X

VW passat b6 brak mocy - kontrolka swiec żarowych swieci

04 Sep 2009 00:47 GUGun
  • #1 04 Sep 2009 00:47
    Gun
    Level 8  
    Helpful post? (-1)
    Witam wszystkich mam problem z passatem b6 2006 2.0diesel dzisiaj w trakcie jazdy na 6-tym biegu przy około 4500obr zaswieciła sie kontrolka swiec żarowych i auto w tym samym czasie straciło moc, po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu wraca do normy az znowu na wyższych obrotach przy predkosci około 120km/h dzieje sie to samo,
    po podłączeniu do kompa pokazuje błąd nr.16618 program jest w wersji angielskiej takze reszta wyglada tak: boost pressure regulation
    :limit exceeded(overboost condition)

    dodam tylko że mialem wczesniejszy model passata w którym dzialo sie podobnie wymienilem zawór n75 tzw. boost valve i po temacie, tylko że tam po kodzie błedu 17964 wskazywało na nie osiągniętą granice regulacji czyli odwrotnie do tego co dzieje sie tutaj...

    bardzo proszę o pomoc.:cry:
  • #2 04 Sep 2009 06:28
    KamilW.
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Wszystko wygląda na to że w tym wypadku jest to samo ale forum to nie warsztat i nie można jednoznacznie powiedzieć że jest to wina przetwornika regulacji turbiny czyli jak to napisałeś zaworu 75. Nikt kto zna się na elektronice samochodowej nie powie Ci że to on na 100% bez diagnostyki i nie mówię tu o podłączeniu diagnoskopu. To może być zawór ale równie dobrze może pompa podciśnienia straciła wigor i też będzie wyświetlało błąd przetwornika. Może być to wina instalacji pneumatycznej czy samego siłownika.
  • Helpful post
    #3 04 Sep 2009 09:23
    fil2006
    Level 26  
    Helpful post? (+1)
    http://wiki.ross-tech.com/index.php/16618/P0234/000564

    Dodano po 8 [minuty]:

    kolego to jest problem łożyska w sprężarce ze zmienną geometrią ,problem polega na tym że się przyciera i nie pracuje płynnie nie wracająć się a efektem tago jest przekroczona granica regulacji ,znaczy zbyt wysokie cisnienie doladowania czego wynikiem jest wylączenie przez ECU sterowania układem doładowania aby chronić silnik przed zniszczeniem dlatego ze cisnienie nie moze przekraczac 2.4 bar cisnienie powyzej moze doprowadzic np. do uchylenia zaworow ssacych co spowoduje wielkie bum.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Można spróbować rozebrać sprężarke i wyczyścić zmienna geometrie wraz z tym łożyskiem często się udaje i wszystko działa ok.
    Nie jest to inny problem ,dlatego ze jesli jest błą granica regulacji przekroczona i własnie ok 120 km .na godzine sie to dzieje ,a po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu znowu jest ok do danej predkosci

    Dodano po 3 [minuty]:

    i nie szukaj jóż nigdzie tylko mechanika kumatego ,trzeba turbinke zdemontować wyczyśćic i zamontować.
  • #4 04 Sep 2009 13:11
    Gun
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuje panowie za szybką odpowiedz, sprawdziłem stronke ross-tech-a w sumie tak blisko mialem i tam nie poszukałem dzięki FIL2006, kupiłem od nich kabelek hex+can, według tego co oni podpowiadaja to weżyki podcisnienia i sam zaworek n75 do sprawdzenia, o tej turbince co kolega FIL2006 wspomnial w sumie też warto pomysleć dlatego ze autko było lekko pukniete i stało przez jakiś czas może (turbinka przysniedziala w srodku), zreszta czytałem na forum ze jak nie wstawisz raz na jakis czas to sie potrafi zamulić i efekt moze być podobny,a nie wiem kto wczesniej nim jezdził bo kupiłem puknietego z ubezpieczalni - dodam ze mieszkam w UK. oj panowie tutaj to są magicy mechanicy dosłownie:) i to nie w pozytywnym tego słowa znaczeniu:(

    Wymieniam maglownice u kolegi mechanika wlasnie w starszym modelu paska z 2003 (dokladnie ten co mial podobne objawy po wymianie n75 przeszlo mu i 170 kucyków hula aż miło) jak sie obrobi zagladnie mi do tego turbo tak jak kolega FIL2006 doradza.
    Jak tylko do czegoś dojde napewno opisze cały zakres prac może ktoś na przyszłosc zaoszczędzi czasu, pieniędzy i odrazu bez zbędnych kosztów usunie taką usterke ze swojego passata b6.

    O koledze KamiluW nie wspominałem co nie znaczy że nie cenie twojej opinii, jezeli czujesz sie urażony to przepraszam.
  • Helpful post
    #5 04 Sep 2009 13:29
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (+2)
    fil2006 wrote:
    kolego to jest problem łożyska w sprężarce ze zmienną geometrią ,problem polega na tym że się przyciera i nie pracuje płynnie nie wracająć się


    mógłbyś nas oświecić o jakie łożysko chodzi ?!
  • Helpful post
    #6 04 Sep 2009 14:22
    fil2006
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    toc joz jest dawno sprawdzone podlacz tester i jedz na probe w kanale chyba 10 wartosci zmierzonych sprawdzisz cisnienie doladowania ,przekroczy 2.4 bar i spadnie moc blad sie wyswietli.

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha i dzieje sie to również w samochodach nowych ,wpływ jazdy jest na to dóży czasami kierowcy :oszczędzają " samochód a on jest po to stworzony żeby jezdzic i nieraz musi dostac popalić ,Możesz sprobowac wlac srodka wd 40 przez zawor egr do srodka i przegomic samochod razy kilka ,nie raz mi to pomoglo i nie musialem turbiny wyciagac.

    Dodano po 1 [minuty]:

    to jest taki pierscien ktory kieruje łopatkami fachowo on sie nazywa łożyskiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha ten srodek wlewalem w starszych modelach nie koniecznie w tym sie da
    jesli ma chlodnice egr byc moze jest to nie mozliwe
  • Helpful post
    #7 04 Sep 2009 14:29
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    fil2006 wrote:
    to jest taki pierscien ktory kieruje łopatkami fachowo on sie nazywa łożyskiem


    pierścień się nazywa łożyskiem - ciekawe od kiedy ? - ani łożyska nie przypomina ani nie ma takiego zadania,
    nie musisz mi tłumaczyć co jest powodem zapiekania się zmiennej geometrii a wartość ciśnienia doładowania sprawdza się w grupie 011.
    silnik założyciela tematu ma chłodnicę spalin.
  • Helpful post
    #8 04 Sep 2009 15:05
    fil2006
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=11

    Dodano po 5 [minuty]:

    tam ten pierscien sterowania to jest to łożysko bo tak sie fachowo nazywa i to nie pracujac płynnie powoduje przeładowanie turbiny ,tam masz wszystko pokazane komus sie chcialo robic fotki i chwala mu ,Pamietaj nie dotykaj tych regulacji na boost regulatorze zaznaczonych farbą bo jest potem ciężko to ustawić .Nic nie krec tylko zaznacz sobie jak tam gosc pokazal przed rozebraniem i wyczysc i zmontoj .Wirnika nie dotykasz i nic nie rozbierasz to pozostaje jak było wczesniej nie ingerujesz w to .

    Dodano po 58 [sekundy]:

    kolego jesli bedziesz pracował używając fachowej dokumentacji to sie dowiesz jak to się nazywa .

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jak joz sie odzywasz to pomagaj a nie krytykuj kolego zawodowców bo akurat ja nim jestem .

    Dodano po 17 [minuty]:

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603

    Dodano po 1 [minuty]:

    kierownicami i trzy "łożyska" (tulejki)

    Dodano po 1 [minuty]:

    nie chce mi sie dodawac mojej technicznej dokumentacji tutaj kolego

    Dodano po 41 [sekundy]:

    i nie dlatego ze trzymam to dla siebie tylko jest kupe zabawy aby to pokserowac
  • Helpful post
    #9 04 Sep 2009 15:18
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    fil2006 wrote:
    kolego jesli bedziesz pracował używając fachowej dokumentacji to sie dowiesz jak to się nazywa .

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jak joz sie odzywasz to pomagaj a nie krytykuj kolego zawodowców bo akurat ja nim jestem .


    fachowa dokumentacja, zawodowiec - he he dobre !

    każesz koledze demontować i czyścić turbosprężarkę a nawet nie poradziłeś aby przed tym zabiegiem sprawdził ręką lub Vagiem w grupie 011 w trybie Basic Settings jak chodzi cięgno siłownika podciśnienia regulujące kąt nachylenia łopatek zmiennej geometrii - ma chodzić swobodnie bez zacięć w zakresie 1,8 cm, łot taki zawodowiec z Ciebie.
    Nikt Ci nie każe wklejać tu całej Twojej fachowej dokumentacji - wklej tylko parę screnów tych najistotniejszych.
  • #10 05 Sep 2009 07:31
    mercedesik
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Jeśli autor w tym pasku ma filtr dpf to powodzenia z wyciąganiem turbiny-masakra
  • #11 05 Sep 2009 09:30
    janusz2008
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Nie którzy myślą że łożysko, to musi mieć zaraz kulki. A to przecież nie prawda.
  • Helpful post
    #12 05 Sep 2009 09:51
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Wiem jakie są rodzaje łożysk i jaką mają funkcję do spełnienia ale chyba nie wszyscy wiedzą a nazywanie pierścienia sterującego zmienną geometrią łopatek łożyskiem to czyste nieporozumienie i wprowadzanie kogoś w błąd - co oczywiście wcale nie oznacza, że nie zgadzam się z kol. fil2006, że winę za taki stan przeładowania ponosi zapieczenie zmiennej geometrii.
  • #13 05 Sep 2009 10:03
    brandy-p
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    A B6 2.0 tdi nie ma sterowania łopatkami za pomocą serwomotoru (tak mi się kojarzy)

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Może tam jest problem
  • Helpful post
    #14 05 Sep 2009 10:44
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI
    a odnośnie fachowego nazewnictwa to nawet ETKA wali babole w stylu nazywania akumulatora podciśnienia - tłumikiem - żenada.
  • Helpful post
    #15 05 Sep 2009 12:25
    fil2006
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    kolego dlatego staram sie zawsze czytac w jezyku angielskim niestety jest masa bledow w jezyku polskim poza tym my Polacy mamy tylko dobre zarcie i nic oprocz tego nic nie tworzymy i to nie my jestesmy leaderem motoryzacji wiec w jezyku polskim nie powstaja zadne techniczne nazwy /Wszystko staraja sie tylko jakos przetłumaczyc i to blednie co jest powodem bezsensownych sporów niejednokrotnie .

    Dodano po 3 [minuty]:

    wystarczy uzywać nazw oryginalnych i problem z głowy a jezyk techniczny angielski jest naprawde łatwy.Szkoda ze nie popracowales na vasie w jezyku angielskim kilka lat ja mialem ta przyjemnosc jak tutaj wrociłem do Polskiego serwisu i popracowałem w jezyku Polskim to sie codziennie za łep chwytałem i pytałem ich co oni to robią .Efektem olałem tą Prace i nie mam zamiaru więcej podejmować w naszych serwisach .

    Dodano po 55 [sekundy]:

    widzisz ja na przykład nie wiem co nazywasz serwomotorem .?

    Dodano po 6 [minuty]:

    turbine ze zmienna geometria rozpoznaje sie w najprostszy sposob po boost pressure actuator jesli jest on zamontowany pionowo w stosunku do wirnika turbiny to zmienne geometria a jesli poziomo w stosunku do wirnika turbiny to wtedy ma zawor upustowy .I tyle wystarczy spojrzeć.
  • Helpful post
    #16 05 Sep 2009 12:30
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    serwomotorem nazywam sterownik turbosprężarki wraz z silniczkiem wykonującym pracę ówczesnego siłownika podciśnienia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    co do pionowego i poziomego położenia siłownika to już począwszy od silnika 90 KM AGR wszystkie pozostałe poza ANU PD posiadają VNT.
  • Helpful post
    #17 05 Sep 2009 12:31
    fil2006
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    aha jeszcze sprostuje ze nie radziłem mu o tym co piszesz ponieważ jak pisałem wyżej taki objaw przy 120 traci moc po wyłączeniu zapłonu i ponownej jezdzie znowu jest ok do około 120 ,i tym błędzie to jest ten problem 100 % i inny po prostu nie może być dlatego ze robiłem to kiedyś chyba w 20 samochodach .Oczywiscie na początku nie było to takie jasne przy pierwszym i nastepnym ale potem szło jak po maśle.
  • Helpful post
    #18 05 Sep 2009 12:34
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    fil2006 jestem za czyszczenirm zmiennej geometrii ale nie za takim nazewnictwem jakie używasz, żadne łożysko tylko pierścień bo tylko wprowadza innych w błąd.
  • Helpful post
    #19 05 Sep 2009 12:36
    fil2006
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    no tak serwomotor ,a w angielskiej dokumentacji i w vasie nazywa sie to turbocharger control unit chyba J217 moge sie mylic co do tego j ale jest to wazne i jest tak a nie inaczej a serwomotor z czym sie kojaży ?? Serwo + motor??

    Dodano po 1 [minuty]:

    dobra dobra nie ma sie co spierac niech bedzie pierscien:-}

    Dodano po 24 [sekundy]:

    bo jeszcze łozysko w kole wymyje
  • Helpful post
    #20 05 Sep 2009 12:55
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    łożysko w VNT może kojarzyć się z łożykiem wałka turbiny a serwomotor tylko i wyłącznie z zewnętrznym sterowaniem zmiennej geometrii chyba, że są jakieś inne serwomotory poza turbiną - jak nawet tak to określę to i tak każdy wie o co chodzi - czy ja komuś wmawiam, że chodzi o serwomotor, który reguluje zwaleniem mięsa w grochówce za tę kasę.
  • #21 08 Sep 2009 20:53
    Gun
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam wszystkich, widzę że temat się rozkręcił co świadczy o tym że są jeszcze ludzie którzy doradzą bezinteresownie jak i gdzie pogrzebać żeby coś naprawić.

    Kolego -fil2006- nie martw się łożysk w kołach nie będę mył :)

    Zgadzam się z kolegą -Sztomel- że prawidłowe nazewnictwo to podstawa, nie ma co wyrabiać sobie złych nawyków, co się z tym wiąże wprowadzać ludzi w błąd - bo jak mają ci pomóc jak nie będą wiedzieli o jakie łożysko w turbo ci chodzi :( pewnie nie jeden się zastanawiał co tam cholera za łożysko takie bajeranckie jest, co to się zaciera i czyścić je trzeba :)

    Wracając do problemu, jak narazie starczyło mi tylko czasu na wymianę filtra paliwa i zmianę oleju, dolałem też do paliwa płynu -który rzekomo - czyści wtryski i katalizator ma też niby zmniejszać emisje spalin, pogarowałem mu trochę na niższych biegach i co ciekawe nie włączył się jeszcze tryb awaryjny a dostał do 4-tego biegu prawie do końca, jutro wyjadę na obwodnice i sprawdzę jak zachowuje się na 5-tym i 6-tym, jak sie nic nie zmieniło to biorę turbinę w obroty.
  • #22 13 Sep 2009 17:42
    Gun
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam, Jestem już w polsce z tym paskiem, nic nie dało przegonienie go na trasie, z uwagi na to że nie robiłem tego nigdy i niechciał bym czegos zepsuć
    mam pytanie czy podjął by sie ktos czyszczenia tego turbo? prosze w miare możliwosci o szybką odp.
  • #23 13 Sep 2009 18:33
    fil2006
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    czyscic to zaden problem tylko pytanie jak sie nie uda kto zaplaci za wymontowanie i zamontowanie turbiny ??

    Dodano po 1 [minuty]:

    skad jestesZ??
  • #24 13 Sep 2009 18:55
    Gun
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziekuje kolego fil2006 za szybka odp. - moja odp. to: oczywiscie ze zaplace za wymontowanie i zamontowanie turbiny - nawet jak sie nie uda - w koncu bedzie czysta - i chociarz by dla tego :)
    poza tym jak se okaze ze to nie to zaplace jeszcze za wymiane n75
    prosze o wycene takiego zabiegu i ewentualnie adress i numer tel.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A jestem z okolic Wroclawia, praktycznie wszedzie moge podjechac po trasie na Warszawe a pozniej lomze.
  • #25 15 Sep 2009 08:23
    fil2006
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    ja za daleko ,nie bede sugerował cen .
  • #26 08 Nov 2009 23:31
    tommiuk
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich ma ten sam problem co kolega z Passatem 2006.
    Na 4 biegu przy 3tys obrotów mruga kontrolka świec żarowych i silnik traci moc.
    Też mam Passata z 2006 r czy czyszczenie turbiny pomogło??
    Chce wrócić tym samochodem do Polski czy przez to może się zepsuć coś więcej?
  • #27 09 Nov 2009 01:04
    jaro710426
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Lepiej pierw napraw i dopiero wracaj do polski ha ha
  • #28 11 Jan 2010 02:56
    Gun
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Witam wszystkich troche póżno ale lepiej póżno niż wcale:)
    No wiec wracając do tematu: problem w moim passacie rozwiazało gruntowne czyszczenie Turbiny(tak jak kolega Sztomel podpowiedział) wszystko co było brudne zostało wyczyszczone, po zamontowaniu żadnych wiecej komunikatów na desce rozdzielczej ani spadków mocy w trakcie jazdy nie było a przejechał na raz ponad 1700 z predkosciami w wiekszości 180-200km/h.

    Ogólnie powiem tak Passat B6 2.0 TDI(140) za mała moc jak na kombi to raz, dwa pierwsze oznaki kończenia się łożyska oporowego(lub całego sprzęgła) juz przy 200tyś.km, trzy dziwna sprawa z tym czyszczeniem turbo, B6 JUŻ SPRZEDAŁEM ale chętnie służę radą odnośnie wcześniejszego modelu z połowy 2003r. 1.9TDI(130) którego mam już 4 lata, po tunie (170) na 19 calowej feldze :D jeżdzę juz dwa lata (nogę mam cięzką), polecam gorąco ta starsza jednostkę napędową.

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników VW w Polsce i UK
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products