X

Moduł zapłonowy do WSK 125.

nowakus 29 Aug 2009 12:19
  • #1 29 Aug 2009 12:19
    nowakus
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Zbudowałem gokarta na silniku od WSKi 125. Silnich chodzi ładnie. Miałem go na zapłonie bateryjnym 6V i działał ładnie, ale rozładował mi się akumulator i wstawiłem 12V i spaliłem cewkę. I tu moje pytanie: czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. Myślałem nad tym i tak: zapłon w kaszlu następuje co jeden obrót wału tak jak w WSK. 126p ma przerywacz podobnie jak WSK. Czy tycz rzeczy nie da się połączyc? Proszę o pomoc bo to b.pilne.
  • #2 29 Aug 2009 13:38
    Fatko
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam Kolegę.
    Jeśli już-to silnik na pewno nie WSK125-tylko 175-silniki 125 posiadały iskiernik a nie zapłon aku.
    A odnośnie Twego pytania to bez problemu ,Wykorzystaj przerywacz,Daj cewkę zapłonową i po problemie.
  • #3 29 Aug 2009 14:04
    nowakus
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia:
    EMZA
    8351.1/13
    DDR GDR RDA
    08/87
    Czytałem że to cewka typowa do zapłonów elektronicznych, a do bateryjnych się nie nadaje. Wyszukałem również o jakimś module polonezowskim GL118. Co to za moduł? Czy da radę podłączyc jakoś do WSK? A mogę prosic dokładne połączenie modułu z kaszlaka do platynek, cewki, i akku 12V? A jak bym dał moduł GL 200 obmiana na platynki jak na tej stronie: http://www.syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=5754&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=1f8ab53c4c1ca81702e268cabd2b3d61 Co prawda do syrenki ale zasada działania ta sama.
  • #4 29 Aug 2009 15:12
    szod
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    nowakus wrote:
    czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p.

    126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący z kołem pasowym. W dodatku do modułu podpięty był czujnik podciśnienia. Powodowało to odpowiednią zmianę kąta zapłonu. Do takiego silnika jak masz poszukaj jakiegoś modułu od motocykla. Było coś na ten temat na forum ze schematem, zdaje się do Simsona.
  • #5 29 Aug 2009 20:31
    Ricardo290366
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Zapomnij o modułach ,elektronice ! Po co komplikować sobie żywot .
    Najlepiej ,kup oryginalna cewkę do iskrownika i spokój bez akumulatora , jego ładowanie itd.W karcie od wibracji aku padnie b.szybko .
    Ten iskrownik daje dobrą ,pewną iskrę,w każdych warunkach , temperaturze.
    Przez kilka lat mieliśmy w sekcji kartingowej takie silniki i bez problemu.
    Rada-szlifierką trzpieniową ,papierkiem wyszlifuj,kanały dolotowe cylindra,króciec
    gaźnik-cylinder. Ten silnik jest na benzynę 76 Oktan.Trzeba zaspawać głowicę
    zmniejszyć komorę spalania ,poprawić gwint świecy,teraz wkręcisz z długim gwintem .
    Na tłoku wytoczyć rowek na trzeci pierścień (pamiętaj o zamku )założyć nowe pierścionki .Oryginalnie jest 6,5 KM , w/w zyskasz + 60-70%,benzyna 98+olej jak do
    piły .Te i inne ciekawostki w książce "Naprawa motocykli WSK M06B3,M21W2,M21W2S"
  • #6 29 Aug 2009 21:08
    Fatko
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Kolego wszystko się zgadza-ALE-?...
    Poco wyważać otwarte drzwi ? (czy nie lepiej ,,załatwić "orginał).
    Cewka będzie Ci padała-(albo przerywacz,ciągle dostaje napięcie gdy silnik nie pracuje-silnik zatrzymuje się przeważnie na zwartych stykach przerywacza. )
    Widzę że szukasz po necie plus dla Ciebie.
    Sprawdź tematy,, Zapłon elektroniczny fiat 125p"
    Można obecnie kupić na szrocie zapłon ,,ISKRA" (CCCP).do Twego-idealny(były stosowane w 125,łada,zaporożec,itp)
  • #7 29 Aug 2009 21:55
    prezeswal
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY pomysły, problemy".
  • #8 30 Aug 2009 00:46
    nowakus
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie problemy jak ręką odjął. Radziecka myśl techiczna też mi niezabardzo podchodzi bo także mam niemiłe doświadczenia podobnie z chińszczyzną. Tuningu też raczej nie zrobię bo na to potrzebny hajs. Dowiedziałem się że przeróbki silników znacznie skracają żywotnośc motoru. Raczej się zdecyduję na ten moduł GL200 odmiana platynkowa. U mnie na szrocie kosztuje 20 zł z cewką. Z tego co czytałem na forum syrenkowym właściciel bardzo chwali przeróbkę i nie wróci do oryginalnego zapłonu. Jeszcze jedno zależy mi na module ponieważ odciąża platynki. Ja mam najprawdopodobniej silnik WFM z garem i głową od WSK i przerywacza nie mogę dostac. Orginału także nie chcę bo kupiłem nową cewkę zapłonową, przewód WN, fajkę, kondensator, świecę, a platynki porządnie wyczyściłem. I co nic iskry ani śladu, a podłączyłem zamiast tego cewkę 6V i akku 6V. zagadał od razu bez zająknięcia. Jeszcze jedna sprawa mógł bym prosic rozpis pinów tego modułu bo czytałem na elektrodzie jak ktoś wstawił go do kaszla i nie działał, a nie chcę popsuc niczego.

    Dodano po 39 [minuty]:

    E wygooglałem podłączenie: Moja decyzja zaryzykuję założenie modułu gl200 i cewki zelmot 4226. I zobaczę co i jak wszystko znalazłem na forum syreniarzy zaciekawiła mnie jedna rzecz: "moduł automatycznie wyłącza prąd w uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej przy włączonej stacyjce oraz zwartych stykach przerywacza. Dzięki małemu prądowi płynącemu przez styki przerwacza nie ulegają one wypalaniu" czyli dokładne to o co mi chodzi!
    -Schemat podłączenia 3 strona forum o syrenkach
    -rozpis pinów 5 strona w/w forum.
    -1 strona zamysł tego przedsięwzięcia.
    A mogę zamiast tej cewki zelmot 4226 zastosowac te z simka. Ta i ta jest cewka do elektroników? Proszę jeszcze o sprawdzenie czy te wyszukane przeze nmie połączenie jest ok i czy kondensator zapłonu jest potrzebny czy nie bo nie mogę rozczytac ale na chłopski rozum raczej nie ale nie jestem pewny.
    Pozdrawiam!

    Dodano po 55 [minuty]:

    tu jest jeszcze inny sposób podłączenia: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic339318.html To w końcu jak powie mi ktoś?
  • #9 31 Aug 2009 11:38
    nowakus
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Okazało się że nie mogę dostac modułu GL200. :cry: Koleś na złomie pokazywał mi moduł wylądem jak GL200 a na aluminiowej obudowie było wytłoczone GL118 a to już na czujnik halla. A może dało by radę wpasowa ten czujnik jakoś pod magneto? I pytanie z innej beczki w którą stronę kręci się alternator od maluszka, patrząc od przodu, od zderzaka tylnego? Czy jest to obojętne?
  • #10 31 Aug 2009 11:49
    @@Kamil@@
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Przy alternatorze jest to obojętne czy w lewo czy w prawo będzie ładował tylko gorzej z tym wiatraczkiem co go chłodzi bo jest zrobiony tak ze w jedną chłodzi a w drugą nie, tylko w prądnicy musiało być zachowane w którą strunę kreci w alternatorze nie.

    A co do zapłonu polecam zwykły na przerywacz i do cewki butelkowej, to co proste jest najmniej awaryjne a nawet jak już to sam naprawisz.. jeśli w tym silniku masz cewki proponuje przewinąć wszystkie puścić osobno na mostek prostowniczy następnie na regulator i na końcu na akumulator. a zasilanie na cewkę butelkową dać z akumulatora i nawet można światło podciągnąć.. ja podobnie mam w Simsonie zrobione i działa znakomicie...
  • #11 31 Aug 2009 12:31
    nowakus
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mam tak zrobione. Tylko mi tu chodzi o to aby oszczędzac przerywacz!
    Nie mogę go w żadnym sklepie dostac. Poza tym cewki w WSK są bardzo słabe. nie wystarczają mi i są na 6V. Podłączyłem cewkę jawa 50 butelkową pobiera przy 6V 3A a moje ładowanie daje niecałe 2A przy najwyższych obrotach. A gdzie tu mowa oświetleniu i innych pierdołach. I rzecz najważniejsza iskrownik WSK nie jest w stanie napędzic elektrycznej dmuchawy owiewającej silnik.
  • #12 31 Aug 2009 13:32
    @@Kamil@@
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Ja u siebie miałem oryginalnie tez 6V cewki.. ale poprzewijałem na 12V cewka butelkowa ciągnie u mnie 2.5 A , światło tył i przód razem 3Amper a jeszcze od czasu do czasu + kierunki i stop ... z takiego iskrownika śmiało można wyciągnąć z 90Wat
  • #13 31 Aug 2009 21:41
    nowakus
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ja byłbym za modułem i alternatorem. Tylko jaki moduł? Juto połażę po sklepach to dam znać a co powiecie o modułach z allegro do wski, mz, junaka???

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    E raz sie żuje kupiłem moduł GL100 z allegro. Nowy za 20 zł.
  • #14 01 Sep 2009 22:39
    Test Driver Skoda
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Polecam poczytac: http://elektronika-motocyklowa.pl/
  • #15 11 Jan 2010 22:15
    Ricardo290366
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Ale po co ! WSK 125 to taki niezawodny stroj który pali od - 25°C do upałów ,
    mieliśmy to w sekcji kartingowej w dużych kartach , budowałem na tym mikrociągniki i inne samobieżne stroje a nawet betoniarki .Bez akumulatora zawsze pali bez problemu .
  • #16 12 Jan 2010 00:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    W wątku występuje cała masa nieprawidłowości i nieścisłości. Co najmniej kilka razy informacje w nim podane są błędne.
    Zainteresowanych odsyłam do zapoznania się z takimi hasłami:
    zapłon iskrownikowy, zapłon bateryjny, zapłon CDI, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa i jej rodzaje.
  Search 4 million + Products
Browse Products