X

opel astra f obrotomierz i cewka zapłonowa

26 Sep 2009 09:19 GIginek0909
  • #1 26 Sep 2009 09:19
    ginek0909
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Niedawno kupiłem nowy licznik do mojej astry taki z obrotomierzem podłączyłem go a obrotomierz ani drgnoł ;/ słyszałem że trzeba podciągnąć jeden kabelek od cewki zapłonowej i wpiąć go w kostke tą co przychodzi do licznika. tylko nie wiem jak to zrobić ;/

    czy ktoś mógł by mi wytłumaczyć krok po kroku jak mam to zrobic?? bardzo bym prosił!!!

    dodam że moje auto to opel astra 1.6 8v x16sz
  • #2 26 Sep 2009 21:06
    ziempiotr
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    O ile pamiętam przy cewce jest zielony przewód podpinasz sie tam a 2 koniec to licznika i po problemie
  • #3 26 Sep 2009 21:31
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Impulsy obrotów już zasuwają do złącza deski, pin numer 13.
    Kabel jak powiedział przedmówca zielony.
  • #4 15 Nov 2009 16:35
    samouczek-007
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam pytanie z innej beczki. Posiadam astre z 1992 roku, silnik 1,6 v8. Obecnie mam licznik bez obrotomierza, ale czy mogę go zmienic na taki z obrotomierzem? istnieje taka możliwość? Jeśli tak, co muszę zmienić, dokupic.
    Z gory dzięki za odpowiedz
    pozdrawiam
  • #5 15 Nov 2009 17:20
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (+1)
    Nie wiem ale nie spotkałem 1.6 bez obrotomierza więc powinno wszystko pasować tylko zmienić deskę.P
  • #6 28 Nov 2009 16:46
    KaPa84
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    A silnik 1.4 8V Też chciałem założyć obrotomierz. Czy jest tak samo jak w silniku 1.6 ???
  • #7 29 Nov 2009 21:04
    lubinsma
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Z zamianą zestawu wskaźników bez obrotomierza na taki z obrotomierzem nie ma problemu, ale radzę uważać na "stałą licznika" - na tarczy prędkościomierza jest oznaczenie np W=1112. Trzeba poszukać zestawu z licznikiem, w którym ta liczba jest taka jak w starym liczniku. Inaczej prędkościomierz może oszukiwać i to znacznie.
  • #8 30 Nov 2009 11:05
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Trzeba patrzeć czy do złacza X13 dochodzi zielony przewód, dochodzi na jeden ze skranych zestyków.
  • #9 30 Nov 2009 11:43
    brovar
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam. Pierwszy raz spotykam się z teorią że w Astrze F obrotomierz działa z cewki(!?) o ile mi wiadomo jedyne podłączenie to podłączenie do alternatora a samochód z "uboższą" wersją wyposażenia nie ma na stanie obrotomierza, jednak po wpięciu licznika z obrotomierzem wszystko powinno działać bez najmniejszych problemów, bynajmniej w samochodach bez silnika ECOTEC nie produkowanych w Gliwicach. Czyżby nasi koledzy z Gliwic wprowadzili sobie własne zmiany w instalacji Astry Fki?

    KaPa84 Jaki rocznik Astry? Sam posiadam 1.4 8v 82km z 1995r( według VIN produkcja belgia) i podłączenie obrotomierza zakończyło się na wpięciu innego licznika. Pamiętaj że licznik musi mieć taką samą wartość W jak twój obecny. W moim przypadku jest to 1102 a odczytasz to na tarczy. Jest Elegancko napisane. Pozdrawiam.
  • #10 30 Nov 2009 13:46
    70135
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Przeglądam schemat elektryczny Astry I i wychodzi mi że sygnał na obrotomierz podawany jest z komputera.
    Ja mam 1.6i 8V z 1992 r i miał fabrycznie zamontowany.
    Jednakże podczas prób z różnymi programami do komputera wyszło że są programy
    które nie sterują obrotomierza ( silnik pracował prawidłowo ale nie działał obrotomierz)
    na co chciałbym zwrócić uwagę bo przez to też może nie chodzić obrotomierz po wymianie licznika.
  • #11 30 Nov 2009 19:16
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    brovar wrote:
    Witam. Pierwszy raz spotykam się z teorią że w Astrze F obrotomierz działa z cewki

    W C16NZ z cewki.
  • #12 30 Nov 2009 22:30
    andi12
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Z alternatora bierze sygnał obrotomierz tylko w dieslach.
  • #13 30 Nov 2009 22:56
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Kolego Brovar szkoda że masz Astrę i nawet nie wiesz ile przewodów przychodzi ci do alternatora, a fe .A jeszcze podpisujesz się elektryka samochodowa !!!!!
  • #14 30 Nov 2009 23:25
    ziempiotr
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Panowie benzyna z cewki diesel z alternatora i bez różnicy czy to benzyna 1,4 czy 1,6 czy 1,8 czy 2.0

    Wszystko w temacie
  • #15 30 Nov 2009 23:38
    brovar
    Level 18  
    Helpful post? (-1)
    rico37p wrote:
    Kolego Brovar szkoda że masz Astrę i nawet nie wiesz ile przewodów przychodzi ci do alternatora, a fe



    W takim razie musiało być w niej coś kombinowane aczkolwiek w kilku przypadkach spotkałem się z wyjściem z alternatora i to właśnie w silnikach benzynowych. Zauważmy że jedne asterki mają palec a inne już mają moduł zapłonowy.
  • #16 30 Nov 2009 23:59
    yasiu.brzeg
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Myślę, że temat wyczerpany.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products