X
  • #1 18 Aug 2009 12:03
    mzuber
    Level 13  
    Helpful post? (+3)
    Bardzo często przepalają mi się żarówki.

    W ciągu 3 miesięcy wymieniłem 3 żarówki H7.

    Ostatnio przepaliła mi się też żarówka podświetlenia tablicy rejestracyjnej
    oraz co dziwne 2 diody podświetlające deskę rozdzielczą - diody dlatego że wstawiłem zamiast żarówek z myślą ze będzie lepiej.

    Jest też objaw lekkiego przygasania świateł przy schodzeniu z obrotów i przy pracy auta na biegu jałowym.

    Zakupiłem firmowe żarówki - nic nie dało.
    Wymieniłem regulator napięcia - dalej to samo.

    Gdzie szukać problemu ?
  • #2 18 Aug 2009 12:22
    redes
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Brat miał podobną sytuację w mondeo MKII tyle że nie przepalało żarówek a przygasało światło. Z tego co pamiętam założył regulator napięcia ale inny i pomogło. najlepiej zobaczyć co się dzieje z napięciem na oscyloskopie bo na mierniku to niezauważysz tak szybkich zmian napięcia. pozdrawiam
  • #3 18 Aug 2009 12:27
    marek1977
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Jak bys poszukał to byś znalazł. Trzeba udac się do serwisu i przeprogramować moduł sterujący pracą silnika. Ponadto nie zamykaj maski silnika przy zapalonych światłach :)
  • #4 18 Aug 2009 15:33
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (+1)
    Jet też taki sprytny patent z diodą , było na forum ,chwilowo nieobecny Elektrit o tym pisał.
  • #5 18 Aug 2009 16:56
    mzuber
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    A może ktoś podać linka do tego postu z diodą bo nie dam rady znaleźć.

    Do ASO nie chce jechać bo tam tak mnie skroją że hej - przeprogramowanie to jedno, ale oni na początek serwują oczywiście podłączenie do kompa za 170, potem przeprogramowanie - pewnie też nie taniej, potem okaże się że jakaś rurka nie oryginalna i takie tam bzdury i wątpliwe bym się w 5 stówach wyrobił.

    A jako ze auto ma już kilka latek to i bez tego to "skarbonka" - także pozostają patenty z elektrody i innych forów :)
  • #6 18 Aug 2009 17:02
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Musisz sam poszukać , wpisując typ żarówki.
    Przed montowaniem patentu sprawdz napięcie ładowania , to przygasanie i rozświetlanie , jest intrygujace.
  • #7 21 Aug 2009 12:25
    mzuber
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Intrygujące jest (irytujące też :) - działo się to przed wymianą regulatora napięcia (na oryginalnym), jak i po wymianie (zamiennik).

    Napięcie ładowania sprawdzałem kilkakrotnie - po krótkiej trasie, po długiej trasie etc - wszystko w zakresie normy.
    Stary regulator - 14,7-14,8V (w zależności od ilości odbiorników)
    - drobne wahania na 2 miejscu po przecinku, czasami dotykające 1 miejsca po przecinku.
    Nowy regulator - trochę mniej - około 14,5 - jakie zmiany już nie pamiętam bo nie zapisałem, ale jakieś nieznaczne.

    Co do samego przygasania i rozświetlania to dzieje się raczej w całej elektryce samochodu - na desce rozdzielczej też mi podświetlenie wskaźników przygasa jak i żaróweczki kontrolek.

    Podświetlenie dmuchawy i innych elementów też przygasa i rozświetla się :(

    Jakiś czas temu przepaliła mi się ścieżka w kompie od gazu (diagnoza zakładu naprawczego) - nie skojarzyłem tego faktu z przygasaniem i rozświetlaniem, ale teraz myślę że to właśnie była też przyczyna tej usterki.

    Przeczyściłem wszystkie grubsze styki gdzie kable stykają się z masą - bez rezultatu.
  • #8 21 Aug 2009 12:33
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Irytujesz to Ty mnie , pytałem o napięcie ładowania , zapomniałeś?
  • #9 21 Aug 2009 13:18
    mzuber
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    emeryt2 wrote:
    Irytujesz to Ty mnie , pytałem o napięcie ładowania , zapomniałeś?


    Biorę miernik oraz d w troki i pędzę zmierzyć jeszcze raz.
    Zaraz będą dokładniejsze wyniki.

    Dodano po 41 [minuty]:

    A więc tak:

    1) silnik na ssaniu zakres napięcia regulatora waha się od 14,45 - 14,66V

    2) silnik rozgrzany - bez obciążenia odbiornikami - zakres waha się od 14,49 - 14,58V (zmieniałem też obroty silnika podczas pomiarów)

    3) obciążenie - światła + dmuchawa na 1 + radio - zakres waha się od 14,48 - 14,73V (zmieniałem też obroty silnika podczas pomiarów)

    Przy pomiarach na rozgrzanym silniku 2 razy zobaczyłem spadek poniżej 14V (jakieś 13,8V) - strasznie szybko się zmieniło więc nawet nie potrafię dokładnie powiedzieć.

    Miernik: DT9208A
    Czas pomiarów: około 15 minut
  • #10 21 Aug 2009 13:32
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Nie trzeba było pisać <Pana Tadeusza> , tylko zrobić jeden dobry pomiar.
    Te żarówki , nie lubią podwyższonego napięcia,zleży też od producenta.
    Nowy regulator. Reszte masz na PW.
  • #11 11 Mar 2011 00:22
    slawk1
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Panie Emerycie2
    Mam podobny problem z zarowkami w focusie. Napiecie jak u mzubera. Widze ze trzeba nowy regulator. Co jeszcze na PW?
  Search 4 million + Products
Browse Products