X

VW Golf II 1,3kat za wysokie wolne obroty

rafalek1990-11 28 Sep 2009 23:02
  • #1 28 Sep 2009 23:02
    rafalek1990-11
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich.
    Posiadam autko takie jak w temacie i wydaje mi się, że ma ono za wysokie wolne obroty.
    Czym można je ustawić?
    Pozdrawiam i czekam na pomoc.
  • #2 28 Sep 2009 23:18
    rnb_bolii
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Witam. Jaki rocznik i czy na jednopunkcie czy wielopunktowy wtrysk?
  • #3 28 Sep 2009 23:24
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    zakładam że to wielopunkt (1.3kat)
    przyczyną może być niedomykający się zawór powietrza dodatkowego (jest pod kolektorem ssącym na rurze wodnej od pompy wodnej)
    obroty ustawia się śrubką w korpusie przepustnic (jest w dołku po prawej stronie jeśli stoisz twarzą do silnika)
    obroty mają być w zakresie 950-1050 poniżej będzie albo gasł albo falował albo wytworzy jeszcze inny cyrk
  • #4 28 Sep 2009 23:35
    rnb_bolii
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    " Kwok" napisałeś :przyczyną może być niedomykający się zawór powietrza dodatkowego (jest pod kolektorem ssącym na rurze wodnej od pompy wodnej)

    Kurcze mam takiego i nie kapuję. Możesz jaśniej?
    Co do śrubki w korpusie- to się zgadzam.
  • #5 28 Sep 2009 23:48
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    widzę że muszę powoli
    na przepustnicach jest taka plastikowa "czapka"
    od tej czapki odchodzi gumowy wąż średnicy ok 20mm zewnątrz
    idąc po tym wężu dojdziesz do owego zaworu
    ale ponieważ będziesz się bardzo męczył żeby go wydostać a potem stwierdzisz że jest otwarty (bo żeby się zamknął to trza dać mu prąd i jeszcze go ogrzewać w gorącej wodzie) to po prostu na pracującym nagrzanym na full silniku zaciśnij ten wąż tak żeby nic przez niego nie przeszło
    jak obroty nieznacznie spadną to daj se spokój i skręć je śrubką w przepustnicach (tylko nie reguluj na ogranicznikach przepustnic!!!!!!!)
    jak spadną sporo to musisz go wykręcić, wymyć i sprawdzić czy grzałka sprawna (jest na nim śrubka którą się reguluje jego otwarcie w zależności od temp więc lepiej nie rozkręcaj)

    a tak w ogóle to tak raz się zaciął czy ma już tak od dłuższego czasu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    o kurcze
    myślałem że piszę do rafałka
    eeehh późno już.....
  • #6 02 Oct 2009 13:28
    rafalek1990-11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    To jest monowtrysk i tak już mi chodzi lepiej bo między gaźnikiem i kolektorem ssącym było nieszczelne.Tylko że dalej nie mam wolnych obrotów mimo że silnik chodzi równo zarówno na gazie jak i na benzynie.Nie bardzo wiem jak ustawić wolne obroty.
    To jest Golf z 91 a gaźnik to chyba Pierburg 2e3.
    Pozdro
  • #7 02 Oct 2009 21:02
    grześ10
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    VW Golf II 1,3kat za wysokie wolne obroty
    1. Korpus gaźnika
    2. Elementy na ośce przepustnicy dolnej
    3. Elementy z drugiej strony ośki przepustnicy dolnej
    4. Wkręt regulacyjny uchylający przepustnicę II stopnia
    5. Wkręt regulacyjny uchylający przepustnicę I stopnia
    6. Wkręt regulacyjny składu mieszanki
    7. Układ wzbogacania mieszanki.
    8. Uchwyt zbiornika wyrównawczego benzyny
    9. Podgrzewacz kanału mieszanki
    10. Masa gaźnik-silnik
    11. Tulejka prowadząca
    12. Zaślepka
    13. Zaślepka
    14. Składowe pompki przyspieszającej
    15. Wstrzyk paliwa do gardzieli
    16. Elektrozawór odcinający
    17. Korpus gaźnika
    18. Igliczka zaworu i pływak
    19. Korektor przerywania ssania
    20. Dysza główna I stopnia
    21. Dysza główna II stopnia
    22. Dysza wolnych obrotów
    23. Siateczka zabezpieczająca przed osadami
    24. Rurka odprowadzająca opary paliwa do gardzieli
    25. Dysza kalibrowa
    26. Siatka zabezpieczająca
    27. Ssawka wodno-elektryczna
    28. Rurka powietrzna
    29. Rurka powietrzna
    30. Wężyk gumowy
    31. Siłownik uchylenia przepustnicy II stopnia
    32. Wężyk gumowy
    33. Zaworek termiczny
    34. Podgrzewacz kanału
    35. Elektryczny zawór podciśnieniowy
    36. Tłumik spadku obrotów
    wyreguluj 5
  • #8 03 Oct 2009 01:14
    rafalek1990-11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Próbowałem i nie bardzo pomaga....
  • #9 03 Oct 2009 20:06
    grześ10
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    sprubój 4 jesli dasz 4 i 5 ma minimum ,przepustnice zamkniete powinien zgasnąc chyba ze masz jakies nieszczelnosci ,dobrze by było wyregulowac mieszanke 6 powodzenia pozdrawiam.
  • #10 08 Mar 2010 21:31
    darek-55
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    mam problem z gaźnikiem nazwy pierburg 2E w golfie 2 1.3 jeżeli jest zimny to trzyma wolne obroty jak sie pod grzeje to jurz niema wolnych obrotów i gaśnie. Dla czego i prosze o pomoc
  Search 4 million + Products
Browse Products