X

BMW e36 318is strzał, falowanie, gaz 2gen BRC.

26 Aug 2009 01:57 GRgrabolek363
  • #1 26 Aug 2009 01:57
    grabolek363
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam forumowiczów. Od niedzieli posiadam BMW 318is z gazem 2 generacji BRC która zaraz po 1 tankowaniu gazu po kupnie i przejechaniu jakichś 50km podczas wyprzedania strzeliła na gazie.:cry: Efekt był taki że auto natychmiast zgasło i po ponownym uruchomieniu strasznie falowało, na gazie to w ogole gasło natychmiast po przełączeniu się na niego. Natychmiast po zdarzeniu zadzwoniłem do sprzedającego (wczesniej mnie zapewnił że nic z takich rzeczy nie miało miejsca) z pytaniem co jest grane odpowiedział że raz mu się coś takiego zdarzyło i wymienił świece i od tamtej pory nic, oraz że przy wystrzale wywaliło dwa węże jeden krótki pod podszybiem i jeden z boku. Faktycznie po włożeniu ich na miejsce silnik zaczął pracować normalnie. Na moje nieszczęście po rozgrzaniu na gazie czasem pojawia się i znika delikatne falowanie zazwyczaj na biegu jałowym i teraz moje pytanie czy jest to efekt po wystrzale(uszkodzenie przepływomierza?) czy może w jakiś sposób regulacja mogła by coś pomóc ? Bym zapomniał auto po wystrzale pokazuje komunikat "INSPECTION" tzn że coś się uszkodziło ?:cry:
  • Helpful post
    #2 26 Aug 2009 07:49
    dariusz105
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    sprawdzenie dlaczego świeci inspekcja jest konieczne.wystrzał najczęściej powoduje niewydolne wysokie napięcie,zużyty reduktor,zła regulacja.
  • #3 26 Aug 2009 11:12
    grabolek363
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    A w jaki sposób można sprawdzić dlaczego ona świeci ? Jechać de mechersa i podpiąć pod komputer ?
  • #4 26 Aug 2009 17:51
    fisto
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli nie pomoże wymiana świec i przewodów to falowanie obrotów i wystrzały najczęściej w tym modelu powoyduje wyrobiony wałek rozrządu po 300 tys km jest takie zjawisko.Wymienić wałek rozrządu.
  • #5 26 Aug 2009 18:14
    pawel0777
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    fisto wrote:
    Jeżeli nie pomoże wymiana świec i przewodów to falowanie obrotów i wystrzały najczęściej w tym modelu powoyduje wyrobiony wałek rozrządu po 300 tys km jest takie zjawisko.Wymienić wałek rozrządu.


    Wałek rozrządu w M42...chyba pomyliłeś silniki :?:
  • #6 26 Aug 2009 18:42
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Na początek to wywal gaz II gen z tego samochodu - bo na tym ja daję Ci gwarancję że będzie strzelać i w końcu ten przepływomierz Ci rozwali. A inspekcja nie ma nic do wystrzałów na gazie. Nie łudź się że to bmw będzie super chodzić na tej instalacji. Silnik jest świetny jeżeli chodzi o osiągi ale gaz tylko sekwencja.
  • #7 26 Aug 2009 19:20
    grabolek363
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za rade Eltron, zaczynam zbierać kasę na sekwencje:P Auto kupiłem już z taką instalką ze względu na stan ogólny...oglądałem inne również na sekwencji ale to nie miało nic wspólnego z tym jak sobie wyobrażałem to auto, dlatego też wybrałem ten konkretny model za te pieniądze i całe szczęście że dałem ile dałem bo inaczej plułbym sobie w brodę teraz :P Teraz chciałbym prosić o radę jak mogę zminimalizować ryzyko kolejnych wystrzałów ? Jakiś czas niestety będę musiał śmigać na tym co mam niestety...:| Czy np tankowanie na stacjach typu BP Shell przez co gaz bedzie lepszej jakoś może w jakikolwiek sposób przyczynić się do zmniejszenia ryzyka ? Czy wszystko jedno ? Zapomniałbym po wystrzale pierwsze co byłem w stanie zrobić to wymieniłem tan mały filterek od gazu (była niedziela wiec tylko stacje były czynne..) ze starego wysypało się trochę brudu, czy taki stan rzeczy mógł mieć jakiś wpływ na pracę silnika na gazie i w konsekwencji wystrzał ?
  • #8 26 Aug 2009 19:45
    pawel0777
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    BMW nie lubi gazu II generacji co nie znaczy że totalnie nie da się na tym jeźdźić i ,że ciągle strzela.Od 4 lat jeżdże z gazem II gen. Landi Renzo silnik M40 i ani razu nie strzeliło.Niewielkie falowanie pojawia się sporadycznie,ale z tym chyba nic się nie zrobi.
    Gazu nigdy nie tankuje na małych stacjach,a świece wymieniam co wymiane oleju,a przewody pochodzą z tego samego roku co samochód 92 :D.
    Podjedź na regulacje ewentualnie wymień świece/przewody i ciesz się jazdą.
    Inspekcje bez problemu sobie sam wykasujesz.
  • #9 26 Aug 2009 20:47
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    W M42 jest inny kolektor niż w m40 , niestety na II gen marnie to chodzi, więc sekwencja to jedyna rada skoro chcesz mieć gaz. Zmiana filterka nie przyniesie rezultatu, żeby nie strzelało to musisz przełączać na gaz gdy minimum 40-50 stopni ma silnik, i nie dawać mu od razu dużo gazu. Chociaż i tak od czasu do czasu sobie strzeli. A tak poza tym - pojeździj sobie tym na benzynie - nie będziesz chciał mieć gazu wtedy :D O ile silnik zdrowy.
  • #10 27 Aug 2009 00:16
    grabolek363
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    No rozumiem, czyli jedyna rada żeby to chodziło to sekwencja. Cóż pozostaje zbierać grosz do grosza bo w sumie taka przeróbka z 2gen na sekwencje to z 1500zł kosztuje z tego co czytałem...czy może się mylę ?;> A autem jeździłem trochę na benie i tak wiem jest fajnie :P ale studenckie życie nie pozwala mi na takie szaleństwa stąd wersja zagazowana ;)
  • #11 28 Aug 2009 07:25
    dariusz105
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    oprócz wysokiego napięcia stan reduktora,mikser i technika jazdy ma wpływ na występowanie wystrzałów.
  • #12 03 Sep 2009 13:26
    Szczepan2k7
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Przychylam się do opinii Dariusz105. Może być już zużyty reduktor.
  • #13 04 Sep 2009 23:35
    Pritend
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Mam bmw z silnikiem m43. Regularna wymiana swiec i od czasu do czasu przeczyszczenie silnika krokowego. Nalezy tez pamietac o regularnej wymianie filtra powietrza i sprawdzeniu szczelnosci ukladu dolotowego powietrza. Kiedys mialem tez problem z czujnikiem polozenia przepustnicy - silnik "falowal" na wolnych obrotach. Trzeba tez zwrocic uwage czy nie zmraza sie parownik - byc moze ucieka gdzies woda z ukladu i nie dostatecznie podgrzany jest gaz , co moze tez byc przyczyna falowania. Mam te sama instalacje gazowa i nie mam wiekszych problemow - to tylko GAZ nigdy nie bedzie to taka jazda jak na bezynie nawet gdy bedzie to sekwencja
    P.S. Przepraszam za pisownie ale nie mam polskich znakow na kompie w pracy
  • #14 29 Jan 2010 19:40
    maniek1985agj
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam mam bmw e36 93 r sedan z silnikiem 1.8 8v is z prostym gazem BRC jeżdzi bardzo dobrze tylko nie można pozwolić na brak gazu w czasie jazdy , na resztkach gazu przy większych obrotach występuje eksplozja mieszanki w kolektorze ssącym i całe ciśnienie uderza na przepływomierz uszkadza w nim klapkę sterującą widoczną na zdjęciach

    http://obrazki.elektroda.net/40_1264790195.jpg
    http://obrazki.elektroda.net/44_1264790195.jpg
    http://obrazki.elektroda.net/48_1264790195.jpg

    która sczytuje pobór powietrza według obrotów i dawki paliwa i podaje mylne informacje do komputera stąd falowanie na obrotach i inne wady , w moim przypadku tak się stało po przyjechaniu do mechanika od razu sprawdzał przepływomierz. Najczęstszą przyczyną jest właśnie uszkodzenia tego urządzenia , po zmianie na działający poprawnie przepływomierz auto nie do poznania czyste płynne obroty różnica w mocy i spalaniu , ważna także jest szczelność układu ssącego tak jak wyżej piszą inni (przeważnie pęknięcia gumowych rur) koszt używki ok 120-250zł
  • #15 07 Mar 2010 17:53
    Pritend
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Kiedyś urwało mi tę klapkę z przepływomierza i zablokowało nią przepustnicę przy kolektorze ssącym. W wyniku tego obroty skoczyły na maksimum, a ponieważ mam automatyczną skrzynie biegów nie dało się zatrzymać auta, dopiero przekręcenie kluczyka w stacyjce umożliwiło przerwanie jazdy. Sytuacja zdarzyła sie gdy jechałem do pracy. Na szczęście było to już na terenie drogi zakładowej gdzie ruch pojazdów jest niewielki i na szczęście nikt nie przechodził i nie jechał. Do dzisiaj przechodzą mnie dreszcze jak sobie pomyślę że mogło to być na publicznej drodze - uszkodzony element blokuje mi przepustnicę a ja nie mogę się zatrzymać. Dodam iż gaz strzelił mi kilka dni wcześniej, dlatego proponuje wszystkim po każdym strzale sprawdzić sobie ten element czy nie jest uszkodzony. A przyczyną strzałów w kolektorze mogą być wadliwe świece - tak było w moim przypadku - lub już świece, które swoje wypracowały. Pozdrawiam
  • #16 19 Jul 2010 18:49
    bartio1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    są 2 wersje 318is 1,8 M42 i 1,9 M44 ja mam tą mocniejszą
  • #17 19 Jul 2010 21:43
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Nie masz mocniejszej, obie mają taką samą moc. Poza tym co to kogo obchodzi co masz. Piszesz we wszystkich tematach o bmw w zasadzie to samo. Że masz is'a. Co z tego?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products