Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Sterownik wtrysku paliwa

Vsad 13 Sie 2009 23:36
  • #1 13 Sie 2009 23:36
    Vsad
    Poziom 19  

    Posiadam wtrysk paliwa (benzyna) od opla. I tu mam pytanie czy mogę nim sterować bez użycia komputera który był w samochodzie. Jest jakiś układzik żeby można było sterować wtryskiem paliwa ?

  • #2 14 Sie 2009 00:14
    blue_17
    Poziom 32  

    Mało prawdopodobne i bardzo trudne bez tak zwanych map wtrysków i czujników spalania i położenia wału korbowego to nic z tego niebędzie

  • #3 16 Sie 2009 19:34
    Vsad
    Poziom 19  

    Ale nie chodzi mi o to żeby on zasilał jakiś silnik tylko żeby rozpylał mgiełkę

  • #4 16 Sie 2009 20:41
    siudii
    Poziom 12  

    Jeżeli chodzi o "mgiełkę" to wystarczy odpowiednie ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej i prąd na wtryskiwaczu. I można to zrobić bez sterownika, zwyczajnie włączając pompę paliwa i podając odpowiednie napięcie wtryskiwaczowi. Jeżeli chcesz budować sterownik to musisz napisać dokładniej jak chcesz żeby to działało.

  • #5 16 Sie 2009 21:47
    blue_17
    Poziom 32  

    Sterownik żeby działał musi dostać odpowiednie parametry z czujników

  • #6 16 Sie 2009 21:47
    Vsad
    Poziom 19  

    Dokładnie to chcę żeby tylko ten wtrysk puszczał mgiełkę i żebym mógł go regulować jakimś potencjometrem.Znacz siłę tej mgiełki. Ale jakie napięcie mu podać żeby go nie spalić .

  • #7 16 Sie 2009 22:03
    robokop
    Moderator Samochody

    Dobra, to napisz jeszcze co chcesz rozpylać i gdzie, to coś się wymyśli odpowiedniego. Generalnie to większość wtryskiwaczy dostaje impuls 12V o zmiennym wypełnieniu od którego zależy czas otwarcia wtryskiwacza i ilość wtryśniętego paliwa.

  • #8 16 Sie 2009 22:03
    Macosmail
    Poziom 32  

    Witam. Jeżeli to wtrysk jednopunktowy to pamiętaj, że nie możesz podać bezpośrednio na wtryskiwacz napięcia 12V bo bardzo szybko ulegnie uszkodzeniu. Dobrym rozwiązaniem jest budowa modulatora PWM mógłbyś wtedy bezpośrednio sterować ilością "mgiełki". Pozdrawiam.

  • #9 16 Sie 2009 22:06
    blue_17
    Poziom 32  

    Polecam zapoznanie się ze sterowaniem wtryskiwaczy w silnikach Common rail

  • #10 16 Sie 2009 22:14
    Macosmail
    Poziom 32  

    blue_17 napisał:
    Polecam zapoznanie się ze sterowaniem wtryskiwaczy w silnikach Common rail


    No bez przesady ;)

  • #13 16 Sie 2009 22:20
    Vsad
    Poziom 19  

    Ten wtryskiwacz siedział w silniku 2.0i i na każdy cylinder przypadał jeden wtrysk. A co to wypełnienie zmienne ?

  • #15 16 Sie 2009 23:25
    Vsad
    Poziom 19  

    Czyli jak dam rezystor np. 1kohm to powinny być jakieś zmiany ?

  • #16 16 Sie 2009 23:45
    Macosmail
    Poziom 32  

    Wtryskiwacz ma małą rezystancję i musi być sterowany ze źródła o odpowiednio dużej wydajności prądowej maksymalny czas otwarcia wtryskiwacza jest ograniczony. Nie kombinuj z żadnymi rezystorami tylko znajdź schemat jakiegoś prostego modulatora PWM na ok 100Hz (0-75%) dodaj do niego stopień wyjściowy z tranzystorem MOSFET i będziesz miał wszystko czego potrzebujesz. Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty