Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Motocykle, Motorowery, Inne Silniki -> Połączenie cewek w motocyklu WSK 175
Autor
Wiadomość
rafal1988
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 140
Miasto: małaszewicze

Post#1 Post autora tematu 06 Wrz 2009 23:03   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Witam Serdecznie. Mam pewien problem ostatnio u dziadka znalazłem zapłon do wsk 175 jednak mam problem z cewkami, wszyskie przewody są odlutowane i zostały same cewki. Oryginalnie wychodzi z nich 5 przewodów:
Niebieski
Brązowy
Żółty
czarny
Czerwony

Głownie chodzi mi o żółty i brązowy bo odpowiadaja za ładowanie akumulatora.Reszta to raczej światła. Mam przykładowe zdjecie uzwojeń , każda cewka ma swój początek i koniec (5 cewek jest nawinięte takim samym drutem , natomiast jedna , bardzo cienkim). jeżeli ktoś może dorysować. gdzie co jak polutować aby było ok. i zaznaczyć kolorami :) będę bardzo wdzieczny

Połączenie cewek w motocyklu WSK 175
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Wrz 2009 23:03   





Powrót do góry
   
kierbedz4
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 1497
Miasto: Toruń

Post#2 06 Wrz 2009 23:21   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Były rodzaje takich kompletów cewek.Pierwszy komplet miał ładowanie 12V a motocykl posiadał 2 akumulatory po 6V połączone szeregowo.Drugi motocykl posiadał już instalację pokładową 6V Nawijane cewki cieńszym drutem są cewkami ładowania.Samo prostowanie i ładowanie akumulatora posiadało prostownik dwupołówkowy selenowy który był bardzo awaryjny.Zamiast tego prostownika w póżniejszym czasie producent stosował mostek diodowy.Wielkość uzwojenia ładowania oraz dobrana średnica drutu nawojowego nie wymagały stosowania regulatora napięcia.
Powrót do góry
   
rafal1988
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 140
Miasto: małaszewicze

Post#3 Post autora tematu 07 Wrz 2009 14:57   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


oświetlenie mam 12 V a ładowanie 6V 50 W. Czyli cewka z drobnym drutem jest od ładowania :)
Powrót do góry
   
arek199011
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 19
Miasto: krosno

Post#4 01 Sty 2010 16:33   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Panowie podłączę się pod temat, ja też mam takie pytanie, czy z rożni się czymś instalacja 6V od 12V jakimś natężeniem prądu czy jakimiś parametrami? Chcę sobie zmienić z 6V na 12V i podłączyć cewki ładowania szeregowo, zmieniając akumulator i cewkę, wyjdzie na to samo jak oryginalnie 12V?
A czy stosowany mostek gretza (na zdjęciu) może pozostać czy potrzeba zmienić?
Połączenie cewek w motocyklu WSK 175
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Sty 2010 16:33   





Powrót do góry
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 04 Paź 2003
Posty: 23686
Miasto: Oława

Post#5 01 Sty 2010 16:41   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Powinno pomóc:
http://republika.pl/arecki1113/schematy.jpg
:arek199011, większego zdjęcia i większej ilości punktów za zdjęcie zwyczajnego mostka graetza nie dało się wziąć?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Sty 2010 16:41   





Powrót do góry
   
kierbedz4
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 1497
Miasto: Toruń

Post#6 01 Sty 2010 19:31   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Mostek może zostać W jakim celu chcesz z fabrycznej instalacji 6V przerabiać na 12V? Przy przeróbce musisz wymienić żarówki postojowe i stopu,Cewkę wysokiego napięcia oraz sygnał.

Dodano po 6 [minuty]:

Średnica drutu nawojowego i ilość zwoi dla układu ładowania jest tak dobrana że nie ma potrzeby stosowania regulatora napięcia.
Powrót do góry
   
arek199011
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 19
Miasto: krosno

Post#7 01 Sty 2010 23:35   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Regulatora, masz rację, nie potrzeba ale prostownik jest potrzebny, układ daje napięcie 6V ale zmienne. Do ładowania akumulatora to nie nadaje się i dlatego prostownik przetwarza na stałe.
Powrót do góry
   
Jerzy Bartnicki
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 551
Miasto: szczecin

Post#8 02 Sty 2010 05:31   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Witam
Ja dawno temu miałem WSK 175, prostownik był awaryjny, wymieniłem go na cztery diody o prądzie 1go ampera i problem się skończył. Myślę że teraz wystarczy zamiast fabrycznego prostownika podłączyć, kostkę prostwniczą i po problemie.
Jerzy
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Sty 2010 05:31   





Powrót do góry
   
kierbedz4
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 1497
Miasto: Toruń

Post#9 02 Sty 2010 11:48   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Przecież nikt nie neguje iż w rozpatrywanej instalacji w układzie ładowania znajduje się mostek prostowniczy i jaką sprawuje role.Szkopuł jest w tym iż zakładający post nie sprecyzował dlaczego z napięcia pokładowego 6V usiłuje przejść na 12V Kolego Jerzy w układzie mostka zamontowanie diod o prądzie 1Ampera mija się z celem i powinny byś diody minimum 3 Amperowe aby uzyskać prawidłowe ładowanie akumulatora lub orginalny mostek którego w sklepach nie brakuje o prądzie 5 Amper.Sam układ zapłonowy pobiera z akumulatora prąd rzędu 3 Amper.
Powrót do góry
   
arek199011
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 19
Miasto: krosno

Post#10 02 Sty 2010 18:10   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Ja chcę zmienić z 6V na 12V ponieważ mam akumulator 12V z mz a tak bym musiał kupić nowy a i 12V w małym akumulatorze zawsze gdzieś się przyda.Ale wg was to gra warta świeczki??
Powrót do góry
   
Jerzy Bartnicki
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 551
Miasto: szczecin

Post#11 09 Sty 2010 03:21   

Re: Połączenie cewek w motocyklu WSK 175


Witam
Co do prostownika to ja stosowałem diody 1no amperowe, 40 lat temu nie było to takie proste, oczywiście ten prostownik na zdjęciu jest poprawny.
Wracając do zmiany cewek, to proszę sobie porównać koszty czy nie taniej kupić akumulator 6V. Tak jak wyżej kolega napisał co będziesz musiał wymienić
Jerzy
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Motocykle, Motorowery, Inne Silniki -> Połączenie cewek w motocyklu WSK 175
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Prądnica od WSK 175 - nietypowe podłączenie cewek (12)
Brak iskry w WSK 175 Sport 2 pomiary cewek w temacie (8)
Cewki w WSK 175 6V potrzebne informacje odnośnie cewek w prądnicy (1)
Quad 110/ WSK 175 - Mocowanie silnika WSK 175 w quadzie. (18)
WSK 175 12V - Kierunkowskazy LED-owe w WSK M21W2 (175) 12V (11)
Rama WSK 175-jest możliwość zamontowania silnika od WSK 125? (1)
Wymiana tłumika w motocyklu WSK 125 (13)
Brak ładowania akumulatora w motocyklu WSK 125 (8)
WSK 175 - stacyjka. (2)
Odrestaurowywanie wsk 175 (10)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.077 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony