X
  • #1 20 Jul 2009 16:48
    hebis
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam! Chciał bym się dowiedzieć jak zrobić redukcję napięcia z 24v na 12v i podłączyć cb radio.
    Czytałem wiele postów i każdy ma jakieś rozwiązanie to lm podłączyć to do 1 akumulatora.
    Prosił bym o konkretną odpowiedz jak zredukować tanim kosztem 24v na 12v auto firmowe więc jak najtaniej mi chodzi to zrobić bo na przetwornice za 100zł mnie zabardzo nie stać.Proszę o wyrozumiałość.
  • #2 20 Jul 2009 17:01
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego
    Helpful post? (0)
    Najtańszym rozwiązaniem jest tak jak napisałeś wpięcie się pomiędzy akumulatory gdzie uzyskujesz (+), a (-) z ogólnej masy . Koszt to parę metrów kabla i ewentualnie gniazdo (ja mam gniazdo zapalniczki) A radio CB wyposażyłem we wtyczkę (często poruszam się różnymi pojazdami) Chociaż większość dużych mobilków jest wyposażone w gniazdo 12V
  • #3 20 Jul 2009 18:38
    hebis
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    A co zrobić gdy nie wiem jakie jest napięcie i podłącze cb radio?Ostatnim razem skończyło się serwisem,(mam 2 bezpieczniki w wejściu w zapalniczce i na przewodzie do radia cb )a i tak radio się spaliło jak podłączyłem pod 24v.Wolał bym coś co szybko mogę ze sobą zabrać a nie ciągnąć za sobą kable.
  • #4 20 Jul 2009 21:19
    dzimi
    Moderator
    Helpful post? (0)
    Proponował bym sprawdzić czy przypadkiem w aucie nie jest już wyprowadzone napięcie +12V. Często już fabrycznie jest jedno złącze przystosowane na +12v. Napisz o jakie auto chodzi - będzie łatwiej.
  • #5 21 Jul 2009 08:05
    hebis
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    mercedes atego 1823
  • #6 21 Jul 2009 09:26
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego
    Helpful post? (0)
    O ile się nie mylę (nie mam 100% pewności) to 12V powinno być w gnieździe zapalniczki umieszczonym koło hamulca postojowego (ręcznego). Ale należało by sprawdzić przyrządem. A 24V masz w zapalniczce na panelu przednim.
  • #7 21 Jul 2009 09:50
    hebis
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    To że na przednim panelu jest 24v to już wiem bo cb radio już spaliłem
  • #8 21 Jul 2009 10:25
    Loker
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze zainwestuj w jakikolwiek woltomierz...
  • #9 21 Jul 2009 11:50
    hebis
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    mam miernik i już prawie wszystkie wtyczki przebadałem

    Dodano po 39 [minuty]:

    Nie ma drugiej zapalniczki w tym modelu.
  • #10 21 Jul 2009 12:28
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego
    Helpful post? (0)
    To zostało jeszcze jedno miejsce. Sprawdź na górnej półce w wiązce do radioodbiornika powinno dochodzić 12V
  • #11 21 Jul 2009 13:02
    nalpio
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Podłączanie pod jeden akumulator nie jest dobrym rozwiązaniem ze względu na to, że wtedy nie są one równomiernie rozładowywane a przez to i równomiernie ładowane. U mnie w firmie cwaniak kierowca tak podłączył radio i cb radio skończyło się na tym, że po około pół roku trzeba było wymienić akumulatory. Oczywiście w Renault Magnum jest fabrycznie przetwornica ale wcześniej ją spalił ;)
  • #12 21 Jul 2009 13:12
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego
    Helpful post? (0)
    W Twoim przypadku podłączenie CB do jednego akumulatora nie zaszkodzi mu. Ani nie wpłynie na jego ładowanie. Zapewniam Cie z uszkodzeniu akumulatorów o których wspominasz to zła obsługa, lub konserwacja ich, ewentualnie uszkodzony układ kontroli ładowania.
  • #13 21 Jul 2009 14:24
    nalpio
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Może faktycznie podłączenie CB pod jeden akumulator na krótką metę nie zaszkodzi(mały pobór mocy) ale już radio potrafi ciągnąć trochę więcej zwłaszcza, że gra właściwie przez kilkanaście godzin dziennie. Jeżeli akumulatory są połączone szeregowo a tylko jeden z nich jest rozładowywany to nigdy nie będą one do końca ładowane ponieważ ładowane są napięciem 24V dwa na raz a nie pojedynczo. Chyba nie trzeba tłumaczyć czym różni się akumulator naładowany od rozładowanego pod względem elektrycznym(właściwie R i C). Przez jeden płynie większy prąd niż przez drugi podczas ładowania. Prowadzi to do tego, że po jakimś czasie parametry akumulatorów różnią się od siebie na tyle, że nadają się tylko do wymiany i to 2 na raz. W samochodach z instalacją 24V nie powinno wymieniać się akumulatorów pojedynczo. To takie moje rozważania i rozmyślenia nie podparte żadną książką. Dodatkowo, po usunięciu wspomnianej wcześniej pirackiej instalacji kierowcy od 3 lat z akumulatorami nie ma najmniejszego problemu a przez ten czas nie był wymieniony nawet pasek napędzający alternator jeśli chodzi o układ ładowania więc odpada zły stan instalacji a eksploatacja właściwie też się nie zmieniła(ten sam człowiek jeździ). Aha jeszcze jedno, akumulatory które wymagały wymiany miały dokładnie 16 miesięcy ale nie chcieli ich nawet przyjąć na gwarancje.
  • #14 21 Jul 2009 21:05
    hebis
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Znalazłem napięcie 13,7v w bezpiecznikach, a to wystarczy do poprawnego działania cb radia.
    Dziękuję za pomoc!
    Moderator może zamknąć temat jeżeli chce.
  Search 4 million + Products
Browse Products