Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 20 Lip 2009 16:48
    hebis
    Poziom 19  

    Witam! Chciał bym się dowiedzieć jak zrobić redukcję napięcia z 24v na 12v i podłączyć cb radio.
    Czytałem wiele postów i każdy ma jakieś rozwiązanie to lm podłączyć to do 1 akumulatora.
    Prosił bym o konkretną odpowiedz jak zredukować tanim kosztem 24v na 12v auto firmowe więc jak najtaniej mi chodzi to zrobić bo na przetwornice za 100zł mnie zabardzo nie stać.Proszę o wyrozumiałość.

  • #2 20 Lip 2009 17:01
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Najtańszym rozwiązaniem jest tak jak napisałeś wpięcie się pomiędzy akumulatory gdzie uzyskujesz (+), a (-) z ogólnej masy . Koszt to parę metrów kabla i ewentualnie gniazdo (ja mam gniazdo zapalniczki) A radio CB wyposażyłem we wtyczkę (często poruszam się różnymi pojazdami) Chociaż większość dużych mobilków jest wyposażone w gniazdo 12V

  • #3 20 Lip 2009 18:38
    hebis
    Poziom 19  

    A co zrobić gdy nie wiem jakie jest napięcie i podłącze cb radio?Ostatnim razem skończyło się serwisem,(mam 2 bezpieczniki w wejściu w zapalniczce i na przewodzie do radia cb )a i tak radio się spaliło jak podłączyłem pod 24v.Wolał bym coś co szybko mogę ze sobą zabrać a nie ciągnąć za sobą kable.

  • #4 20 Lip 2009 21:19
    dzimi
    Moderator

    Proponował bym sprawdzić czy przypadkiem w aucie nie jest już wyprowadzone napięcie +12V. Często już fabrycznie jest jedno złącze przystosowane na +12v. Napisz o jakie auto chodzi - będzie łatwiej.

  • #6 21 Lip 2009 09:26
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    O ile się nie mylę (nie mam 100% pewności) to 12V powinno być w gnieździe zapalniczki umieszczonym koło hamulca postojowego (ręcznego). Ale należało by sprawdzić przyrządem. A 24V masz w zapalniczce na panelu przednim.

  • #8 21 Lip 2009 10:25
    Loker
    Poziom 36  

    Po pierwsze zainwestuj w jakikolwiek woltomierz...

  • #9 21 Lip 2009 11:50
    hebis
    Poziom 19  

    mam miernik i już prawie wszystkie wtyczki przebadałem

    Dodano po 39 [minuty]:

    Nie ma drugiej zapalniczki w tym modelu.

  • #10 21 Lip 2009 12:28
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    To zostało jeszcze jedno miejsce. Sprawdź na górnej półce w wiązce do radioodbiornika powinno dochodzić 12V

  • #11 21 Lip 2009 13:02
    nalpio
    Poziom 9  

    Podłączanie pod jeden akumulator nie jest dobrym rozwiązaniem ze względu na to, że wtedy nie są one równomiernie rozładowywane a przez to i równomiernie ładowane. U mnie w firmie cwaniak kierowca tak podłączył radio i cb radio skończyło się na tym, że po około pół roku trzeba było wymienić akumulatory. Oczywiście w Renault Magnum jest fabrycznie przetwornica ale wcześniej ją spalił ;)

  • #12 21 Lip 2009 13:12
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    W Twoim przypadku podłączenie CB do jednego akumulatora nie zaszkodzi mu. Ani nie wpłynie na jego ładowanie. Zapewniam Cie z uszkodzeniu akumulatorów o których wspominasz to zła obsługa, lub konserwacja ich, ewentualnie uszkodzony układ kontroli ładowania.

  • #13 21 Lip 2009 14:24
    nalpio
    Poziom 9  

    Może faktycznie podłączenie CB pod jeden akumulator na krótką metę nie zaszkodzi(mały pobór mocy) ale już radio potrafi ciągnąć trochę więcej zwłaszcza, że gra właściwie przez kilkanaście godzin dziennie. Jeżeli akumulatory są połączone szeregowo a tylko jeden z nich jest rozładowywany to nigdy nie będą one do końca ładowane ponieważ ładowane są napięciem 24V dwa na raz a nie pojedynczo. Chyba nie trzeba tłumaczyć czym różni się akumulator naładowany od rozładowanego pod względem elektrycznym(właściwie R i C). Przez jeden płynie większy prąd niż przez drugi podczas ładowania. Prowadzi to do tego, że po jakimś czasie parametry akumulatorów różnią się od siebie na tyle, że nadają się tylko do wymiany i to 2 na raz. W samochodach z instalacją 24V nie powinno wymieniać się akumulatorów pojedynczo. To takie moje rozważania i rozmyślenia nie podparte żadną książką. Dodatkowo, po usunięciu wspomnianej wcześniej pirackiej instalacji kierowcy od 3 lat z akumulatorami nie ma najmniejszego problemu a przez ten czas nie był wymieniony nawet pasek napędzający alternator jeśli chodzi o układ ładowania więc odpada zły stan instalacji a eksploatacja właściwie też się nie zmieniła(ten sam człowiek jeździ). Aha jeszcze jedno, akumulatory które wymagały wymiany miały dokładnie 16 miesięcy ale nie chcieli ich nawet przyjąć na gwarancje.

  • #14 21 Lip 2009 21:05
    hebis
    Poziom 19  

    Znalazłem napięcie 13,7v w bezpiecznikach, a to wystarczy do poprawnego działania cb radia.
    Dziękuję za pomoc!
    Moderator może zamknąć temat jeżeli chce.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty