X

problem zawór EGR OPEL ZAFIRA 2.0 DTI

zusto86 08 Aug 2009 22:59
  • #1 08 Aug 2009 22:59
    zusto86
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    jeśli ktoś może mi powiedzieć jak zatkać ten przelot żeby spaliny szły prosto w tłumik, a nie wracały do turbo. Jak to odciąć???
  • #2 08 Aug 2009 23:08
    blue_17
    Level 32  
    Helpful post? (+1)
    Wystarczy wyłączyć zawór sterujący podciśnieniem jest on sterowany elektrycznie czyli wystarczy wypiąć kabelek wstawiam przykładowy obrazek zaworu sterującego podciśnieniem

    Ale może zdarzyć się tak że auto nie odpali bo wyskoczą błędy w sterowniku

    Lub jeszcze prościej odłączyć wężyk od podciśnienia :)
  • #3 08 Aug 2009 23:30
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Spaliny nie wracają do turbo, wylot obiegu EGR jest do kolektora dolotowego, już za turbo. Zresztą sam zawór EGR jest przecież na kolektorze dolotowym i otwiera kanał łączący go z kolektorem wydechowym.

    W X20DTH EGR jest sterowany elektrycznie, nie podciśnieniem.
  • #4 08 Aug 2009 23:56
    zusto86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+2)
    oki.ale ja chcę sie pozbyć tego zaworu EGR. całkiem go odłączyć. dlatego szukam pomocy. a z resztą każdy wie że EGR jest w kolektorze dolotowym.
  • #5 08 Aug 2009 23:57
    blue_17
    Level 32  
    Helpful post? (+1)
    Najprościej odpiąć wężyk od podciśnienia
  • #6 09 Aug 2009 00:13
    zusto86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    a i sam zawór EGR jest sterowany pod ciśnieniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie pod elektryką.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tak wiem że odpiąć wężyk ale wyskoczy mi błąd w komputerze.:cry:

    Dodano po 12 [minuty]:

    tak masz rację. ale mam takie jeszcze jedno pytanie. a czy to zaszkodzi silnikowi jak go odłącze całkiem?
  • #7 09 Aug 2009 00:15
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie trzeba go zaślepiać, wystarczy odłączyć podciśnienie. Zresztą on ma zupełnie inną konstrukcję niż w silniku benzynowym. Jak odłączysz sterowanie elektrozaworu to prawdopodobnie będziesz miał błąd, ale możesz usunąć jeden trójnik tak, żeby podciśnienie w ogóle nie dochodziło do elektrozaworu sterującego pracą EGR.

    ***

    Sprawdziłem - odłączenie podciśnienia od elektrozaworu sterującego EGR (oczywiście tak, by nie rozszczelnić układu podciśnieniowego i pozostałe 2 siłowniki mogły działać) skutkuje błędem P0400.
  • #8 10 Aug 2009 22:50
    zusto86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za wiadomości jak będę miał czas to sprawdzę i odłączę ten trójnik i napiszę czy to działa. a możesz mi powiedzieć czy ten błąd wyskoczy po odpięciu tego trójnika i czy po podpięciu zniknie czy trzeba go będzie pod komputerem skasować? dzięki
  • #9 10 Aug 2009 23:51
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    CHECK zgaśnie ale błąd zostanie zapamiętany (bez żadnych konsekwencji) i wyjdzie na diagnostyce.
  • #10 11 Aug 2009 23:55
    zusto86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki wielkie i pozdrawiam
  • #11 13 Aug 2009 00:19
    kedziorsky
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    tak jak ci mówiłem...
  • #12 31 Dec 2009 13:06
    zusto86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (-2)
    witam. to że on traci na mocy. to jest wina świec żarowych. bynajmniej w moim przypadku tak było. wymieniłem i jest spoko. ale zawór EGR też pan może sobie przeczyścić.
  • #13 01 Jan 2010 00:49
    bodzio012
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    zusto86 wrote:
    to że on traci na mocy. to jest wina świec żarowych. bynajmniej w moim przypadku tak było. wymieniłem i jest spoko.


    Coś mi się nie chce wierzyć kolego
  • #14 01 Jan 2010 13:49
    zusto86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie musisz wierzyć. ja ten problem mam z głowy.
  • #15 01 Jan 2010 15:40
    Removed
    Helpful post? (0)
    zusto86 wrote:
    nie musisz wierzyć. ja ten problem mam z głowy.

    A mógł byś trochę jaśniej z tymi świecami bo za cholerę nie kumam mówisz o DTH?A z tym EGR to namieszaliście strasznie ,niektórzy głupoty wypisują,nie lepiej zaślepić na stałe?można bez problemu pod obudową klap wirowych i przy okazji wywalić cały ten syf z ssącego i klap .
  Search 4 million + Products
Browse Products