnalu poziomu paliwa. co z tym zrobic czego szukac i gdzie, wdzieczny bylbym za jakies schematy liczniki , kostek itp.

  • #2 09 Lip 2009 23:55
    Spacewalker
    Poziom 31  

    Śledzic wszystko az do smoka w zbiorniku, pod siedzeniem znajdziesz kostke chyba od tego czegoś. Nie szukaj w Liczniku najpierw, sprawdz co w baku piszczy - to apropo paliwa, co do temp, to stawiam na czujnik.

  • #3 10 Lip 2009 09:02
    conan1979
    Poziom 9  

    tez myslalem o czujniku, ale w vagu z czujki jest temperatura ok, no chyba ze sa 2 czujniki w tym modelu?

  • #4 10 Lip 2009 20:47
    Usunięty
  • #5 10 Lip 2009 22:25
    matrixs
    Poziom 24  

    Zrób test elementów w vagu. Ale podejrzewam że ktoś grzebał przy liczniku i źle założył wskazówki. A z temp że spada może być i prawdopodobnie będzie uszkodzony czujnik. Miałem taki przypadek w a6 z 2000 że temp i paliwo wariowało i były to dwie niezależne od siebie uszkodzenia. A z paliwem zobaczy przy zbiorniku czy pływak nie jest wytarty i nie jestem pewien ale tam powinny być dwa cienkie przewody i na jednym z nich powinna być masa ale mogę się mylić. Pozdrawiam.

  • #6 11 Lip 2009 17:12
    conan1979
    Poziom 9  

    hej
    powiem tak po przekreceniu kluczyka wskazowka temp zamiast od 60 wskakuje najpierw na 60 i po chwili na 70 i od tego punktu wraz ze wzrostem temp konczy bieg na 100 st. po wyjeciu kluczyka wskazowka spada na 60 i dopiero po chili do poziomu minimum. zrobilem test licznokow i tak, wszystkie wskazniki elegancko chodza do konca i wacaja do polowy oprocz tego z temp plynu ktory przekracza maksa i wraca nie do polow czyli 90st tylko do 100st, mozna jakos ten wskaznik skalibrowac ewentualnie wymienic?? co do tego od paliwa to na tesie idzie prawidlowe wiec pewnie musze wziasc sie za plywak? prosze o potwierdzenie. a i dodatkowo nie mam sygnalu z zegarow ale ten brzeczyk wczesniej dzialal tak jakby sie konczyl wiec pewnie glosniczek padl :)

  • #7 11 Lip 2009 17:25
    Usunięty
  • #8 11 Lip 2009 21:34
    matrixs
    Poziom 24  

    Wyciągnij zegary rozbierz i wyciągnij wskazówkę od temp. i zrób test i jeśli wszystkie wskaźniki będą na środku to włóż wskazówkę od temperatury na 90c. Pozdrawiam

  • #9 07 Gru 2009 10:21
    conan1979
    Poziom 9  

    wiec sprawa stoi tak padl mi calkiem wskaznik paliwa, licznik na tescie dzial ok, po wyjeciu pompy z plywakiem plywak wskazuje opornosc od 60 do 300 om. do jakich pinow w liczniku wchodzi podlaczenie plywaka, chcialbym sprawdzic czy dochodzi to do licznika.

  • #10 07 Gru 2009 10:48
    bodzio012
    Poziom 30  

    Czyżby licznik magnetti marelli????

    Conan uzupełnij profil, skąd jesteś to szybciej ktoś się odezwie z twojej okolicy co przerabiał temat albo coś podpowie

  • #11 07 Gru 2009 11:07
    conan1979
    Poziom 9  

    powiem szczerze ze nie patrzylem na producenta licznika. wiec nie wiem a teraz juz ciemno jak sie wraca z robote i klopot z rozkreceniem najlepeiej w weekend :)

  • #12 07 Gru 2009 14:50
    yaaro
    Poziom 33  

    Pewnei MM i motka poszła w kosmos.

  • #13 07 Gru 2009 15:01
    conan1979
    Poziom 9  

    a mozna jasniej co to jest motka i jak sobie z tym poradzic??

  • #14 09 Gru 2009 08:17
    conan1979
    Poziom 9  

    dioadam jeszcze ze przy przekreceniu kluczyka wskazowka wstaje do pozycji startowej czyli na samym dole rezerewy. dodatkow wskaznik temp cieczy chlodzaczej dziala z opoznieniem tzn wskazowka wstaje przy zaplonie ale nie idzie plynnie tylko wskakuje odrazu po zagrzniu na 70 st. czasem w czasie jazdy potrafi na chwile spasc na dol i wrocic spowrotem. ma ktos pomysly jak to rozwiazac lub ktos w okolicy debicy jest kto moze mi pomoc???

  • #15 09 Gru 2009 16:35
    titus667
    Poziom 14  

    Witam,

    sprawdz czujnik temp. wody przy tym zobacz jeszcze czujnik paliwa ewentualnie bezpieczniki ale watpie

  • #16 10 Gru 2009 08:56
    conan1979
    Poziom 9  

    czujnik temp raczej ok, w vagu temp pokazuje prawidlowa, chyba ze cos na stykach??, plywak tez ok, na wyjsciu z pompy czyli przed wtyczka opornos pokzuje sie prawidlowo, teraz tylko chetnie bym sprawdzil czy to dochodzi do licznika ale nie wiem jakie piny i ktora wtyczka odpowiadaja za plywak??

  • #17 10 Gru 2009 09:05
    bodzio012
    Poziom 30  

    Ja na Twoim miejscu zdjąłbym wskazówkę od temp, zrobił test zegarów i założył ją równo na połowie, a odnośnie wskaźnika paliwa to trzeba poszukać zimnych lutów, zrób zdjęcie samej płyty i podeślij od strony wskaźników

  • #18 10 Gru 2009 10:27
    pablo_doctor
    Poziom 11  

    bodzio012 t to jestes gosc

    autr, popatrz

    Link


    to typowe uszkodzenie a wlasciwie wada w licznikach z tych rocznikow.

    POZDRAWIAM

  • #19 10 Gru 2009 13:13
    conan1979
    Poziom 9  

    bodzio012 dzieki za odpowiedz ze wskazowka od temp tak zrobie zdjecia postaram sie w weekend zrobic i podeslac

    pablo dzieki za linka

  • #20 10 Gru 2009 17:21
    bodzio012
    Poziom 30  

    Akurat w audi są inne typowe usterki, ale musisz poszukać, jeśli nic nie znajdziesz to niestety trzeba będzie przeprogramować hc08 lub nawet zamienić

  • #21 13 Gru 2009 16:33
    conan1979
    Poziom 9  

    Witam
    Dobrałem sie do licznika i okazuje sie ze jest to jageger, nie wiem za bardzo jak zdjac zegary by zrobic zdjecie z drugiej strony. ponizej zdjecia prosze o jakies podpowedzi od czego zaczac??
    http://i82.photobucket.com/albums/j251/gerard_conan1979/PICT0001-3.jpg
    http://i82.photobucket.com/albums/j251/gerard_conan1979/PICT0003-1.jpg
    http://i82.photobucket.com/albums/j251/gerard_conan1979/PICT0004-1.jpg

  • #22 13 Gru 2009 19:06
    bodzio012
    Poziom 30  

    Żeby się dobrać z drugiej strony musisz zdjąć wskazówki, dalej odczepić silniczki i masz druga stronę, jak mi podeślesz zdjęcie drugiej strony to pokażę Ci gdzie ja miałem zimny lut

  • #23 14 Gru 2009 08:57
    conan1979
    Poziom 9  

    a jak najlepiej te wskazowki zdjac bo probowalem ciagnac i nie bardzo chcialy schodzic?? czy po zdjeciu wszystkich trzeba je pozniej ustawac na testowaniu zegarow vagiem?? bodzi012 a niemasz zdjec ze swojego demontazu??

  • #24 14 Gru 2009 16:09
    bodzio012
    Poziom 30  

    No nie mam bo dla mnie rozebrać ten licznik to było 3 min., z obr. i z licznika zdejmiesz kręcąc w przeciwną stronę natomiast ciężko schodzi z wsk. temp i paliwa, musisz podważyć czymś z obu stron ośki, oczywiście zachowaj ostrożnośc bo tego licznika raczej nie kupisz, ewentualnie zleć komuś kto wie jak się zabrać ale za to chcą ok. 500

  • #25 14 Gru 2009 22:13
    garbi530
    Poziom 9  

    Podobny przypadek miałem w passacie, na zegarach i wskaźnikach choinka, migało prawie wszystko ze wszystkim. Naprawiłem, jak ktoś wspomniał - suche luty. Ja rozbierałem i składałem trzy razy nie mogąc nic znaleźć (a ślepy nie jestem) a więc zaopatrz się w lupę i dokładnie obejrzyj luty, szczególnie stabilizator napięcia, jeśli tam jest a następnie miejsca lutowania pinów gniazd w płytkę. U mnie pomogło, mam nadzieję że przynajmniej naprowadzę Cię na właściwy trop.

  • #26 13 Gru 2012 13:31
    kasiurka
    Poziom 1  

    Czy ktoś może podać symbol tego stabilizatora co jest na zdjęciu u conan1979 bo nie idzie odczytać

  • #27 12 Lis 2013 20:15
    markowsky1
    Poziom 10  

    do kolegi bodzio012
    Mam podobny problem z tymi zegarami jaegera bo mam te same co kolega na zdjęciach.
    Możesz mniej więcej powiedziec lokalizacje tego zimnego jutu od strony zegarów na płycie??
    Tak mniej więcej które to miejsce czy pod fisem czy obrotomierzem bądź licznikiem miałeś ten zimny lut.
    Ja z kilkoma rzeczami już sobie poradziłem bo choinka była
    Przelutowałem na nowo niebieską i zieloną wtyczke, trochę pomogło
    Potem rezystory od podświetlenia zegarów i też pomogło
    Czasem na wskaźniku temp wskazówka leciała na max i myślałem że silnik się przegrzewa ale to już też zrobiłem poprawiając juty na układzie L9143 i pomogło.
    Tylko borykam się z tym wskaźnikiem paliwa i rady już nie daje, zastanawiam się jeszcze nad tym czy nie prześledzic połączeń drukowanych na płycie licznika od właśniewskaźnika paliwa i wszystkich tych małych elementów sms na drodze od niebieskiej wtyczki do samego wskaźnika.
    Wiadomo z Twoją podpowiedzią byłoby mi łatwiej a i moje iformacje komuś się przydadzą

    Pozdrawiam :)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty