| Author |
annaanna Poziom 13

|
29 May 2004 08:36 Jak działa funkcja drukowania w cyfrowych kserokopiarkach? |
|
|
|
Jestem w tej dziedzinie laikiem, a interesuje mnie czy funkcje drukowania w cyfrowych kopiarkach działają tak samo jak w drukarkach laserowych. W opisach jest zwykle napisane - opcja drukowania sieciowego. Czy to oznacza, że nie można drukować bezpośrednio z PC jeśli się nie ma sieci? Czy podczas drukowania działa także duplex lub sorter? Czy są problemy np. z drukowaniem polskich znaków itp. Czy można taką kopiarkę używać zamiast dukarki laserowej ale za to na formacie A3. Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie mi tych spraw.
Pozdrowienia
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
29 May 2004 08:36 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Goshky Poziom 18

|
29 May 2004 09:08 Re: Jak działa funkcja drukowania w cyfrowych kserokopiarkac |
|
|
|
Jeżel idrukarka jest wyposażona w tzw. printboard to z punktu widzenia komputera nie różni się od innych drukarek laserowych. Niestety w tańszych modelach jest tylko GDI a to generalnie oznacza skazanie na Windows. W modelach droższych PCL i Postscript a to już lepiej.
Co do wykorzystania opcji to z reguły wszystkie opcje maszyny są dostępne, można korzystać z dupleksu, banku papieru, finiszera który poukłada gotowe komplety pozszywa, podziurkuje ewentualnie poskłada w broszurę itd. Papier A4 i A3 jaki tyko masz w maszynie. Jeżeli chodzi o podłączenie fizyczne to typowo Centronics lub USB.
Jeżeli chodzi o drukowanie sieciowe to mogę się wypowiadać o Sharpie bo w tym siedzę. Działa to tak: maszynę która ma printboard czyli jest drukarką można doposarzyć jeszcze w printserver, który łączy ją z siecią. Instalacja takiego ustrojstwa przebiega tak samo jak każdej innej drukarki z interfejsem sieciowym. Nadaje się adres ip instaluje w kompie sterowniki, odpowiedni port i drukujesz.