X

Audi a6 licznik, kontrolka paliwa i temperatury.

09 Jul 2009 21:52 COconan1979
  • #1 09 Jul 2009 21:52
    conan1979
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam problem z licznikiem w a6 z 2000 r. Chodzi dokladnie o kontrolke temperatury plynu i kontrolke poziomu paliwa. Kontrlka temperatury zaczyna pomiar od 70 st C zaraz po przekreceniu kluczyka zamiast 60 i koztrzymuje sie na 100 stC zamiast 90 tak jakby byla przeskalowana o 10 stC, czasem potrafi takze spac spowrotem do 70stC i gdy stoje na luzeie wyskakuje kontrolka silnika. Drugi powaznijeszy problem to kontrolka poziomu paliwa, wskaznik warjuje jak sie naleje to pokazuje wartos odpowiednia ale potrafi spasc spowrotem do zera i podnies sie spowrtem i tak caly czas. pzy wartosci ok 10l powyzej rezerwy to ciezko zgadnac ile tego paliwa jest, czasem za pozno wskaze rezerwe itp. wskaznik potrafi takze stac na samym dole rezerwy. w vagu pokzuje bledy brak sygnalu poziomu paliwa. co z tym zrobic czego szukac i gdzie, wdzieczny bylbym za jakies schematy liczniki , kostek itp.
  • #2 09 Jul 2009 23:55
    Spacewalker
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Śledzic wszystko az do smoka w zbiorniku, pod siedzeniem znajdziesz kostke chyba od tego czegoś. Nie szukaj w Liczniku najpierw, sprawdz co w baku piszczy - to apropo paliwa, co do temp, to stawiam na czujnik.
  • #3 10 Jul 2009 09:02
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    tez myslalem o czujniku, ale w vagu z czujki jest temperatura ok, no chyba ze sa 2 czujniki w tym modelu?
  • #4 10 Jul 2009 20:47
    Removed
    Helpful post? (0)
    zrób wagiem test elementów w liczniku to tak na początek ale na 99% masz walnięty licznik
  • #5 10 Jul 2009 22:25
    matrixs
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Zrób test elementów w vagu. Ale podejrzewam że ktoś grzebał przy liczniku i źle założył wskazówki. A z temp że spada może być i prawdopodobnie będzie uszkodzony czujnik. Miałem taki przypadek w a6 z 2000 że temp i paliwo wariowało i były to dwie niezależne od siebie uszkodzenia. A z paliwem zobaczy przy zbiorniku czy pływak nie jest wytarty i nie jestem pewien ale tam powinny być dwa cienkie przewody i na jednym z nich powinna być masa ale mogę się mylić. Pozdrawiam.
  • #6 11 Jul 2009 17:12
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    hej
    powiem tak po przekreceniu kluczyka wskazowka temp zamiast od 60 wskakuje najpierw na 60 i po chwili na 70 i od tego punktu wraz ze wzrostem temp konczy bieg na 100 st. po wyjeciu kluczyka wskazowka spada na 60 i dopiero po chili do poziomu minimum. zrobilem test licznokow i tak, wszystkie wskazniki elegancko chodza do konca i wacaja do polowy oprocz tego z temp plynu ktory przekracza maksa i wraca nie do polow czyli 90st tylko do 100st, mozna jakos ten wskaznik skalibrowac ewentualnie wymienic?? co do tego od paliwa to na tesie idzie prawidlowe wiec pewnie musze wziasc sie za plywak? prosze o potwierdzenie. a i dodatkowo nie mam sygnalu z zegarow ale ten brzeczyk wczesniej dzialal tak jakby sie konczyl wiec pewnie glosniczek padl :)
  • #7 11 Jul 2009 17:25
    Removed
    Helpful post? (0)
    oj ktoś cofał i nieżle narozrabiał.widziałem coś takiego po nieudanej operacji dopasowania licznika do potrzeb rynku
  • #8 11 Jul 2009 21:34
    matrixs
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Wyciągnij zegary rozbierz i wyciągnij wskazówkę od temp. i zrób test i jeśli wszystkie wskaźniki będą na środku to włóż wskazówkę od temperatury na 90c. Pozdrawiam
  • #9 07 Dec 2009 10:21
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    wiec sprawa stoi tak padl mi calkiem wskaznik paliwa, licznik na tescie dzial ok, po wyjeciu pompy z plywakiem plywak wskazuje opornosc od 60 do 300 om. do jakich pinow w liczniku wchodzi podlaczenie plywaka, chcialbym sprawdzic czy dochodzi to do licznika.
  • #10 07 Dec 2009 10:48
    bodzio012
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Czyżby licznik magnetti marelli????

    Conan uzupełnij profil, skąd jesteś to szybciej ktoś się odezwie z twojej okolicy co przerabiał temat albo coś podpowie
  • #11 07 Dec 2009 11:07
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    powiem szczerze ze nie patrzylem na producenta licznika. wiec nie wiem a teraz juz ciemno jak sie wraca z robote i klopot z rozkreceniem najlepeiej w weekend :)
  • #12 07 Dec 2009 14:50
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Pewnei MM i motka poszła w kosmos.
  • #13 07 Dec 2009 15:01
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    a mozna jasniej co to jest motka i jak sobie z tym poradzic??
  • #14 09 Dec 2009 08:17
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    dioadam jeszcze ze przy przekreceniu kluczyka wskazowka wstaje do pozycji startowej czyli na samym dole rezerewy. dodatkow wskaznik temp cieczy chlodzaczej dziala z opoznieniem tzn wskazowka wstaje przy zaplonie ale nie idzie plynnie tylko wskakuje odrazu po zagrzniu na 70 st. czasem w czasie jazdy potrafi na chwile spasc na dol i wrocic spowrotem. ma ktos pomysly jak to rozwiazac lub ktos w okolicy debicy jest kto moze mi pomoc???
  • #15 09 Dec 2009 16:35
    titus667
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    sprawdz czujnik temp. wody przy tym zobacz jeszcze czujnik paliwa ewentualnie bezpieczniki ale watpie
  • #16 10 Dec 2009 08:56
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    czujnik temp raczej ok, w vagu temp pokazuje prawidlowa, chyba ze cos na stykach??, plywak tez ok, na wyjsciu z pompy czyli przed wtyczka opornos pokzuje sie prawidlowo, teraz tylko chetnie bym sprawdzil czy to dochodzi do licznika ale nie wiem jakie piny i ktora wtyczka odpowiadaja za plywak??
  • #17 10 Dec 2009 09:05
    bodzio012
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Ja na Twoim miejscu zdjąłbym wskazówkę od temp, zrobił test zegarów i założył ją równo na połowie, a odnośnie wskaźnika paliwa to trzeba poszukać zimnych lutów, zrób zdjęcie samej płyty i podeślij od strony wskaźników
  • #18 10 Dec 2009 10:27
    pablo_doctor
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    bodzio012 t to jestes gosc

    autr, popatrz Link
    to typowe uszkodzenie a wlasciwie wada w licznikach z tych rocznikow.

    POZDRAWIAM
  • #19 10 Dec 2009 13:13
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    bodzio012 dzieki za odpowiedz ze wskazowka od temp tak zrobie zdjecia postaram sie w weekend zrobic i podeslac

    pablo dzieki za linka
  • #20 10 Dec 2009 17:21
    bodzio012
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Akurat w audi są inne typowe usterki, ale musisz poszukać, jeśli nic nie znajdziesz to niestety trzeba będzie przeprogramować hc08 lub nawet zamienić
  • #21 13 Dec 2009 16:33
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    Dobrałem sie do licznika i okazuje sie ze jest to jageger, nie wiem za bardzo jak zdjac zegary by zrobic zdjecie z drugiej strony. ponizej zdjecia prosze o jakies podpowedzi od czego zaczac??
    http://i82.photobucket.com/albums/j251/gerard_conan1979/PICT0001-3.jpg
    http://i82.photobucket.com/albums/j251/gerard_conan1979/PICT0003-1.jpg
    http://i82.photobucket.com/albums/j251/gerard_conan1979/PICT0004-1.jpg
  • #22 13 Dec 2009 19:06
    bodzio012
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Żeby się dobrać z drugiej strony musisz zdjąć wskazówki, dalej odczepić silniczki i masz druga stronę, jak mi podeślesz zdjęcie drugiej strony to pokażę Ci gdzie ja miałem zimny lut
  • #23 14 Dec 2009 08:57
    conan1979
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    a jak najlepiej te wskazowki zdjac bo probowalem ciagnac i nie bardzo chcialy schodzic?? czy po zdjeciu wszystkich trzeba je pozniej ustawac na testowaniu zegarow vagiem?? bodzi012 a niemasz zdjec ze swojego demontazu??
  • #24 14 Dec 2009 16:09
    bodzio012
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    No nie mam bo dla mnie rozebrać ten licznik to było 3 min., z obr. i z licznika zdejmiesz kręcąc w przeciwną stronę natomiast ciężko schodzi z wsk. temp i paliwa, musisz podważyć czymś z obu stron ośki, oczywiście zachowaj ostrożnośc bo tego licznika raczej nie kupisz, ewentualnie zleć komuś kto wie jak się zabrać ale za to chcą ok. 500
  • #25 14 Dec 2009 22:13
    garbi530
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Podobny przypadek miałem w passacie, na zegarach i wskaźnikach choinka, migało prawie wszystko ze wszystkim. Naprawiłem, jak ktoś wspomniał - suche luty. Ja rozbierałem i składałem trzy razy nie mogąc nic znaleźć (a ślepy nie jestem) a więc zaopatrz się w lupę i dokładnie obejrzyj luty, szczególnie stabilizator napięcia, jeśli tam jest a następnie miejsca lutowania pinów gniazd w płytkę. U mnie pomogło, mam nadzieję że przynajmniej naprowadzę Cię na właściwy trop.
  • #26 13 Dec 2012 13:31
    kasiurka
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Czy ktoś może podać symbol tego stabilizatora co jest na zdjęciu u conan1979 bo nie idzie odczytać
  • #27 12 Nov 2013 20:15
    markowsky1
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    do kolegi bodzio012
    Mam podobny problem z tymi zegarami jaegera bo mam te same co kolega na zdjęciach.
    Możesz mniej więcej powiedziec lokalizacje tego zimnego jutu od strony zegarów na płycie??
    Tak mniej więcej które to miejsce czy pod fisem czy obrotomierzem bądź licznikiem miałeś ten zimny lut.
    Ja z kilkoma rzeczami już sobie poradziłem bo choinka była
    Przelutowałem na nowo niebieską i zieloną wtyczke, trochę pomogło
    Potem rezystory od podświetlenia zegarów i też pomogło
    Czasem na wskaźniku temp wskazówka leciała na max i myślałem że silnik się przegrzewa ale to już też zrobiłem poprawiając juty na układzie L9143 i pomogło.
    Tylko borykam się z tym wskaźnikiem paliwa i rady już nie daje, zastanawiam się jeszcze nad tym czy nie prześledzic połączeń drukowanych na płycie licznika od właśniewskaźnika paliwa i wszystkich tych małych elementów sms na drodze od niebieskiej wtyczki do samego wskaźnika.
    Wiadomo z Twoją podpowiedzią byłoby mi łatwiej a i moje iformacje komuś się przydadzą

    Pozdrawiam :)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products