Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Schemat połaczenia silnika 3 fazowego

darek23422 06 Sie 2009 13:24
  • #1 06 Sie 2009 13:24
    darek23422
    Poziom 27  

    Witam nie wiem czy piszę w odpowiednim dziale ale jeśli nie to proszę o przeniesienie, mam silnik z 5 zaciskami mam również kabel wychodzący z 5 żyłami i teraz pytanie co gdzie podłączyć i jakim kolorem .

  • #2 06 Sie 2009 14:11
    mazomen
    Poziom 15  

    Podejrzewam że 3 przewody pod fazy, 1 pod 0 i jeden to masa silnika i wtyczki

  • #3 06 Sie 2009 23:04
    roks
    Spec od PLC

    Najpierw napisz jaki to silnik

  • #4 06 Sie 2009 23:08
    jacur
    Poziom 32  

    mazomen napisał:
    Podejrzewam że 3 przewody pod fazy, 1 pod 0 i jeden to masa silnika i wtyczki


    Jakie 0 (zero) w silniku 3 fazowym ???

  • #5 06 Sie 2009 23:22
    piotr5000
    Poziom 21  

    środek gwiazdy - zero robocze . Prawie nigdy nie podłączane

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli jest 5 zacisków to może w silniku jest termistor ? ( dwa wyprowadzenia ) + trzy zaciski uzwojeń

  • #6 07 Sie 2009 12:50
    jacur
    Poziom 32  

    piotr5000 napisał:
    środek gwiazdy - zero robocze . Prawie nigdy nie podłączane


    Prawie ?? To znaczy kiedy się środek gwiazdy w silniku podpina pod 0 ??

  • #7 07 Sie 2009 20:09
    piotr5000
    Poziom 21  

    Spotkałem 2 , albo 3 silniki z podłączonym zerem roboczym .
    Dlatego napisałem " prawie nigdy" . Kol. Jacur musisz spytać autora co miał na myśli . Niestety autor NN.

  • #8 12 Sie 2009 12:38
    dziobek666
    Poziom 12  

    może 3 zaciski to fazy a dwa to czujnik, jak w wentylatorach chłodniczych.
    Z reguły czarne, czerwone, brązowe to fazy, niebieski to 0, a zielono żółty to ochronny.
    weź miernik do ręki i sprawdź gdzie na zaciskach masz cewki.
    Najlepiej napisz co to za silnik. A jak nie potrafisz odczytać to zrób zdjęcie tabliczki znamionowej na nim.

  • #9 22 Sie 2009 15:35
    darek23422
    Poziom 27  

    Witam wiec tak jest to stary silnik przy tym silniku jest podłączony kabel 4 żyłowy z stara wtyczka na 4 bolce w silniku sa 3 zaciski i jeden na na obudowę silnika jak to podłączyć bo mam wtyczkę 5 bolcami

  • #10 22 Sie 2009 19:36
    jacur
    Poziom 32  

    3 przewody które idą do zacisków silnika podłączasz we wtyczce pod L1 L2 L3 kabel idący na obudowę podpinasz pod PE wtyczki czyli najgrubszy bolec.

  • #11 24 Sie 2009 12:22
    dziobek666
    Poziom 12  

    No i trzeba było tak od razu napisać.
    Podłączasz tak jak kolega wyżej napisał, natomiast 5-tego bolca nie używasz, i po sprawie.

  • #12 26 Sie 2009 19:46
    darek23422
    Poziom 27  

    A to jest obojętne który przewód z tych 3 zacisków podłącze pod L1, L2 i L3 czy trzeba kolorami podłączyć bo silnik będzie wykorzystany do betoniarki.

  • Pomocny post
    #13 26 Sie 2009 20:05
    jacur
    Poziom 32  

    Wszystko jedno w jakiej kolejności podepniesz 3 fazy pod L1 L2 L3
    Jeżeli betoniarka będzie się kręciła w złą stronę to zamieniasz dowolne dwa sąsiadujące ze sobą kable fazowe miejscami. Oczywiście wpierw odłącz wtyczkę z gniazda zasilającego ;P

  • #14 27 Sie 2009 13:16
    darek23422
    Poziom 27  

    Dziękuje koledzy wszystko ładnie pięknie śmiga:)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty