Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

vw golf III 1.9 TDI dymi przy dodaniu gazu

krzysiekn95 02 Sie 2009 21:19
  • #1 02 Sie 2009 21:19
    krzysiekn95
    Poziom 7  

    Witam mam taki problem z moim golfikiem.

    Raz nalałem tego "biopaliwa" i od tamtego czasu podczas jazdy jak zmienię bieg i dodam więcej gazu(jak mi się spieszy) to z tłumnika strasznie dymi na czarno... co może być tego przyczyną?
    proszę o podpowiedzi,

    z góry wielkie dzięki.

  • #2 02 Sie 2009 21:21
    qwerty67
    Poziom 24  

    Bierze Ci olej? Jeśli tak to pierścienie a jeśli nie to uszczelka pod głowicą.

  • #3 02 Sie 2009 21:28
    krzysiekn95
    Poziom 7  

    nie nie bierze oleju a to może być coś z wtryskami?? a przypadkiem jak uszczelka to nieubywało by płynu chłodniczego? bo tegoż nie ubywa??

  • #4 02 Sie 2009 21:32
    SEBMOC
    Poziom 12  

    Posprawdzaj filtry. Morze masz zanieczyszczony powietrza i nie spala dobrze.

  • #5 02 Sie 2009 21:35
    krzysiekn95
    Poziom 7  

    ale to sie zrobiło jakos po tym jak nalałem tego biopaliwa...

  • #6 02 Sie 2009 21:39
    SEBMOC
    Poziom 12  

    To mógł być po prostu przypadek, że to akurat wtedy się stało .

  • #7 02 Sie 2009 21:41
    krzysiekn95
    Poziom 7  

    ale jakie te filtry?? paliwowe czy powietrza??

  • #8 02 Sie 2009 21:44
    SEBMOC
    Poziom 12  

    Najlepiej wszystkie posprawdzaj .

  • #9 02 Sie 2009 21:45
    krzysiekn95
    Poziom 7  

    a jak to nie pomoże to co wtryski?? bo to taki czarny dym;/??

  • #10 02 Sie 2009 21:46
    SEBMOC
    Poziom 12  

    Najpierw posprawdzaj to jeśli nie pomorze to się będziemy głowić.

  • #11 02 Sie 2009 21:46
    qwerty67
    Poziom 24  

    Jak nie pomoże to pewnie wtrysk albo sonda lambda.

    Moderowany przez Michu10:

    Regulamin pkt 8.1 zastanów się zanim napiszesz.

  • #12 02 Sie 2009 21:48
    krzysiekn95
    Poziom 7  

    a co to jest sonda lambda??:P

  • #13 02 Sie 2009 21:50
    qwerty67
    Poziom 24  

    A słyszałeś o takiej stronie jak google.pl?
    To jest taka mała pierdołka za kila stów co się ją wkręca w katalizator.

  • #15 02 Sie 2009 21:56
    qwerty67
    Poziom 24  

    Jak sama nazwa wskazuje, przejedź się jutro do mechanika :D Bo przez monitor to ja Ci nie pomogę.

  • #16 02 Sie 2009 21:57
    krzysiekn95
    Poziom 7  

    dobra dziekuje wam za podpowiedzi... jek cos bede sie jeszcze odzywał;p

  • #17 02 Sie 2009 22:23
    Sztomel
    Poziom 34  

    Kolego @qwerty67 wskaż miejsce na katalizatorze gdzie autor tego tematu ma sobie wkręcić tę sondę i jak ją wpisać w sterownik silnika by ją widział.

  • #18 02 Sie 2009 23:48
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Fajnie to już sondy na tym forum w golfie tdi mamy brawo gwerty67

  • #19 03 Sie 2009 00:54
    AdamWro
    Poziom 18  

    Pojezdźij troche ostrzej na dobrym paliwie. Może zasyfiło Ci wydech i teraz dopala.

  • #20 12 Sie 2009 12:17
    Kamil Wolski
    Poziom 12  

    Dymi na czarno to za bogata mieszanka. Wypluta uszczelka czy litry oleju mają wg mojej wiedzy inny kolor po wydostaniu się z rury wydechowej...

    Opcji jest jak wiadomo kilka - jakiś czujnik - o ile jest (nie wiem) w Golfie odpowiadający za ustalenie poprawnych dawek paliwa względem powietrza, przy czym osobiście obstawiałbym wtryskiwacze. Sam ostatnio miałem problem że po zalaniu gorszego paliwa zaczął strasznie dymić a do tego zalewał się tak że auto lubiło zgasnąć. Wymiana końcówek wtryskiwaczy i problem zniknął.

  • #21 14 Sie 2009 06:06
    gregorianin
    Poziom 27  

    Problem w tym że bioester (chyba o to chodzi pytającemu) wcale nie jest gorszy od zwykłego ON. Mało tego, jest praktycznie pod każdym względem lepszy. Począwszy od liczby cetanowej skończywszy na silnych właściwościach czyszczących i tutaj doszukiwałbym się problemu, wymyłeś sobie wtryski z syfu i teraz mogą podlewać. Wymień lub zregeneruj końcówki wtryskiwaczy (oczywiście po potwierdzeniu przyczyny bo równie dobrze możesz mieć niedomknięty EGR, nieszczelność w dolocie, walnięty czujnik temperatury (nie na deskę tylko drugi obwód) itd można by sobie wymieniać i wymieniać) i jezdzij dalej na estrach.

  • #22 15 Sie 2009 12:55
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Podejrzana jest również sprężyna w siłowniku na pompie pozwalająca na zwiększenie dawki paliwa po zadziałaniu sprężarki- zwiększa dawkę przy niższym ciśnieniu i silnik nie dopala. Gdy turbina się rozpędzi (do 5 sek.) dymienie zanika

    Moderowany przez robokop:

    Następna bzdurka, Kolega wie wogóle jak zbudowana jest pompa rozdzielaczowa stosowana w silnikach TDI ?

  • #23 15 Sie 2009 13:52
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam wtryski do sprawdzenia,ale mamy tutaj medrców sonda w tdi i sprężyna w siłowniku dalej tak i będzie można zamknąć to forum,pozdrawiam

  • #24 16 Sie 2009 22:32
    heruur
    Poziom 9  

    qwerty67 napisał:
    Bierze Ci olej? Jeśli tak to pierścienie a jeśli nie to uszczelka pod głowicą.


    pierścienie ?? raczej uszczelniacze zaworowe :)

    pęknięta uszczelka pod głowica czym innym się objawia ....

  • #25 13 Wrz 2009 08:14
    ted998
    Poziom 1  

    kolego na 100% nie jest to nic z uszczelniaczami ani z uszczelka pod glowica wtedy dymi na bialo moim zdaniem jest zly sklad mieszanki lub siada nastawnik

  • #26 13 Wrz 2009 11:59
    JANUARY111
    Poziom 13  

    Ja na bio zrobilem ok 100 tys ,silnik ma przebieg 300 tys i zero problemow spalanie 4.8 l . Bio jest dobrym rozpuszczalnikiem czysci caly uklad ,wymien filtr paliwa i pojezdzij troche na tym Bio powinno sie uspokoic po jakims czasie a jak nie to turbina albo wtyski do roboty

  • #27 13 Wrz 2009 17:31
    Usunięty
  • #28 18 Wrz 2009 13:01
    szymin89
    Poziom 9  

    Zawieź wtryski do sprawdzenia bo to pewnie jest ich wina. Może masz dużo oleju w rurach i intercoolerze i stąd ten dym.

  • #29 18 Wrz 2009 22:09
    lukaszennis
    Poziom 8  

    czy auto stracilo moc?? mialem ostatnio taka sytuacje padla turbina....

  • #30 22 Gru 2009 21:32
    Laska30
    Poziom 1  

    Nie macie pojęcia to nie piszcie. Trzeba sie podpiąć pod kompa i po problemie. Jeżeli przepływka podaje złe wskazanie to nastawnik pompy zwiększa dawke. Może też widzieć temperature cieczy za niską.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty