Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?
Autor
Wiadomość
pietreekk
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 15

Post#1 Post autora tematu 18 Sie 2009 11:09   

Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


jakiś czas temu wymieniłem pompe wspomagania na nowa, ale zamiennik. Zalalem zielonym plynem i w zasadzie od poczatku cos bylo nie tak z praca wspomagania. Kiedy odpalam samochod i jest zimny to pompa nie kwiczy, dopiero jak samochod chwile pochodzi, nagrzeje sie to pompa zaczyna jeczec przy parkowani itp. Kolega ktory zajrzal do zbiorniczka z olejem powiedzial ze ten olej to wyglada jak woda jak jest goracy i zaproponowal mi wymiane na gestszy olej. Czy przyczyna tych problemow moze faktycznie byc za rzadki olej?

Jesli tak to pytanie na jaki olej warto wymienic? I czy do wymiany oleju niezbedne jest odkrecanie przewodow czy moge np odessac stary olej ze zbiorniczka?
Powrót do góry
   
pawel16150
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 563
Miasto: okol.Suchowoli. Podlaskie

Post#2 18 Sie 2009 20:38   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Witam,miałem podobny przypadek w audi 80. Wymien olej na inny, nie koniecznie na drogi markowy ale i nasz polskiw zupełnosci jest dobry. Aco do samej wmiany to dobrze by bylo spuścic stary do końca. Zwróć jeszcze uwagę na naciąg pompy wspomagania, czy pasek nie jest luzny.
Powrót do góry
   
ArcziS
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 50
Miasto: dolonśląskie

Post#3 18 Sie 2009 23:17   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Witam
Temat "wspomaganie" mam we krwi, chyba do końca życia ;-)
Na pewno nie powinieneś wymieniać oleju na "jakiś" gęstrzy.
Idź do sklepu motoryzacyjnego i kup olej do wspomagania do A4B5. Sprzedawca na pewno będzie wiedział jaki ma ci dać (zielony). Polecam Febi M6162. Tu masz przykładowy link z Allegro:
http://www.allegro.pl/item695789765_olej_plyn_do_wspomagania_zielony_febi_orginal_vw.html Co do wycia pompy to na moje oczy jest ona "walnięta" ale nie koniecznie. To wycie może być spowodowane zasysaniem lewego powietrza. Tak było u mnie. Wówczas w zbiorniczku robi ci się mały geizer. (Przy włączonym silniku odkręć korek i zerknij jak zachowuje się olej. Czy krąży bardzo szybko, tak że o mało nie wykipi ze zbiorniczka, czy może krąży sobie spokojnym tempem. Czy nie widać pęcherzyków powietrza.
W moim przypadku był walnięty przwód co idzie od pompy do przekładni.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Sie 2009 23:17   





Powrót do góry
   
pietreekk
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 15

Post#4 Post autora tematu 19 Sie 2009 10:29   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


no to ja taki zielony właśnie mam zalany. Tylko dziwi mnie to ze pompa dziala babrdzo fajnie jak jest samochod zimny i olej zimny, a jak troche pochodzi to zaczyna kwiczec. Wiec pomyslalem, ze moze faktycznie jak sie olej nagrzeje to jest rzadszy i moze tej pompie nie sluzy. Ta pompa to zamiennik wiec moze lepiej bedzie dzialac na innym oleju. No i tak jak mowie kolega mechanik jak zobaczyl do zbiorniczka to powiedzial ze ten olej to prawie jak woda i ze mozna by zmienic na 'cos' gestszego. Ale zanim wymienie to chcialbym poznac jeszcze wasze opinie.
Powrót do góry
   
1Remus
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 203
Miasto: Berlin

Post#5 19 Sie 2009 11:31   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Mialem pare audikow bo jestem ich milosnikiem...Jezeli jednak chodzi o wspomaganie to nauczylem sie jednego...Wlewac orginalny olej od AUDi...ilekroc wlalem jakies zastepcze mialem problemy ze wspomaganiem...Jedyny minus...ten olej jest drogi...
Powrót do góry
   
pietreekk
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 15

Post#6 Post autora tematu 19 Sie 2009 11:32   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


a ten oryginalny to o jaki mam pytac? i czy latwo go dostac?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Sie 2009 11:32   





Powrót do góry
   
1Remus
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 203
Miasto: Berlin

Post#7 19 Sie 2009 14:34   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Pytaj w serwisie AUDI...on tez jest zielony...oznaczenia nie pamietam...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Sie 2009 14:34   





Powrót do góry
   
ArcziS
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 50
Miasto: dolonśląskie

Post#8 19 Sie 2009 15:24   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Dobrze ci radzi kolega 1Remus, lej olej tylko ori, czyli taki jaki ci napisałem (patrz link allegro).
PS
nie sugeruj sie tym, że twoja pompa to zamiennik. Nawet jeśli to zamiennik to musi spełniać określone normy.
I jeszcze jedno. Gęstrzy olej może spowodować uszkodzenie teflonowych pierścieni w przekładni kierowniczej (układ wspomagania to nie tylko pompa ;-)).


...Info dla kolegi warakomski.robert(malpa)gmail.com

Witam
Kolego miałem dokładnie tak samo jak Ty. Pompa ci wyje, bo układ zasysa powietrze.
Ja przerobiłem kilka pomp i kilka przewodów (ten gruby pompa-maglownica)i naprawiałem maglownicę. Nic nie pomagało :-(
Poszedłem do ASO (Skoda, bo najtaniej) i po nr VIN zamówiłem nowy ORYGINALNY przewód (ten pomiędzy pompą a maglownicą). Kosztował sporo :-( ale opłaciło się.
Pompa , która wcześniej wyła jak głupia, po założeniu nowego przewodu ucichła na wieki :-)
Myślę ,że u Ciebie trzeba będzie zrobić to samo, czyli wymienić ten gruby przewód.
Powodzenia.
Powrót do góry
   
robert_d_g
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 288
Miasto: katowice

Post#9 01 Lis 2009 08:45   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Kolego ArcziS z góry dziekuje za odpowiedz, wiem o ktory przewod chodzi, taki co jest przykrecany do pompy sruba, tylko jedno mnie dziwi, gdyz jest to przewod wysokiego cisnienia, w takim badz razie nie powinien zasysac powietrza, tylko w miejscu nieszczelnosci powinien sie pocic, czy ja sie myle w tym momencie? Dodam jeszcze bo nie wiem czy o tym wspomnialem w mailu, wogole pozwole sobie rozpisac moj watek od poczatku.

Mój znajomy właściciel tego auta, a jest to Audi A4 2005r, ponad miesiac temu lekko tyrpnal sarne przodem, skutkiem tego bylo uszkodzenie spryskiwacza ksenonow i rozlasie plynu, jak zajrzal pod maske bylo wszystko mokre w okolicach zbiorniczka wspomagania, malo myslac skoczyl na stacje kupil Mobil ATF Dextron II, no i dolal tego plynu na ponad max, ja o tym z poczatku nie wiedzialem, naprawilem mu uklad spryskiwaczy ksenonow, pozniej pare drobnych historii z ukladem chlodzenia (pekniety wezyk), wtedy to powiedzial mi ze wyrzuca plyn od wspomagania, ja zajrzalem a tam czerwony, pomyslalem no niezle, wkoncu te plyny sa nie mieszalne, ale odciagnalem mu nadmiar i powiedzialem ze gejzer w zbiorniczku swiadczy ze cos moze byc z obiegiem na maglownicy, gdyz cisnienie plynu zamiast isc cala para na maglownice idzie czesciowo do zbiorniczka wyrownawczego, nastepnego dnia przyjechal do mnie i pokazuje ze zas sie cos stalo, po odpaleniu auta slychac wycie i trzaski pompy wspomagania, no coz rozleciala sie, po jej wyciagnieciu (w rece zachowywala sie jak grzechotka) zostala dobrana pompa w zamienniku, odpowiednik oryginalnego symbolu, oklad zostal 5-krotnie przeplukany plynem febi (zielony) w taki sposob ze przod auta do gory i dynamiczne skrety kolami od lewego skrajnego polozenia do prawego skrajnego polozenia, na poczatku wyplywal żur (konsystencja zwazonego mleka w kawie), az wkoncu uzyskalem w miare klarowny plyn, uklad poskladalem, zalalem swiezym zielonym febi, odpalam auto pompa cicha, za chwilke zaczela jeczec, dolalem plynu i lipa tak pozostalo juz jeczy bez wzgledu na to czy sie uklad odpowietrza wedle technologi VAG czy wedle zwyklych znanych metod, w zbiorniczku plyn idzie jak rwiacy strumien do tego sie pieni. wiec podsumuje na oryginalnej pompie bylo to samo z tym ze pompa nie wyla, zaczela wyc jak sie rozleciala, na nowej pompie jest horror, wyje od poczatku, warunki pracy identyczne jak przed wymiana, i co teraz drodzy uzytkownicy sądzicie o tym?
Powrót do góry
   
soczko
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 12
Miasto: Mieroszów

Post#10 03 Sty 2010 16:55   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Najlepiej wlej orginalny olej do Audi!! jesli sie nie myle i dobrze pamietam to koszt jakies 50zl pozdrwiam

Moderowano przez Przemo9826:
Patrząc na datę ostatniego postu, muszę stwierdzić że kolega wykazał się znakomitym refleksem. Tylko pogratulować.

Powrót do góry
   
mazi171
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 3
Miasto: Limanowa

Post#11 03 Sty 2010 22:23   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Miałem taki sam problem, powodem był BRAK chłodnicy oleju wspomagania. Widocznie auto miało małą stłuczkę i ktoś wymienił wszystko po za tą małą chłodniczką i spiął na "krótko" albo zaczęła cieknąć i ktoś ją wyrzucił bo myślał że nie potrzebna :P W każdym razie chłodnica jest NIEZBĘDNA bo olej się przegrzewa i choćby był markowy przepala się. Osobiście założyłem chłodniczkę od innego samochodu i od tej pory cisza jak makiem zasiał :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Sty 2010 22:23   





Powrót do góry
   
robertnov
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 302
Miasto: Mazowieckie

Post#12 04 Sty 2010 00:17   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Nie ma potrzeby kupowania żadnego płynu w serwisie (chyba że masz w pobliżu - Audi,VW,Skoda,Seat),wystarczy zielony Febi M6162 (olej ma posiadać odpowiednią specyfikację a nie gęstość),dostaniesz go w każdym sklepie motoryzacyjnym.Chłodniczka wspomagania w tym modelu to nic innego jak rurka w kształcie wydłużonej litery "U" ,położona i zamontowana tuż za przednim zderzakiem.Na dodatek montowana nie we wszystkich modelach,to uzależnione było w jakich warunkach ma jeździć dany samochód.Dodam że pojemność układu to 0.75 litra.Co do Twojego kolegi,to chyba jest wróżką że na oko stwierdza czy olej rzadki czy też gęsty.Dobrze że nie wyciągną miarki oleju bo pewnie mówił by i o wymianie oleju w silniku.Wiadomym jest że podczas pracy każdy z płynów eksploatacyjnych rozgrzewa się,nawet i ten we wspomaganiu.Powtórzę jeszcze raz - olej ma posiadać odpowiednią specyfikację podaną przez producenta danej marki.Czy to będzie olej Fefi czy też Hepu nie ma w tym momencie znaczenia.
Powrót do góry
   
alex1967
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 132
Miasto: puck

Post#13 04 Sty 2010 01:59   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Niestety te pompy są wrażliwe na zanieczyszczenia.Ciśnienie oleju mogło wypłukać resztki starej pompy i ta nowa też puszcza i hałasuje.
Powrót do góry
   
Arturkac
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 229
Miasto: Ostrołęka

Post#14 31 Sty 2010 12:31   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Oryginalny olej to G 000 002 Ale ze już go nie ma to jest G 000 004 M2 i nie jest drogi bo 40zł litr jest to zielony olej mineralny i tylko taki lać. Co do Febi to może być zielony a będzie syntetyczny kolor tu nie gra roli. UWAGA! Po wymianie pompy zmienić płyn i przepłukać układ bo inaczej nowa pompa zrobi się stara. Pozdr
Powrót do góry
   
robert_d_g
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 288
Miasto: katowice

Post#15 03 Lut 2011 21:26   

Re: Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?


Po dość długim czasie, ale wypada się pochwalić jakie było rozwiązanie, otóż wina tkwiła w głównym przewodzie ciśnieniowym zasilającym maglownice, efektem końcowym była kompletna wymiana układu kierowniczego i układu wspomagania wraz z wężami.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Audi A4 B5 - za rzadki płyn wspomagania?
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Audi A4 1.6 benz 95r (jaki płyn do wspomagania kierownicy) (4)
Passat B3 i płyn wspomagania (5)
Golf 3, płyn wspomagania? (5)
Ubywający płyn do wspomagania (6)
płyn do wspomagania układu kierowniczego (6)
Płyn wspomagania, jaki producent do Mitsubishi (4)
Olej/Płyn do wspomagania Opel Vectra A C20NE (3)
Golf III 1.6 93r ABU - płyn wspomagania (4)
Jak wymieniać płyn wspomagania w passatach TDI? (4)
Opel astra g 2.0 dtl jaki płyn do wspomagania (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.064 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony