Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Seat Toledo po 10 min gotuje wodę

tomek mazan 05 Sie 2009 22:55
  • #1 05 Sie 2009 22:55
    tomek mazan
    Poziom 8  

    Witam. Kupiłem 2 dni temu Seata Toledo silnik 1.8 20v 2001 rok i gotuje mi wodę. Wystarczy 10 min i idzie para ze zbiorniczka. Temperaturę pokazuje cały czas 90 stopni, nawet jak wyłączę kluczyk. Wentylator się nie załancza. Jak podłonczyłem wentylator na krótko to chodzi. Pompa raczej działa tak jak powinna.

  • #2 05 Sie 2009 23:20
    dawidbn
    Poziom 10  

    Uszkodzony czujnik tem. zalaczajacy wentylator. A ten kluczyk jak wyciagniesz to wskazowka nie drgnie i caly czas pokazuje 90 stopni?

  • #3 05 Sie 2009 23:26
    tomek mazan
    Poziom 8  

    właśnie jak odpiołem czujnik to wskazówka spadła. Jak kluczyki są w stacyjce to temperaturę pokazuje 90 stopni.

  • #4 05 Sie 2009 23:31
    dawidbn
    Poziom 10  

    Ale od uruchomienia zimnego silnika pokazuje 90 stopni?

  • #5 05 Sie 2009 23:35
    tomek mazan
    Poziom 8  

    też , czy to może że to będzie uszczelka pod głowicą? Samochód chodzi normalnie.

  • #6 05 Sie 2009 23:45
    dawidbn
    Poziom 10  

    No to uszkodzony tez czujnik temperatury ktory pokazuje tem. cieczy na desce rozdzielczej. A czemu podejrzewasz uszczelke pod glowica, dzieje sie cos?

  • #7 05 Sie 2009 23:49
    tomek mazan
    Poziom 8  

    bo żadnej innej przyczyny nie widzę ,wystarczy 15min zeby auto chodziło i gotuje wode cały czas

  • #8 06 Sie 2009 00:23
    AdamWro
    Poziom 18  

    Zobacz czy węże są bardzo twarde.

  • #9 06 Sie 2009 01:25
    rafik$
    Poziom 12  

    Kolego, jeśli sie da, sprawdź czy gdy się zagrzeje, chłodnica jest ciepła, sprawdź termostat, może się zaciął i gotuje wodę na małym obiegu. Ewentualnie sprawdź drożność układu chłodzenia, może ktoś dodał uszczelniacza do chłodnic i gdzieś się zamuliła.

  • #10 06 Sie 2009 03:49
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Możesz nalać płynu, sprawdzić korek wlewu. Włącz wentylator za pomocą zworki, zakręć korek i zobacz czy znowu wygotuje płyn. Rozumiem, że auto jest właściwie odpowietrzone?

  • #11 06 Sie 2009 13:46
    tomek mazan
    Poziom 8  

    witam zalałem dziś wode na zimnym silniku samochód pochodził 5 min i wszystkie weże zrobiły się gorące a dolny od chłodnicy był zimny ,ale wygląda na to ze obieg wody jest ,i po chwili zaczeło gotować wode ,wygląda na to jak by sie cały czas zapowietrzał ale w tak krótkim czasie żeby zagotował wodę , korek od chlodnicy jest dobry,dzieki za porady

  • #12 06 Sie 2009 16:14
    gimak
    Poziom 34  

    Kolego, o wszystkim piszesz tj. "zalałem dziś wodę na zimnym silniku samochód pochodził 5 min i wszystkie węże zrobiły się gorące a dolny od chłodnicy był zimny ,ale wygląda na to ze obieg wody jest" - tą informacją sam sobie przeczysz, chyba że temperatura była poniżej progu otwarcia termostatu, ale nie o tym co istotne. Jak Ci się zagotowało, to dolny wąż z chłodnicy był gorący?, bo jeżeli jest chłodny to znaczy, że nie działa duży obieg - termostat, albo totalnie zapowietrzony. Nie biorę pod uwagę zamulonej chłodnicy, chyba że zamiast płynu było lane jakieś świństwo do uszczelnienia obiegu i uszczelniło. Jak zapowietrzony układ to węże na gorącym silniku są twarde. Jeżeli zapowietrzenie jest efektem przedmuchów do układu chłodzenia, to na zimno węże miękną, ale są dużo twardsze w porównaniu z twardością po otwarciu korka na chłodnicy lub zbiorniku odpowietrzającym (jeżeli zbiornik pracuje jako ciśnieniowy), w takiej sytuacji otwarciu korka towarzyszy syknięcie.

  • #13 07 Sie 2009 12:36
    tomek mazan
    Poziom 8  

    jak mi wode zagotowało to dolny waż był gorący,i węże sa twarde ,a termostat jest wyciagnięty,byłem u mechanika i powiedział ze to będzie uszczelka pod glowicą ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty