X

QUAD - Samoróbka - W trakcie prac.

marek19951 22 Aug 2009 13:38
  • Helpful post? (-1)
    Witam, kiedyś wpadliśmy z tatą na pomysł budowy quada i się zaczęło :). Silnik na razie mamy od WSKi 125, ale patrząc na jego wagę, wydaje mi się, że conajmniej do MZtki 250 trzeba będzie założyć silnik.

    Zdjęcia QUADa niezbyt wyraźne, bo jeszcze nie wyjechałem nim z warsztatu... Wygląd na razie typu WT, ale gdy go dokoncze to sie zainwestuje w jakas obudowe :).

    Code:


    http://picasaweb.google.pl/mark19951/QuadSamorobkaByUfosi#





    Zrobiłem już układ kierowniczy, muszę tylko zlikwidować luzy, drążki kierownicze są połączone z malucha (przy zwrotnicach) z drążkami od forda fiesty.

    Zostało mi jeszcze "tylko":
    - Założyć pompę hamulcową, zacisk na tarczę, cięgno, hamulec.
    - Założyć całe koła...
    - Zrobić obudowę
    - Pospawać wszystko na gotowo

    Miałem kilka przerw w budowie quada, ale teraz biorę się na nowo za niego.

    Co do tego mam kilka pytań, obudowę myślałem zrobić z żywicy poliestrowej i maty szklanej, co o tym sądzicie? Ile będę potrzebował żywicy i maty na taką obudowę? Ile warstw nałożyć? Nakłada się warstwy tak: mata, żywica, żywica, żywica czy mata, żywica, mata, żywica?

    Koła, własnie, piasty mam przygotowane na koła od malucha, mam 5 felg od malucha i tylko 1 oponę :D. I zastanawiam się czy nie lepiej poszerzyć te felgi, tylko w jaki sposób? I kupić do tego opony 25X10X12 i 25X8X12.

    Hamulce, lepiej podłączyć tak, aby po naciśnięciu nożnym hamulcem hamowały wszystkie koła, czy lepiej nożnym tylne (tarcza na osi) a ręcznym przednie (oryginalne bębny od malucha).

    Jak na razie rama nie jest dobrze pospawana. Była spawana zwykłą spawarką transformatorową siłę. Wahacze były spawane migomatem. Teraz pytanie czym lepiej będzie pospawać całą ramę, migomatem czy transformatorówką? Spawarkę transformatorową mamy w domu a migomat ma wujek tylko mały, przenośny.

    Quad dużo się nie zmienił od wcześniejszych fotografii dlatego na razie nie będę robił nowych zdjęć.
    Z góry dzięki za pomoc.





    Zdjęcia muszą być na serwerze elektrody!
    (joy_pl)
  • #2 22 Aug 2009 15:17
    piotrdx626
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Jestem ciekaw jak będziesz skręcać, bez układu różnicowego na tylne koła. Chyba, że masz napęd na jedno koło, czego nie widzę.
  • #3 22 Aug 2009 16:14
    marek19951
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Napęd jest na 2 koła, większość quadów tak ma, mechanizm różnicowy mają tylko quady użytkowe. Muszę zastosować jakieś delikatniejsze amortyzatory na przód i powinno się skręcać bez żadnych problemów, mało które samoróbki posiadają mechanizm różnicowy.
  • #4 22 Aug 2009 19:05
    lopr_pol
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    marek19951 wrote:
    Napęd jest na 2 koła, większość quadów tak ma, mechanizm różnicowy mają tylko quady użytkowe. Muszę zastosować jakieś delikatniejsze amortyzatory na przód i powinno się skręcać bez żadnych problemów, mało które samoróbki posiadają mechanizm różnicowy.

    Zgadza się np. w takim grizlim yamahy tylna oś - oba koła na sztywno, z przodu uproszczony mechanizm różnicowy sprytnie powiązany z dołączaniem przedniego napędu. Jakoś to jeździ i nie ma problemów ze skręcaniem :)
  • #5 22 Aug 2009 19:08
    marcin16v
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Obudowę z żywicy poliestrowej i maty szklanej zdecydowanie odradzam wystarczy jedna wywrotka i będzie po niej, najprościej będzie kupić plastiki z chińskiego quada np Bashana, miałem takiego i nie jedno przeżyły.

    Hamulce bym rozdzielił żeby można było tylnim hamulcem zarzucać quada.
  • #6 22 Aug 2009 20:17
    marek19951
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za poradę, tak chyba zrobię z tymi hamulcami, tylko muszę kupić pompę hamulcową od motocykla na przedni hamulec.

    Właśnie co do obudowy, czy z żywicy będzie aż taka krucha? Bo nie sądzę, aby udało mi się podebrać z jakiegoś oryginalnego quada obudowę, nie dość, że drogie to te chińskie są małe, a mój quad jest bardzo duży (nie wiem czy nie za duży)... Chciałbym zrobić obudowę typowo po niego, żeby fajne w "niej" wyglądał :D.
  • #7 22 Aug 2009 20:35
    marcin16v
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Tylko że pompa z motocykla może sobie nie poradzić z tłoczkami z malucha (można jeszcze spróbować dać tylnie tłoczki z malucha, mają mniejszą średnicę). Prościej będzie nożny dać na przód z pompą hamulcową z malucha, a tył na kierownicy.
    Wiem że to jest odwrotnie, ale tak prościej wykonać.
    Będzie się trzeba tylko przyzwyczaić.
  • #8 22 Aug 2009 21:34
    marek19951
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dużo jeździłem motorami i tylny musi być w nodze, przyzwyczajenie... Na razie dam na nogę wszystkie 4 koła, jak już wszystko będzie dobrze chodziło to może wtedy się zabawię z osobnym hamulcem.
  • #9 18 Nov 2010 10:29
    marek19951
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    QUAD już od dawna jest na kołach, od dawna jeździ, niestety brak funduszy powoduje to, że jest jedynie w stanie nadającym się do jazdy, choć pasowałoby zrobić kilka rzeczy w nim jeszcze.

    Dodaje zdjęcia po małej zabawie w błocie, zrobione w garażu, telefonem, dlatego słaba jakość.

    QUAD - Samoróbka - W trakcie prac. QUAD - Samoróbka - W trakcie prac. QUAD - Samoróbka - W trakcie prac. QUAD - Samoróbka - W trakcie prac.

    Quad jest bardzo zwrotny i w miarę stabilny. Osobiście, tylko raz mi się udało go postawić na dwa boczne koła, poprzez przypadkowe złapanie przyczepności bokiem, ale nie na tyle by quad się przewrócił na bok. I wpadłem 2 razy do rowu nim, przy prędkościach 50-60km/h, ale bez większych uszczerbków na zdrowiu, gdyż zawsze jeżdżę w kasku. Prędkość maksymalna oscyluje w granicach 60-70km/h (w porywach). Silnik daje sobie radę na małych górkach, wzniesieniach oraz małym błocie. Zrobiłem do niego mały wózek, co prawda mało go jeszcze testowałem ale mając 70-100kg rusza jakby był pusty i można nawet z 2-jki ruszyć. Co prawda przy troszkę cięższym terenie przydałby się większy silnik, ale niestety przy quadzie są inne priorytety, choćby nawet hamulec tylny, bo na razie jest tylko przód.
    Wiem, że wyglądu to nie ma :D, ale za to frajda z jazdy jest ogromna :D.

    Proszę oceniać co sądzicie o tym pojeździe, co zmienić, co ulepszyć, dodać.

    PS. Przepraszam za post pod postem, ale chciałem odświeżyć temat.
  Search 4 million + Products
Browse Products