Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

problem zawór EGR OPEL ZAFIRA 2.0 DTI

zusto86 08 Sie 2009 22:59
  • #1 08 Sie 2009 22:59
    zusto86
    Poziom 8  

    jeśli ktoś może mi powiedzieć jak zatkać ten przelot żeby spaliny szły prosto w tłumik, a nie wracały do turbo. Jak to odciąć???

  • #2 08 Sie 2009 23:08
    blue_17
    Poziom 32  

    Wystarczy wyłączyć zawór sterujący podciśnieniem jest on sterowany elektrycznie czyli wystarczy wypiąć kabelek wstawiam przykładowy obrazek zaworu sterującego podciśnieniem

    Ale może zdarzyć się tak że auto nie odpali bo wyskoczą błędy w sterowniku

    Lub jeszcze prościej odłączyć wężyk od podciśnienia :)

  • #3 08 Sie 2009 23:30
    tzok
    Moderator Samochody

    Spaliny nie wracają do turbo, wylot obiegu EGR jest do kolektora dolotowego, już za turbo. Zresztą sam zawór EGR jest przecież na kolektorze dolotowym i otwiera kanał łączący go z kolektorem wydechowym.

    W X20DTH EGR jest sterowany elektrycznie, nie podciśnieniem.

  • #4 08 Sie 2009 23:56
    zusto86
    Poziom 8  

    oki.ale ja chcę sie pozbyć tego zaworu EGR. całkiem go odłączyć. dlatego szukam pomocy. a z resztą każdy wie że EGR jest w kolektorze dolotowym.

  • #5 08 Sie 2009 23:57
    blue_17
    Poziom 32  

    Najprościej odpiąć wężyk od podciśnienia

  • #6 09 Sie 2009 00:13
    zusto86
    Poziom 8  

    a i sam zawór EGR jest sterowany pod ciśnieniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie pod elektryką.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tak wiem że odpiąć wężyk ale wyskoczy mi błąd w komputerze.:cry:

    Dodano po 12 [minuty]:

    tak masz rację. ale mam takie jeszcze jedno pytanie. a czy to zaszkodzi silnikowi jak go odłącze całkiem?

  • #7 09 Sie 2009 00:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie trzeba go zaślepiać, wystarczy odłączyć podciśnienie. Zresztą on ma zupełnie inną konstrukcję niż w silniku benzynowym. Jak odłączysz sterowanie elektrozaworu to prawdopodobnie będziesz miał błąd, ale możesz usunąć jeden trójnik tak, żeby podciśnienie w ogóle nie dochodziło do elektrozaworu sterującego pracą EGR.

    ***

    Sprawdziłem - odłączenie podciśnienia od elektrozaworu sterującego EGR (oczywiście tak, by nie rozszczelnić układu podciśnieniowego i pozostałe 2 siłowniki mogły działać) skutkuje błędem P0400.

  • #8 10 Sie 2009 22:50
    zusto86
    Poziom 8  

    Dzięki za wiadomości jak będę miał czas to sprawdzę i odłączę ten trójnik i napiszę czy to działa. a możesz mi powiedzieć czy ten błąd wyskoczy po odpięciu tego trójnika i czy po podpięciu zniknie czy trzeba go będzie pod komputerem skasować? dzięki

  • #10 11 Sie 2009 23:55
    zusto86
    Poziom 8  

    Dzięki wielkie i pozdrawiam

  • #12 31 Gru 2009 13:06
    zusto86
    Poziom 8  

    witam. to że on traci na mocy. to jest wina świec żarowych. bynajmniej w moim przypadku tak było. wymieniłem i jest spoko. ale zawór EGR też pan może sobie przeczyścić.

  • #13 01 Sty 2010 00:49
    bodzio012
    Poziom 30  

    zusto86 napisał:
    to że on traci na mocy. to jest wina świec żarowych. bynajmniej w moim przypadku tak było. wymieniłem i jest spoko.


    Coś mi się nie chce wierzyć kolego

  • #14 01 Sty 2010 13:49
    zusto86
    Poziom 8  

    nie musisz wierzyć. ja ten problem mam z głowy.

  • #15 01 Sty 2010 15:40
    Usunięty
  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty