Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Połączenie cewek w motocyklu WSK 175

rafal1988 06 Wrz 2009 23:03
  • #1 06 Wrz 2009 23:03
    rafal1988
    Poziom 14  

    Witam Serdecznie. Mam pewien problem ostatnio u dziadka znalazłem zapłon do wsk 175 jednak mam problem z cewkami, wszyskie przewody są odlutowane i zostały same cewki. Oryginalnie wychodzi z nich 5 przewodów:
    Niebieski
    Brązowy
    Żółty
    czarny
    Czerwony

    Głownie chodzi mi o żółty i brązowy bo odpowiadaja za ładowanie akumulatora.Reszta to raczej światła. Mam przykładowe zdjecie uzwojeń , każda cewka ma swój początek i koniec (5 cewek jest nawinięte takim samym drutem , natomiast jedna , bardzo cienkim). jeżeli ktoś może dorysować. gdzie co jak polutować aby było ok. i zaznaczyć kolorami :) będę bardzo wdzieczny

    Połączenie cewek w motocyklu WSK 175

  • #2 06 Wrz 2009 23:21
    kierbedz4
    Poziom 32  

    Były rodzaje takich kompletów cewek.Pierwszy komplet miał ładowanie 12V a motocykl posiadał 2 akumulatory po 6V połączone szeregowo.Drugi motocykl posiadał już instalację pokładową 6V Nawijane cewki cieńszym drutem są cewkami ładowania.Samo prostowanie i ładowanie akumulatora posiadało prostownik dwupołówkowy selenowy który był bardzo awaryjny.Zamiast tego prostownika w póżniejszym czasie producent stosował mostek diodowy.Wielkość uzwojenia ładowania oraz dobrana średnica drutu nawojowego nie wymagały stosowania regulatora napięcia.

  • #3 07 Wrz 2009 14:57
    rafal1988
    Poziom 14  

    oświetlenie mam 12 V a ładowanie 6V 50 W. Czyli cewka z drobnym drutem jest od ładowania :)

  • #4 01 Sty 2010 16:33
    arek199011
    Poziom 9  

    Panowie podłączę się pod temat, ja też mam takie pytanie, czy z rożni się czymś instalacja 6V od 12V jakimś natężeniem prądu czy jakimiś parametrami? Chcę sobie zmienić z 6V na 12V i podłączyć cewki ładowania szeregowo, zmieniając akumulator i cewkę, wyjdzie na to samo jak oryginalnie 12V?
    A czy stosowany mostek gretza (na zdjęciu) może pozostać czy potrzeba zmienić?

    Połączenie cewek w motocyklu WSK 175

  • #6 01 Sty 2010 19:31
    kierbedz4
    Poziom 32  

    Mostek może zostać W jakim celu chcesz z fabrycznej instalacji 6V przerabiać na 12V? Przy przeróbce musisz wymienić żarówki postojowe i stopu,Cewkę wysokiego napięcia oraz sygnał.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Średnica drutu nawojowego i ilość zwoi dla układu ładowania jest tak dobrana że nie ma potrzeby stosowania regulatora napięcia.

  • #7 01 Sty 2010 23:35
    arek199011
    Poziom 9  

    Regulatora, masz rację, nie potrzeba ale prostownik jest potrzebny, układ daje napięcie 6V ale zmienne. Do ładowania akumulatora to nie nadaje się i dlatego prostownik przetwarza na stałe.

  • #8 02 Sty 2010 05:31
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Witam
    Ja dawno temu miałem WSK 175, prostownik był awaryjny, wymieniłem go na cztery diody o prądzie 1go ampera i problem się skończył. Myślę że teraz wystarczy zamiast fabrycznego prostownika podłączyć, kostkę prostwniczą i po problemie.
    Jerzy

  • #9 02 Sty 2010 11:48
    kierbedz4
    Poziom 32  

    Przecież nikt nie neguje iż w rozpatrywanej instalacji w układzie ładowania znajduje się mostek prostowniczy i jaką sprawuje role.Szkopuł jest w tym iż zakładający post nie sprecyzował dlaczego z napięcia pokładowego 6V usiłuje przejść na 12V Kolego Jerzy w układzie mostka zamontowanie diod o prądzie 1Ampera mija się z celem i powinny byś diody minimum 3 Amperowe aby uzyskać prawidłowe ładowanie akumulatora lub orginalny mostek którego w sklepach nie brakuje o prądzie 5 Amper.Sam układ zapłonowy pobiera z akumulatora prąd rzędu 3 Amper.

  • #10 02 Sty 2010 18:10
    arek199011
    Poziom 9  

    Ja chcę zmienić z 6V na 12V ponieważ mam akumulator 12V z mz a tak bym musiał kupić nowy a i 12V w małym akumulatorze zawsze gdzieś się przyda.Ale wg was to gra warta świeczki??

  • #11 09 Sty 2010 03:21
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Witam
    Co do prostownika to ja stosowałem diody 1no amperowe, 40 lat temu nie było to takie proste, oczywiście ten prostownik na zdjęciu jest poprawny.
    Wracając do zmiany cewek, to proszę sobie porównać koszty czy nie taniej kupić akumulator 6V. Tak jak wyżej kolega napisał co będziesz musiał wymienić
    Jerzy

  • #12 06 Paź 2016 22:18
    darekrud
    Poziom 2  

    Czarny dajesz na przerywacz, reszta przewodów jak na zdjęciu

    Połączenie cewek w motocyklu WSK 175

  • #13 09 Paź 2016 18:42
    kierbedz4
    Poziom 32  

    Cewka ładowania aku jest nawinięta i obliczona na napięcie 6V więc jest nawinięta nieco grubszym drutem niż cewka ładująca akumulator 12V przy próbie zamontowania akumulatora 12V przy cewkach z układem ładowania 6V praktycznie nie będziesz miał ładowania aku 12V

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty