Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Touran problem z tempomatem

maddog11 27 Sie 2009 09:28
  • #1 27 Sie 2009 09:28
    maddog11
    Poziom 9  

    Witam jestem szczęśliwym posiadaczem VW Tourana TDI 105 KM z lipca 2005 roku. Jak go kupiłem tempomat działał bez problemu jednak od pewnego czasu zauważyłem że dzieją się z nim dziwne rzeczy. Otóż jak mam włączony zapłon i włączę tempomat zapala się zielona kontrolka od tempomatu. Natomiast jak uruchomię silnik to kontrolka gaśnie i tempomat nie działa. Udało mi się go uruchomić przez przypadek na trasie ale zaraz się wyłączył. Proszę o pomoc.javascript:emoticon(':?:')

  • #2 27 Sie 2009 09:33
    Dido230
    Poziom 22  

    Tempomat wyłącza się automatycznie na czujniki sprzęgła, hamulca jeśli one nie są całkowicie sprawne mogą powodować wyłaczanie tej funkcji.

  • #3 27 Sie 2009 10:34
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Zgoda dido ale czujniki nie powodują wyłączenia kontrolki więc to chyba nie to

  • #4 28 Sie 2009 14:12
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Właśnie, że naciśniecie hamulca lub sprzęgła wyłącza tempomat, a to jest jednoczesne z wyłączeniem kontrolki.
    Diagnostyka z obserwacją parametrów powie co jest nie tak z tempomatem (a raczej silnikiem) w tym aucie.

  • #5 26 Wrz 2009 15:44
    losiu
    Poziom 2  

    funkcje tempomatu wlancza i wylancza sie tu recznie

  • #6 27 Wrz 2009 13:10
    dimitriew
    Poziom 14  

    Kolego zrób odczyt pamieci błędów może to coś pomoże? A wręcz na pewno

  • #7 28 Wrz 2009 16:26
    Pati
    Poziom 27  

    szogun0 napisał:
    Właśnie, że naciśniecie hamulca lub sprzęgła wyłącza tempomat, a to jest jednoczesne z wyłączeniem kontrolki.
    Diagnostyka z obserwacją parametrów powie co jest nie tak z tempomatem (a raczej silnikiem) w tym aucie.


    Poważnie?

  • #8 16 Kwi 2010 12:37
    tomdog
    Poziom 8  

    Witaj Matdog:)

    W moim Touranie mialem ten sam problem. Diagnoza VASa byla taka, ze jest uszkodzony modul GRA (tempomatu) zlokalizowany w kolumnie kierowniczej i zintegrowany z manetka migaczy (nr.czesci 1K0 953 513 A). Niby prawda.... tylko kto by sie domyslil, ze w calym tym madrym urzadzeniu chinskiej produkcji padl prosty kabelek. Jako ze ta manetka uruchamiasz takze migacze, to cala wiazka kabli schowanych w manetce w tym momencie pracuje. Najintensywniej w miejscu najwiekszego ich zalamania u podstawy manetki przy kolumnie. Jako, ze nie jestem zwolennikiem bezsensownego zasmiecania srodowiska i wyrzucania pieniedzy w bloto (albo lepiej powiedziec nabijania kabzy jakims koncernom typu VW) podjalem probe reanimacji modulu no i po wymianie kabelka koloru niebieskiego oraz profilaktycznie wszystkich innych kolorowych chinskich kabelkow na inne lepszej jakosci urzadzenie dziala bez zarzutow.
    Ponizej zalaczam zdjecie dowodu rzeczowego i mam nadzieje, ze pomoglem Tobie i innym forumowiczom z podobnymi problemami.

    Touran problem z tempomatem



    Pozdrowienia
    Tom.ek

  • #9 16 Kwi 2010 14:19
    popo73
    Poziom 16  

    Cytat:
    Niby prawda.... tylko kto by sie domyslil, ze w calym tym madrym urzadzeniu chinskiej produkcji padl prosty kabelek.

    Cytat:
    Ponizej zalaczam zdjecie dowodu rzeczowego i mam nadzieje, ze pomoglem Tobie i innym forumowiczom z podobnymi problemami.

    A może inni forumowicze nie kupują "chińskich" kabelków na "alledrogo" lub na giełdach tylko nabijają kabzę koncernom takim jak VW i cieszą się z bezproblemowego użytkowania :-).

  • #10 17 Kwi 2010 00:23
    tomdog
    Poziom 8  

    Masz akcje VW czy jak?

    "Kabelkom" nadalem w tekscie narodowosc, bo sa produkowane w Chinach. Nie same "kabelki", a kompletne manetki wraz z "kabelkami". Potem trafiaja do Wolfsburga, gdzie nabieraja szlachetnego, niemieckiego charakteru i sa sprzedawane w sieci VW za gruba kase.
    Manetka ze zdjecia nie jest wiec zadna podroba, a "niemieckim orginalem", i nie z gieldy, ani pewnego portalu aukcyjnego a z auta, ktore nowe kosztowalo 30.000 euronow i w ktorym przy przebiegu 45tkm pozegnal sie tempomat. Tak wiec roznie to bywa z cieszeniem sie z bezproblemowego uzytkowania tego i owego...
    Co chce przez to m.in.powiedziec, to to ze po mojej ostatniej motoryzacyjnej fazie Passata i obecnej Tourana odczuwam delikatny niesmak. Cos po prostu nie gra z ta niemiecka jakoscia.

  • #11 17 Kwi 2010 03:34
    popo73
    Poziom 16  

    Kolego, akcji VW nie mam, ale jeśli kogoś stać na samochód który nowy kosztował 30000 "euronów", to stać go na pojechanie do serwisu i wymianę manetki na nową za 69 "euronów"+ wymiana 30 "euronów" a nie biadolenie, że kabelki słabe. Napisz proszę czy jesteś jego pierwszym właścicielem i jaki to rocznik.

  • #12 08 Mar 2011 20:19
    maddog11
    Poziom 9  

    Witam sprawdziłem i skasowałem błędy VCDS-em i problem już zniknął.
    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
    Pozdrawiam.:D

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty