X

Peugeot 407 2.0 Hdi nie zapala.

24 Jul 2009 21:34 FAfazio1978
  • #1 24 Jul 2009 21:34
    fazio1978
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Mam Peugeota, który nie chce zapalić. Wymienione były wszystkie wtryski ze względu na ich całkowitą usterkę. Samochód także nie zapalał na starych wtryskach. Po podłączeniu Planety wyświetlają się po dość długim kręceniu błędy: P1693, U1118, U2001 oraz P1351. Sterownik nie jest zablokowany a BSI jest sparowane z kalkulatorem silnika. Ciśnienie na rail ok. 380Bar. Ewidentnie nie startują wtryski. Sterownik silnika to SID803.
    Czy któryś z kolegów miał podobny problem?
    Angielski opis błędu P1693: SID 803 Starting and switching off of the engine controlled. Starting or switch-off requests absent or not valid.
    J34P - Remote control wake-up inconsistency problem.
    Nie mam pojęcia jak zrozumieć ten błąd i czy on mógłby blokować wtryski. Proszę o podpowiedź.
  • #2 24 Jul 2009 22:16
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (+1)
    P1351 - Przekaznik swiec. Koherencja.
    P1693 - Rozruch sterowany. Rzadanie uruchomienia lub zatrzymania nieobecne lub niewlasciwe.
    U1118 - CAN. Brak komunikacji miedzy kalkulatorem silnika i BSI
    U2001 - Zdalne budzenie sieci. Rzadanie obudzenia nieobecne lub niewlasciwe.
    J34P nie istnieje w znanej mi oficjalnej liscie.
    Przepraszam, jesli moje tlumaczenia nie sa calkiem zgodne z nomenklatura uzywana w kraju.
    Cordialement, Georges
  • #3 24 Jul 2009 22:32
    fazio1978
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czy jest prawdopodobne, że po wymianie wtrysków nie zapala? Próbowałem zakodować nowe wtryski ale Planet nie uruchamia tej opcji.
    Na starych wtryskach udało się go zapalić ale strasznie kopcił i nie trzymał obrotów. Podczas kręcenia rozrusznikiem korekty wtrysków sięgają do 130%.
  • #4 24 Jul 2009 22:45
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Na podstawie listy bledow, pierwszy problem do rozwiazania, to komunikacja CAN (U1118). Reszta moze z niego wynikac.
  • #5 25 Jul 2009 06:00
    fazio1978
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tylko dlaczego w BSI nie ma błędów. Podglądając parametry bieżące silnika jest informacja o odblokowaniu komputera i zmienia się podczas wyjmowanie-wkładania kluczyka do stacyjki. Także jest komunikat o sparowaniu BSI i komputera. Wygląda na to, że kalkulatory się widzą.
    Być może po dłuższym kręceniu występują te błędy.
    Nie wiem od czego zacząć. Nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku. Na forum Peugeota była tylko wzmianka jednego z użytkowników i miał dokładnie te same błędy. Jednak nie było informacji odnośnie usunięcia usterki.
  • #6 25 Jul 2009 07:24
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Bledy sa stale czy chwilowe (nie wiem, czy takich terminow uzywacie)? Jesli mozesz je wykasowac, to zrob to i odczytaj na nowo po pierwszej probie uruchomienia.
    Czy waly sa synchronizowane? Cisnienie na rampie wydaje mi sie dosc wysokie. Czy nie masz problemu z regulatorem wydaatku na pompie (zasilanie)?
    Jaki to silnik (typ, nr DAM)?
    Auto dostales na chodzie? Jesli nie, czy ktos w nim grzebal, dlaczego i co robil?
  • #7 25 Jul 2009 07:56
    fazio1978
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Błędy są chwilowe i da się je skasować.
    Po pierwszej próbie uruchomienia ma tylko błąd P1351 ale z tego co się dowiedziałem to dość częsta usterka.
    Wałek i wał jest zsynchronizowany - przynajmniej tak pokazuje Peugeot Planet.
    Ciśnienie jest wysokie prawdopodobnie ze względu na brak poboru ON przez wtryski.
    Silnik RHR.
    Auto zostało sprowadzone bezpośrednio z francuskiego serwisu. Tam maiło usterkę j.w. wspomniałem wtryskiwaczy. Przynajmniej tak stwierdzili. W kraju sprawdziłem wtryski i okazało się, że są całkowicie padnięte tzn. cewki oraz mechanicznie. Podstawiłem inne wtryski od tego silnika i na nich nie chce zapalić. Na starych próbował a nawet udało się go uruchomić. Tylko, żę strasznie kopcił. Z drugiej strony też nie wiem czy było sterowanie na wtryski ponieważ uszkodzone wtryski przepuszczały ropę nawet bez sterowania i mógł zapalać tylko na przeciekach.
  • #8 25 Jul 2009 08:22
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (+1)
    Usterka moze czesta i w normalnych warunkach malo istotna. Wg informacji Peugeota moze jednak powodowac trudnosci z uruchomieniem. Oznacza ona brak korelacji miedzy sterowaniem przekaznika swiec i poborem pradu (przekaznik, wiazka, swiece).
    Jesli kalkulator jest odblokowany, waly synchronizowane i cisnienie na rampie, to w zasadzie powinien wystartowac. Jesli mozesz, to podlacz oscyloskop na jeden z wtryskow aby sprawdzic sterowanie. Pokusilbym sie tez o sprawdzenie cisnienia sprezania w cylindrach (jak piszesz, sa duze korekty na wtryskach).
  • #9 24 Oct 2009 00:52
    emeryt15
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    mam podobny problem.Ile kosztuje mniej wiecej wymiana wtrysków?poniewaz nosze sie z zamiarem ich wymiany.
  • #10 24 Oct 2009 07:52
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    emeryt15 wrote:
    mam podobny problem.Ile kosztuje mniej wiecej wymiana wtrysków?poniewaz nosze sie z zamiarem ich wymiany.

    Witam,
    Na jakiej podstawie? Jesli nie masz sprzetu i wiedzy, nie zaczynaj majstrowac przy tym silniku. Mozesz tylko narobic bigosu.
    jeden wtryskiwacz nowy kosztuje 365 € + VAT, regenerowany 270 € +VAT.
    Pozdrawiam, Georges
  • #11 03 Jan 2011 15:46
    misza111
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Podłacze sie do tematu

    Odczyt PP2000
    Błedy stałe

    U1118
    P1693
    U2001
    P0203
    P1641

    Chodzi na 3 cylindry
    Samochód trafił do mnie z wieksza iloscia błedów i namieszane w ecu jakies lutowanie.
    Podmienilem komputer razem z bsi.Chodził 2 godziny wszystko było ok i znowu chodzi na 3 cylindry.

    -Wtrysk sprawny
    -BSM tez drugie zakładane

    Nie wiem co moze byc. Ma ktos pomysł ??
  • #12 20 Feb 2012 10:37
    fazio1978
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Temat rozwiązany. Uszkodzony sterownik. Przetwornica nie wytwarzała odpowiedniego napięcia nie startowały wtryski. Wymiana ECU, dopisanie immo i OK.
    Temat uważam za zamknięty.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products