X

vw golf III 1.9 TDI dymi przy dodaniu gazu

02 Aug 2009 21:19 KRkrzysiekn95
  • #1 02 Aug 2009 21:19
    krzysiekn95
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam mam taki problem z moim golfikiem.

    Raz nalałem tego "biopaliwa" i od tamtego czasu podczas jazdy jak zmienię bieg i dodam więcej gazu(jak mi się spieszy) to z tłumnika strasznie dymi na czarno... co może być tego przyczyną?
    proszę o podpowiedzi,

    z góry wielkie dzięki.
  • #2 02 Aug 2009 21:21
    qwerty67
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Bierze Ci olej? Jeśli tak to pierścienie a jeśli nie to uszczelka pod głowicą.
  • #3 02 Aug 2009 21:28
    krzysiekn95
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie nie bierze oleju a to może być coś z wtryskami?? a przypadkiem jak uszczelka to nieubywało by płynu chłodniczego? bo tegoż nie ubywa??
  • #4 02 Aug 2009 21:32
    SEBMOC
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Posprawdzaj filtry. Morze masz zanieczyszczony powietrza i nie spala dobrze.
  • #5 02 Aug 2009 21:35
    krzysiekn95
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    ale to sie zrobiło jakos po tym jak nalałem tego biopaliwa...
  • #6 02 Aug 2009 21:39
    SEBMOC
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    To mógł być po prostu przypadek, że to akurat wtedy się stało .
  • #7 02 Aug 2009 21:41
    krzysiekn95
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    ale jakie te filtry?? paliwowe czy powietrza??
  • #8 02 Aug 2009 21:44
    SEBMOC
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Najlepiej wszystkie posprawdzaj .
  • #9 02 Aug 2009 21:45
    krzysiekn95
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    a jak to nie pomoże to co wtryski?? bo to taki czarny dym;/??
  • #10 02 Aug 2009 21:46
    SEBMOC
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Najpierw posprawdzaj to jeśli nie pomorze to się będziemy głowić.
  • #11 02 Aug 2009 21:46
    qwerty67
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Jak nie pomoże to pewnie wtrysk albo sonda lambda.

    Moderated By Michu10:

    Regulamin pkt 8.1 zastanów się zanim napiszesz.

  • #12 02 Aug 2009 21:48
    krzysiekn95
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    a co to jest sonda lambda??:P
  • #13 02 Aug 2009 21:50
    qwerty67
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    A słyszałeś o takiej stronie jak google.pl?
    To jest taka mała pierdołka za kila stów co się ją wkręca w katalizator.
  • #14 02 Aug 2009 21:53
    krzysiekn95
    Level 7  
  • #15 02 Aug 2009 21:56
    qwerty67
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Jak sama nazwa wskazuje, przejedź się jutro do mechanika :D Bo przez monitor to ja Ci nie pomogę.
  • #16 02 Aug 2009 21:57
    krzysiekn95
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    dobra dziekuje wam za podpowiedzi... jek cos bede sie jeszcze odzywał;p
  • #17 02 Aug 2009 22:23
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Kolego @qwerty67 wskaż miejsce na katalizatorze gdzie autor tego tematu ma sobie wkręcić tę sondę i jak ją wpisać w sterownik silnika by ją widział.
  • #18 02 Aug 2009 23:48
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Fajnie to już sondy na tym forum w golfie tdi mamy brawo gwerty67
  • #19 03 Aug 2009 00:54
    AdamWro
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Pojezdźij troche ostrzej na dobrym paliwie. Może zasyfiło Ci wydech i teraz dopala.
  • #20 12 Aug 2009 12:17
    Kamil Wolski
    Level 12  
    Helpful post? (-1)
    Dymi na czarno to za bogata mieszanka. Wypluta uszczelka czy litry oleju mają wg mojej wiedzy inny kolor po wydostaniu się z rury wydechowej...

    Opcji jest jak wiadomo kilka - jakiś czujnik - o ile jest (nie wiem) w Golfie odpowiadający za ustalenie poprawnych dawek paliwa względem powietrza, przy czym osobiście obstawiałbym wtryskiwacze. Sam ostatnio miałem problem że po zalaniu gorszego paliwa zaczął strasznie dymić a do tego zalewał się tak że auto lubiło zgasnąć. Wymiana końcówek wtryskiwaczy i problem zniknął.
  • #21 14 Aug 2009 06:06
    gregorianin
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Problem w tym że bioester (chyba o to chodzi pytającemu) wcale nie jest gorszy od zwykłego ON. Mało tego, jest praktycznie pod każdym względem lepszy. Począwszy od liczby cetanowej skończywszy na silnych właściwościach czyszczących i tutaj doszukiwałbym się problemu, wymyłeś sobie wtryski z syfu i teraz mogą podlewać. Wymień lub zregeneruj końcówki wtryskiwaczy (oczywiście po potwierdzeniu przyczyny bo równie dobrze możesz mieć niedomknięty EGR, nieszczelność w dolocie, walnięty czujnik temperatury (nie na deskę tylko drugi obwód) itd można by sobie wymieniać i wymieniać) i jezdzij dalej na estrach.
  • #22 15 Aug 2009 12:55
    Jędrek59
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Podejrzana jest również sprężyna w siłowniku na pompie pozwalająca na zwiększenie dawki paliwa po zadziałaniu sprężarki- zwiększa dawkę przy niższym ciśnieniu i silnik nie dopala. Gdy turbina się rozpędzi (do 5 sek.) dymienie zanika

    Moderated By robokop:

    Następna bzdurka, Kolega wie wogóle jak zbudowana jest pompa rozdzielaczowa stosowana w silnikach TDI ?

  • #23 15 Aug 2009 13:52
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Witam wtryski do sprawdzenia,ale mamy tutaj medrców sonda w tdi i sprężyna w siłowniku dalej tak i będzie można zamknąć to forum,pozdrawiam
  • #24 16 Aug 2009 22:32
    heruur
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    qwerty67 wrote:
    Bierze Ci olej? Jeśli tak to pierścienie a jeśli nie to uszczelka pod głowicą.


    pierścienie ?? raczej uszczelniacze zaworowe :)

    pęknięta uszczelka pod głowica czym innym się objawia ....
  • #25 13 Sep 2009 08:14
    ted998
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    kolego na 100% nie jest to nic z uszczelniaczami ani z uszczelka pod glowica wtedy dymi na bialo moim zdaniem jest zly sklad mieszanki lub siada nastawnik
  • #26 13 Sep 2009 11:59
    JANUARY111
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ja na bio zrobilem ok 100 tys ,silnik ma przebieg 300 tys i zero problemow spalanie 4.8 l . Bio jest dobrym rozpuszczalnikiem czysci caly uklad ,wymien filtr paliwa i pojezdzij troche na tym Bio powinno sie uspokoic po jakims czasie a jak nie to turbina albo wtyski do roboty
  • #27 13 Sep 2009 17:31
    Removed
    Helpful post? (0)
    A może tak na początek sprawdzić czy pomiędzy turbiną a silnikiem nie ma dziury?A może tak jakaś diagnostyka?
  • #28 18 Sep 2009 13:01
    szymin89
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Zawieź wtryski do sprawdzenia bo to pewnie jest ich wina. Może masz dużo oleju w rurach i intercoolerze i stąd ten dym.
  • #29 18 Sep 2009 22:09
    lukaszennis
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    czy auto stracilo moc?? mialem ostatnio taka sytuacje padla turbina....
  • #30 22 Dec 2009 21:32
    Laska30
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Nie macie pojęcia to nie piszcie. Trzeba sie podpiąć pod kompa i po problemie. Jeżeli przepływka podaje złe wskazanie to nastawnik pompy zwiększa dawke. Może też widzieć temperature cieczy za niską.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products