Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

fiat punto II głowica silnika

Krzychskunk 17 Sie 2009 15:12
  • #1 17 Sie 2009 15:12
    Krzychskunk
    Poziom 12  

    Witam,
    mam do Was następujące pytanie:
    do silnika punto dostala sie woda, mechanik powiedzial ze prawdopodobnie trzeba wymienic cala glowice silnika z uszczelka...fakt ten mnie zmartwil ale tez zaczalem myslec czemu nie mozna wymienic samej uszczelki ?? czy ten mechanik ma racje czy tylko chce mnie naciagnac na wieksze pieniążki ??
    jak to wytlumaczyc ??

    z gory dziekuje za odpowiedz:)

  • Pomocny post
    #2 17 Sie 2009 15:19
    carrot
    Moderator Samochody

    Dostała się woda ? skąd, z układu chłodzenia, czy z kałuży ?
    Głowicę sprawdza się na szczelność i ewentualne pęknięcia, nie wymienia od razu na nową. Uszczelki oczywiście obowiązkowo nowe

  • #3 17 Sie 2009 15:31
    Krzychskunk
    Poziom 12  

    skąd sie tam wzięla to nei wiem ;/ tak powiedzial mechanik !!
    a pojechalem do niego poniewaz podczas jazdy strasznie szarpalo autem i powiedzial ze to woda w silniku
    jesli z ukladu chlodzenia to moze byc jakies pakniecie na glowicy ??

  • Pomocny post
    #4 17 Sie 2009 15:34
    vqsoft
    Poziom 9  

    może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju

    dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)

  • #5 17 Sie 2009 16:05
    Krzychskunk
    Poziom 12  

    mechanik powiedzial ze na 100% uszczelka!!
    a jak sie blizej przyjrzy to powiedzial ze moze byc jeszcze glowica do wymiany. Jutro jade do niego a co do plynu to nie zauwazylem zeby jakos szybko ubywalo go raczej w normalnym stopniu sie zuzywa
    a orientujecie sie moze i okolo kosztuje wymiana glowicy i uszczelki do punto II 1,2l ??

  • Pomocny post
    #6 17 Sie 2009 16:10
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W tych silnikach dość częste są pęknięcia głowicy, ale przeważnie po dwustu tysiącach przebiegu, lub w wyniku przegrzania przy awarii układu chłodzenia. Uszczelka, to banalna sprawa, Elring nie będzie droższy niż 50zł. Problem natomiast jest z zakupem głowicy - używanej i w dobrym stanie, dlatego użytkownicy często dają głowice do spawania. Bez dokładnej weryfikacji nikt Ci nie powie, co tam konkretnie się stało.

  • #7 17 Sie 2009 16:18
    Krzychskunk
    Poziom 12  

    aha rozumie :)
    bardzo dziekuje Wam za szybkie odpowiedzi :)

  • #8 17 Sie 2009 16:52
    vqsoft
    Poziom 9  

    co do pękania głowicy to muszę powiedzieć ze mnie się to nie przytrafiło.
    mimo ze miałem fiaty z przebiegiem ponad 220kkm.
    głowica w 1.2 punto jest identyczna jak panada 1.2 wiec szukaj od pandy , będą na pewno łatwiej spotykane.
    ale na początek dokładne sprawdzenie

  • #9 17 Sie 2009 16:58
    Krzychskunk
    Poziom 12  

    to juz zobacze co powie mechanik...ale cos mi sie wydaje ze ten gosc cos kombinuje ;/
    autko jest zadbane, silnik pieknie pracuje a przebieg na 123 tys km no ale zobaczymy jutro :)

  • #11 17 Sie 2009 20:34
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    vqsoft napisał:
    co do pękania głowicy to muszę powiedzieć ze mnie się to nie przytrafiło.
    mimo ze miałem fiaty z przebiegiem ponad 220kkm.
    głowica w 1.2 punto jest identyczna jak panada 1.2 wiec szukaj od pandy , będą na pewno łatwiej spotykane.
    ale na początek dokładne sprawdzenie


    No wiesz, wszystkie nie pękają :). Doświadczenie takie mam z autami po leasingowymi z lat 2001-2002, które miały w 90% fabrycznie zakładany gaz. Było kilka przypadków pękniętej głowicy, pomimo że samochody były wcześniej serwisowane i nie miały praktycznie żadnych awarii.

  • #12 17 Sie 2009 20:40
    Krzychskunk
    Poziom 12  

    ten grat jest na benzynke ;)

  • #13 17 Sie 2009 21:30
    bandi21
    Poziom 28  

    Ja wielokrotnie wymieniałem uszczelkę w takim aucie ale nie trafiłem nigdy na pękniętą więc nie jest tak źle. Myślę że i tym razem wystarczy wymiana samej uszczelki.Od siebie dodam że kilka razy w tych fiatach był wyciek płynu na oringu rurki przy pompie wody co doprowadziło do późniejszego defektu uszczelki pod głowicą.Radzę sprawdzić!!

  • #14 17 Sie 2009 22:23
    vqsoft
    Poziom 9  

    ogólnie trzeba przyznać ze silniki grupy fire so b.dobre
    zarówno 1.0 1.1 i 1.2 to sa motorki bliźniacze i naprawdę nie do zabicia

    co do wymiany uszczelki - da rade jeśli zrobią to zgodnie ze sztuką - czyli oryginalna uszczelka, nowe szpilki , u przede wszystkim planowanie głowicy

  • #15 19 Sie 2009 09:15
    Krzychskunk
    Poziom 12  

    mechanik powiedzial ze uszczelka jest na 100% do wymiany i jak mu przywiazlem autko to powiedzial ze glowice wysla do jakiejs firmy ktora sprawdzi czy nie ma jakis pekniec i tyle co zrobia to wlasnie wyrownaja czesc glowicy pod nawa uszczelke :)
    a jeszcze mam pytanko:)
    silnik od zewnatrz jest chlodzony plynem z chlodnicy...i czy gorna czesc z dlona czescia silnika jest ze soba polaczona?? to znaczy czy to jest jeden obieg wody czy gora i dol jest osobno chlodzona ??:) srednio sie znam na tym ;)

  • #16 19 Sie 2009 14:11
    bandi21
    Poziom 28  

    Chłodzenie wodne masz w bloku silnika tylko wokół cylindrów oraz w głowicy.Poniżej dolnej krawędzi cylindrów silnika chłodzenia nie ma.Po co pytasz ?

  • #17 21 Sie 2009 14:37
    Krzychskunk
    Poziom 12  

    o chlodzenie to pytam tak z czystej ciekawosci ;)
    czyli sa dwa osobne obiegi ??

    niestety mechanik powiedzial ze glowica jest peknieta;/
    orientujecie sie moze w cenie takiej glowicy ??
    pytam bo mechanik zazyczyl sobie za sama glowice z uszczelka 630 zl + robocizna!! myslalem ze taka glowica bedzie wiecej kosztowac !! czy moze dal jakas uzywana ??

  • #18 25 Sie 2009 21:38
    vqsoft
    Poziom 9  

    poszukaj od pandy 1.2
    co do obiegów to głowice i cylindry są chłodzone cieczą która krąży w jednym obiegu ( niby sa dwa mały i duży ale to tylko w kwestii ogrzewania itp)
    nie zapomnij jednak ze duzą robote odwala system smarowania. To olej chłodzi cylindry od środka a tłoki od spodu itp

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty