X

Astra G 1,7 D pęka pasek alternatora

16 Sep 2009 13:58 UKukass
  • #1 16 Sep 2009 13:58
    ukass
    Level 12  
    Posts: 101 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Witam,
    dlaczego w Astrze G pęka pasek alternatora??
    Alternator jest OK, koła pasowe wyglądają dobrze a pasek klinowy rwie...
    Dlaczego?
  • #2 16 Sep 2009 14:32
    karola44-81
    Level 27  
    Posts: 959 | Help: 69
    • Location: Polaniec woj. swietokrzyskie
    Helpful post? (0)
    Zapewne to jest pasek wieloklinowy. Moze byc problem z rolka napoinajaca, lub wada paska?
  • #3 16 Sep 2009 15:04
    sens
    Level 13  
    Posts: 100 | Help: 7
    • Location: Wa-wa i Lublin
    Helpful post? (0)
    Sprawdź czy kółka są w jednej linii tzn czy nie są przesunięte wobec siebie oraz czy są na pewno równoległe. Już to przerabiałem parę razy...
  • #4 17 Sep 2009 07:59
    ukass
    Level 12  
    Posts: 101 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie jest to pasek wieloklinowy! Jest to zwykły klinowy, koła są w lini i jest wszystko z nimi OK. Nie ma napinacza.
  • #5 17 Sep 2009 08:24
    karola44-81
    Level 27  
    Posts: 959 | Help: 69
    • Location: Polaniec woj. swietokrzyskie
    Helpful post? (0)
    To wychodzi tylko na to, ze musisz kupic dobrej jakosci pasek.
    U mnie srednio 2 razy w roku wymienialem. Nie zrywal sie, ale juz po paru tysiacach km rozwarstwialy sie, lub widoczne byly pkniecia od srodka paska.
    Obecnie zalozylem jakis podobno wzmacniany Gatesa. Ten radzi sobie dobrze w kazdych warunkach.

    Kilka lat temu z musu do Omegi musialem kupic drogi jak na tamte czasy dla mnie
    pasek Boscha. Po zerwaniu strego jedynie ten Boscha byl dostepny na szybko. Jednak nie zalowalem. Wytrzymal bez najmniejszego problemu chyba 3 lata. Wymienilem go jak zaczal piszczec. Przypalil sie, a nie bylo na nim widac zadnych pekniec.


    Moze po prostu za bardzo napinasz pasek? Czy ten altek masz na tulejach przymocowany, czy do uchwytu na stale srubami przykrecony? Moze na tych tulejach jakiegos luzu, wibracji dostaje.
  • #6 17 Sep 2009 09:10
    emeryt2
    Level 42  
    Posts: 7708 | Help: 704
    • Location: przemysl
    Helpful post? (0)
    Alternator dobrze ładuje , nie ma wybitego łożyska , jak sprawdzałeś , ze altek jest OK?
  • #7 17 Sep 2009 11:09
    ukass
    Level 12  
    Posts: 101 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Topic author Helpful post? (0)
    Alternator był sprawdzany na urządzeniu, również pod obciążeniem. Łożyska są dobre, luzów i wibracji brak. Napinam dobrze.
  • #8 17 Sep 2009 16:46
    invx
    Level 25  
    Posts: 963 | Help: 17
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Napinam dobrze.


    skad ta pewnosc ?
  • #9 19 Dec 2009 07:25
    makaveli25
    Level 1  
    Posts: 1 | Help: 0
    • Location: Wrocek
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Ja kupiłem jakieś 2 miesiące temu pasek klinowy właśnie firmy Gates Extra Service niby dodatkowo wzmocniony, zakładałem go u mechanika i co minęły 2 miesiące i dzisiaj rano żonka szłą do pracy i poszedłem nagrzać samochód i po pewnym czasie pasek sie przetopił i zerwał, może to być wina zmarznięcia paska ??? Czy przyczyny szukać gdzie indziej ??? Dodam, że alternator jest dobry, sprawdzony i wszystko z nim ok.
  • #10 19 Dec 2009 08:05
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany
    Posts: 1391 | Help: 41
    • Location: ketrzyn
    Helpful post? (0)
    sprawdz koła pasowe paska od alternatora,alo może za mocno naciągasz paski że tak pękają szybko
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products