X

URSUS C360 powietrze w cieczy chłodzącej.

d_daro 13 Aug 2009 20:59
  • #1 13 Aug 2009 20:59
    d_daro
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z moim URSUSEM C360. Po kapitalnym remoncie dmucha powietrze do chłodnicy. Najgorsze jest to że kończą mi się już pomysły.

    Wymieniłem:
    -tuleje
    -tłoki
    -uszczelki pod głowicami
    -szlif wału itd

    Nawet oddałem głowice na sprawdzenie szczelności i nic wszystkie szczelne zero pęknięć wszystkie nie przegrzane przed remontem zplanowane.

    Z kąd to może dmuchać?? Dlaczego dmucha??

    Bo już naprawdę nie wiem.
    Olej 100% czysty nie ma w nim śladu wody ani ropy.
    Silnik się nie przegrzewa utrzymuje temperaturę ale denerwuje mnie to bo muszę non stop dolewać wodę do chłodnicy bo non stop wyrzuca.

    Jeżeli ma ktoś jakieś sensowne pomysły to proszę o pomoc.
  • Helpful post
    #2 13 Aug 2009 21:37
    mig29_1979
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Sprawdz czy masz termostat w obudowie zamontowany i sprawny.

    Moderated By robokop:

    Wlepić ostrzeżenie za pisanie bredni ? co ma tu termostat wspólnego, jeśli silnik utrzymuje temperaturę?

  • Helpful post
    #3 14 Aug 2009 00:04
    wpsowa692
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Niby termostat nie ma nic wspólnego ale jeśli jest wyjęty a to częsta praktyka to wodę może wywalać.Bo autor nie napisał czy ma bąble w chłodnicy napisał tylko że wywala wodę.
  • #4 14 Aug 2009 00:20
    d_daro
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    A właśnie jak już zaczynamy temat termostatu to czy możliwe jest to o czym piszę przy braku termostatu?? Pytam w tej chwili teoretycznie i szczerze to sam sprawdzę czy jest na miejscu i czy działa jak należy. Być może komuś to się przyda bądź będzie miał ten sam problem.

    Dodano po 15 [minuty]:

    W tej chwili upominam moderatora gdyż chciałbym wysluchać wszystkie opinie na ten temat nawet te najbardziej oderwane od rzeczywistości.

    A faktycznie mam bomble w chłodnicy i przy okazji wyrzuca wodę.
    Jutro zobacze czy faktycznie mam termostat i czy jest sprawny w 100%.
  • #5 14 Aug 2009 00:41
    Wielkiboss
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Może być niedrożny któryś w kanałów wodnych w bloku albo w głowicach. Zostaje tam powietrze. I wtedy w zależności ile tam tego powietrza jest to przy różnych obciążeniach silnika może w tym miejscu wrzeć woda. Im więcej tego powietrza to przy mniejszym obciążeniu wrze woda. Temperatura na zegarach jest wtedy OK, ale w jednym miejscu może się gotować i wypycha wodę.
  • #6 14 Aug 2009 14:04
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nawet jeśli nie ma termostatu to wody nie będzie wcale wyrzucać, jeśli jest, a niesprawny, to silnik będzie się gotował. Wyjmij go całkiem, jesli nadal będzie źle, to albo zabita kamieniem chłodnica, albo pęknięcie tulei.
  • Helpful post
    #7 14 Aug 2009 23:09
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Panowie sprawa z termostatem nie jest taka prosta jak sie kazdemu wydaje. Napewno nie wyrzuca wody z winy termostatu. Woda ubywa bo wyrzucają ja pęcherzyki gazu. Teraz pytanie skąd się biora pęcherzyki powietrza w chłodnicy. Odpowiedz jest prosta z któregoś cylindra. Ponieważ piszesz że wstawileś nowe tuleje to podejrzewam ze nie sprawdzilesz ile one wystają powyżej górnego płaszcza bloku cylindrowego. Ktoraś tuleja jest zaniżona i możliwe ze tamtędy przedostaje się ciśnienie do układu chłodzenia. O uszczelce i głowicy nie wspominam bo twierdzisz że była sprawdzana.
    A jeżeli ktoś chce wyrzucuć stary termostat i nie wkładać nowego to radzę robić to mądrze. W miejsce starego termostatu należy dopasować odpowiednią rurę PCV, po to aby wymusić krążenie wody na dużym obiegu. Nieprzestrzeganie tej zasady spowoduje bardzo szybkie przegrzanie silnika a w zimę zamarzanie chłodnicy (wszyscy jak znam życie jezdza na wodzie)
  • #8 16 Aug 2009 13:52
    d_daro
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Tuleje:
    -na pewno nie są po pękane dlatego że po zdjęciu głowic byłaby woda w którymś tłoku i byłoby widać wrzery na tym tłoku do którego dostałaby się woda.
    albo woda dostałaby się do oleju a olej mam czyściutki.

    -napewno któraś z nich nie jest zaniżona dlatego że przy okazji jak zdjąłem głowice to mierzyłem ile wystają i wszystkie wystają w normie podanej w książce serwisowej do URSUSA C 360 czyli od 0,02 do 0,05mm moje w granicach 0,05mm.

    Silnik ten nie miał okazji po remoncie być przegrzany czy też nie był zalany zimną wodą na gorący silnik.

    Głowice:
    - żadna z głowic nie jest pęknięta dlatego że wszystkie po moim pierwszym poście były sprawdzane na szczelność i wszystkie przeszły.

    Termostat:
    -sprawdziłem i faktycznie nie było go w korpusie teraz kupiłem nowy i założyłem.

    Wczoraj złożyłem całość.
    Po założeniu termostatu o wiele lepiej silnik trzyma temperaturę i już nie wysadza wody i nie widać bombli powietrza w chłodnicy. Ciągnik nie miał jeszcze okazji ciężko popracować tylko rozgrzałem go na biegu jałowym to Temp. optymalnej i narazie wszystko jest ok. Nic nie cieknie i nie sączy się. Ale zobaczymy co będzie jak pojdzie w orkę. Tematu jeszcze nie zamykam dlatego że być może przydażą mi się jeszcze jakieś przeboje związane z tym silnikiem.
    Wrazie awarii postaram się informować wszystkich zainteresowanych na bierząco.
    Pozdrawiam;-)
  • Helpful post
    #9 16 Aug 2009 14:28
    ma3-4ysz
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Czy jak drugi raz składałeś silnik to na takiej samej (nie tej samej) uszczelce pod głowicą czy na innej ?
    Spotkałem się raz z czymś takim, że przyczyną "fukania do wody" buła kiepskiej jakości uszczelka, po jej wymianie było OK.
  • Helpful post
    #10 16 Aug 2009 14:53
    mercedesik
    Level 25  
    Helpful post? (+2)
    Popieram wypowiedź CICHUS Przy braku termostatu woda nie kraży prawidłowo gdyż miesza sie w obudowie termostatu
    i nie chłodzi prawidłowo i na pewno przy najdalszym cylindrze woda Ci sie gotowała i powstawały babelki a wskaznik nie pokazywał przegrzania.
    Przerabiałem temat w c-330 jest tak samo nie można wyjmowac termostatu ale można go zmodyfikowac :p
  • #11 16 Aug 2009 16:55
    d_daro
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak wymieniłem wszystkie uszczelki na takie:
    URSUS C360 powietrze w cieczy chłodzącej.
    wcześniej też takie włożyłem ale możliwe że też mogłybyć złej jakości.

    W sumie to teraz nawet dobrych uszczelek nie ma wszystko to takie badziewie że szok. Próbowałem ściągnąć oryginały do ZETORA 4011 dlatego że powinny pasować do URSUSA C360 i nic z tego. Jedyne co usłyszałem w sklepach to "jak panu tak bardzo na tym zależy to proszę się przejechać do czech i tam popytać" Niestety w polsce trzeba składać z tego co jest tylko że jakośc tych uszczelek zostawia wiele do życzenia.
  • #12 16 Aug 2009 20:32
    lukasz506
    Level 19  
    Helpful post? (+2)
    Popieram teraz nie ma dobrych części, wszędzie pełno rzemiosła i to jeszcze wmawiają że fabryka ze starych zapasów he, he
  • #13 16 Aug 2009 21:31
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    [quote="d_daro"]

    -napewno któraś z nich nie jest zaniżona dlatego że przy okazji jak zdjąłem głowice to mierzyłem ile wystają i wszystkie wystają w normie podanej w książce serwisowej do URSUSA C 360 czyli od 0,002 do 0,005mm moje w granicach 0,005mm.

    Jestem ciekawy czym to zmierzyles bo ja nie potrafił bym tego zmierzyć i podejrzewam ze tu na forum tez nikt by tego nie zmierzył. Dodam tylko ze ludzki włos ma przeciętnie grubość 0.08mm.
  • #14 17 Aug 2009 00:07
    d_daro
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    [quote="cichus"]
    d_daro wrote:


    -napewno któraś z nich nie jest zaniżona dlatego że przy okazji jak zdjąłem głowice to mierzyłem ile wystają i wszystkie wystają w normie podanej w książce serwisowej do URSUSA C 360 czyli od 0,002 do 0,005mm moje w granicach 0,005mm.

    Jestem ciekawy czym to zmierzyles bo ja nie potrafił bym tego zmierzyć i podejrzewam ze tu na forum tez nikt by tego nie zmierzył. Dodam tylko ze ludzki włos ma przeciętnie grubość 0.08mm.

    O k...urcze faktycznie sory pomyłka dopiero teraz to zauważyłem za dużo zer dałem chodziło mi o 0,02mm do 0,05mm i że moje wystają ok 0,05mm a mierzyłem szczelinomierzem i liniałem do pomiaru płaskości.
    Zaraz zmieniam tego posta z błędem. Dodatkowo dodaję stronę z książki serwisowej jest tam mowa o tym ile mają wystawać:
    URSUS C360 powietrze w cieczy chłodzącej.
    Książkę serwisową, instrukcję napraw udostępniam w całości w poście poniżej tego tematu.
  • #15 17 Aug 2009 21:51
    lukasz506
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witaj kolego d_daro jeżeli by to nie stwarzało problemu to ja bym poprosił o udostępnienie tej książeczki. Pozdrawiam
  • #16 19 Aug 2009 00:45
    d_daro
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Książka serwisowa instrukcja napraw do URSUS:

    - C 360
    - C 360 3P
    - C 355
    - C 350
    - C 4011

    może komuś w czymś będzie to przydatne.
    Pozdrawiam;-)
  • #17 19 Aug 2009 21:14
    lukasz506
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Dzięki kolego że zamieściłeś te instrukcje napraw mi się przyda napewno, jeżeli by coś potrzeba było to służe pomocą.
  • #18 22 Aug 2009 20:55
    mig29_1979
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Ja chcę zwrócić uwagę na działanie moderatora . Wlepiać ostrzeżenia za to ,że moja podpowiedz rozwinęła rozmowę .No i kolega d_daro jest zadowolony jak wymienił termostat.
  • #19 23 Aug 2009 10:59
    Jędrek59
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Moderator zadziałał w dobrej wierze, ale okazuje się że błędnie, niektórzy z nas też się postukali (wirtualnie) w głowę- ja też- po przeczytaniu twojego postu, a tu niespodzianka- termostat musi być, bo inaczej, jak mówił mój znajomy: jesteśmy w tzw. obłędzie. Pozdrawiam kolegów, nie oczekuję punktów.
  • #20 24 Aug 2009 20:24
    Władysław O
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ja się podłącze do tematu i zadam dodatkowe pytanie.Czy uszczelkę pod głowice można montować dowolnie tzn.czy ma górę i dół? bo w instrukcji nic o tym niema
    a brat wspominał mi że kiedyś była literka na uszczelce G
    Pozdrawiam
  • #21 24 Aug 2009 21:58
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Zazwyczaj na uszczelce widnieje napis ''oben'' ''top'' ''AF'' lub jeszcze inne napisy.
    Jeżeli na uszczelce nic nie pisze to mozna montować dowolnie.
  • #22 25 Aug 2009 12:00
    d_daro
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    cichus wrote:
    Zazwyczaj na uszczelce widnieje napis ''oben'' ''top'' ''AF'' lub jeszcze inne napisy.
    Jeżeli na uszczelce nic nie pisze to mozna montować dowolnie.


    Tak kolega ma rację dodatkowo jeśli uszczelka nie ma żadnych napisów to najlepiej ją bardzodokładnie obejrzeć z każdej strony i najlepiej zakładać szerszą stroną miedzianych pierśćieni uszczelniających do bloku silnika ale na ogół jest coś tam napisane że to góra a jeśli nie to bywa też tak że budowa bloku silnika i głowicy uniemożliwia odwrotne założenie uszczelki.
    Pozdrawiam.
  • #23 27 Sep 2009 10:26
    gracjann
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    powietrze moze sie dostawac przez pekniety blok miedzy tulejami,u mnie tak bylo -uszczelka nie pomagala ,trzeba bylo kolkowac ,teraz jest ok
  • #24 19 Oct 2009 13:26
    adam_bstok
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Tez mialem ten problem. i nic oczywiscie termostat nie pomagal powietrze to powietrze znikad sie nie wezmie jak tylko z sprezanie w cylindrze...lub i tu byl pies pogrzebany z kanalu wydechowego. Otorz u mnie to nie bylo powietrze dopiero po dluzszym czasie odkrylem ze to spaliny a nie powietrze...glowica miala bardzo male pekniecie pomiedzy kanalem wylotowym a kanalem wodnym nijak tego nie mozna bylo znalezc dopiero gdy kupilem nowa glowice i zaczelem ja zmieniac i sprawdzac czy pomoglo (pracowicie bo trafilem dopiero za 3 razem) pozbylem sie problemu.
  • #25 19 Oct 2009 20:25
    Rolnicze
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Szczerze to ja miałem tak samo i jeżdże bez korka pozdro.
  • #26 05 Feb 2010 19:03
    1marswi
    Level 1  
    Helpful post? (-1)
    Miałem to samo przy moim c 355.Walczyłem z tym dość długo i pomogło , gdy pod tuleje podłożyłem po 3-4 miedziane podkładki (oryginalne z Agromy).Tuleja wystaje dużo więcej niż pisano na tym forum.Od kilku lat mam spokój i już o tym nie myślę.
  • #27 20 Feb 2010 16:09
    ronin0000
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    moim zdaniem musi byc gdzies peknieta glowica powietrze nie bierze sie z nikad
  • #28 01 Mar 2010 20:59
    cooler123456789
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    hejka wszystkim,

    mnie też dotknął problem przegrzewania się "capka" Ursus C360-3P, było dobrze do czasu zagotowania wody i od tego czasu przegrzewa mi sie przy orce.
    Węże są szczelne, chłodnica myślę ze też jest w dobrym stanie, odkręciłem pokrywkę pod którą nie znalazłem termostatu tylko wielką dziurę delikatnie obrosnięntą kamieniem.
    Zaobserwowałem też że w chłodnicy są bąbelki wody tak jakby powietrze się gdzieś nagromadzało i wychodziło w tejże postaci. Zastanawiam się czy założyć termostat, bo może to pomoże, tylko jak go założyć którą stroną pisałem że jest tam taka dziura na czym on się będzie trzymał ten termostat?
    Olej jest czysty, uszczelki i tego typu rzeczy myślę że też są ok, co to może być czy jest gdzie zarośnięty kamieniem?
    Jak ma kto zdjęcie jak powinien być zamontowany termostat bardzo bym prosił o nie.

    mam jeszcze jedno pytanie z komina mojego perkinsa leci niebieskawy dymek jak go zapalę,bo później jak się zagrzeje co to oznacza?

    pozdrawiam
  • #29 01 Mar 2010 21:47
    zbigniew125
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam Jak masz bąbelki powietrza w chłodnicy , to i prawdopodobieństwo iż jest lekki przedmuch na uszczelce pod głowicą . Co do termostatu to montujesz go tym rdzeniem który jest ogrzewany aby go otworzyć [cieńszy koniec] , w kierunku przepływającej cieczy [ogrzanej przez silnik] . tzn na dół cieńszym końcem ,tak aby zamknąć mały obieg [ silnik] , a termostat otwierając się otwiera przepływ cieczy przez chłodnicę . [ duży obieg] Pozdrawiam Zbyszek
  • #30 02 Mar 2010 09:45
    cooler123456789
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    dzięki Zbyszek, tylko nie wiem czy jest sens montować ten termostat bo go wcześniej nie było?
    Jeszcze raz wielkie dzięki pozdrawiam Piotrek
  Search 4 million + Products
Browse Products