Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Instalacje Gazowe -> BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.
Autor
Wiadomość
grabolek363
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 55
Miasto: Warszawa

Post#1 Post autora tematu 26 Sie 2009 01:57   

BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Witam forumowiczów. Od niedzieli posiadam BMW 318is z gazem 2 generacji BRC która zaraz po 1 tankowaniu gazu po kupnie i przejechaniu jakichś 50km podczas wyprzedania strzeliła na gazie.:cry: Efekt był taki że auto natychmiast zgasło i po ponownym uruchomieniu strasznie falowało, na gazie to w ogole gasło natychmiast po przełączeniu się na niego. Natychmiast po zdarzeniu zadzwoniłem do sprzedającego (wczesniej mnie zapewnił że nic z takich rzeczy nie miało miejsca) z pytaniem co jest grane odpowiedział że raz mu się coś takiego zdarzyło i wymienił świece i od tamtej pory nic, oraz że przy wystrzale wywaliło dwa węże jeden krótki pod podszybiem i jeden z boku. Faktycznie po włożeniu ich na miejsce silnik zaczął pracować normalnie. Na moje nieszczęście po rozgrzaniu na gazie czasem pojawia się i znika delikatne falowanie zazwyczaj na biegu jałowym i teraz moje pytanie czy jest to efekt po wystrzale(uszkodzenie przepływomierza?) czy może w jakiś sposób regulacja mogła by coś pomóc ? Bym zapomniał auto po wystrzale pokazuje komunikat "INSPECTION" tzn że coś się uszkodziło ?:cry:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Sie 2009 01:57   





Powrót do góry
   
dariusz105
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 786
Miasto: podkarpacie

Post#2 26 Sie 2009 07:49pomocny post - solucja   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


sprawdzenie dlaczego świeci inspekcja jest konieczne.wystrzał najczęściej powoduje niewydolne wysokie napięcie,zużyty reduktor,zła regulacja.
Powrót do góry
   
grabolek363
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 55
Miasto: Warszawa

Post#3 Post autora tematu 26 Sie 2009 11:12   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


A w jaki sposób można sprawdzić dlaczego ona świeci ? Jechać de mechersa i podpiąć pod komputer ?
Powrót do góry
   
fisto
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 307

Post#4 26 Sie 2009 17:51   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Jeżeli nie pomoże wymiana świec i przewodów to falowanie obrotów i wystrzały najczęściej w tym modelu powoyduje wyrobiony wałek rozrządu po 300 tys km jest takie zjawisko.Wymienić wałek rozrządu.
Powrót do góry
   
pawel0777
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 111

Post#5 26 Sie 2009 18:14   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


fisto napisał:
Jeżeli nie pomoże wymiana świec i przewodów to falowanie obrotów i wystrzały najczęściej w tym modelu powoyduje wyrobiony wałek rozrządu po 300 tys km jest takie zjawisko.Wymienić wałek rozrządu.


Wałek rozrządu w M42...chyba pomyliłeś silniki :?:
Powrót do góry
   
eltron
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 914

Post#6 26 Sie 2009 18:42   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Na początek to wywal gaz II gen z tego samochodu - bo na tym ja daję Ci gwarancję że będzie strzelać i w końcu ten przepływomierz Ci rozwali. A inspekcja nie ma nic do wystrzałów na gazie. Nie łudź się że to bmw będzie super chodzić na tej instalacji. Silnik jest świetny jeżeli chodzi o osiągi ale gaz tylko sekwencja.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Sie 2009 18:42   





Powrót do góry
   
grabolek363
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 55
Miasto: Warszawa

Post#7 Post autora tematu 26 Sie 2009 19:20   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Dzięki za rade Eltron, zaczynam zbierać kasę na sekwencje:P Auto kupiłem już z taką instalką ze względu na stan ogólny...oglądałem inne również na sekwencji ale to nie miało nic wspólnego z tym jak sobie wyobrażałem to auto, dlatego też wybrałem ten konkretny model za te pieniądze i całe szczęście że dałem ile dałem bo inaczej plułbym sobie w brodę teraz :P Teraz chciałbym prosić o radę jak mogę zminimalizować ryzyko kolejnych wystrzałów ? Jakiś czas niestety będę musiał śmigać na tym co mam niestety...:| Czy np tankowanie na stacjach typu BP Shell przez co gaz bedzie lepszej jakoś może w jakikolwiek sposób przyczynić się do zmniejszenia ryzyka ? Czy wszystko jedno ? Zapomniałbym po wystrzale pierwsze co byłem w stanie zrobić to wymieniłem tan mały filterek od gazu (była niedziela wiec tylko stacje były czynne..) ze starego wysypało się trochę brudu, czy taki stan rzeczy mógł mieć jakiś wpływ na pracę silnika na gazie i w konsekwencji wystrzał ?
Powrót do góry
   
pawel0777
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 111

Post#8 26 Sie 2009 19:45   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


BMW nie lubi gazu II generacji co nie znaczy że totalnie nie da się na tym jeźdźić i ,że ciągle strzela.Od 4 lat jeżdże z gazem II gen. Landi Renzo silnik M40 i ani razu nie strzeliło.Niewielkie falowanie pojawia się sporadycznie,ale z tym chyba nic się nie zrobi.
Gazu nigdy nie tankuje na małych stacjach,a świece wymieniam co wymiane oleju,a przewody pochodzą z tego samego roku co samochód 92 :D.
Podjedź na regulacje ewentualnie wymień świece/przewody i ciesz się jazdą.
Inspekcje bez problemu sobie sam wykasujesz.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Sie 2009 19:45   





Powrót do góry
   
eltron
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 914

Post#9 26 Sie 2009 20:47   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


W M42 jest inny kolektor niż w m40 , niestety na II gen marnie to chodzi, więc sekwencja to jedyna rada skoro chcesz mieć gaz. Zmiana filterka nie przyniesie rezultatu, żeby nie strzelało to musisz przełączać na gaz gdy minimum 40-50 stopni ma silnik, i nie dawać mu od razu dużo gazu. Chociaż i tak od czasu do czasu sobie strzeli. A tak poza tym - pojeździj sobie tym na benzynie - nie będziesz chciał mieć gazu wtedy :D O ile silnik zdrowy.
Powrót do góry
   
grabolek363
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 55
Miasto: Warszawa

Post#10 Post autora tematu 27 Sie 2009 00:16   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


No rozumiem, czyli jedyna rada żeby to chodziło to sekwencja. Cóż pozostaje zbierać grosz do grosza bo w sumie taka przeróbka z 2gen na sekwencje to z 1500zł kosztuje z tego co czytałem...czy może się mylę ?;> A autem jeździłem trochę na benie i tak wiem jest fajnie :P ale studenckie życie nie pozwala mi na takie szaleństwa stąd wersja zagazowana ;)
Powrót do góry
   
dariusz105
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 786
Miasto: podkarpacie

Post#11 28 Sie 2009 07:25   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


oprócz wysokiego napięcia stan reduktora,mikser i technika jazdy ma wpływ na występowanie wystrzałów.
Powrót do góry
   
Szczepan2k7
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 18
Miasto: Bytom

Post#12 03 Wrz 2009 13:26   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Przychylam się do opinii Dariusz105. Może być już zużyty reduktor.
Powrót do góry
   
Pritend
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 232
Miasto: kielce

Post#13 04 Wrz 2009 23:35   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Mam bmw z silnikiem m43. Regularna wymiana swiec i od czasu do czasu przeczyszczenie silnika krokowego. Nalezy tez pamietac o regularnej wymianie filtra powietrza i sprawdzeniu szczelnosci ukladu dolotowego powietrza. Kiedys mialem tez problem z czujnikiem polozenia przepustnicy - silnik "falowal" na wolnych obrotach. Trzeba tez zwrocic uwage czy nie zmraza sie parownik - byc moze ucieka gdzies woda z ukladu i nie dostatecznie podgrzany jest gaz , co moze tez byc przyczyna falowania. Mam te sama instalacje gazowa i nie mam wiekszych problemow - to tylko GAZ nigdy nie bedzie to taka jazda jak na bezynie nawet gdy bedzie to sekwencja
P.S. Przepraszam za pisownie ale nie mam polskich znakow na kompie w pracy
Powrót do góry
   
maniek1985agj
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 2

Post#14 29 Sty 2010 20:40   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Witam mam bmw e36 93 r sedan z silnikiem 1.8 8v is z prostym gazem BRC jeżdzi bardzo dobrze tylko nie można pozwolić na brak gazu w czasie jazdy , na resztkach gazu przy większych obrotach występuje eksplozja mieszanki w kolektorze ssącym i całe ciśnienie uderza na przepływomierz uszkadza w nim klapkę sterującą widoczną na zdjęciach

http://obrazki.elektroda.net/40_1264790195.jpg
http://obrazki.elektroda.net/44_1264790195.jpg
http://obrazki.elektroda.net/48_1264790195.jpg

która sczytuje pobór powietrza według obrotów i dawki paliwa i podaje mylne informacje do komputera stąd falowanie na obrotach i inne wady , w moim przypadku tak się stało po przyjechaniu do mechanika od razu sprawdzał przepływomierz. Najczęstszą przyczyną jest właśnie uszkodzenia tego urządzenia , po zmianie na działający poprawnie przepływomierz auto nie do poznania czyste płynne obroty różnica w mocy i spalaniu , ważna także jest szczelność układu ssącego tak jak wyżej piszą inni (przeważnie pęknięcia gumowych rur) koszt używki ok 120-250zł
Powrót do góry
   
Pritend
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 232
Miasto: kielce

Post#15 07 Mar 2010 18:53   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Kiedyś urwało mi tę klapkę z przepływomierza i zablokowało nią przepustnicę przy kolektorze ssącym. W wyniku tego obroty skoczyły na maksimum, a ponieważ mam automatyczną skrzynie biegów nie dało się zatrzymać auta, dopiero przekręcenie kluczyka w stacyjce umożliwiło przerwanie jazdy. Sytuacja zdarzyła sie gdy jechałem do pracy. Na szczęście było to już na terenie drogi zakładowej gdzie ruch pojazdów jest niewielki i na szczęście nikt nie przechodził i nie jechał. Do dzisiaj przechodzą mnie dreszcze jak sobie pomyślę że mogło to być na publicznej drodze - uszkodzony element blokuje mi przepustnicę a ja nie mogę się zatrzymać. Dodam iż gaz strzelił mi kilka dni wcześniej, dlatego proponuje wszystkim po każdym strzale sprawdzić sobie ten element czy nie jest uszkodzony. A przyczyną strzałów w kolektorze mogą być wadliwe świece - tak było w moim przypadku - lub już świece, które swoje wypracowały. Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Mar 2010 18:53   





Powrót do góry
   
bartio1
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 8

Post#16 19 Lip 2010 18:49   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


są 2 wersje 318is 1,8 M42 i 1,9 M44 ja mam tą mocniejszą
Powrót do góry
   
eltron
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 914

Post#17 19 Lip 2010 21:43   

Re: BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.


Nie masz mocniejszej, obie mają taką samą moc. Poza tym co to kogo obchodzi co masz. Piszesz we wszystkich tematach o bmw w zasadzie to samo. Że masz is'a. Co z tego?
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Instalacje Gazowe -> BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Kolor kabla na otwieranie centrala w BMW 318IS E36 Coupe 92` (1)
Montaż modułu Check Control do bmw e36 318is (1)
bmw e36 318is swap. nie che odpalic (1)
BMW E36 318is M44 nierowna praca silnika (5)
BMW E36 318is - czujnik wałka rozrządu. (17)
BMW E36 318is Kierunkowskaz pali bezpiecznik (3)
BMW E36 318is schemat DME (3)
Turbo do BMW 318is E30 / E36 (63)
bmw e36 318i - gaz: falowanie, dławienie się (23)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.057 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony