Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 20 Sie 2009 10:56
    7grafii
    Poziom 16  

    Witam.
    Auto to Passat B5 1,9TDI AFN (110KM). Problem, to drgania silnika na biegu jałowym. Dodam, iż pojawia się to zjawisko tylko i wyłącznie na mocno rozgrzanym silniku i przy dość wysokiej temperaturze zewnętrznej. Drgania są bardzo denerwujące, ponieważ przenoszą się na karoserię, kierownicę i układ wydechowy. Przy normalnym poruszaniu się autem nie czuć żadnych szarpnięć itp.
    Zjawisko to występuje tylko na biegu jałowym, na wolnych obrotach. Po podłączeniu vaga, zero błędów. Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Post poprawiłem, na przyszłość proszę używać klawisza spacji!

  • #2 20 Sie 2009 15:22
    jasio1234567
    Poziom 14  

    Sprawdź może masz urwaną jakąś poduszkę na silniku lub na skrzyni.

  • #3 20 Sie 2009 15:26
    7grafii
    Poziom 16  

    Zapomniałem dodać - poduszki sprawdzane, łącznik elastyczny tłumika też .

  • #4 23 Sie 2009 15:59
    ramr
    Poziom 8  

    Jaki łącznik oryginał? ja po wspawaniu zamiennika ma takie drgania.

  • #5 23 Sie 2009 21:29
    7grafii
    Poziom 16  

    Tak oryginał.

  • #6 13 Wrz 2009 12:01
    yan48
    Poziom 1  

    zobacz jaki jest stan poduszek zawieszenia silnika,względnie niewłaściwe ustawienie poduszek po ich wymianie.pozdrawiam

  • #7 14 Wrz 2009 09:12
    7grafii
    Poziom 16  

    Poduszki były tylko sprawdzane , nie wymieniane. Ale dlaczego temperatura otoczenia ma taki wpływ na te wibracje? Jak jest chłodno na dworze to drgania nie występują.

  • #8 15 Wrz 2009 21:18
    tkoziol

    Poziom 19  

    sprawdz koło dwumasowe lub cos z pompą

  • #9 16 Wrz 2009 15:10
    m.marcin
    Poziom 16  

    A jak wygląda sprzęgiełko na alternatorze ? Jeszcze oryginał czy już wymieniane ?
    Dość często sprawcą drgań na wolnych obrotach jest właśnie sprzęgiełko - koło wolnobieżne na alternatorze.

    Passat B5, 1,9TDI - drgania silnika na wolnych obrotach

  • #10 16 Wrz 2009 15:57
    7grafii
    Poziom 16  

    A tego jeszcze nie sprawdzałem. W jaki sposób można to zdiagnozować? Czy tylko wymiana na nowe?

  • #11 16 Wrz 2009 20:38
    m.marcin
    Poziom 16  

    Zdjąć pasek wielorowkowy a potem wkładając np. śrubokręt blokujemy łopatki wirnika alternatora i sprawdzamy czy kółko się kręci.
    Jesli nie, to do wymiany !!!

  • #12 20 Wrz 2009 14:44
    VW DUBLIN
    Poziom 2  

    Witam ja po zakupie mojego passata AVB 2001 1.9 TDI (i tutaj ciekawostka, o mocy 130 koni,silnik na pompowtryskiwaczach) w Irlandii, odrazu musiałem wymienic poduszki silnika (albo uchwyty silnika). Objaw nastepujacy- silne drgania całego srodka pojazdu na wolnych obrotach oraz w pewnym zakresie np,2000 rpm. Zaraz po zamówieniu czesci pojawił sie nastepujacy problem,po włozeniu nowych poduszek drgania były jeszcze wieksze! Posanowiłem je jeszcze raz wyjac (prosta sprawa potrzebny tylko lewarek i jeden klucz nasadowy z mała grzechotka 13mm.)i sie im dobrze przypatrzyc, okazało sie ze nowe poduszki byly z bardzo twardej gumy i to bez olejowe! Oddałem szybko do sklepu,w ktorym mi powiedziano ze poduszki gumowo olejowe to tylko serwis VW. Nie tracac czasu pojechałem na szrot i tam kupiłem 2 uzywane poduszki z VW passata 2001 1.6 benzyna (z 1 strony olejowa, a z drugiej tylko gumowa była) które wmontowałem w mojego diesla. Efekt zadawalajacy ZERO DRGAN. Poduszki podchodza z diesla jak również z benzyny. W razie pytan pytac, pozdrawiam

  • #13 16 Maj 2010 21:17
    ubezpiecz
    Poziom 1  

    Mam to samo u siebie, podejrzewam wtrysk albo kolo dwumasowe. vag pokazuje dziwne wartosci dla 4 tego wtrysku.

  • #14 17 Maj 2010 15:03
    7grafii
    Poziom 16  

    Ja do dziś nie poradziłem sobie z tymi drganiami silnika.
    Dodatkowo mam problem z przeładowaniem. Turbina czyszczona jakiś rok temu, wszystkie przewody wymienione, podmieniałem zawory sterujące EGR i turbo. Sztanga chodzi lekko i płynnie. Podmieniałem również przepływomierz i czujnik ciśnienia. Jeśli chodzi o wibrację silnika, to myślę, że to coś z pompą, ale niech się wypowiedzą ludzie którzy mają o tym pojęcie. Poniżej zamieszczam świeże logi na których podstawie proszę o pomoc.


    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_12708.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_12709.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_12710.html

  • #15 17 Maj 2010 15:18
    tdi-vag
    Poziom 20  

    zacznij od doprowadzenia termiki silnika do porzadku i wymien termostat

    jakies bledy byly zapisane w sterowniku ... ?

  • #16 17 Maj 2010 15:43
    7grafii
    Poziom 16  

    Tak był błąd 575. Pojawia się wtedy jak ecu wejdzie w tryb awaryjny , czyli po przekroczeniu 3600 obr na 4 biegu. Możesz troszkę jaśniej co do tej termiki?

    Dodatkowo zamieszczam logi grupy 000:

    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_12807.html

  • #17 21 Maj 2010 21:04
    7grafii
    Poziom 16  

    Witam. Dziś wymieniłem termostat i oto świeże logi po jego wymianie:
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13087.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13088.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13089.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13090.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13091.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13092.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13093.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13094.html
    Co zrobić z tymi drganiami ? Jak się ich pozbyć ? I ten nieszczęsny tryb awaryjny..Czy pozostało mi już tylko rozbierać i czyścić sprężarkę ?
    Proszę o dobrą radę i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
    Pozdrawiam

  • #18 21 Maj 2010 21:53
    tdi-vag
    Poziom 20  

    oprocz przeladowania na wyzszych obrotach [pewnie przycinaja sie kierownice] oraz troszke pozno budzacej sie turbosprezarki [pewnie jest katalizator] nic niepokojacego nie widac w tych logach ...

    moze drgania wynikaja z zawieszenia silnik/skrzynia ... ?

  • #19 22 Maj 2010 09:58
    7grafii
    Poziom 16  

    Raczej nie.. Sprawdzałem poduchy i wszystko wygląda ok. Poza tym dlaczego temperatura otoczenia ma taki wpływ na te drgania? Jak jest chłodno na dworze, to nic się nie dzieje, silnik pracuje normalnie i jak nie osiągnie 90C, to nawet w upał te wibracje nie występują. Widać gołym okiem, jak rzuca silnikiem jak wpadnie w te drgania. Trzęsie się cała karoseria i układ wydechowy. Byłem już u kilku fachowców, ale żaden nie potrafił mi pomóc. Najczęściej słyszałem o nastawniku pompy, ale skoro mówicie, że logi są ok, to chyba możemy to wykluczyć.

  • #20 30 Maj 2010 11:27
    ciahciah
    Poziom 12  

    -sztanga turbiny jest źle wyregulowana
    -wartość erg jest zastanawiająca, odepnij od erg wężyk i go zatkaj, może drgania ustaną, pojeździj tak troche
    -pobaw się ustawianie dawki vagiem, zwiększenie lub zmniejszenie może pomóc
    -zalej plyn do płukania wtrysków dizla STP, nie zaszkodzi a może to pokaże przyczynę trzęsienia
    -zużyta pleciona może powodować drgania

  • #21 30 Maj 2010 14:32
    7grafii
    Poziom 16  

    A więc odłączyłem egr.. Drgania niestety nie ustąpiły. Na jakiej podstawie twierdzisz, że mam źle wyregulowaną sztangę ? Wg Ciebie mam ja skrócić/wydłużyć ?

  • #22 30 Maj 2010 14:41
    siwyyy393
    Poziom 9  

    kolego na prv mogę zapodać Ci prawdziwego speca z grupy VW i mieszka niedaleko Lublina:) skąd jesteś przyjacielu???

  • #23 05 Cze 2010 02:17
    ciahciah
    Poziom 12  

    -wymień filtr powietrza, polecam KNECHT LX622
    -sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), przy 3500obr powinno być 65% wysterowania zaworu a nie 94%, zanim to zrobisz odepnij wężyki od gruchy i zatkaj go, no i zrób loga dynamicznego 011, jak powyżej 3500obr ciśnienie będzie ponad 2000mbar trzeba kręcić sztangą
    -jeżeli logi statyczne robiłeś z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami dodatkowymi typu światła, nawiew, radio, możesz zmniejszyć dawkę do 3,4mg dla poprawy dynamiki w dolnych obrotach

    siwyyy393, ten tekst wyżej był zbędny, jak chcesz pomóc to się nie pytaj tylko pomóż, ja będę w poniedziałek w lublinie o 19, jak chcesz odezwij się na gg5194446

  • #24 06 Cze 2010 23:33
    7grafii
    Poziom 16  

    Dzięki za zainteresowanie się tematem. Filtr wymieniałem jakieś trzy miesiące temu. Loga zrobię jutro i wrzucę na forum. Co do sztangi, to po krótkich oględzinach wydaje mi się, że jest nie ruszana, ponieważ posiada jeszcze ślady farby, ale jeśli jesteś pewny że jest źle ustawiona i jej regulacja może pomóc, to oczywiście będę próbował jakoś ją wyregulować.

  • #26 09 Lut 2011 20:33
    7grafii
    Poziom 16  

    Witam.
    Powodem przeładowania okazały się zapieczone kierowniczki oraz źle założony pierścień sterowania nimi (Kolega Ciachciach domyślił się usterki za co bardzo dziękuję)
    Turbina dziś wyczyszczona,a oto świeże logi :
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_34654.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_34651.html

    Ps.sztanga już ustawiona:
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_34657.html , auto nie łapie noflauta , ale jest mulaste.
    Czy w tych logach jest coś niepokojącego ?
    Proszę o pomoc.

  • #27 25 Cze 2011 18:31
    7grafii
    Poziom 16  

    Pomoże Ktoś ? Do tej pory się nie uporałem z tym problemem. wrzucam jeszcze świeże logi pozostałych grup :

    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49041.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49042.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49043.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49044.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49045.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49373.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49374.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49375.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49376.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49377.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49378.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49379.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49380.html

    Dodam , że logowałem grupę 011 z odłączonym podciśnieniem i podpartą sztangą w maksymalnym górnym położeniu . Doładowanie aktualne pokryło się z wymaganym dopiero przy 2500 tyś/obr.Wstępnie można w takim razie wykluczyć wadliwość podciśnienia

  • #28 25 Cze 2011 20:53
    Sztomel
    Poziom 34  

    ciahciah napisał:
    -sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), przy 3500obr powinno być 65% wysterowania zaworu a nie 94%,


    sorry ale dałeś plamę z tą poradą, jak ma N75 być wysterowany na 65% skoro turbo przeładowuje z powodu przycinającej się zmiennej geometrii ? Kręcenie sztangą w takim przypadku to poroniony pomysł. Namieszałeś koledze i rozkładacie ręce. Jak się za coś bierzesz to doprowadź to do końca.
    7grafii, podłącz wężyki podciśnienia jak być powinny (żadne tam podpieranie sztangi) oraz nie kombinuj na razie nic z EGR (zostaw zaślepiony) i zloguj dynamicznie grupę 010 ale w zakresie od 1500 do 4200 obrotów na 3 biegu bo coś mi się wydaje, że przepływka umiera.

  • #29 25 Cze 2011 21:14
    7grafii
    Poziom 16  

    Ok. Jutro zaślepię N18 jeszcze raz i zrobię loga. A co do kolegi Ciachciach , to człowiek bardzo mi pomógł , bo jako jedyny stwierdził , że powodem przeładowania przy sprawnych zaworach , gruszce i płynnie działającej geometrii jest założony odwrotnie pierścień sterujący łopatkami.
    Powiedz mi jeszcze proszę jak dobrze ustawić długość tej sztangi ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty