Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Sterowanie piecem -schemat

beermonster 16 Wrz 2009 11:22
  • #1 16 Wrz 2009 11:22
    beermonster
    Poziom 8  

Proszę o pomoc ,bo jestem zielony :). Szkic przedstawia projekt zasilania i regulacji małego 1-fazowego pieca do ceramiki (ok.1,2 kW) z jedną spiralą grzejną. Zastosowany będzie regulator np. serii RE-.. i przekaźnik SSR. Proszę o fachowe uwagi, co jest źle i co można poprawić (jakieś zabezpieczenia itd. itp.) Z góry dziękuję.

• #2 16 Wrz 2009 11:59
    niutat
    Poziom 37  

Witam, przydało by się zabezpieczenie samego regulatora oddzielnym bezpiecznikiem (SP-7). Jaka to spirala?, bo jeśli goła to w drzwiach trzeba zamontować krańcówkę odłączającą napięcie na spirali po otwarciu pieca. I oczywiście przewód ochronny na metalowych obudowach.

• #3 16 Wrz 2009 12:08
    prz
    Poziom 20  

Jak SSR to jeszcze bezpieczniki i to szybkie. RE - wnioskuje że made in LUMEL, jak sterujesz SSRami to nie wyjścia przekaźnikowe a na tranzystorach. Termopara typu K - masz pomiar do 1300 stopni - stosuj przewody kompensacyjne!!Sprawdź charakter obciążenia, dobierz SSRa, osobiście polecam CELDUC - masz 50,95,125A. Do SSRa przy takich prądach radiator+chłodzenie. Mile by było zrobić układ sterowania i zabezpieczenie. Jak padnie SSR i będzie grzało do bólu to co??

• #4 16 Wrz 2009 13:25
    beermonster
    Poziom 8  

Dziękuję za cenne uwagi.
    Ale w którym miejscu obwodu zamontować główny bezpiecznik ? Spirala jest kanthalowa zatopiona w ceramicznej masie ogniotrwałej. Piecyk jest w formie walca ze zdejmowaną pokrywą więc odcięcie zasilania po otwarciu nie jest konieczne.