Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 13 Lip 2009 20:14
    2jacek
    Poziom 1  

    Mam problem z automatyczną skrzynią biegów(multitronic).Gdy auto jest zimne wszystko jest ok,natomiast po przejechaniu kilku kilometrów zapalają się jednocześnie P,R,N,D.i zaczyna szarpać przy ruszaniu,jest tak jakby brakowało pierwszego biegu.Dzieje się to w trakcie ruszania.Czy ktoś może powiedzieć mi coś na ten temat?:cry:

  • #2 13 Lip 2009 21:15
    Usunięty
  • #3 07 Wrz 2009 21:48
    synor
    Użytkownik obserwowany

    Skontaktuj się z tą firmą oni mi pomogli www.xxxxx.xx , pojechałem do nich zdiagnozowali mi przyczynę oraz usunęli usterkę okazało się że miałem uszkodzony sterownik skrzyni .
    Powodzenia

  • #4 07 Wrz 2009 23:28
    marcinlan
    Poziom 10  

    Witaj.nie podałeś jaki masz przebieg swojego Audi.powiem tyle że pomiędzy 200 a 300 tyś każda skrzynia (Audi,VW) nadaje się do przeglądu lub małego remontu.po prostu się zużywa wewnątrz mechanika lub też "mózg" skrzyni odmawia posłuszeństwa.kolega wyżej napisał dobrze .....że to kosztuje i to nie mało.pozdrawiam

  • #5 08 Wrz 2009 08:47
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    2jacek napisał:
    Mam problem z automatyczną skrzynią biegów(multitronic).Gdy auto jest zimne wszystko jest ok,natomiast po przejechaniu kilku kilometrów zapalają się jednocześnie P,R,N,D.i zaczyna szarpać przy ruszaniu,jest tak jakby brakowało pierwszego biegu.Dzieje się to w trakcie ruszania.Czy ktoś może powiedzieć mi coś na ten temat?:cry:


    Witam.
    Kolega "ZLOTY01" dobrze Ci sugeruje abyś odczytał błędy z komputera skrzyni biegów. Bez nich, nikt na forum Ci nic nie podpowie. Następne posty możesz pominąć, a zwłaszcza te z "mózgiem".

  • #6 08 Wrz 2009 23:22
    marcinlan
    Poziom 10  

    Romuald-f !!!! mam nadzieję że kolega napisze wynik końcowy po naprawie i wówczas bedzie wiadomo kto miał rację i czyja podpowiedź była pomocniejsza.

  • #7 25 Wrz 2009 14:20
    snikers18
    Poziom 1  

    witam. Jestem nowy na forum. A trafilem tu szukajac jakiegos wyjscia z mojego problemu. A mianowicie. Niedawno mialem remontowana skrzynie biegow (multitronic) Audi A6 2.5 TDI. Sprawa wyglada tak: daje na D a poczekam pare seknud auto samo skacze do przodu, jakby chcialo ruszyc i tak kilka razy ale chamuje jakby silnikiem (nawet gasnie) w momencie gdy nacisne pedal gazu nie dzieje sie nic dopuki obrotu nie podskocza tak do 1500 i w tym momencie bardzo szarpie autem. Wczoraj zeby dojechac do domu zerwalem nawet poduszke pod silnikiem (juz wymienilem) - ale to swiadczy o tym z jaka moca szarpie autem. Na wstecznym jest podobnie tyle ze jak dam na R to on skacze sam do tylu (nie naciskajac pedala) ale sie sam rozpedzi. W momencie gdybym wcisnal odrazu pedal po przelaczeniu na R dzieje sie to samo co na D. Zrywa jak nie wiem co. Podlaczajac pod komputer wystapil blad taki (troszke go nie rozumiem) "Bład obrotow silnika w skrzyni biegow" - o co tu chodzi (nie mam zadnych numerow bledu). Skrzynie mam w wersji PRND bez S. Bardzo prosze o szybka pomoc gdyz jutro mialem jechac do Warszawy w pilnej sprawie. Co to, sterownik, wtyczka, kabel? acha jeszcze jedno: gdy juz powiedzmy rusze (nie wyrywajac silnika) to biegi zmienia bez problemu i ladnie. Licze na Was. i zgory dziekuje :-(

  • #8 10 Sty 2010 05:37
    prnd
    Poziom 8  

    Co do multitronica to złożony temat :

    http://www.prnd.pl/porady-asb/multitronic-01j


    Skrzynia wygodna choć awaryjna jak każda. Marzenie że wszystkie mają przebieg ~120 000 km. Wygodne więc i sporo km robiły. Niemiec sprzedaje zawsze około tego przebiegu bo jest świadom awarii skrzyni.

  • #9 10 Sty 2010 12:40
    bandi21
    Poziom 28  

    Kolega miał taki problem z A6 że po chwili od ruszenia skrzynia wchodziła w tryb awaryjny.Oddał auto do warsztatu gdzie wymienili mu skrzynię na inną sprawną.Okazało się że dalej to samo więc zaczęli szukać innych usterek.Samochód miał też problem z rozruchem (2,5 tdi).Po wielotygodniowych akcjach z autem wyszło że pompa wtryskowa się kończyła i stąd te wszystkie problemy ze skrzynią.Nie wiem czy to jest możliwe bo ani automaty ani elektronika w aucie nie są moim konikiem ale być może tak jest że problemy z silnikiem mają wpływ na skrzynię automatyczną.

  • #10 10 Sty 2010 15:06
    profil120
    Poziom 13  

    w 90% przypadków to sterownik skrzyni. koszt naprawy ok 1500zł z nowym olejem ale najpierw błędy

  • #11 18 Kwi 2011 19:26
    Jeton
    Poziom 8  

    profil120 napisał:
    w 90% przypadków to sterownik skrzyni. koszt naprawy ok 1500zł z nowym olejem ale najpierw błędy


    W jakim serwisie. Ja płaciłem ostatnio 2500zł (warszawa midparts) i znów się coś sypie.

  • #12 20 Lut 2012 12:56
    princeofdesire
    Poziom 1  

    Witam Jestem Nowy na tym forum ale moge podzielic sie z wami pewna wiedza na temat tej skrzyni MILTITRINIC. wiekszaści wypadkow jaki znam to jest poprostu zly olej jaki jest wlewany do tej skrzyni na rynku sa dokladnie dwa oleje do skrzyni CVT i nelzyzy taki stotowac. parametry olelu innego niz zalecany G 052 180 A2. proponuje jesli ktos ma problemy ze skrzynia jesli chodzi o jakies szarpania lub tym podobne objawy polecam rozebrania skrzyni na czesci pierwsze ale wczesniej zaopatrzenie sie w zestaw naprawczy w ktory wchodza wszystkie uszczelki uszczelniacze dodatkowo nalezy tez wymianic filtr oleju to podstawowe czynnosci jakie powinniscie wykonac przy tego typu naprawach w warunkach domowych. nalezy dokladnie wypchnac olej z bieżni. dokladnie wszystko wyczyscic jednoczesnie wymianic olej w przekladni. zalozyc wszystko pamietajac ze uszczelniacza z czujnikiem ruchu nie dotykac po polach z magnesem i sucha reka tylko jak juz to po oblaniu olejem wlasciwym dla skrzyni miltitronic. oczywiscie nalezy skladajac cala skrzynie zalac olejem a najwazniejszym elementem to zalac pompe wertuniego. dobrze tez by bylo wynienic tarczki sprzegla na nowe to zalezy jakiej sa grubosci. ale ja wymienilem by miec swiety spokoj. naprawa bardziej servis w warunkach domowych to koszt okolo max 2tys pln a w servisie to okolo 4-8tys jesli nalezy wymienic jedna bierznie to cena idzie wiadomo w gore. po tym wszystkim nalezy oczywiscie zrobic adaptacje calej skrzyni lepiej robic przez oprogramowanie ale tak samo mozna zrobic to poprzez odpowiednia procedure ruszania do przodu odlaczania klem itd.

  • #13 08 Gru 2012 14:36
    wicekrtv
    Poziom 14  

    Mam pytanie do princeofdesire. Muszę rozebrać swoja 01j bo poszarpuje przy lekkim dodawaniu gazu i ma niestabilne przełożenie (obroty pływają cyklicznie). Czy masz może rozmiary (dokładne) łańcucha?? bo ostatnio rozbierałem inna multi i łańcuch wyglądał na wytarty na sworzniach łączących. Wyglądały na przypiłowane przez bieżnie. Chce u siebie ewentualnie go wymienić na nowy wraz z tarczkami od biegu przedniego, ale chciał bym znać jego fabryczną szerokość. Daj znać jak wiesz coś więcej. Rok temu pękła mi pompa oleju i wymieniałem sterowanie z zaworami i pompa.

    -
    Odpisze dla potomnych.
    Zdecydowałem się na rozebranie skrzyni. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia, łańcuch (był trochę ostry na krawędziach), sprzęgło biegu przedniego wraz z ustawieniem luzu roboczego (wyszło 1,7mm), tłoka sprzęgła przód, rurki olejowej i pompa strumieniowa wraz z filtrem wew. Koszt częsci wraz z olejem 2300. Skrzynia po złożeniu chodzi wzorowo, ciśnienia w normie, zniknęła tarka przy ruszaniu.
    Samodzielna naprawa się opłacała.Koła stożkowe są w idealnym stanie i w ogóle cała skrzynia była bez śladów zużycia. Ale 160kkm to przynajmniej dla uszczelnień to widocznie za dużo.

  • #14 01 Sty 2013 16:15
    lolek1977
    Poziom 9  

    Witam, mam takie sane objawy czyli plywajace obroty silnika i czasami poszarpywania skrzyni.Raz juz mialem naprawianą(chyba bo wymienili mi na innego reaniowanego szrota) zaplaciem 7000zl i po roku to samo poszarpuje itp.Warsztat mi zdazyl jeszcze naprawic na gwarancji i dzialalo jeszcze 6 miesięcy.Teraz znowu poszarpuje i oczywiscie diagnoza naprawa sprzegla i ustawienie luzu roboczego jakieś 2500zł.Powiedzialem dosc wolę już sam to zrobić mam umiejętności i posiadam jeszcze starą skrzynie w częściach wię sprobuje sam wymienić tarczki,pompe strumieniowa, uszczelniemia.Prosze o pomoc w ustawieniu luzu roboczego na sprzegle jak dokladnie to zrobić. Acha i jeszcze jedno nie wieżcie warsztatom które oferują takie usługi bo reanimują stare skrzynie bez przynajmiej podstawowych wymienionych częsci, które umozliwiaja dalszą bezproblemowa eksploatację.

    Dodano po 4 [minuty]:

    prosze o pomoc w naprawie moj nr gg 131175 z góry dziękuje i wszystkim forumowiczom wszystkiego dobrego w nowym 2013 roku ;)

  • #15 01 Sty 2013 21:30
    roney03
    Poziom 13  

    Nie lepiej wywalić tą skrzynie i przerobić na manualna ewentualnie na "zwykły" automat?
    Te skrzynie bezstopniowe to wieczne kłopoty, szkoda nerwów i kasy

  • #16 01 Sty 2013 21:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    roney03 napisał:
    Te skrzynie bezstopniowe to wieczne kłopoty, szkoda nerwów i kasy

    Czemu , po remoncie kolejne 100 000 km zrobisz.

  • #17 02 Sty 2013 09:00
    wicekrtv
    Poziom 14  

    do lolek1977

    Weź i najlepiej ściągnij sobie WinElsę. Na necie to znajdziesz, i masz tam opisy wszystkiego co Tobie potrzebne do naprawy skrzyni. Włącznie z momentami dokręcania śrub i sposobem ustalania luzu montażowego. Naprawa sprzęgła Cie wyniesie około 400-500zł plus olej. Ja zalałem febi bo za parę tysięcy będę go wylewać, ale i tak chyba dam febi ponownie bo już nie wierzę w bajki o oryginalnych, cudownych właściwościach oleju z ASO. I uważaj, bo częsci w ASO tańsze niż u wielkich magików od ASB. Za komplet tarcz sprzęgła zapłaciłem...209zł. za tłok i docisk forwardu, ok. 55zł. Jak by co to pytaj.

  • #18 02 Sty 2013 09:43
    roney03
    Poziom 13  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Czemu , po remoncie kolejne 100 000 km zrobisz


    No właśnie widać po doświadczeniu autora - 1,5 roku i 3 razy do naprawy co zawsze sporo kosztuje. Dodatkowo te skrzynie generują spore straty mechaniczne - więc i paliwa wyraznie więcej i osiągi gorsze.

  • #19 02 Sty 2013 10:55
    wicekrtv
    Poziom 14  

    roney03 napisał:
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Czemu , po remoncie kolejne 100 000 km zrobisz


    No właśnie widać po doświadczeniu autora - 1,5 roku i 3 razy do naprawy co zawsze sporo kosztuje. Dodatkowo te skrzynie generują spore straty mechaniczne - więc i paliwa wyraznie więcej i osiągi gorsze.


    Nie zamienię SPRAWNEJ multitronic na żaden automat klasyczny poza DSG. Nie pisz bzdur o zużyciu paliwa bo nie wiesz o czym piszesz. Zaletą multi jest właśnie niskie zużycie paliwa w stosunku do klasyka i spokojna praca z wysokim przełożeniem (niskie obroty silnika). Docenia to szczególnie moja kobita jak przesiadamy się na manuala. Multi sprawne, działa super i nie przekona mnie nic do innej opinii. Niestety jest kapryśna i czuła na złe traktowanie.

  • #20 02 Sty 2013 16:57
    roney03
    Poziom 13  

    To nie sa bzdury a fakty.Ja nie kwestionuje komfortu jazdy z takim rozwiązaniem natomiast w Audi ta skrzynia jest bardzo awaryjna a sama zasada działania ma wpływ na ekonomie (i już nei chodzi mi tu tylko o awaryjność i drogie naprawy)
    Więc nim zaczniesz agresywnie atakować doradzam poczytać o skrzyniach bezstopniowych tej generacji zwłaszcza skupić sie generowaniu przez nie strat momentu obrotowego.
    Chcesz dyskutować z faktami czy odkryć nowa fizykę w której straty nie przekładają sie na zużycie paliwa ? Nic nie stoi na przeszkodzie (poza lenistwem) aby zbliżony styl jazdy (z niskimi obrotami silnika) praktykować mając manualna skrzynie biegów

  • #21 02 Sty 2013 17:46
    wicekrtv
    Poziom 14  

    roney03, osłabiłeś mnie. Nie mam siły z Tobą pisać...ja swoje, Ty swoje. Ja piszę o tym ze multi w porównaniu do tradycyjnej ASB jest bardziej ekono (bo ma przekładnie bezstopniową) a Ty mi o manualu. No oczywiste ze manual będzie bardziej ekonomiczny (ale minimalnie 6biegów w przypadku A6 C5). Ale jak pojedziemy razem z 500km (ty manualem a ja multi) to się zdziwisz... czy manual to taki ekonomista.

  • #23 02 Sty 2013 20:42
    roney03
    Poziom 13  

    romuald-f napisał:
    Panie roney03 co w skrzyni bezstopniowej 01J (multitronik Audi) ma generować straty, przecież nie ma tam sprzęgła hydrokinetycznego


    Automatyczne skrzynie biegów - SPEC
    Naprawa automatycznych skrzyń biegów.

    Wstydził byś sie pisać coś takiego reklamując sie jako serwisant skrzyń automatycznych
    Nawet w AŚ można to mądrośc objawiona wyczytać
    http://www.auto-swiat.pl/1-skrzynia-bez-biegow
    Wynika to z prostej zasady działania i minimalnej znajomości fizyki.
    I tak na marginesie - sprawdzić prosze dane techniczne producenta - zużycie paliwa dla tego samego silnika w przypadku Audi a6 (c5) dla wersji mutitronic wzgledem skrzyni manualne to +15-20% paliwa wiecej

  • #24 03 Sty 2013 00:42
    wicekrtv
    Poziom 14  

    Cytuję..
    "ze względu na fakt, że multitronic nie musi wciąż zmieniać obrotów by przyspieszać – spalanie w ruchu miejskim jest niższe, niż w przypadku skrzyni manualnej (odpowiednio w przypadku A4 2.0 11 zamiast 11,5 litra). "

    Zacytowane z http://moto.wp.pl/kat,125,title,Audi-A4-test-multitronica,wid,8019600,wiadomosc.html

    W rzeczywistości nie mogę w trasie i w mieście spalić mniej manualem niż multi. To fakt. I weź sobie książkę od a6 c5, i sprawdź na końcu w tabelach... jak się mylisz w stwierdzeniu ze producent podaje +15% dla multi. Podpowiem ze jest odwrotnie.. i trochę mniej %.

  • #25 06 Sty 2013 15:21
    lolek1977
    Poziom 9  

    do wicekrtv
    witam, mógłbyś mi podać dokładny adres strony gdzie znajdę te opisy do skrzyni multirtonic

    Dodano po 6 [minuty]:

    już dużo przekopałem netu, ale nie mogę znaleść dokładnych opisów co po kolei i w jaki sposób

  • #26 07 Sty 2013 08:27
    wicekrtv
    Poziom 14  

    Ale o jakie opisy Tobie chodzi?, o winelsę?. Jeżeli tak to szukaj na torrenty.org. Poczytaj o elsa dla grupy VW. Naprawdę warto. Masz tam wszystko opisane.

  • #27 07 Sty 2013 16:12
    hubertbaran
    Poziom 16  

    na chomiku jest, nawet mniej szukania wtedy ;] wystarczy wklepać "elsa chomikuj" i któryś z pierwszych linków.

    Co do naprawy skrzyń, opłaca się z racji komfortu użytkowania. Oczywiście każdy prawdziwy polak ma cos z rajdowca sknerusa wiec musi mieć manuala żeby potem 5 lat ruszać ze świateł i spalić 1l paliwa na 100km mniej.

  • #28 07 Sty 2013 23:41
    Qki2
    Poziom 10  

    Witam
    Panowie proszę o pomoc...Dziś po przejechaniu ok 15km autko zaczęło lekko podszarpywać przy zmianie z 2 na 3 w pierwszej chwili stwierdziłem ze to paliwo ale przydepnięcie piętro w dół i jest wszystko ok...parę naście minut po mieście wyjeżdam na trasę i skrzynka przechodzi w tryb awaryjny efekt jakby zatrzasnęła się na 4biegu start z pod swiateł masakra rusza pow 2tyś max prędkość 70km/h ...10 minut przerwy i odpalam wszystko wygląda ok ruszam skrzynka ok po przejechaniu ok 500 metrów znowu to samo niestety muszę jechać do pracy a to 150km jadę nic się nie dzieje szczęśliwie dojechałem na miejsce spóźniony ale jestem.....(oczywiście po drodze milion telefonów do serwisu i mechaników tradycyjnie każdy mówi co innego strasząc cenami)
    Autko zgaszone 15 minut odpoczynku odstawienie na parking autko rusza dopiero przy 2,5tyś obrotów wyjazd na ulicę lekkie wzniesienie i autko staje nie chce ruszyc za żadne skarby....genialny pomysł wrzutka wstecznego i autko jedzie ...przejechałem więc 500 metrów na parking tyłem i odstawiłem zostając z wielkim problemem i niewiadomą.......
    Pytań jest kilka
    Podstawowe co sie dzieje??
    Czy tak nagle mogła się po prostu skończyć skrzynka?? co prawda na oleju mam przejechane 56tyś km i czas z nim pomknąć
    Ile za części i gdzie dobrze kupić jestem z Bydgoszczy a więc dobre pytanie do kolegi wicekrtv :)
    Autko :
    Audi A6C5 Avant Quatro Multitronic 2003
    Posiadam Vag i VAS 5054a
    Niestety nie posiadam na chwilę obecną czasu(praca praca praca) aby odczytać błędy jakie zapewne się pojawiły....wiem że to trochę rozmowa o żabach ale chcę wiedzieć czym to się je i przygotować się na naprawę choć nie mam na nią czasu, nie mogę zotać bez auta więc sprawa jest prosta trzeba naprawiać
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  • #29 08 Sty 2013 08:26
    wicekrtv
    Poziom 14  

    To znajdź czas i sprawdź błędy. Podstawowa sprawa to nie ma możliwości mieć quattro i multitronic. Albo jedno albo drugie. Jak masz faktycznie 4x4 to masz tipa i bez sprawdzenia błędów sie nie obejdzie. Do sprawdzenia również olej bo może coś się stało i już go w skrzyni nie ma (za dużo).

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty