Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!
Autor
Wiadomość
speede123x
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 61
Miasto: Ełk

Post#1 Post autora tematu 18 Wrz 2009 13:59   

Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!


Witam, od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem auta. Przy piewszym odpalaniu lub dluzszym postoju krece zapala i odrazu sie dlawi, strzela, pyrcha az do czasu kiedy nie dam gazu tak okolo 3000 czyli przygazuje. Tak jest zawsze czasem zapali sie check engine i po jakims czasie jazdy zgasnie. Rok temu wymienialem przewody i swiece jakby bylo troche lepiej. Ale mimo to tez mial problemy z odpalaniem. Pozatym troche rzuca silnikiem. Na cieplym odpala zawsze dobrze. Zpomiarow VAg wynika:
17811 - System recyrkulacji spalin: różnica w regulacji
P1403 - 35-00 - -
16514 - d cylindrów 1 - sonda 1: usterka elektryczna w obwodzie prądowym
P0130 - 35-00 - -
17811 - System recyrkulacji spalin: różnica w regulacji
P1403 - 35-10 - - - Sporadyczny
16556 - d cylindrów 1; system pomiaru paliwa: system za bogaty
P0172 - 35-10 - - - Sporadyczny

Co sadzicie o tych pomiarach co nalezaloby sprawdzic ewentualnie wymienic i czy te wartosci maja wplyw na odplanie zimnego silnika. Dzieki
Powrót do góry
   
emeryt2
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 7576
Miasto: przemysl

Post#2 18 Wrz 2009 18:40   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


VAG masz , to sprawdz jak pracuje Sonda , selenoid EGR i będziesz wiedział , że trzeba wyczyścić lub wymienić EGR.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Wrz 2009 18:40   





Powrót do góry
   
speede123x
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 61
Miasto: Ełk

Post#3 Post autora tematu 18 Wrz 2009 21:01   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


nie mam jeszcze vaga ale juz kabelke kupilem. czy Polski vag pokaze mi bledy? Czy benzyna ma EGR? moj silnik to benzynka. Strzela i pyrcha za kazdym razem jak sie zimny odpala.Czy moze byc pompa paliwa?
Powrót do góry
   
kubas10
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 640

Post#4 18 Wrz 2009 21:51   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


Ja miałem już kilkakrotne przypadki popsutego czujnika temperatury silnika i komputer przełącza się w stan awaryjny i myśli że jest gorący silnik a jest zimny. Bardzo ciężko zapalał. Najprościej sprawdź czy na gorącym silniku wskazówka od czujnika temperatury wody wogóle się wychyla. Sprawdź ewentualnie rozrząd. :)
Powrót do góry
   
emeryt2
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 7576
Miasto: przemysl

Post#5 19 Wrz 2009 07:00   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


Prędki , może dowiemy się który to rocznik i kod silnika.
Powrót do góry
   
gregor33315
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 88
Miasto: opole

Post#6 19 Wrz 2009 07:24   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


Miałem identycznie te same objawy. W serwisie wyczyścili mi recyrkulator spalin, wymienili padniętą sondę lambda i przepływomierz i teraz jest OK. :D
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Wrz 2009 07:24   





Powrót do góry
   
daro30elektro
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 64

Post#7 20 Wrz 2009 17:09   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


Objawy wskazują na czujnik temperatury,temperatura - 30 stopni (wiekszości przypadków wystarczy poprawić wtyczkę na czujniku,ostatecznie wymienić) złe dawkowanie paliwa!!!reakcja łąńcuchowa to zabity EGR sadzą,zasyfiona sonda lambda a nie wspomne już o katalizatorze.Z wydechu sama sadza jak przegazujesz istny ropniak robi się z tego 1,6.Usterki Vag nie pokaże bo nie ma przerwy w obwodzie ale dane rzeczywiste już ci pokażą jak jest temperatura silnika.Jak już temperatura wruci do normy to pozostanie ci przepalenie wydechu:)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Wrz 2009 17:09   





Powrót do góry
   
Doktorr
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 1630
Miasto: Kraków

Post#8 20 Wrz 2009 17:55   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


Zerknij na cewkę zapłonową z modułem.
Powrót do góry
   
speede123x
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 61
Miasto: Ełk

Post#9 Post autora tematu 22 Wrz 2009 11:58   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


Witam, jest to Skoda Octavia model silnika 1,6 BFQ 102 KM. W jaki sposob oczyscic EGR i gdzie sie on znajduje? Skoro piszecie ze moze byc czujnik to wymienie na nowy. Mam jeszcze takie dziwne drgania jakby wypadal zaplon na wolnych obrotach. Zas jak sie jedzie to super, zadnych przerwan ani strzalow. Jedynie przy pierwszym odpaleniu. Spraqwdze bledy jeszcze raz i wrzuce to moze mi cos doradzicie co wymienic.

Dodano po 50 [minuty]:

znalazlem rysunek, chyba chodzi o ten zawor recyrkulacji spalin nr.29. Czyli trzeba go wyczyscic. Z spalaniem jest super na trasie pali 8 litrow lpg. ostatnio przejechalem 500 km i nic sie nie dzialo, zas dzis tylko po opaldaniu i dlawieniu sie silnika po 5 km zaplila sie znowu kontrolka chceck engine. (czekam na kabelek to odczytam nowo powstale bledy)

Załączniki:
Powrót do góry
   
speede123x
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 61
Miasto: Ełk

Post#10 Post autora tematu 02 Paź 2009 08:58   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


wymienilem czujnik temp. Hmm bez zmian, dalej odpala i strzela, dlawi sie. Pozniej jest ok
Powrót do góry
   
daro30elektro
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 64

Post#11 03 Paź 2009 07:29   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


Kolega wymienia a nie sprawdza,jakie błędy pokazał VAG tym razem?Czy Kolega podgląda parametry bieżące silnika?Wykonuje test elementów wykonawczych?Czy poprostu wszystko na pałę wymienia co tylko któryś z kolegów na forum podpowie?Tak w efekcie można wszystko wymienić i efekt dalej marny a kieszeń bardziej szczuplejsza:)Proponuje wykonać odczyt temp. przy zimnym silniku,sprawdzić pozycję EGR-a,sprawdzić podgrzewanie sondy(czy wogle działa),nie wiem jaki rocznik tego autka wiec w pierwszych wersjach dodatkowo czujnik halla w aparacie czy parametr obrotów odpowiada rzeczywistości(może skakać,lub wogle przez chwilę nie być odczytu,itp).Czy w układzie dolotowym jest przepływomierz,czy tylko czujnik temp.powietrza?
Powrót do góry
   
speede123x
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 61
Miasto: Ełk

Post#12 Post autora tematu 03 Paź 2009 08:00   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie


wymienilem czujnik temp. bo byly przeklamania niewielkie ale byly- wiec jest nowy. Auto jest z rokku 2003 , octavia 1,6 SR taki sam silnik jak w VW golf IV przepustnica sterowana elektrycznie (bez linki gazu), przeplywka na dolocie. Teraz jest tak ze pierwsze odpalenie zawsze purcha i strzela, wystarcyz ze odple i szybko wylacze, nastepnie znowu odpale i juz ok. Obroty trzyma na 1100 i pozniej juz jak sie nagrzeje jest ok. Ciagnie i nie dlawi sie, silnik pracuje normalnie. Bylem u elektryka i speca od vag i nic nie wykryl. Zas mialem te bledy co wyzej, wykasowalem je.Teraz pojedzilem i sprawdze co sie dzieje. Nie znam sie zbytnio na nastawach ale jestem tu na forum aby mi ktos doradzil w ktorych blokach jak cos mam sprawdzic. Problem z odpalaniem jest dosc uciazliwy, mam nadzieje ze pomozecie rozwiazac.Oczywiscie nie chce wymieniac wszystiego. Dzieki
Powrót do góry
   
FrOsT18
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 147

Post#13 23 Lip 2011 09:02   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!


Podbijam mam podobny problem Octavia 2003 1.6 kod silnika BFQ z sekwencyjnym lpg.
Samochód pali i jezdzi bez żadnego problemu, zapaliła się jednak kontrolka silnika.

Na Vagu takie błędy:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent

16555 Fuel Trim System Too Lean:Bank1

17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus
P1293 - 001 - Upper Limit Exceed

Drugi błąd wydaję mi sie pochodną pierwszego, gdyby nie ta instalacja lpg sonda do wymiany (ta druga za katalizatorem podała się jakieś dwa lata temu) ta jest od nowości auto ma przejechane 163tys km. Na Vagu jednak widać że sonda pracuje ponieważ wartości lambda(tylko czy to pierwsza czy druga sonda?) zmieniają się wraz z obrotami. Może to podobno być też winna lpg, jednak z instalacją auto jezdzi od około pół roku i błędu wcześniej nie było.
Można podpowiedz jak sie upewnić czy to sonda ?

Co do ostatniego błędu wentylatory pracują praktycznie cały czas od włączenia silnika (od 70stopni?) gdzie szukać tego zwarcia do plusa ?

Jak zwykle po rozwiązaniu problemu napiszę na forum co i jak naprawilem, więc proszę o radę i z góry thx :wink:
Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 24983
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#14 23 Lip 2011 11:33   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!


Pierwszy błąd (sonda lambda) i drugi (trym paliwa) to efekt rozregulowanej instalacji LPG (zła adaptacja) lub rzeczywiście uszkodzonej sondy. Jak sprawdzić czy to sonda - porównać współczynnik lambda odczytany z ECU z wynikiem analizatora spalin.

Trzeci błąd to usterka elektryczna - zwarcie w obwodzie sterowania termostatu (albo klasyczny woskowy z dodatkową grzałką sterowaną przez ECU albo w pełni elektryczny sterowany serwomechanizmem).

Co do oryginalnego tematu z 2009 roku to w kolektorze zbierał się gaz co powodowało problemy przy pierwszym uruchomieniu, tylko autor zapomniał wspomnieć że ma LPG (dopiero przy okazji wyszło, ale chyba nikt tego nie zauważył).
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Lip 2011 11:33   





Powrót do góry
   
FrOsT18
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 147

Post#15 23 Lip 2011 14:18   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!


Tylko czy instalacja mogla się sama rozregulować ? Jezdzi z gazem od kilku miesięcy i problemu jak i błędu nie było, co wskazywało by jednak na sondę.

Co do drugiego to sprawdzę instalację, termostat wraz z cała obudową był wymieniony jakieś 3 miesiące temu na zupełnie nowy, więc raczej coś z wiązką.

Edit.1 Pojechał na sprawdzenie do gazownika

Edit.2 U mnie winny był termostat nie firmowy podał się po 3 miesiącach:!:
Powrót do góry
   
seth8207
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 65
Miasto: naas

Post#16 14 Paź 2011 14:14   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!


Tu ten sam model 1.6 SR BFQ i ta sama historia albo podobna, przynajmniej
17911 P1503 signal alternator terminal DF:range/performance oraz
17701 P1293 MAP controled Engine cooling termostat at -F265: short to B+, a
do tego kilka błędów tymczasowych, jak lambda czy missfire i trochę z odpalaniem dłużej schodziło, i czasem jakiś strzał lub nierówna praca silnika.

Po zmianie czujników temperatury i polutowaniu kabli od termostatu, które to się jakimś cudem rozleciały, połowa dziwnych syndromów zniknęła. Dalej nie ma rewelacji, ale już nie szarpie, nie strzela i nie świeci niczym na desce :) i odpala jak powinno.
Powrót do góry
   
caveman2009
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 117
Miasto: Zagranica Niestety nie posiadam polskiej klawiatury

Post#17 29 Lip 2012 22:53   

Re: Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!


Odswieze temat dla zainteresowanych problemem- tylu magikow sie wypowiadalo ale zaden nie wspomnial o adaptacji przepustnicy w silniku z EPC- mechanik zaczal by od tego, pozniej czujniki poprzez eobd nastepnie polaczenia elektryczne i w ostatecznosci zakup nowych czesci. O gazie nie wspominam bo praktycznie zadna instalacja w PL nie zostala zamontowana prawidlowo i zgodnie ze sztuka. Potem sa bledy i problemy ktorych pseudo monterzy rozwiazac nie umieja.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Octavia 1,6- piewsze odpalanie strzela, przerywa, gasnie!
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Odpalanie Motron 50cm3 2T strzela z tłumika. (8)
Prosze o analize bledow-utrudnione odpalanie-strzela,szarpie (5)
Xantia strzela i przerywa (7)
Simson strzela i przerywa (7)
skoda octavia 1.6 szarpie i strzela na LPG i na PB (3)
Megan 1.6 8v strzela na gazie,na benzynie przerywa (6)
Toyota Paseo 1.5 przerywa strzela prycha (2)
Marea 1.6 16v - przerywa, strzela w wydech. (7)
chrysler voyager 3,3 - przerywa i strzela na LPG (3)
Fiat uno 1.1 1993 - jak sia zagrzeje to strzela i gasnie (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.111 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony