Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> SAT Serwis -> Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.
Autor
Wiadomość
karola44-81
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 968
Miasto: Polaniec woj. swietokrzyskie

Post#1 Post autora tematu 19 Wrz 2009 15:12   

Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


Czesc wszystkim.

Jednak przychodze znowu po pomoc.
Posiadam odbiornik Opticum 4060cx. Zakupiony jako komplet z karta TNK na allegro.
Wszystko ok z nim. Jednak jak dla mnie ma jedna wade. Posiada wgrana kolejnosc listy glownej kanalow wg. mniemaniaTNK. Napisze wprost.
Na samym poczatku po wlaczeniu i ustwieniu wszystkiego dalem przeszukiwanie satelitow Hotbird i Astra ( zez). Cos tam wyszukalo i zapisalo. Ale co z tego jak kolejnosc jest dla mnie porabana.

Siadlem jedna noc i za pomoca pilota ustawilem akceptowalna przezemnie kolenosc. Wyglada to w ten sposob.
Poruszajac sie po menu ustawienia list kanalow TV. Odznaczylem wszystkie interesujace mnie programy i dodalem do mojej listykanalow. Wiec skrocilem liste do zaliedwie 60 kanalow ktore mnie najbardziej interesowaly. Niestety nie mam w tym odbiorniku opcji przestawiania kolejnosci tej wlasnie listy. No nic. Wrocilem do glownej listy z wszystkich satelitow ( prawie 2000 kanalow). I na tej liscie kanaly oznaczone jako moje przestawialem wg mojego uznania. Nastepne kilka godzinek poswiecilem w sumie na to. Lubie jak mam wszystko po kolei jak przelaczam kanaly. Wiecie dla dzieci sa wszystkie obok siebie, nastepnie np sport, potem muzyka. Oczywiscie moglbym zrobic kilka list ulubionych, ale to nie dla mnie. Chce miec te moje 60 kanalow w okreslonej ulubionej kolejnosci.

Kolejnosc kanalow w listach ulubionyych jest scisle zwiazana z kolejnoscia na liscie gownej.

Po niewielkiej awarji kabla antenowego( zona myjac okno uszkodzila kabel. Jak to zrobila nie mam pojecia, zrobilo sie zwarcie) Po zlikwidowaniu tego problemu musialem od nowa przeszukac satelite. I jak zwykle cala kolejnosc glownej listy wrocila do stanu poczatkowego z ukladem TNK.
O dziwo wyszczegolnione kanaly w poszczegolnych listach ulubionych zostaly bez zmian. Czyli moje 60 kanalow jest nadal, ale pomieszane kompletnie jezeli chodzi o kolejnosc.
I teraz pytanie.

Czyktos z was ma doswiadczenie z tym odbiornikiem jak ustawic na komputerze taka kolejnosc i wgrac ja, aby przy takich przypadkach nie powracala kolejnosc tnk?

Potrzebuje lopatologicznego wyjasnienia jak sie do tego zabrac. Kabel posiadam.
Ze strony www.globo.com.pl ( http://www.globo.com.pl/?...ry=1&prod_id=83 ) dla mojego odbiornika mam sciagniete narzedzie do zmiany oprogramowania i edytor listy kanalow ( PL Software (3329C_CR) 1.2.85 Conax_BETA + Lista_Kanalow PL 21-08-2009.zip
Channel Editor Opticum_4060CX (model ID 3329C_CR).zip ). Niestety nie ma co edytowac.
Wiec mysle, ze musze zrobic tak.
Zgrac liste kanalow w odpowiednim formacie z dekodera na komputer. Nastepnie ja dowolnie edytowac. Zapisac . I ponownie wgrac do dekodera. Chyba, ze w zakladce PL Software (3329C_CR) 1.2.85 Conax_BETA + Lista_Kanalow PL 21-08-2009.zip moge w jakis sposob wlasnie wyodrebnic ta liste , edytowac i wgrac jako calkowicie nowa, ktora od startu bedzie miala moje wszelkie wymagania.
Ale niestety nie mampojecia jak sie do tego zabrac od strony technicznej.
Czy mozecie mi wypisac w puktach instrukcje postepowania?
Nie chce oczywiscie popsuc dekodera.

Bardzo was prosze o pomoc.
Powrót do góry
   
pajo21
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 2299
Miasto: Częstochowa

Post#2 19 Wrz 2009 21:36   

Re: Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


Tutaj znajdziesz opis programowania i gotowe listy http://www.globo.home.pl/ (konieczna rejestracja).
Edycje list pewnie robi się tak samo jak w każdym innym globo.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Wrz 2009 21:36   





Powrót do góry
   
biber40
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 396

Post#3 19 Wrz 2009 22:26   

Re: Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


Wchodzisz w menu wybierasz INSTALACJA wybierasz satelite np Hotbird ustawiasz port diseq jesli jest w instalacji,dusisz ŻÓŁTY przycisk i w nastepnym oknie wybierasz NR TP i skanujesz konkretny transponder,w ten sposob skanujesz tylko potrzebne transpondery bez zbednych smieci.Po przeskanowaniu wychodzisz z tego menu.
Dusisz Menu wybierasz KANAL -lista kanałów TV,dusisz żółty przycisk EDYTUJ wbijasz kod 0000 i białym przyciskiem mozesz przesuwać wybierajac z pilota lub przesuwajac góra dól.czerwony przycisk do usuwania i zaznaczasz wszystkie niepotrzebne kanaly.
po wyjsciu z tego menuEXITEM masz biały przycisk ULUBIONE,w nowym okienku pod czerwonym przyciskiem mozesz zmienić nazwe ulubionych.to tak w telegraficznym skrocie.
Dasz sobie rade.
Powodzenia
Powrót do góry
   
karola44-81
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 968
Miasto: Polaniec woj. swietokrzyskie

Post#4 Post autora tematu 20 Wrz 2009 08:43   

Re: Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


Czesc. Chodzi wlasnie o to, ze mam juz dosc tych przyciskow na pilocie:). W sumie takie segregacje robielm juz ze 3 razy. Problempolega na tym, ze przy kazdej nawet najmniejszej ingerencji w przeszukiwanie TP najpierw tuner ustawia kolejnosc i liste TNK.
Nawet dodanie pojedynczego programu tez powoduje calkowita zmiane ustawien.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Wrz 2009 08:43   





Powrót do góry
   
biber40
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 396

Post#5 20 Wrz 2009 23:55pomocny post - solucja   

Re: Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


A na jakim sofcie sie meczysz producenta czy z emu,zmien soft na alternatywny a życie z tym sprzetem stanie sie przyjemniejsze!
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Wrz 2009 23:55pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
karola44-81
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 968
Miasto: Polaniec woj. swietokrzyskie

Post#6 Post autora tematu 21 Wrz 2009 19:08   

Re: Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


Hm. Wiesz to dobre pytanie z tym softem. Jestem przekonany , ze to soft od producenta. Oglnie nie jest zly. Ale zdarzaja sie takze zacinki szegolnie na TVN-ach.Jakos Kanaly TVP z Hotbirda i z Astry dzialaja mi bardzo dobrze.

Wiec moze zapytam tak.
Jaki konkretnie soft polecasz dla Opticum 4060CX pod obsluge TNK.
Nie interesuje mnie jakis podzial karty czy magiczne sztuczki. Chce, aby dekoder byl szybki i przyjazny uzytkownikowi. Obslugiwane jedynie Astra i Hotbird. Wiecej niepotrzebnych smieci w w pamieci nie potrzebuje.
Powrót do góry
   
biber40
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 396

Post#7 21 Wrz 2009 23:12pomocny post - solucja   

Re: Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


karola44-81 napisał:
Hm. Wiesz to dobre pytanie z tym softem. Jestem przekonany , ze to soft od producenta. Oglnie nie jest zly. Ale zdarzaja sie takze zacinki szegolnie na TVN-ach.Jakos Kanaly TVP z Hotbirda i z Astry dzialaja mi bardzo dobrze.

Wiec moze zapytam tak.
Jaki konkretnie soft polecasz dla Opticum 4060CX pod obsluge TNK.
Nie interesuje mnie jakis podzial karty czy magiczne sztuczki. Chce, aby dekoder byl szybki i przyjazny uzytkownikowi. Obslugiwane jedynie Astra i Hotbird. Wiecej niepotrzebnych smieci w w pamieci nie potrzebuje.

Jesli potrzebujesz dobry soft z uniwersalnym czytnikiem to kopalnia jest
http://www.ijachouf.com/sat/globo/AliCX/
liste zrob sobie recznie i tylko potrzebne transpondery dla HB i Astry
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Wrz 2009 23:12pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
karola44-81
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 968
Miasto: Polaniec woj. swietokrzyskie

Post#8 Post autora tematu 25 Wrz 2009 14:40   

Re: Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


Na wstepie specjalne podziekowania dla kolegi biber40 za osobista pomoc.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz tak.
Biber jednak okazalo sie, ze zybciej bylo dla mnie kazac tunerowi wyszukac w opcji AUTO satelity Astra i Hotbird. Szybciej dla tego, ze moja uwage musialem bardziej skupiac akurat na miesiecznej corce na moim reku, niz na pilocie od tunera.
wiec po automatycznym przeskanowaniu satelitow zaczalem poprostu usuwac wszystkie niepotrzebne kanaly. Bylo szybciej niz wklepywac i wyszukiwac wszystkie interesujace mnie transpondery.

Nastepnie szybka korekta co do kolejnosci listy glownej.
Wreszcie mam odpowiednia kolejnosc, a co najwazniejsze modyfikacje czy dodawanie nowych kanalow( przeszukiwanie transponderow) nie powoduje ustawiania kolejnosci narzuconej przez TNK.
Wiec pelne zadowolenie.
Dodatkowo wykasowalem inne niepotrzebne mi satelity.
Uwazam, ze niepotrzebnie zajmuja pamiec.
Teraz chce zrobic tak. Zanosi sie na kiolejny zakup Opticum 4060CX tym razem dla tesciow.
Chcialbym poprostu skopiowac ustawienia mojego odbiornika do nowego.
Wiem, ze jest opcja kopiowania podlaczajac dwa dekodery do siebie.
Ale czy moge zgrac calosc z mojego dekodera na PC w formacie .abs? Potem jedynie zrobic upgrade do nowego?
Sprawa ni ejest az tak pilna, ale w razie W i do mojego by sie przydala taka kopia. Cos nie tak z moim-poprostu wgrywam wszystko od nowa i mam cala konfiguracje.

Druga sprawa. Odnosze wrazenie, jakby obraz na tv jest deraz bardziej przejzysty i wogole jak szklo. Pewnie to tylko moje odczucie, ale az milo popatrzec. TV Panasonic CRT 29" 50Hz.
Jednak wciaz zdazaja sie przycinki szczegolnie na TVN-ach, choc i na TVP czasami tez juz obraz zamrozilo.
Obstawiam wciaz jakis problem z antena. Jednak juz nie mam pomyslu co wiecej zrobic.
Juz na Hotbirda uzywalem 3szt nowych konwerterow. Zamienilem antene 60 na 80 Coraba. Wciaz nie jestem zadowolony. Martwi mnie jedno. Wiele opisow widzialem na forach. Ludzie pisza ze na antenach 80 maja sile sygnalu 80-90 % i jakosc zadko mniejsza jak 90%.
U mnie max co udalo mi sie ustawic to sila 65, jakosc max 70%. Jednak wydaje mi sie, ze jest to wszystko stabilne.
Niestety nie jestem w stanie stwierdzic nic jak sie zachowuje parametr BER. W opticum4050 w instalacji jest on widoczny( tam dziala wszystko cacy, a ustawialem jakosc na max, ale tak zeby BER byl jak najmniejszy)
Tuak bazuje jedynie na jak najwiekszej sile i jakosci.
Jak spowodowac, aby te zacinki zniknely. Jak zrobic zeby uzyskac sile powyzej 80%, jakosc w granicych 90%?? Juz mi rece opadly.
Musze tu chyba nadmienic, ze mieszkam w Polancu w wojewodztwie swietokrzyskim. Moze to ma cos z tym wspolnego.


Jeszcze pozwole sobie dodac 2 fotki jak mniej wiecej przedstawia si ewidok przed moja antena. Moze zauwazycie jakies sprawy, ktorych ja nie widze, a maja wplyw na te zaciecia obrazu?

Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.
Widok od tylu. Odleglosc ok 2 metrow za antena.Odleglosc od sciany z prawej strony ok 1m. Antena patrzy na Hotbirda na lewo od sciany. Na wprost jest kilka anten czyba jakich CB. Czy to moze ona zaklucaja?

Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.
Ujecie spod anteny. Mniej wiecej tak widzi niebo antena. Jakosc w tej chwili na tvn 72%, przy 60% sily sygnalu. Nie uwazacie, ze przy antenie 80 cm to troszke za malo? To jednak max co udalo mi sie ustawic.
Powrót do góry
   
Mariusz079
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 104
Miasto: Wrocław

Post#9 06 Maj 2010 01:43   

Re: Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.


Też potrzebuję instrukcji jak dokładnie zgrać listę z dekodera opticum 4060cx, czy tuner ma być włączony, mam włączyć aktualizację, za info będę wdzięczny, pozdrawiam !

Może to się komuś przyda !
Ok, jakoś do tego doszedłem metodą prób i błędów, ale bez błędów, postaram się to opisać mniej więcej, jakby ktoś miał jakieś pytania to proszę pisać:

Ściągnąłem sobie program do ściągania i edytowania listy kanałów: AliEditor
http://www.globo.com.pl/?y=3&cmd=show&category=1&prod_id=96

Channel Editor Opticum_4060CX (model ID 3329C_CR).zip

Wyłączamy komputer i tuner z sieci !!!
Podłączamy kabel RS232
Włączamy komputer
Odpalamy po rozpakowaniu plik LZMA który znajduję w folderze Channel Editor, klikamy na niego dwa razy.
Odpalamy program Channel Editor
Wchodzimy w zakładkę Process
Wybieramy UpLoad (STB --- PC)
Po wybraniu tej opcji włączamy Tuner do sieci.
Po chwili powinno nam wyskoczyć okno "Zapisywanie jako" wtedy wybieramy nazwę naszej listy np. "XXX.udf" musi być rozszerzenie udf. I klikamy zapisz.
I zaczyna kopiować "Start uploadning", pokazany jest niebieski pasek postępu i wskaźnik procentowy. Na tunerze bynajmniej u mnie mrugały dwie 1 na zmianę(1 i 3, 2 i 4.
Po zakończeniu pisze Finished, i mamy listę tam gdzie ją zapisaliśmy.
Przyciskamy OK i zmieniamy listę dowolnie jak chcemy(jeszcze się tym programem zbytnio nie bawiłem).

Wgrywamy poprzez wybranie DownLOad (PC---STB)

Opis starałem się zrobić jak najlepiej lecz może posiadać jakieś błędy.
Mam nadzieję że komuś to pomoże, pozdrawiam !
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> SAT Serwis -> Opticum 4060CX- zmiana kolejnosci podstawowej listy kan.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Opticum 4060cx - Opticum 4060cx - po zmianie oprogramowania brak obrazu (4)
Opticum, 4060cx - Opticum 4060cx- aktualizacja orogramowania (4)
Zmiana Listy k. w Opticum 4100 C (4)
fec3/4 na5/6 w opticum 4060cx (3)
Oprogramowanie Cyfra+ Opticum 4060CX (3)
Opticum 4060CX Plus - Warystor (2)
Opticum 4060cx przestał działać (19)
Opticum 4060CX TNK - brak programów (5)
Dzielenie karty tnk na 2x Opticum 4060CX (1)
Opticum 4060cx - brak możliwości aktualizaci (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.071 seconds

elektroda.pl temat RSS