X

Jak ustawic wałki rozrzadu w Mondeo 1.8 Zetec

20 Sep 2009 23:13 RARafalGT2
  • #1 20 Sep 2009 23:13
    RafalGT2
    Level 18  
    Posts: 362 | Help: 28
    Helpful post? (0)
    Witam mam pytanie odnośnie rozrządu w moim Mondeo. A wiec padła mi uszczelka pod głowica i bylo konieczne jej wymontowanie oraz odkrecenie wałkow razrzadu i niestety nie bylo zaznaczone jak szly wałki i teraz moje pytanie jak ustawie pierwszy cylinder w GMP to walek ma zaczynac cykl zasysania czyli krzywki walka dolotowego beda przy samych popychaczach tak ?

    Drugie pytanie dotyczy tego od ktorej strony liczymy cylindry czyli od ktorego zaczac poniewaz na kablach zaplonowych mam ze 1 jest od strony rozrzadu zas na wtryskach naklejka mowi ze jest to 4 choc naklejka mogla byc przelozona bo została tylko jedna

    3.Trzecie pytanie to co wymieniac przy rozrzadzie mam zamiar wymienic pasek rolke napinajaca i 2 te małe prowadzace i czy nalezy wymieniac jeszcze ta rolke zebata która jest na wale korbowym czy jej akurat nie trzeba ruszac

    Moj samochód to Mondeo MK II 97r 1.8 ZETEC benzyna
    Dziekuje za odpowiedzi
  • #2 20 Sep 2009 23:53
    ptaszek1975
    Level 30  
    Posts: 1320 | Help: 120
    • Location: Lubaczów
    Helpful post? (0)
    Jak patrzysz od strony rozrządu koło dolnego koła po lewej stronie koło pół osi masz kołek blokujący tylko musisz odkręcić śrubę,a wałki blokujesz specjalną blokadą,a tak po za tym na elektrodzie gdzieś jest opis rozrządu do twego autka.
  • #3 21 Sep 2009 15:01
    RafalGT2
    Level 18  
    Posts: 362 | Help: 28
    Topic author Helpful post? (-1)
    Tyle to wiem ale mam wyjete walki rozrzadu z glowicy i pytalem sie czy jak pierwszy cylinder jest w gorze to czy wtedy zaczyna sie cykl zasysania bo ustawic to wiem mniej wiecej jak i czy wymieniac ta rolke na wale korbowym czy nie ma takiej potrzeby
  • #4 23 Sep 2009 03:24
    BRYS_
    Level 22  
    Posts: 442 | Help: 46
    Helpful post? (+1)
    Jak ustawic wałki rozrzadu w Mondeo 1.8 Zetec

    hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1.
    Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D

    Głowicę ustawiasz na..płaskownik..

    Jak ustawic wałki rozrzadu w Mondeo 1.8 Zetec

    cytat:
    • Ustalić wały rozrządu w położeniu odpowiadającym
    GMP za pomocą liniału regulacyjnego
    (1, rys. F-10287), wkładając liniał w rowki
    wałów (2); (3) - głowica cylindrów. Jeśli nie
    dysponuje się tym specjalnym przyrządem,
    włożyć odpowiedni stalowy liniał i w razie
    potrzeby ustawić go równolegle do głowicy
    cylindrów za pomocą podkładek. Wymiary
    liniału, patrz rys. F-10336.
    Uwaga. Jeśli nie można włożyć liniału, ponieważ
    rowki wałów rozrządu znajdują się
    poniżej górnej krawędzi głowicy cylindrów,
    należy wykonać dodatkowy obrót wałem korbowym.
    W celu obrócenia wału korbowego
    nałożyć koło pasowe. Jeśli nie można włożyć
    liniału, gdyż rowek jednego z wałów rozrządu
    ma położenie skośne, należy ponownie ustawić
    kąty rozrządu. Kąty rozrządu są ustawiane
    każdorazowo po zamontowaniu paska zębatego.
    koniec cytatu :D

    Generalnie to ustawiasz 1 tłok na GMP,blokujesz wałki rozrządu płaskownikiem,zakładasz i napinasz pasek na lekko poluzowanych kołach rozrządu (a że tam nie ma klinów same wałki mogą być unieruchomione a koła mają swobodę ruchu co znakomicie ułatwia trafienie zębami paska.dokręcasz koła wałków rozrządu siłą 70 Nm.
    Wyjmujesz płaskownik,robisz kilka obrotów silnikiem,oczywiście kluczem a nie rozrusznikiem jak to robią inni :D i ewentualnie korygujesz naciąg paska.
  • #5 23 Sep 2009 07:39
    tomo19811
    Level 18  
    Posts: 287 | Help: 23
    Helpful post? (0)
    Koła paska rozrządu na wale nie wymienia się , tylko wszystkie rolki ew pompę wody jeżeli już widać wycieki . Pasek ma być tak napięty aby na napinaczu zgadzały się wskaźniki w momencie jak kręcisz wałem .
  • #6 23 Sep 2009 22:37
    RafalGT2
    Level 18  
    Posts: 362 | Help: 28
    Topic author Helpful post? (0)
    OK Dzieki za odpowiedzi posiedzialem troszke przy mondku i wszystko na logike robilem to jest proste jak konstrukcja cepa wystarczy pomyslec i kazdy Laik zrobi.
    Dzieki za wszystkie rady wszystko wiem najtrudniejsza rzecza bylo odkrecenie sruby na kole pasowym walu korbowego ale mlotek 2kg :D przecinak rozwiazały moj probelm

    Pozdrawiam RafalGT2
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products