X

Strasznie dymi z rury Mazda 626

Prit 03 Aug 2009 06:16
  • #1 03 Aug 2009 06:16
    Prit
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam mam dziwny problem mianowicie jak zapalam samochód jak jest zimny to strasznie ale to na prawdę strasznie kopci takim białym dymem i strasznie śmierdzi jak jest rozgrzany silnik to już tego problemu nie ma ale niekiedy tez dymi jak nawet jest ciepły. Może to byc wina katalizatora? Jest to rocznik 1995, silnik 1.8 benzyna+gaz, nic jeszcze nie sprawdzałem bo nie wiem od czego to może byc w takim stanie już kupiłem samochod:/
  • #2 03 Aug 2009 08:07
    Pisko
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Najprawdopodobniej olej z silnika przedostaje się na tłoki i ulega spalaniu razem z paliwem z tąd ten biały dym, a przyczyną tego może być :
    1 uszkodzona uszczelka pod głowicą
    2 zużyte gumki zaworowe
    3 zużyte pierścienie tłokowe
  • #3 03 Aug 2009 09:49
    7323824
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    jak zadymi na biało to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą,jak na niebiesko to uszczelniacze zaworowe na wydechach.
  • #4 03 Aug 2009 17:40
    Prit
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    a ile wymiana tej uszczelki może kosztowac?
  • #5 03 Aug 2009 22:28
    wazzie
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    uszczelka ok 100zł
    wymiana ok 250, ale
    przed ponownym założeniem, głowicy wypadałoby ją splanować czyli dodatkowe 40zł i wymienić uszczelniacze zaworowe 1,20pln za sztukę - do tego koszt robocizny wyjęcia zaworów i ew ich dotarcia...
    Popatrz czy nie ubywa ci płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym.
  • #6 04 Aug 2009 17:36
    Prit
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    ubywa olej i woda:|
  • #7 04 Aug 2009 21:54
    sxill
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    To na bank uszcelka pod glowica. Ja bym liczyl z 700zl na wymiane uszczelki.
  • #8 21 Aug 2009 21:53
    Prit
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie wymieniłem pierścienie tłokowe,uszczelkę pod p.zaworów ,uszczelkę pod głowica ,simering,olej i filtr i jeszcze z rana dymi z rury ale nie aż tak jak wcześniej teraz to mało w porównaniu do tamtego dymienia ale i zauważyłem ze jak mu daje gazu to tez dymi(rozgrzany silnik) to tak musi być narazie czy już nie powinno być takiego czegoś?

    Dodano po 34 [minuty]:

    Wody nie ubywa na 100% a co do oleju to chyba bierze troche
  • #9 22 Aug 2009 12:00
    Prit
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pomoże mi ktoś w wykryciu przyczyny?
  • #10 22 Aug 2009 12:39
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Wymiana pierścieni czasem nie pomaga a wręcz robi jeszcze gorzej.
    Uszczelniacze wymieniłeś jak, kolega wazzie pisał??
  • #11 22 Aug 2009 18:03
    Prit
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wymienione było to co napisałem to czyli te uszczelniacze??
  • #12 23 Aug 2009 13:36
    dgolf
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    A opłacało Ci się pakować tyle kasy? Ja bym to popchnął dalej. Na razie możesz jeździć spokojnie. Jeśli kopci tylko przy odpaleniu i to na biało w chłodniejsze dni, to olej to i użytkuj spokojnie.
  • #13 23 Aug 2009 16:22
    Prit
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Myślałem ze już będzie z nim spokój i będzie można spokojnie jeżdzić bez żadnych zastrzeżen
  • #14 04 Oct 2009 00:45
    yuo
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam! Mam podobny problem co kolega samochód strasznie dymi przy zapalaniu i bierze wodę z chłodnicy muszę wozić wodę w zapasie bo na płyn to chyba by nie urobił... Dziękuję za rade, to może być uszczelka pod głowicą...

    ----------------------------------------------------------------------
    MAZDA 626 GE 2.0 COMPREX 8V 1995 SEDAN
  • #15 25 Nov 2009 19:01
    kamilek007
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam, ja w tej chwili mam podobny problem, też mi dymi ale tylko jak jest zimna np po całonocnym postoju,na 90% jestem pewien że to wina pierścieni. W mazdach jest coś takiego, że po wymianie oleju potrafią się zapiekać. Podam sposób jak sobie z tym poradzić(nie zawsze pomaga ale koszt bardzo mały) otóż kupujemy zwykłą naftę 0.5l i lejemy w cylindry, zostawiamy to tak na 2 noce może być dłużej. Po upływie dwóch nocy nakrywamy silnik jakaś szmata i kręcimy rozrusznikiem w celu wydmuchnięcia nafty. Wkręcamy świece i palimy. Pierwsze palenie nie przyniesie efektu gdyż nafta wypalając sie będzie dymić. Najlepiej sprawdzić na drugi dzień. Jestem w trakcie o efektach poinformuje w sobotę jak nie zapomnę, pozdrawiam.

    No niestety nafta mi nie pomogła, zalewam ją jeszcze raz...
  • #16 15 Feb 2011 10:41
    muunek
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Odświerzę temat.
    mazdy nie wolno zalewać olejem mineralnym.
    Powoduje on zapiekanie się pierścieni na tłokach z racji ich specyficznej budowy.
    Zalewamy tylko półsyntetyk lub syntetyk.

    Możliwa jest wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny - jest wiele przykładów w których taka wymiana się powiodła i uratowała własciciela przed wymianą pierścieni.
  • #17 18 Feb 2011 14:23
    dgolf
    Level 15  
    Helpful post? (+2)
    U mnie było tak, żałuję że w ogóle brałem się za "remont". Przebieg 170 000 po pracy skrzyni, stanu wnętrza itp raczej oryginalny. Końcówka tłumika idealnie czysta. Niebieski dym rano lub po kilku godzinach. Zużycie oleju przy dynamicznej jeździe 1l/4000km. Mechanicy radzili wymianę góry i dołu jednak trafiłem na gościa, który stwierdził, że uszczelniacze. Wymieniono same uszczelniacze (bardzo zniszczone) - rano dopiero zadyma na siwo - totalne kłęby dymu dopóki auto nie złapało okolic 70C. Na ciepłym przy depnięciu również niebiesko. Czyli ewidentnie po uszczelnieniu góry przepuszczał dół. Po rozebraniu okazały się zapieczone pierścienie olejowe i zużyte panewki. Kazałem już wymienić wszystkie. No i idealnie ani grama dymu rano. Ale oczywiście żeby życie nie było zbyt piękne w tym kraju, końcówka wydechu zrobiła się czarna, auto bierze okolice litra półsyntetyku co 2000km. Po remoncie mam już ponad 20 000km i zużycie oleju na tym samym poziomie. Jeżdżę bardzo dynamicznie. Auto ma trochę ponad 9s do setki, idzie tak samo jak np nowy Avensis 130 konny czy Passat TDI 130KM. Gdzieś na forum mi odpisali, że mam się cieszyć że bierze tylko tyle oleju, bo powinienem jeszcze wymienić tuleje. Z tym że koszty takiej operacji oscylowały by w granicach kupna drugiej Mazdy. Kupno używanego silnika odradzam bo używane FS-y to shit.

    Psychologicznie można podejść do sprawy w ten sposób, że np niektóre silniki nowe biorą prawie litr co 1000km i to oleju za 40zł za litr, anie 20. No ale nie powinien brać wcale po remoncie.
  • #18 18 Feb 2011 15:07
    ogur3k
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    dgolf:
    Zależy co rozumiesz przez dynamiczną jazdę, dla jednego to będzie dokręcenie silnika do 4k rpm na zimnym silniku a dla innego 6,75k rpm w pełni rozgrzanego.
    Z tym nowym Avensisem 130KM to trochę się porwałeś, bo nie ma takich w dieslu. Passat dostaje po tyłku bo jest o ~200kg cięższy.
    W sprincie może i jesteś lepszy od diesli, ale z rolki robią Cię jak chcą.
    Mi taka Mazda zjadała jakieś 100ml na tysiąc kilometrów. Jak to komuś robi różnice, był Koltec.
    Nie od dziś wiadomo że ówczesne Mazdowskie nie lubią mineralnego oleju. Tylko mamy jakiś pseudo 'szpecjalistów' i tak to się kończy.
    Skoro po takim remoncie i 20kkm wcina Ci tyle oleju to nie nazwałbym tego remontem ;)
    Współczesny, benzynowy wolnossący raczej nie zje 1l/1000km. Co innego turbodiesel.
  Search 4 million + Products
Browse Products